Beyin Tümörü Olabilir Mi?

'Forum Meydanı' forumunda basss tarafından 12 Eylül 2015 tarihinde açılan konu

  1. basss

    basss

    19
    8
    6
    Öncelikle biliyorum doktora gitmem gerek.Ama gitmeden önce ön bilgi almak istedim. Sağlıktan anlayan arkadaşlar veya doktor olanlar varsa onların görüşlerini öğrenmem lazım.Ben 17 yaşındayım yaklaşık 1 yıldır filan teknolojiyle özellikle de cep telefonuyla iç içeyim.Hatta bağımlısıyım diyebilirim günde 10 saati geçik elimde.Son günlerde 2-3 saatten sonra baş ağrısı oluyor.Hafızamda bir zayıflama var.Şarkı sözlerini,öğretmenlerimin isimlerini,uzaktan akrabaların isimlerini filan unutuyorum.Ayrıca son zamanlarda kendimi salak gibi hissediyorum.Nasıl oluyor derseniz algı problemi diyebilirim. Mesela önceden esprileri filan çok iyi anlardım.Şimdi bazı esprileri anlayamıyorum vs.Bazen okuduğunu anlamıyorum defalarca okumak zorunda kalıyorum.Bir de konuşurken aklıma kelime gelmiyor arkadaşlar ama bu bende kendimi bildi m bileli var.Arkadaşlar tekrar söyleyeyim buradan sadece ön bilgi alıcam doktora mutlaka gidicrm.Herkese teşekkürler.
     
  2. Ön bilgiye gerek yok direk nöroloji doktoruna git.
     
  3. @Kutay_ hekimdi sanırım. Uzmanlık dalını bilmiyorum gerçi.
     
  4. Göz kaslarına bağlı uyku eksikliği, aynısı bende var (tabii git doktora o ayrı) ve dikkat etmezsem migren tetikliyor. Hareketsizlik + uzun süre ekrana bakınca (sürekli aynı odak) göz kaslarımız uyumak istedimizde hatta uykumuzda kasılıyor ve verimsiz uyuyoruz.

    Öğrenciliğimde çok çekmiştim, iş hayatına girince oldukça azaldı bazen tatil yaptığımda falan olabiliyor. En güzeli düzenini biraz değiştir, çık yani dışarı :) evde bilgisayarda iş bitince TV'ye gitmemeye çalış, tatilde öğlen uykusu uyuma ve yakın saatlerde uyan, gitar çalıyorsan çal, beslenmeye dikkat bile işe yarıyor cola falan uzak dur...gözlerine binen yükü azalt yani. Bunu denemedim ama sırtüstü uyuyorsan göz bandımı ne diyorlar onlardan tak iş yarayabilir.
     
  5. Ben hekim değilim,

    bu tip olaylarda gidip muayene olmadan internetten böyle şeyleri araştırmak doğru değil. Madem sorunun kaynağının sürekli telefonla uğraşmak olduğunu düşünüyorsun şöyle söyleyeyim telefonu elinde tutmuşsun yanındaki elinde tutmuş vs fark etmiyor zaten o radyasyonu ve manyetik alanı yiyorsun, her yerde wireless her yerde manyetik alan var. Dediğin şekilde beyin tümörü oluşsa baz istasyonlarına yakın apartmanlarda herkesin tümörü olması lazımdı. Benim de tüm gün cebimde duruyor telefon ya da 50 cm uzaklıkta masada duruyor ha elinde ha cebinde ne fark eder... Günde 10 saat elindeki şeye konsantre olan elbette hafızasındaki kullanmadığı bazı şeyleri silebilir. Baş ağrının sebebi sıcak havalar ve burun deviasyonu da olabilir, gözlerinde de problem olabilir. Ama telefon, TV, PC gibi şeylerin insanı patatesleştirdiği bir gerçek.

    Bence hem göz hem nörolojik muayene yaptır.
     
    Son düzenleme: 12 Eylül 2015
  6. Maalesef üzülerek katılıyorum..
     
  7. Yaşın getirisi olduğunu düşünüyorum. Çok stres yapmadan, noroloğa bir görün. Akabinde o seni (eğer ki noroloji yada, nöroşirurji ile ilgili değil ise) gitmen gereken tıbbi birime sevk edecektir.

    Geçmiş olsun...
     
