Schecter Blackjack Sls Hakkındaki Fikriniz

SD Blackouts mu?(Aktif)SD FullShred mi?(Pasif)


  • Toplam oy veren
    8
Yakın zamanda floyd rose bulunan bir blackjack sls almak üzereyim.Sizce seymour duncan blackouts aktif manyetik mi yoksa seymour duncan fullshred manyetikli olanı mı almalıyım?%90 metal çalıyorum.Dinlediğim ve şarkılarını çalıştığım gruplar megadeth,sabaton,gojira,dream theather,slipknot gibi gruplar...Değerli yorumlarınızı bekliyorum :)
 
Yakın zamanda floyd rose bulunan bir blackjack sls almak üzereyim.Sizce seymour duncan blackouts aktif manyetik mi yoksa seymour duncan fullshred manyetikli olanı mı almalıyım?%90 metal çalıyorum.Dinlediğim ve şarkılarını çalıştığım gruplar megadeth,sabaton,gojira,dream theather,slipknot gibi gruplar...Değerli yorumlarınızı bekliyorum :)
Bu kişisel bir olay. Tabii ki aktif ve pasif manyetiklerin tepkisi farklı olacaktır. Ancak gözlemlediğim kadarıyla Blackouts bildiğimiz EMG'lere nazaran daha mid-range bir tonaliteye sahip ve clean tonlarda daha başarılı. Ayrıca aktif manyetik bir kandırmacadır. Altındaki gitarın karakteristik özelliklerini yansıtmaz; küreğe de taksanız aynı tonu alırsınız ki aşağıya da koyacağım.

Pasif manyetik rocks. Ama unutmayın ki Full Shred'in çıkış gücü Blackouts'tan haliyle daha düşük. Seçiminizi buna göre yapın.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Bu kişisel bir olay. Tabii ki aktif ve pasif manyetiklerin tepkisi farklı olacaktır. Ancak gözlemlediğim kadarıyla Blackouts bildiğimiz EMG'lere nazaran daha mid-range bir tonaliteye sahip ve clean tonlarda daha başarılı. Ayrıca aktif manyetik bir kandırmacadır. Altındaki gitarın karakteristik özelliklerini yansıtmaz; küreğe de taksanız aynı tonu alırsınız ki aşağıya da koyacağım.

Pasif manyetik rocks. Ama unutmayın ki Full Shred'in çıkış gücü Blackouts'tan haliyle daha düşük. Seçiminizi buna göre yapın.
Cevabın için teşekkür ederim video da on numaraymış :) Aktif manyetik daha dijital yapay bir ses pasifse ağacın hakkını veren bir ses verir diyorsun yani.Peki fullshred metal çalmama yeter mi?Üstelik bir çok grubun gitaristi aktif manyetik kullanıyor ve farklı tonları oluyor.Bu kadar gruplar arasında yaygın olmasının sebebi nedir peki?Ayrıca floyd rose için ne düşünüyorsun?Lead çalacağım için floyd işime yarar gibi geliyor.
 
Cevabın için teşekkür ederim video da on numaraymış :) Aktif manyetik daha dijital yapay bir ses pasifse ağacın hakkını veren bir ses verir diyorsun yani.Peki fullshred metal çalmama yeter mi?Üstelik bir çok grubun gitaristi aktif manyetik kullanıyor ve farklı tonları oluyor.Bu kadar gruplar arasında yaygın olmasının sebebi nedir peki?Ayrıca floyd rose için ne düşünüyorsun?Lead çalacağım için floyd işime yarar gibi geliyor.
Rica ederim.

Aktif manyetik yapay bir ses üretir demiyorum, hayır. Ayrıca gövde ağacın high gain tonlarda ne kadar etkin olduğu da tartışılır.

"Peki fullshred metal çalmama yeter mi?" Böyle bir soru yok. Her ekipmanla Metal çalabilirsin. Amacın yüksek satürasyonlu distortion ise ve amplinin de buna uygun olduğunu düşünürsek Full Shred bunu karşılar.

Birçok grubun aktif manyetik kullanmasının başlıca sebebi o ürünün endorser'ı olması, reklam yani. Farklı tonlar almalarının sebebi öyle tonlar almak istemeleri. Bunun tek başına manyetikle bir alakası yok.

