Ben şahsen overdrive'a karşıyım bass'da, bass'ın karakterini yok oluyo bence(ayrıca pena'ya da karşıyım).
Aslında yerinde kullanıldığında herhangi bir efekt, müziğe katkıda bulunabiliyor bana kalırsa. Overdrive için; mesela alıp düşük kalite bir drive/distortion pedalını basa bağlarsan doğal olarak oldukça kötü sesler çıkar. Ama mesela hafif drive'lı amfi tonları müziğin içinde çok iyi duyulabilir. Benzer tonlarla çalmaktan hiç hoşlanmamama rağmen Billy Sheehan tonları kendi müziği içinde çok iyi gelir bana mesela... Niacin ya da MrBig'in bas tonları ve performansı bence çok iyidir. Cliff Burton'ın farklı özel bir yaklaşımı yok. Büyük bir amfiye drive pedalını girip benzer tonlar alabilirsin... Metallica'da bile bazen drive'lı tonlar iyi gelebiliyor. Metallica'nın hayranı vb. olmamama rağmen Burton'ın bas yaklaşımı Newsted'den daha sıcak geliyor bana.
Pena için de aynı şey geçerli, kimin nasıl kullandığına bağlı. Genellikle parmakla çalmayı beceremeyip elini kontrolsüzce sallayanlarda görüp adam gibi çalanlarda hiç rastlamadığımızdan penaya biraz soğuk bakarız (en azından ben)... ama penanın da bas frekansları kaybetmeden verdiği ana vuruştaki tiz ve kesin tonlar güzel olabilir. Mesela Steve Swallow gibi "eski" sayılabilecek bir jazz basçısı piezo manyetikli bası penasıyla çalıp gerçekten eşine az rastlanır, oturaklı, güzel bir ton elde edip çalabiliyor...
Eskiden çok efekt kullanmama rağmen artık sinyali mümkün olduğunca az değiştirecek bir setup kullanmaya çalışıyorum. BOSS'un neredeyse tüm pedallarını kullandım, 1993'te ilk çıktığında aldığım rack SE-70 ana efekt aletimdi. Şimdi ise gerektiğinde Lexicon kullanıyorum. Bir de bazı konserlerde kullandığım Digitech Whammy var ama tonu bozuyor.
Sinyal zincirim genellikle şu şekilde:
Bas - Morley Wah/ Digitech Whammy (her zaman bunlar olmuyor)- Ampeg B2R kafa- Efekt loop ya da preamfi çıkışı efekt sistemine gider- power amfi girişi ya da konsola çıkış.
Efekt sistemi: DBX Compressor limiter, Lexicon MPX200 processor, Lexicon Vortex Audio Morphing Processor, Lexicon Jamman Looper
Loop kullanmayacaksam Vortex ve Jamman olmaz, çok çok hafif bir limit ayarlarım kompresörden, MPX100den ise çaldığım yere göre reverb tipi ve parametrelerini seçerim.
Chorus delay flange pitch shift vb. her iki lexiconda da var ama özel bir ton değilse genelde kullanmam. Özellikle chorusu, chorus yerine pitch shifter ile çok daha iyi sonuç veren bir chorus elde edebilirsin. Efektlerde ilgimi çeken reverb tekrarlarının gelişi ve frekansının ayarlanması, volume swelller, delay kullanımı, rotary ve benzeri tonlar genellikle.
Bir de slapte wah ve whammy aynı anda kullanabilirsen çok sıkı oluyor!!!