Kimilerine göre "belirli bir diziliş sistemi" ekolleri var.
Analog pedal dizenlerin yaşadığı çeşitlilik imkanlarını kullanma şansı işte.
Birçokları kafalarına, zevklerine göre takılıyorlar.
Önünde analog set varmış da bunlardan seçiyormuş gibi davranabilirsen sorun yaşamazsın.
Kendi deneme yanılma ve tecrubelerinle de hareket edersin...
Çokça tartışıldı forumda onun için biraz arama yaparsan, bilhassa analog pedal başlıklarında, benim tek başıma sunabileceklerimden daha fazlasına ulaşırsın...
Ben ne yapıyorum bu konuda, belki fikir verir, çeşitlilik anlamında...
Önce aradığım tadı verecek bir preamp seçiyorum. Aşağı yukarı vereceği his için, ince bir ayar geçip nelere ihtiyaç duyacağım sorusunu soruyorum.
Aşırı sürmeyi sevdiğim için distorsiyon kullanmamışsam, chorus, delay ya da reverb katılacak mı?
Wah var mı?
FX 1 ya da 2 listesinden?
gibi sorular...
Bundan sonra gerekli efektleri "teker teker" yerleştirip her birini ekleyişimde serim üzerinde ona yer seçiyorum.
Preamp katını, sanal amfinin giriş katı olarak düşünürsen en sonlara, bir modelleyici ya da aşırı sürücü olarak düşünürsen içlere ya da başlara...
EQ gerekiyorsa, sesi şekillendirmek için, drive ya da preamp'dan önce; ya da, efekt etkilerinde hoşuna gitmeyen değişiklikler için de efektlerden sonra mesela...
Tonu değiştiren, modelleyen ya da radikal olarak şekillendiren etkileri drive'dan önce tutuyorum.
Wah bazen drivedan önce bazen de ondan sonra hoş geliyor kulağıma...
Kimileri EQı drivedan sonra seviyorlar (hoş GT-8 de sürüsüyle EQ katı kullanabiliyoruz
).
Bir örnek,
kompresör->az drive->eq->gürültü engelleyici(ns)->delay->preamp
Bir başkası,
tonemodify->preamp->ns->chorus->reverb
Ya da,
wah->eq->preamp->eq->chorus->delay->reverb
Bence, tamamen zevkine, alışkanlık ve deneyimlerine bakar seçimlerin.
Önemli olan, hep vurgulandığı gibi her modülde efekt düzeylerine ve modül sonunda da ses düzeylerine itina ile yaklaşmak. Aşırıya kaçmayıp her bir etkinin sonuçlarını görürsen ve acele etmeden izlersen bir süre sonra ne yapman gerektiğine kolayca karar verir hale gelirsin.
Bir de şunu söyleyebilirim:
Yanyana duran patchlerinde aldığın ses düzeyleri arasında uçurum olmamasına, hatta standart tuşeni düşündüğün zaman, patchlerin ses düzeylerinin sana ait -adını koyduğun- bir miktarda kalmasına özen göstermek iyi. Şu system menüsünün sonundaki sinyal düzeyi ölçüm aracı ile her bir katı ve nihai çıkışı deniyorum sürekli (keşke bunu ayrı bir tuşa bağlamış olsalarmış).
Neyse, bir sürü gereksiz ya da sorulmayan şey de yazdım yine.
Umarım yararlı olabilmişimdir.
Ne gibi değişiklikler sorusuna gelince...
3. sıradaki etki, gitarın tonunu yerinden oynatıyorsa, 4., 5., 6. sıradaki etkiler yeni tonu işleyecekler.
Eğer sen yankı yaratıp arkasından distorsiyon verirsen, yankıyı yankı yapan sesler de distorsiyonlanacak.
Ama distorsiyondan sonra yankı yaparsan zaten duymak istediğin sesi yankılamış olacaksın...
Pek iyi anlatamadım biliyorum...
Sen en iyisi bu işin ustalarının Müziktek'te yazdıklarını oku