Chimeric (Kimerik) Metal

Bir kaç vardı mecbur v.2 yapmak zorunda kaldım.


Hocam şarkıyı dinledim, ne güzel girmişsiniz, hatta çok beğenmiştim ilk girşi öyle ki "bu adam yolunu bulmuş abi" yazacaktım. Bir baktım ki gene düzen dışı, isyan çıkaran melodiler ve bozuk sesler gelmeye başladı. Sonra tekrar giriş kısımdaki ritmli ses ve melodi gelmeye başladı.
Buraya kadar neyse ne, birşey demeyeceğim. Sadece bir sorum olacak. Sİz kendi eserlerinizi dinlerken eğleniyor musunuz, zevk alıyor musunuz ? Mesela hiç oyun oynarken ya da forumlarda yazı okurken kendi şarkılarınızı dinlemeye çalıştınız mı ?
Cevabınız evetse ve gerçekten dinlemekten zevk alıyorsanız sizi tanımak isterim. Çok çok farklı ve hayata çok değişik bakan bir insan olabilirsiniz benim şu ana kadar gördüklerime kıyasla.
Dediğim şekillerde dinlemediyseniz ya da dinleyip zevk alamadıysanız, müziğinizde değiştirmeniz gereken şeylerin farkına varacaksınız.
Verdiğiniz emek takdire değer. Ben 2 aydır riff çobasından 3 riff seçip bir ritme oturup onun üstüne bateri yazıp kaydetmeye üşeniyorum.
 
Yani dinliyorum ve sözlerle birlikte gidiyorum hatta iyi de oluyor:) O bozuk kısımlar dediğin tabi isyan ama bir çeşit iletişim benim için anlaşılmayan bir dil gibi:) Yani hissiyat onu gerektiriyor çünkü sözler ondan bahsediyor. Dilersen bunu kafamda klipleştireyim Times meydanı gibi bir yer düşün tam orta yerinde ayakta dikilmiş bir adam şehir akıyor o sıra bu tekno melodiler dönüyor kamera kahramanın etrafında dolanarak çevreyi gösteriyor sonra gitar giriyor eleman başını kaldırıyor sonra ortam birden değişiyor diablo 2'deki gibi yerden iblisler fırlamaya başlıyor ortam kararıyor kaynıyor lavlar ateşler. Eleman da değişiyor biraz kirleniyor üstü başı kir pas yırtık ve iki elinde silahları sonrası ver yansın sık babam sık.. :) İşte öyle yani sözlerle birleşince kompozisyona girince keyifli ama tabi benim hayalemimdekine sizi tam sokamıyor henüz eksik.. Diğer şarkılar da öyle hepsinin bir hikayesi var. Ama senin o girişten ne istediğini anladım nasıl gitmesi gerektiği.. Belki bu içimdekiler bitsin öyle de yapabilirim ha benim için sıkıcı olur ama birisi toplum için de bir şeyler yap dediydi:)
 