Ritim çalarsam sabit, lead çalarsam FR veya hareketli köprü kullanırım diye bir kaide de yok. Bu bir tercih meselesi. Ben Floyd Rose'dansa Music Man JP modellerindeki gibi sistemleri daha çok seviyorum ve daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Ancak Floyd Rose kullanılacaksa 1000 serisinin altındaki modeller kesinlikle kullanılmamalı.

Çok fazla bend tekniği uygulamanın da özellikle FR'li gitarlarda sıkıntı yaşatabilen bir durum olduğu es geçilmemeli.
 
Son düzenleme:
Ben kesinlikle böyle düşünmüyorum. Ton konusunda elbet çok erken var, gitar bu konuda hepsini toplasan belki %25 lik yer sahibi olur ama bazı sesler vardır, ne kadar amfi değiştirsem de ne kadar ses kartıyla denesem de başka bir gitardan elde ettiğim sesi o gitardan alamıyorum.
Yani aktif manyetik bence de bas seslerde gitarın ne olduğuna bakmıyor. Ama kesinlikle orta ve tiz seslerde gitarın etkisi belli oluyor. Yanı aktif manyetik hep aynı sesi çıkarır görüşüne katılmıyorum.
Ikıncı olarak gövde ağacı high gain tonlar da çok farketmez görüşüne kesinlikle katılmıyorum. Hatta tam tersi gain arttıkça, ağacın tona olan etkisi artıyor. Şöyle bir video bırakayım tonewood için.
Bu arada belirtmem lazım ki kesinlikle arada ki fark ağacın kalitesine işçiliğine vs. verdiğimiz paraya değecek bir fark değil.

 
Bu arada zevk meselesi olmakla beraber ben aktif manyetiği daha çok seviyorum, zaten metal müzik gibi yüksek çıkış gerektiren tarzlarda aktif bence en iyi seçenek. Hani low gain de başarılı bir gitar arıyorsanız schecter hybŕid modeline bakabilirsiniz.
 
Ben kesinlikle böyle düşünmüyorum. Ton konusunda elbet çok erken var, gitar bu konuda hepsini toplasan belki %25 lik yer sahibi olur ama bazı sesler vardır, ne kadar amfi değiştirsem de ne kadar ses kartıyla denesem de başka bir gitardan elde ettiğim sesi o gitardan alamıyorum.
Yani aktif manyetik bence de bas seslerde gitarın ne olduğuna bakmıyor. Ama kesinlikle orta ve tiz seslerde gitarın etkisi belli oluyor. Yanı aktif manyetik hep aynı sesi çıkarır görüşüne katılmıyorum.
Ikıncı olarak gövde ağacı high gain tonlar da çok farketmez görüşüne kesinlikle katılmıyorum. Hatta tam tersi gain arttıkça, ağacın tona olan etkisi artıyor. Şöyle bir video bırakayım tonewood için.
Bu arada belirtmem lazım ki kesinlikle arada ki fark ağacın kalitesine işçiliğine vs. verdiğimiz paraya değecek bir fark değil.


Ben ağacın tona olan etkisi tartışılabilir dedim, kesinlikle fark yoktur demedim ki ben de öyle düşünmüyorum zaten. Tartışalım.

Çok fazla gitar da çaldım, amfi de denedim.

Gözlemlediğim kadarıyla gitarlar arasında tonalite farkını yaratan en büyük fark skala uzunluğu. Ancak bu ağacın tona etkisi olmadığı anlamına gelmiyor tabii ki.

En basitinden standart seviyede bir Gibson Les Paul ve humbucker yüklü bir Fender Stratocaster düşünelim; iki uç gitar.

Gövde ağacından manyetiğine kadar zıt gitarlar ve tınıları gerçekten farklı. Benim düşünceme göre bu farkı yaratan en büyük etmen skalanın Gibson'da 24.75", Fender'de ise 25.5" olması. Çünkü tel gerildikçe ton da tizleşir.

Bu karşılaştırmayı bir de Gibson LP ve ESP Eclipse ile yapalım. Tek farkları manyetikleri ve sap/tuşe ağaç kombinasyonu. Ancak ben bu iki gitar arasında Fender'de olduğu kadar fark duyamıyorum. Çünkü ikisinin de skala uzunluğu aynı.