  8. Unutkanlık ve baş ağrıları herkeste her zaman sık sık olan şeyler zaten. Buraya böyle bir başlık açtığına göre bu konularda baya bi kuruntulu olduğunu düşünüyorum. Kuruntulu biriysen de vücudunda olan böyle değişik şeylere daha çok dikkat edersin ve en ufak bi farklılıkta ( baş ağrısı, unutkanlık, kalp çarpıntısı, seyirme, vs.. gibi) en kötüsünü farzedip kendini daha da çok strese sokup yeni yeni semptomlar eklersin bu da seni kısır döngüye sokar.

    Kısacası kendini böyle kötü şeyler düşünerek strese sokma yediğine içtiğine dikkat et, tehlikeli olmayan saatlerde 20 - 30 dk güneşe çık ve neşeli olmaya çalış. Uzaktan akrabaların ya da öğretmenlerin adlarını benim de hatırlayamadığım oluyo, eminim başkalarına da oluyodur.Kuruntulanıp kendini tüketmene gerek yok daha 17 yaşında.
     
  9. J-P

    J-P

    798
    414
    1,705
    yaştandır büyüyünce geçer takma kafana geçmiş olsun
     
  10. Merhaba
    Merhaba.
    Öncelikle geçmiş olsun.
    Ve 2.olarak böyle bir şey için doktora görünmen veya buna da üşeniyorsan rock forum sitesini değil medikal forum sitelerini kullanman (drtus gibi) daha mantıklıdır.

    Beyin tümörlerinde en sık başvuru sebebi BAŞ AĞRISI, DENGE SORUNU ve GÖRME BOZUKLUĞU'dur

    Sorunun cevabına gelince ;
    Anladığım kadarıyla sende bunlar bulunmamakla birlikte "unutkanlıktan" bahsetmişsin.biz tümörlerde "yaş" kavramını sıklıkla kullanırız.misal bir "testis kanserini" genç hastalarda daha sık görebiliyorken kolon kanserini (rektum ca) eğer ailesel bağlantı yoksa genç yaşlarda pek beklemiyoruz.
    17 yaş beyin tümörlerinin görülebileceği bir yaş olmakla birlikte "unutkanlık" şikayeti senin yaşında tümörü pek düşündürmez bize.çünkü unutkanlık şikayetine yol açabilmesi için beyindeki ilgili bölgelere kitle basısı olması gerekir ki bu beraberinde nörolojik defisit dediğimiz başka şikayetleri de getirir (başta DENGESİZLİK ve KONUŞMA BOZULMASI) gibi.

    Beyin tümörleri nispeten (diğer tümörlere göre) daha geç tanı alan ve çoğunlukla da tesadüfen mr'da saptanan tümörlerdir.
    Beyin tümörleri çeşitlilik açısından çok geniş olmaklar beraber iyi huylu denen (benign) ve kötü huylu denen (malign) karakterde olabilmekte ve survey dediğimiz (tanı aldıktan sonra ortalama yaşam beklentisi) süre de tümörün çeşidine ve yine çeşidiyle alakalı olarak yayılım hızına (metastaz diyoruz) göre değişmektedir.

    Benim öğrencilik ve hekimlik hayatımda gördüğüm tüm beyin tümörlerinde tanı alma şikayeti ''BAŞ AĞRISI'' ve ''DENGE PROBLEMİ''ydi

    Şuan opere beyin ca nedeniyle pansumana gelen genç bir hastamız var bu yaşlarda ve onun tanı almasına neden olan şikayeti de BAŞ AĞRISI VE DENGE PROBLEMİ (ayakta durma ve ellerini kullanmada zorluk yaşamış)

    siyah puntoya aldığım ve altını çizdğim şikayetlerden biri ya da birkaçı bir arada ise mutlaka nörolojik muayeneden geçmen (denge,motor kuvvet,his,koordine hareket kabiliyeti gibi muayeneleri içeren 10 dakikalık bir muayenedir) ve MR çektirmen gerekir.

    Son olarak ;
    Nöroloji poliklinik sıra alma = 1.5 dakika
    Nöroloki poliklinik kontrolü = 5 dakika
    MR = 7-8 dakikalık bir işlem
    Zor bir şey değil bunu demek istiyorum.Hayatınızı ilgilendiren konularda müzik sitesine yazıp bilgi almak bana çok mantıklı gelmiyor.Bu forumda doktorlar var evet ama farzedin ki görmediler.
    Ve unutmamak gerekir ki internet bilgi çöplüğü,burada size tavsiye verecek kişilerin kaçının medikal eğitim aldığını kaçının doktor olduğunu bilme şansınız da yok.İnternette yalan yanlış o kadar bilgi paylaşılıyor ki.
    Daha gençsiniz,bu işler şakaya gelmez.Gidiver bir nöroloji polikliniğine.Nöroloji uzmanı ''bşyin yok'' der de yine de için rahat etmez ve şikayetin devam ederse,o zaman bir mr çektirir sonucuna baktırtırsın.

