Amerikadan Gitarla Gelmek

'Elektro Gitarlar' forumunda ozzierock tarafından 17 Ocak 2005 tarihinde açılan konu

  1. Arkadaslar Subat Ayı sonuna dogru Amerikaya gidecegim, malzeme yaninda bir de hardcaseli les paul alacagim bu sefer insallah. Yalnız donuste problem olmasindan cekiniyorum; gitari ucagin bagajina mi vermeliyim - guvenli olur mu? hasar gormesin alet?? - yoksa ucakta yanima mi almaliyim - buna da izin veriyorlar mi?? Bu konuda deneyimi olan arkadaslar bana yardimci olabilirlerse cok sevinirim...
     
  2. yanına alabileceğini hiç sanmıyorum
    max üstteki bölmelere sığacak şeylere izin veriyorlar, bagaja vermek zorunda kalırsın muhtemelen ama hardcasedeyken bişey olmaz...
    kolay gelsin
     
  3. Yahu ben eskiden klasik gitarımı yanıma alabiliyordum ama artık galiba izin vermiyorlar 11 eylül dalgasına. Bence case'in için BAYA pamukla doldur ne olur ne olmaz, bir de les paul, yani tındırık cort da deil.
     
  4. iste zaten ondan tırsıyorum, bagajda ordan oraya casei fırlatır atarlar falan diye, sonra istanbula bi gelirim bi cizik dahi cikarsa ucan kafa tekrar uzarim NY'a sinirden :)... neyse pamuk fena fikir deil saolasin akinu, mertrix sana da eyvallah... acaba bi de case'i mi kutulatsam naapsam :p, yok mu yakın zamanlarda gitar getirme deneyimi olan yau??
     
  5. Vallahi bir şeyden kesin eminim ki o boyutta birşeyi kesinlikle uçağın içine almazlar artık. Onun dışında iş yaratıcılığa kalıyor, pamuktur vesaire. Ancak ben klasik gitarımı (ki el yapımı en değerli gitarlardan biridir, les paul'den falan çok daha pahalı) case'in üzerinde 10-15 tane "fragile" yazısı ile bagaja da vermiştim 3-4 kere, hiçbirşey olmadı şimdiye kadar. Sen işi sağlama al, case'in üzerine yeteri kadar sticker yapıştır dikkat etsinler, bir de içine ek destek koy ki gitar içinde sağa sola sallanmasın. Veya gitarını sigortalat ne bilim işte :D
     
  6. Re: Amerikadan Gitarla Gelecegim - Yardim

    ilk olarak ozel ucakla ucmayacaksan gitari kabine alamiyacagindan emin olabilirsin.
    gitarini sigortalatabilirsin.o zaman ayri bi yere koyuyolar ve oyle atma tutma olmuyo kesinlikle...essekler gibi dikkat ediyolar o zaman.sigorta parasi da sigortalaticagin bedelin %2sini gecmez.
    ya da paketi saglamlastir iyice.office max ve office depot dukkanlarinin hepsinde bin cesit strafor var.bikac tane buyuk biraz da ufak parcali olanlardan strafor satin al buyukleri destek icin kullan otekileri aralara serpistir...

    ama ben olsam sigortalatirdim.strafor satin almak sigorta parasindan pahali olur.zahmeti de cabasi.
     
  7. ya bende yakın zamanda ingiltereye gidiyorum iyi bir kafa amfisiyle donucem (marshall) buyuk bi ihtimal. yalniz ordaki fiyatlar buraya gore cok cok uygunmudur cuzi bir rakamsa ugrasmaya değmez. kafa amfisini herhalde ucağa sokabilirim diymi 80-90cm eninde olması sorun teşkil etmez sanıyorum
     
  8. Not: gitarını kesinlikle yanına al verme bagaj işlemlerine yani yanında taşı oke izin veriyorlar yanına almana...
    Bi sorun çıkmaz rahatça getirebilirsin ama şunu unutma iltimas sınırı bir yere kadar gitarın yanında kafa yada rack falan sokmaya çalışma canını sıkarlar :wink:
     
  9. sigortalatmak en uygunu diyebilrim, yanima almama izin vermemislerdi cunku.

    Cash sen amerikadan donerken mi izin verdiler cabinde tasimana?

    Bu uctugun havayolu sirketine gorede degisebilir.
     
  10. hayır almanyadan iki kez gitar getirdim yanımda şu ana kadar bagaja hayatta vermem :!:
    sigortaya gerek yok alsın yanına...
     