Yani dinliyorum ve sözlerle birlikte gidiyorum hatta iyi de oluyor:) O bozuk kısımlar dediğin tabi isyan ama bir çeşit iletişim benim için anlaşılmayan bir dil gibi:) Yani hissiyat onu gerektiriyor çünkü sözler ondan bahsediyor. Dilersen bunu kafamda klipleştireyim Times meydanı gibi bir yer düşün tam orta yerinde ayakta dikilmiş bir adam şehir akıyor o sıra bu tekno melodiler dönüyor kamera kahramanın etrafında dolanarak çevreyi gösteriyor sonra gitar giriyor eleman başını kaldırıyor sonra ortam birden değişiyor diablo 2'deki gibi yerden iblisler fırlamaya başlıyor ortam kararıyor kaynıyor lavlar ateşler. Eleman da değişiyor biraz kirleniyor üstü başı kir pas yırtık ve iki elinde silahları sonrası ver yansın sık babam sık.. :) İşte öyle yani sözlerle birleşince kompozisyona girince keyifli ama tabi benim hayalemimdekine sizi tam sokamıyor henüz eksik.. Diğer şarkılar da öyle hepsinin bir hikayesi var. Ama senin o girişten ne istediğini anladım nasıl gitmesi gerektiği.. Belki bu içimdekiler bitsin öyle de yapabilirim ha benim için sıkıcı olur ama birisi toplum için de bir şeyler yap dediydi:)
Hocam anlattıklarınız çok güzel canlanıyor gözümde, bu insanın biraz filmlerde dünyayı nasıl tanıdığıyla ve hayal gücüyle alakalı. Ama dikkat ettiyseniz her film sahnesinde arkada düzeni bozmayacak, izleyiciyi o atmosfere daha çok sokacak müzikler yer alır. Sizin filminizin müziğinde ise o atmosfere sokacak her şey hazır, sadece ritm eksik. İsterseniz en saçma notayı basın, en olmayacak notayı basın; onu öyle bir yere koyarsınız ki kulağa farklı ve kabul edilebilir gelir ama bunu ritmsiz şekilde yaparsanız gürültü çıkar ortaya. Sonuç olarak filminizin ritmi eksik demek istiyorum :)
Victor Wooten diye bir bassçı abi var. Bu adamın tartışma şeklinde geçen bir ders videosu var. Eğitim verdiği yerde 10-15 öğrencisine tartışarak birşeyleri öğretmeye çalışıyordu. O videonun ilk 20 dksını izleyin. Orada kulağın duyduğu şeylerin insana güzel gelebilmesi için(yani müzik sayılabilmesi için) çeşitli faktörleri sayıyordu. İlk akla gelenlerden ve hocanın da ilk yazdıklarınddan biri ritm idi. Arkasından müziği çeşitlendirmek ve geliştirmek için gelen şeyler sıralanıyor mesela armoni ya da ton gibi. Sizin müziğinizde, dünyaca ünlü bir bassçının belirttiği: bir insanın kulağında duyduğu şeyin ona güzel gelebilmesi için o seste bulunması gereken özelliklerden, en önemlisinin olmadığını görebiliyoruz bu bağlamda.
Hapisane duvarını kafa ata ata kırarak oradan firar etmeyi kafanıza taktıysanız bişey demiyorum, ama müzik neymiş, nasıl yapılırmış diye biraz araştırıp kafa yorup diğerlerinden farklı olmak için bir yol arıyorsanız size olabildiğimce destek olmaya çalışırım.
Ben de pek bişey bilmiyorum enstrüman olarak bu arada. Yazdığım sololar çok güzel değildir, okkalı riff yazarım, çok iyi sayılamayacak bir beste yeteneğim vardır. Ama güvendiğim şey şu ana kadar çok türde ve çok çeşitlilikte müzikleri görmüş ve yapmaya çalışmış olmam. Onların hepsinde de ritm vardı, değişken olsa da, aksak olsa da, anlaşılması zor olsa da böyleydi.
 
Yani ben hep düşünürüm matematiği bu şekilde yapmasaydık bu formüller bu sayı sistemi başka bir şekilde olsaydı yine bu sonuçlara mı ulaşırdık yoksa başka bir dünya mı olurdu. İşte benim duyduğum şekilde duyma imkanınız olsa belki işler değişirdi. Ritim tamam olması gerekiyor ama kimerik olduğu için farklı ritimler falan ya aslında olay şuna benziyor :)

abc1a856254b4ccfb4862f59d3907057.jpg


 
Yani ben hep düşünürüm matematiği bu şekilde yapmasaydık bu formüller bu sayı sistemi başka bir şekilde olsaydı yine bu sonuçlara mı ulaşırdık yoksa başka bir dünya mı olurdu. İşte benim duyduğum şekilde duyma imkanınız olsa belki işler değişirdi. Ritim tamam olması gerekiyor ama kimerik olduğu için farklı ritimler falan ya aslında olay şuna benziyor :)

131005 eklentisini görüntüle


Matematiği bu şekilde yapmadık zaten, dünyada olan şeyleri keşfettik ve adına matematik dedik. Bu bizim ürettiğimiz bişey değil, doğada var olan sayılar arasındaki ilişkileri anlamak için kullanıyoruz bunu. Akşam dinleyeceğim yeni kaydınızı.
 