Bir de maun gövdeli, 25.5" skala uzunluğuna sahip ESP Horizon ve kızılağaç gövde dışında aynı özelliklere sahip Jackson SL2H'a bakalım. Tabii ki iki farklı gitar, iki farklı tat, kullanıcıya hissettirdikleri, çalımları, duyumları farklı ancak öyle ahım şahım bir fark yok. Bu farkın da manyetik ve diğer detaylardan kaynaklandığı düşünüyorum. En azından gözlemlediklerim bunlar.

Bu iş öyle video'yla falan olmaz.
 
Son düzenleme:
Ben ağacın tona olan etkisi tartışılabilir dedim, kesinlikle fark yoktur demedim ki ben de öyle düşünmüyorum zaten. Tartışalım.

Çok fazla gitar da çaldım, amfi de denedim.

Gözlemlediğim kadarıyla gitarlar arasında tonalite farkını yaratan en büyük fark skala uzunluğu. Ancak bu ağacın tona etkisi olmadığı anlamına gelmiyor tabii ki.

En basitinden standart seviyede bir Gibson Les Paul ve humbucker yüklü bir Fender Stratocaster düşünelim; iki uç gitar.

Gövde ağacından manyetiğine kadar zıt gitarlar ve tınıları gerçekten farklı. Benim düşünceme göre bu farkı yaratan en büyük etmen skalanın Gibson'da 24.75", Fender'de ise 25.5" olması. Çünkü tel gerildikçe ton da tizleşir.

Bu karşılaştırmayı bir de Gibson LP ve ESP Eclipse ile yapalım. Tek farkları manyetikleri ve sap/tuşe ağaç kombinasyonu. Ancak ben bu iki gitar arasında Fender'de olduğu kadar fark duyamıyorum. Çünkü ikisinin de skala uzunluğu aynı.

Bir de maun gövdeli, 25.5" skala uzunluğuna sahip ESP Horizon ve kızılağaç gövde dışında aynı özelliklere sahip Jackson SL2H'a bakalım. Tabii ki iki farklı gitar, iki farklı tat, kullanıcıya hissettirdikleri, çalımları, duyumları farklı ancak öyle ahım şahım bir fark yok. Bu farkın da manyetik ve diğer detaylardan kaynaklandığı düşünüyorum. En azından gözlemlediklerim bunlar.

Bu iş böyle video'yla falan olmaz.
ESP Horizon ve LTD MH1000 aynı anda deneyene kadar bende emg’lerden aynı ses çıktığını iddia ediyordum fakat bariz şekilde fark gördüm kaldı ki ben çok amfi gitar tecrübesi olan birisi değilim.
 
Ben ağacın tona olan etkisi tartışılabilir dedim, kesinlikle fark yoktur demedim ki ben de öyle düşünmüyorum zaten. Tartışalım.

Çok fazla gitar da çaldım, amfi de denedim.

Gözlemlediğim kadarıyla gitarlar arasında tonalite farkını yaratan en büyük fark skala uzunluğu. Ancak bu ağacın tona etkisi olmadığı anlamına gelmiyor tabii ki.

En basitinden standart seviyede bir Gibson Les Paul ve humbucker yüklü bir Fender Stratocaster düşünelim; iki uç gitar.

Gövde ağacından manyetiğine kadar zıt gitarlar ve tınıları gerçekten farklı. Benim düşünceme göre bu farkı yaratan en büyük etmen skalanın Gibson'da 24.75", Fender'de ise 25.5" olması. Çünkü tel gerildikçe ton da tizleşir.

Bu karşılaştırmayı bir de Gibson LP ve ESP Eclipse ile yapalım. Tek farkları manyetikleri ve sap/tuşe ağaç kombinasyonu. Ancak ben bu iki gitar arasında Fender'de olduğu kadar fark duyamıyorum. Çünkü ikisinin de skala uzunluğu aynı.

Bir de maun gövdeli, 25.5" skala uzunluğuna sahip ESP Horizon ve kızılağaç gövde dışında aynı özelliklere sahip Jackson SL2H'a bakalım. Tabii ki iki farklı gitar, iki farklı tat, kullanıcıya hissettirdikleri, çalımları, duyumları farklı ancak öyle ahım şahım bir fark yok. Bu farkın da manyetik ve diğer detaylardan kaynaklandığı düşünüyorum. En azından gözlemlediklerim bunlar.