  11. Amerika'dan 3 kez hardcase ile bas gitar getirdim....bir kez gümrükte klavye sanıp açtırma dışında-ki o da bir tebessümle noktalanmıştır- hiçbir sorun çıkmadı. Bir kere de abim aynı şekilde bas gitar getirdi sorunsuz olarak...gitar kesinlikle gelir :D :D :D

    Kabinde kucağında taşırsın ya da Airbus A340 ile uçuyorsan üst gözlere bas sığıyor, gitar kesinlikle sığar... bagaja verme özel flightcase yaptırmadıysan....

    Bir de havayolu şirketi fark edebilir belki, THY ile uçtum ben hep....

    Uzun lafın kısası : Ticari amaç dışında kendin için aldığın gitarını yanında kabine almanda bir sorun olmaz, söylediklerim en son temmuz 2004'de denenmiştir :D :D :D
     
  12. Amerika TC arasinda baglantili ucuslar dahil olmak uzere sanirim 10 kereden fazla gitar getirdim/goturdum, ve her seferinde de yanima aldim. (Bunlarin nerdeyse hepsi kendi gitarlarim ticari amacli falan degildi.) Onemli olan nokta elinde baska bir paketin cantanin falan bulunmamasi, o zaman tek "carry-on" item olarak ona izin vermeleri lazim. IATA anlasmasinin detaylarini bilmiyorum ama izin verilen bir "carry-on item" (yani cek cek ebadinda bir sey) + bir "briefcase" yani ufak canta. Gitarin yaninda cok ufak olmayan bir canta olursa laf edebilirler, aksi taktirde herhangi bir sey olacagini zannetmiyorum.

    B
     
  13. ben acikcasi su siralar nasil bilmiyorum bayagidir getirmedim gitar
    benim dedigim olay 11 eylul sorunlarinin oldugu zaman olmustu. :wink:
     
  14. yanına almanı tavsiye ederim.sonra üzülebilirsin çok fazla eziliyo uçakta.yada arkadaşların dedii gibi sigortalat.ama ne gerk varki bi ton para vermeye yanına alabilirken..?
     
  15. hiçbişey olmaz merak etme...hardcase ile THY ile 3 kez ve dandik Onur Air ile 1 kez taşıdım aleti.hem çok ağır hem de büyük bi kutu olmasına rağmen hiçbişey olmadı.(USA Fender Prec.Bass) Kilitleri var ise onlari kitle,eğer için rahat etmiyor ise çok kalin plastik kaplamalar var.Onlar ile kaplayabilirsin aleti ki ona bile gerek yok.case in içinde sallanıyor ise kazak ile de sıkıştırabilirsin ben onu bile yapmadim..

    ve aletin benim için maddi manevi değeri bu kadar büyükken bile verdim bişey olmadı allahtan..o kadar takma kafana..turkiye de bişey olmadı ise USA da hiç bişey olmaz
     
  16. Arkadaslar saolun varolun, oyleyse her ihtimale karsi ben en iyisi gitari casein icine dediginiz sekilde saglamlastirarak koyayim ama ucaga yanimda almaya hazirlanaym, laf olur izin vermezler gibi bi durum olursa da fragile yapistirmalarindan yapistirir, bi de eger icim rahat etmezse sigortalatirim artik. THY ile ucacagim zaten, bi arkadas da THYde bisey demezler, asil Lufthansada cok sorun cikartiyolar dedi; bakalm artik hayirlisi, herkese tekrar tesekkur-
     
  17. vallahi ben luftansa ile 2 tane mesa boogie triple recto kafa getirdim bagaja verdim tabe hiç bir problem olmadı üstünde tonla fragile yazıyodu gözümün önünde attılar yürüyen zımbırtıya ama bi sorun çıkmadı allahtan gümrükten geçerkene amca el etti gel die biri bavulun iç,inde diğeri kutusunda orjinal bende buyur amca dedim ne bunlar dedi bende müzisenim kendime anfi aldım dedim oh iyi etmişsin 2 tanemi bavuldada varmı dedi adam işin piri olmuş biliyo bende yok dedim kendime aldım e iyi geç o zaman dedi eyvallah demdim geçtim süperde oldu mesam var artık bide arka getirdim 2003 yazında oldu bunlar tabe
     
  18. yok ben zaten Lufthansa'da aleti eger ucaga yanina alirsan sorun cikartiyorlar, gıcıklık yapıyorlar diye duydugumu soylemek istemistim, THYde daha tahammüllü davraniyorlarmis boyle seylere diye; hayirli olsun hocam bu arada, bakalm darisi benim basima artik; su gitari halledeym, bundan sonraki gidiste de ben bi tane head alip getirmeyi dusunuyorm...
     
  19. Bende gitarla gelecegim, Turkiyedede piyasa fiyatindan ucuza satacagim fikri olan varmidir? ne para eder bizim memlekette?
     

Bu Sayfayı Paylaş