He yok kastım o değildi :) Yoksa ha bir metre ha üç fit. Elbette biz doğayı matematik ile fizik ile ifade ettik ama başka türlü ifade etseydik nasıl olurdu onu diyorum. Şimdi Roma rakamları var ve bunlarla ifade edilebilen dünya sınırlı sonra birisi çıkıyor sıfırı buluyor ve hop çığır açıldı daha çok şey ifade edildi. Çok basit bir şeyle başka bir boyuta geçildi resmen. Yani belki şu an göremiyoruz ama hala bunun gibi şeyler olabilir. Her şeyin formülünü bulmak gibi belki çok basit bir şey ama göremiyoruz daha önce görmüş olsaydık dünya nasıl olurdu falan. Neyse felsefi konular bunlar:)

İkinci versiyonunu yaptım. Tabi bu şarkıyı stereo dinlemek lazım sol sağ gitar var öyle telden laptopdan anlaşılmaz ya da kulaklık olacak. Baktım yeterince yanılsanamıyorum çok uyumlu gidiyor dedim bari ikinci yarıda sesleri değiştireyim sonuçta aslımızı inkar etmeye gerek yok bilgisayarda yapıyoruz müziği. Gerçek hayatta daha zordur bu işler belki büyük gruplar çift gitar değişik amfiler switch falan halloluyordur ama programda basit. Bir de tempoyu arttırdım ikinci yarı artık savaş başlamışsa demek mekaçeriler dalıyordur hayde bire Allah Allah Allah.

 
He yok kastım o değildi :) Yoksa ha bir metre ha üç fit. Elbette biz doğayı matematik ile fizik ile ifade ettik ama başka türlü ifade etseydik nasıl olurdu onu diyorum. Şimdi Roma rakamları var ve bunlarla ifade edilebilen dünya sınırlı sonra birisi çıkıyor sıfırı buluyor ve hop çığır açıldı daha çok şey ifade edildi. Çok basit bir şeyle başka bir boyuta geçildi resmen. Yani belki şu an göremiyoruz ama hala bunun gibi şeyler olabilir. Her şeyin formülünü bulmak gibi belki çok basit bir şey ama göremiyoruz daha önce görmüş olsaydık dünya nasıl olurdu falan. Neyse felsefi konular bunlar:)

İkinci versiyonunu yaptım. Tabi bu şarkıyı stereo dinlemek lazım sol sağ gitar var öyle telden laptopdan anlaşılmaz ya da kulaklık olacak. Baktım yeterince yanılsanamıyorum çok uyumlu gidiyor dedim bari ikinci yarıda sesleri değiştireyim sonuçta aslımızı inkar etmeye gerek yok bilgisayarda yapıyoruz müziği. Gerçek hayatta daha zordur bu işler belki büyük gruplar çift gitar değişik amfiler switch falan halloluyordur ama programda basit. Bir de tempoyu arttırdım ikinci yarı artık savaş başlamışsa demek mekaçeriler dalıyordur hayde bire Allah Allah Allah.


Bu güzel olmuş hocam bence. Böyle 2 boyutlu bir hayatta kalma oyununun arka müziği olsa çok hoş olur :)
 
Saol sayende bir farkındalık oluştu. Baktım diğer müziklerde davul ritim yok dediğin gibi onların hepsini bir elden geçireyim şöyle güzel davul yazayım zaten gitarla yaptıydım oraya da bir ritim gitar atayım tamam işte. Demek onlardaki boşluk buymuş saol valla:)
 
Saol sayende bir farkındalık oluştu. Baktım diğer müziklerde davul ritim yok dediğin gibi onların hepsini bir elden geçireyim şöyle güzel davul yazayım zaten gitarla yaptıydım oraya da bir ritim gitar atayım tamam işte. Demek onlardaki boşluk buymuş saol valla:)
Bana da son iki kayıt çok daha derli toplu geldi. Hatta vokal şart değil, sanki enstrümantal ve deneysel bir proje olarak aslında iyi birer başlangıç noktası bunlar.
Ancak bu tip projelerde sürekli karanlık tınılara sıkışıp kalmak gibi bir sıkıntı oluyor. Bu havayı dengeleyecek başka yaklaşımlar (farklı modlar mesela) da güzel olabilir.
 
Valla dediğin gibi bir karanlık var bunlarda neşeli tonlar için iki tane söz var elimde bir türlü başlayamıyorum onlara demek kendi modumla alakalı ama onları da halledeceğim bir ara farklılık iyidir. Diğer şarkıları da derleyip toplamaya çalışacağım sadece enstrümantal gitmek iyi gene yaparım ama aklımda kalmasın bu söz işi:)

Bunu da biraz düzelttim fazlalıkları çıkarttım.



hirona hangisini diyon ortalık müzik doldu:)
 
Geri
Üst