Bu iş öyle video'yla falan olmaz.
Hepsi bir fark yaratıyordur ama en büyük etkenin bu olduğunu hiç mi hiç düşünmüyorum. Bu mantıkla tel kalınlığının tona bariz şekilde büyük bir etki bırakması lazım.
 
Rica ederim.

Aktif manyetik yapay bir ses üretir demiyorum, hayır. Ayrıca gövde ağacın high gain tonlarda ne kadar etkin olduğu da tartışılır.

"Peki fullshred metal çalmama yeter mi?" Böyle bir soru yok. Her ekipmanla Metal çalabilirsin. Amacın yüksek satürasyonlu distortion ise ve amplinin de buna uygun olduğunu düşünürsek Full Shred bunu karşılar.

Birçok grubun aktif manyetik kullanmasının başlıca sebebi o ürünün endorser'ı olması, reklam yani. Farklı tonlar almalarının sebebi öyle tonlar almak istemeleri. Bunun tek başına manyetikle bir alakası yok.

Ritim çalarsam sabit, lead çalarsam FR veya hareketli köprü kullanırım diye bir kaide de yok. Bu bir tercih meselesi. Ben Floyd Rose'dansa Music Man JP modellerindeki gibi sistemleri daha çok seviyorum ve daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Ancak Floyd Rose kullanılacaksa 1000 serisinin altındaki modeller kesinlikle kullanılmamalı.

Çok fazla bend tekniği uygulamanın da özellikle FR'li gitarlarda sıkıntı yaşatabilen bir durum olduğu es geçilmemeli.
Baktığım blackjack sls gitarda FR1000 vardı sanırım iyi olur.Fakat aktif pasif manyetik konusunda kafam bayağı bi karıştı bir üye de dediğinizin tam terslerini söylemiş en iyisi denemek sanırım fakat aktif manyetiğin ağacın materyalinden etkilenmediği kafama takıldı.:(
 
Ben kesinlikle böyle düşünmüyorum. Ton konusunda elbet çok erken var, gitar bu konuda hepsini toplasan belki %25 lik yer sahibi olur ama bazı sesler vardır, ne kadar amfi değiştirsem de ne kadar ses kartıyla denesem de başka bir gitardan elde ettiğim sesi o gitardan alamıyorum.
Yani aktif manyetik bence de bas seslerde gitarın ne olduğuna bakmıyor. Ama kesinlikle orta ve tiz seslerde gitarın etkisi belli oluyor. Yanı aktif manyetik hep aynı sesi çıkarır görüşüne katılmıyorum.
Ikıncı olarak gövde ağacı high gain tonlar da çok farketmez görüşüne kesinlikle katılmıyorum. Hatta tam tersi gain arttıkça, ağacın tona olan etkisi artıyor. Şöyle bir video bırakayım tonewood için.
Bu arada belirtmem lazım ki kesinlikle arada ki fark ağacın kalitesine işçiliğine vs. verdiğimiz paraya değecek bir fark değil.


Teşekkürler yanıt için :) Siz ne önerirsiniz aktif pasif konusunda tabi ki %90 metal çalıyorum desem de parçalarda clean bölümler de olduğundan onu da çalabilmem gerek ben gitarın özelliklerini aşağıya yazayım da daha net görün gitarı :D
 
Model Name:Blackjack SLS C-1 FR Active/Passive

Guitar Colors:Satin Black (SBK)
Dexterity:Right Handed

Country of Origin:South Korea
Construction:Set-Neck w/Ultra Access

Body Material:Mahogany
Top Contour:Arched Top

Binding:Black Multi-ply
Neck Material:Maple 3-pc

Fretboard Material:Ebony
Inlays:Mother of Pearl Offset Dots

Scale:25.5” (648mm)
Frets:24 X-Jumbo

Fretboard Radius:12”-16” Compound Radius
Neck Shape:Ultra Thin ‘C’

Thickness: 1st Fret- .748” (19mm)/ @ 12th Fret- .787” (20mm)
Nut Width:1.625” (41.3mm)