    Bu yaş grubunda dengesiz beslenmeye bağlı B VİTAMİN GRUBU EKSİKLİĞİ'ni de ön planda düşünmek gerekir.B grubu vitmin eksikliklerinde unutkanlık görülür.B vitaminine baktır.
    Geçmiş olsun
     
    Son düzenleme: 12 Eylül 2015
  11. Aile hekimiydi diye biliyorum.Sitede bildiğim kadarıyla 3 doktoruz.Uzman var mı sitede bilmiyorum ama bir tane acil uzmanı olacak olan asistan arkadaşımız var,istanbul'da (suphiba nikli) ama siteye pek uğramıyor.Tıp öğrencisi 1-2 arkadaşa da rastlamıştım sitede.
    Ama bu sorular için yanlış adres diyorum.
     
    programci_84 bunu beğendi.
  12. basss

    basss

    19
    8
    6
    Öncelikle teşekkürler.Doktora gitmeden önce sadece ön bilgi almak istemiştim.Google da sağlık forumu diye arattım ama güzel bir yer bulamadığım için tek bildiğim foruma konu açtım:) Bende unutkanlık var,algı bozukluğu var ama çok değil,konuşma bozukluğu derken sadece aklıma kelime gelmiyor biraz düşünüyorum ama bu çok eskiden beri var.Denge sorunum yok,görme bozukluğu derken nr kasdettiniz bilmiyorum ama 2,5 numara miyop ve astigmat gözlerim.
     
  13. basss

    basss

    19
    8
    6
    Ayrıca söylemeyi unutmuşum baş ağrısı sadece telefonda veya bilgisayarda uzun süre durunca oluyor.Normal bir baş ağrım yok.Mesela araştırdığım kadarıyla en şiddetlisi uyanınca olur diyordu.Ben de öyle bir durum yok.
     
  14. Geçmiş olsun. Hiç buralarda oyalanmadan nörolojiden randevu al. İşi uzmanına danış. Burada kafan karışır. Kargayı kılavuz etmek gibi olur. Bu durumda çok seslilik iyi değildir.
     
  15. Durumunun beyin tümörüyle pek alakalı olduğunu sanmıyorum.Daha çok intenette,telefonda,ekran başında vakit geçirmekle alakalı yorgunluğa bağlı bir şeymiş gibi duruyor.Yine de nöroloji uzmanına görünmeniz bir şey kaybettirmez.
    Geçmiş olsun
     
  16. 2 senedir bu b.kla uğraşıyorum, yaşadıklarımı düşününce büyük ihtimalle bir tümör durumun yok fakat sen yine de bi' nöroloğa görün. Oradan çıkınca da bir psikiyatriye git, teknolojiye değil cep telefonuna ve sanal sosyalliğe bağımlı olduğunu söyle, o sana gerekli olanları söyleyecektir. Sonra eve gelince o cep telefonunu sat, internetini kotalı yaptır, birkaç kitap al (kişisel gelişim falan olmasın sakın), ha bir de birkaç arkadaşınla birkaç günlük bir plan yap. (Planın içeriği önemli değil, sex partisi de olur puzzle partisi de.) Geçmiş olsun kardeşim.
     
  17. B vitaminine +1

    Yine de doktora görün. Telefonu da elinden bırak. Uzun süre kullanınca gerçekten baş ağrısı yapıyor. Bunun etkisi hemen çıkmaz genellikle ileri yaşlarda çıkar tümör olarak.

    Babamın gözünün üstünden tümör alındı ameliyatla, annemin de kulağında var bir tane ve aldırmadı iyi huyluymuş diye. İkisinde de sıkıntı yok şimdilik.
     
  18. Doktora kesin git. Uykuna dikkat et. Fosfor eksikliği olabilir. (Hafıza sorunları) Balık ve maydonoz ye. Cinsel ilişkiyi azalt. (Haftada 2-3) Alkolü azalt. Sigara içiyorsan bırak. (Baş ağrısı) En azından mutlu ve huzurlu bir hayat yaşarsın.
     
    actarus bunu beğendi.
  19. Yine "Helaaallll Musstafa abiiyy" diyorum.
     
  20. Replikteki tonu birebir yakalamışsın.
     
    patlakkulak bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş