öncelikle şu çok önemli ki bir noktada zorlandığın anda gitar çalan çalmaya çalışan herkesin o noktada zorlandığını bil. mesela gitarı bırakma sebebi olan bare basma aşamasında bir çok iyi seviyede gitaristin bile bare basabilecek konuma gelmek için gerçek anlamda ağladıklarını biliyorum. o yüzden 2 bilemedin 3 saat ayırman bana az geldi. şimdilik büyük ölçüde teknik( teknik derken ilk başta hızlanma değil, parmakların klavyeye doğru basıyor olmasından bahsediyoruz, ki tuşen düzgün olursa yani parmakların iyi gitaristlerinki gibi aynı hizada dişli çarklar gibi çalışıp, yalpalamadan, klavyeye de dik açıda basabiliyorsa hızlanma da buna bağlı olarak gelecektir zaten. bunun için de tekniği çok iyi olan bilal karaman, özgür abbak gibi gitaristlerin vidyolarını izlemeni öneririm. ayrıca teknik açıdan yeterlilik için en önemlisi parmaklarını kaldırmadan 1 2 3 4 alıştırması-- parmakları kaldırmadan 1 2 3 4 yapıp alt tele de kaldırmadan 2 3 4 basarken 1 i aşağıya indirerek devam etmen-- yapmandır bu arada. ) ve klavyedeki nota yerleri, akorun içindeki seslere yani teorik kısma çalışman gerekir. teknik çalışmak ne işime yarayacak diyebilirsin ama şimdi dert ettiğin akorlar geçerken çaldıklarının uyumsuz olması zamanla zaten düzelecek ve akorları düşünmesen de ortaya dinlenebilir bişeyler çıkacak( ama bunlar basit akorlarda tabi. zor akor dizileri için akorları düşünüp çalışmak lazım,, yani sen şimdi oturup şu akordayım şu sesleri basarsam güvendeyim, yanlış duyulmaz diyebilmelisin. bu aslında işin hilesi gibi. bilirsen daha uyumlu--ARMONİK-- şeyler çıkarabilirsin. bu yüzden ARMONİ öğrenmen gerekir------ basit anlamda armoni nedir?? -*** arkadaki akorla çaldığın melodinin seslerinin uyumlu, armonik olmasıdır. arkada la minör GELDİĞİ ANDA senin gidip si re fa la ( si minör sesleri ) BASMAMANDIR. ( tabi bu temelde söylenilecek birşey, şimdilik böyle düşünebilirsin) . öğrendiğin la minör gamını klavyeye dağıt ve bunlara eşşekler gibi çalış. bu nokta çok önemli. çünkü tek bir pozisyonda kalırsan cümlemelerin de aynı kalır. la minör seslerini 2 perde sağdan çalayım deyince şablon tamamen değişecektir. bu şablonlara iyi çalışman lazım. 11. sınıfın yazını hatırlıyorum. bence rahat 5 -6 saat ayırabilirsin. hoca yetenek var dedi falan demişsin. emin ol yetenek olsa da olmasa da günde 8 saat çalışırsan, istediğin kadar mal ve yeteneksiz ol mükemmel yerlere gelirsin. paco de lucia ben 8 saat çalışıyorum eğer 9 saat çalışan birisi çıkarsa tabiki benden daha hızlı çalabilir demiştir. yani bu iş bu kadar basit. her şey ne kadar çalıştığın ve ne kadar doğru çalıştığınla ilgili. son olarak da şunu söyleyim 2-3 ayda çok fazla geliştiğini hissedemeyebilirsin. ama 1 yıl önceki halini hatırladığında 5 yıl sonra nerelere gelirim ben ya falan diyeceksin. müzik icrası ve doğaçlama klavyeden çıkan seslerin, seslerin birbiriyle ilişkisinin biilinçaltına yerleşmesi anlamına gelir. ki bu da 3 ayda 1 yılda olacak birşey değil. önünde çok zaman var. iyi gitaristlerin çalışmaktan bileklerinin kopma noktasına geldiğini, nasır acısından ne kadar acı çektiklerini, bel ağrısı çektiklerini ve bu şekilde iyi gitarist olduklarını bil ona göre çalış. hiç kimseye öyle doğuştan verilmiyor yani. ilk zamanlar sakın hızlanma son tavsiyem.