Nut
Floyd Rose
Truss Rod
2-Way Adjustable Rod w/ 5/32” (4mm) Allen Nut

Bridge Pickup: Seymour Duncan BlackOuts AHB-1/Seymour Duncan FullShred TB-10
Neck Pickup: Seymour Duncan BlackOuts AHB-1/Seymour Duncan Jazz SH-2N

Hardware Color:Black Chrome
Bridge:Floyd Rose 1000 Series

Tuners:Grover
Knobs:Metal Knurled w/ Set Screw
Strings:Ernie Ball Regular Slinky #2221 (.010-.046)
 
Emg manyetikli gitarların gövde ağaçlarından fazla etkilenmediği olayı aslında biraz abartma. Tamam pasif manyetikler ağacın karakterini daha iyi yansıtıyor ama her emgli gitar benzer ton vermez.
Bağlantı şekli de tonda çok önemli bunu nasıl anladın derseniz Jackson DKGMT ve LTD M-1000 isimli iki tane gitarım oldu ve ikisini de yan yana uzun bir süre kıyaslama fırsatı buldum.
İkisinin de manyetikleri emg 81 85, ikisinde de kullanılan ağaçlar tamamen aynı( gövdeler alder). Tek fark ise gövde birleşim şekli. Jackson Bolt on, LTD ise neck thru. Şunu söyleyim LTD Epiphone LP Standart'a ağırlık olarak çok yakın, DKMGT ise kullandığım en hafif süperstrat. DKMGT'de üstelik akçaağaç üst gövde tabakası da yok. Yani burdan anlıyoruz ki ağırlıktaki asıl etken akçaağaç. Ton olarak ltd daha koyu, gövde titreşimi çok daha fazla hatta karnınızda hissetmek bunu mümkün ama bu sustaine doğrudan yansıyor diyemem. FR olmasının da ekisi olmuş olabilir ama sustainler arasında neredeyse fark yok. LTD M-1000 çok küçük bir farkla belki daha uzun sustaine sahiptir ama şuan seçecek olsam Jackson'ı seçerdim. Neck thru gitarlar bana nedense fazla koyu geliyor ton olarak, elimde gene nt olan bir Ibanez RGT42dx var(maun gövdeli m-1000'den biraz daha hafif). Bu da ton olarak kapalı bir gitar, amfinin iyi bir eq bölümü yoksa açmak zor bu tonu. Manyetikleri v7 v8 bu arada.
Bu arada Blackouts'ların daha çok düşük akort gitarlara uygun olduğunu söylüyorlar. Zaten genelde de düşük akortlu youtube gitar videolarında görüyorum bu manyetiği.
FR1000 için de bir iki kelime birşey yazayim.
O kullandığım M-1000'de kolla oynamasam bile 1-2 saatlik çalımdan sonra akort etmeyi gerektirebiliyordu. 3-5 sefer köprüden akortu çekebiliyorsunuz ama tellerden biri mutlaka sona dayanıyor ve üst eşik kilitlerini çözüp saptan akort yapmanız gerekiyordu.
Bendeki rgt42'deki edge pro 2 köprüde böyle bir sorun yok. yeni telleri taktıktan 2 gün sonra üst eşik kilitlerini kitliyorum ve 2-3 ay daha açmanıza gerek olmuyor. Sağlam bir köprü. İbanez'in orta-üst seviye köprüleri çoğu zaman başarılı zaten.
 
