Sağol nienturi. Şimdi derdimi biraz daha açayım. Çok ciddi bir sıkıntıdır bu bende
3 ayrı tarzda çalan 3 grubum var. Bunlar dağılsa bile yine bu tarzda gruplarda çalacağım kesin. Yani hem sert distorted tonlara hem de güzel akustik tonlara ihtiyacım var. Ama bunların hepsine aynı anda sahip olmam lazım. Şimdi, manyetik ve elektrik aksam tamam ama bir türlü istediğim o güzel akustik tonları bu manyetiklerle yakalayamıyorum. Mesalardan tut da Marshallar'a kadar çoğu ampliyle uğraştım ama olmadı
En son gittim bir tane Line6 Variax aldım. Kayıtlarda filan bu gitarla çalıyorum akustik partları. Ama gel gör ki konserlerde yine Tone Zone'dan gelmek mecburiyetinde clean tonlar. Line6'yı diğer gitariste veriyorum. Çünkü ben çok sık clean-distortion geçişi yapmak zorundayım ve Variax'ın distortion tonları Pod XT Live ile kullansak bile berbat. İşte bu Variax'daki LR Baggs piezoyu içerdiğini gördüğüm bir gitar RG1820X. Sana daha önce bol bol soru sormuştum piezo konusunda ama inan netten de bilgi bulmak çok zor bu konuda. Schaller Floyd Rose'a adapte edebilecek kimseyi bulamadım bu piezoyu. Ibanez'in J-Custom modellerinde var bir de. Ama o gitarları bulmanın imkansız olduğunu söylememe gerek yok sanırım
Dolayısıyla piezo gerekliliği beni RG1820X i almaya itti. Ama bu gitar konusunda da bazı problemlerim var. Mesela USA'dan ya da Almanya'dan bu gitarı gayet iyi fiyata getirtebilirim ama denemeden! Denemeden almam gerekiyor ne yazık ki. Bu da beni çok düşündürüyor. Bu piezodan nasıl ses çıktığını duymadan almak çok riskli bu gitarı. Ayrıca mid manyetiği yok. Ben Blue Velvet'siz ne yaparım
Diyelim ki bir mid pozisyon oydurdum manyetiği taktım. Ama bu sefer de bunun için 250K'lık volüm ve ton potansı takacak yer kalmıyor gövdede, piezonun ekolayzırından dolayı
Son büyük problem de klavye eğimi. Yıllardır 400mmR klavye kullanıyorum. 430mmR'lar bana çok garip geliyor. Dümdüz olması akor basmamı zorlaştırıyor. Aslında hangi gitarı alsam sap benim için bir problem. Bu sap konusu da içimde ciddi bir sıkıntı haline geldi
İstediğim sap:
Scale; 25.5"
Genişlik; 43mm-56mm
Kalınlık; 1. perde 17mm, 12.perde 20mm
Radius; 350mmR civarı
Perdeler; 6105
Scalloping; sadece son 4 perde
Gövdeye bağlanış; Bolt-On
Sap ağacı; 3 parça Akçaağaç, Bubinga şerit ile
Klavye ağacı; Gülağacı (Keşke Brezilya gülağacı olabilse)
İnlay; Benim tasarladığım bir takım
Bu ayrıntıların hepsi benim için çok önemli. Olmazsa olmaz yani. Ama bu niteliklerin hepsini taşıyan bir sap yok işte
Hadi diyelim ki Super Wizard bir sap buldum. Perdeler değişti, son 4 perde oyuldu, yeni inlayler takıldı. Ama klavye dümdüz kalıyor yine
Rahatsız oluyorum akor basarken. Ki en az solo çaldığım süre kadar akor da basıyorum. Dediğim gibi, şu an 400mmR bir klavye kullanıyorum bu bile bana çok düz geliyor. Sanırım ya çıldıracam ya da Japonya'ya gidip 3 ay pirinç tarlasında çalışıp bir J-Custom alıp, modifiye ettirip gelecem buraya
Biraz uzun bir yazı oldu ama içimi döktüm resmen
Çok dertliyim çoook. Var mı bana yardımcı olabilecek?