Emg manyetikli gitarların gövde ağaçlarından fazla etkilenmediği olayı aslında biraz abartma. Tamam pasif manyetikler ağacın karakterini daha iyi yansıtıyor ama her emgli gitar benzer ton vermez.
Bağlantı şekli de tonda çok önemli bunu nasıl anladın derseniz Jackson DKGMT ve LTD M-1000 isimli iki tane gitarım oldu ve ikisini de yan yana uzun bir süre kıyaslama fırsatı buldum.
İkisinin de manyetikleri emg 81 85, ikisinde de kullanılan ağaçlar tamamen aynı( gövdeler alder). Tek fark ise gövde birleşim şekli. Jackson Bolt on, LTD ise neck thru. Şunu söyleyim LTD Epiphone LP Standart'a ağırlık olarak çok yakın, DKMGT ise kullandığım en hafif süperstrat. DKMGT'de üstelik akçaağaç üst gövde tabakası da yok. Yani burdan anlıyoruz ki ağırlıktaki asıl etken akçaağaç. Ton olarak ltd daha koyu, gövde titreşimi çok daha fazla hatta karnınızda hissetmek bunu mümkün ama bu sustaine doğrudan yansıyor diyemem. FR olmasının da ekisi olmuş olabilir ama sustainler arasında neredeyse fark yok. LTD M-1000 çok küçük bir farkla belki daha uzun sustaine sahiptir ama şuan seçecek olsam Jackson'ı seçerdim. Neck thru gitarlar bana nedense fazla koyu geliyor ton olarak, elimde gene nt olan bir Ibanez RGT42dx var(maun gövdeli m-1000'den biraz daha hafif). Bu da ton olarak kapalı bir gitar, amfinin iyi bir eq bölümü yoksa açmak zor bu tonu. Manyetikleri v7 v8 bu arada.
Bu arada Blackouts'ların daha çok düşük akort gitarlara uygun olduğunu söylüyorlar. Zaten genelde de düşük akortlu youtube gitar videolarında görüyorum bu manyetiği.
FR1000 için de bir iki kelime birşey yazayim.
O kullandığım M-1000'de kolla oynamasam bile 1-2 saatlik çalımdan sonra akort etmeyi gerektirebiliyordu. 3-5 sefer köprüden akortu çekebiliyorsunuz ama tellerden biri mutlaka sona dayanıyor ve üst eşik kilitlerini çözüp saptan akort yapmanız gerekiyordu.
Bendeki rgt42'deki edge pro 2 köprüde böyle bir sorun yok. yeni telleri taktıktan 2 gün sonra üst eşik kilitlerini kitliyorum ve 2-3 ay daha açmanıza gerek olmuyor. Sağlam bir köprü. İbanez'in orta-üst seviye köprüleri çoğu zaman başarılı zaten.
Cevap için teşekkürler şimdi bir gitar daha keşettim PRS SE Torero diye bir gitar.Normalde PRS ler daha yumuşak tarz müzik için gitar yapar diye biliyordum ama bu gitar enteresan EMG 81/85 orjinal floyd rose abanoz klavye falan var özelliklerini yüklerim şimdi bi bakarsan sevinirim :) PRS SE Torero Scarlet Red Elektro Gitar - Dore Müzik
 
Son düzenleme:
Cevap için teşekkürler şimdi bir gitar daha keşettim PRS SE Torero diye bir gitar.Normalde PRS ler daha yumuşak tarz müzik için gitar yapar diye biliyordum ama bu gitar enteresan EMG 81/85 orjinal floyd rose abanoz klavye falan var özelliklerini yüklerim şimdi bi bakarsan sevinirim :) PRS SE Torero Scarlet Red Elektro Gitar - Dore Müzik
Opeth'in solisti de PRS kullanıyor ve bence müzikleri hiç te hafif değil :)
PRS SE Mike Akerfeldt Signature Elektro Gitar - Dore Müzik
 
@leskodjer @gretschci gövde ağacı, sap/tuşe ağacı tabii ki de fark yaratıyor. :) Demek istediğim ağaçtan daha etkili etmenler olduğuydu aslında, yoksa ben geleneksel kesim bir gitar kullanıcısıyım. Ağacın tona bariz bir şekilde etki etmediğini kesinlikle kabul etmem ve bu bağlamda alternatif malzemelerdense ağaç gövdeleri tercih ederim. Ancak ağacın karakterini verememe sadece EMG'ye has bir şey değil ve bu konuda aynı düşünmüyoruz. Kaldı ki sizin de bildiğiniz gibi bu bir zevk meselesi.

Ayrıca sevgili @gretschci, özellikle sap pozisyonunda yüksek satürasyonlu tonlarda solo çalarken telin kalınlığını değiştirdiğimde veya başka bir tel kullandığımda farkın çok bariz olduğunu fark ettim. Elektirik gitar çalarken kullandığımız pena bile tona etki ediyor.
En azıdan benim kulağım öyle duyuyor, belki sadece placebo etkisidir.

@monkeydluffy PRS SE serileri hakeza kendi segmentindeki gitarların birçoğuna göre daha kaliteli, işçilikleri düzgün. İkisi arasında kalacak olsam Schecter'ı seçerdim. Ancak bu fiyatlarda ikinci elde daha güzel gitarlar bulunabilir.
 
Geri
Üst