2.500 - 3.000₺ Elektro Gitar Tavsiyesi (sert Tonlar Için)

Ama tersi gibi dostlar, bu aktif manyetik aleminde SD Blackouts set hakkında da EMG'nin tersini düşünüyorum. Açık, net, kompresyonu düşük geldiler bana. Hani klasik o garç garç EMG soundunun aksine, daha düşük drivelı tazlara da gayet oturabilecek hatta clean tonu da çok tatlı manyetikler bence. Deneyeniniz var mıdır acaba?
Abim sevgiler saygılar öncelikle,
Kendi deneyimi mi kısaca paylaşayım istedim. EMG ler daha yırtık ve parlak bir ton veriyor fakat Blackouts lar daha derli toplu ve biraz da koyu. Fakat çok bariz bir şekilde gördüğüm Blackouts ların çıkışları EMG lere göre çok daha yüksek dolayısıyla clean denen ton Blackouts larda yok. Gitarın sesini kıssan bile clean ton alamıyorsun. Herhangi bir akor bastığında direkt drive a giriyor. Kendi adıma ben hem EMG leri hem de Blackouts ları beğeniyorum, yerine göre çalacağım parçaya göre her ikisinin de güzel yanları olduğunu düşünüyorum.
Eğer bir luthier olsaydım ve kendime gitar yapacak olsaydım, manyetik olarak ya EMG lerden sadece James Hetfield seti yada Blackouts takardım. Yani 81-60 yada 81-85 vb. gibi bir olaya girmezdim. EMG de tek tercihim James seti olurdu.
 
Abim sevgiler saygılar öncelikle,
Kendi deneyimi mi kısaca paylaşayım istedim. EMG ler daha yırtık ve parlak bir ton veriyor fakat Blackouts lar daha derli toplu ve biraz da koyu. Fakat çok bariz bir şekilde gördüğüm Blackouts ların çıkışları EMG lere göre çok daha yüksek dolayısıyla clean denen ton Blackouts larda yok. Gitarın sesini kıssan bile clean ton alamıyorsun. Herhangi bir akor bastığında direkt drive a giriyor. Kendi adıma ben hem EMG leri hem de Blackouts ları beğeniyorum, yerine göre çalacağım parçaya göre her ikisinin de güzel yanları olduğunu düşünüyorum.
Eğer bir luthier olsaydım ve kendime gitar yapacak olsaydım, manyetik olarak ya EMG lerden sadece James Hetfield seti yada Blackouts takardım. Yani 81-60 yada 81-85 vb. gibi bir olaya girmezdim. EMG de tek tercihim James seti olurdu.
Son zamanlarda çok konuşuldu ama EMG JH cidden çok güzel bir set. Roland Jazz Chorus'la Neck pozisyonunda kullan tadından yenmez Clean'da. 🙂
 
Abim sevgiler saygılar öncelikle,
Kendi deneyimi mi kısaca paylaşayım istedim. EMG ler daha yırtık ve parlak bir ton veriyor fakat Blackouts lar daha derli toplu ve biraz da koyu. Fakat çok bariz bir şekilde gördüğüm Blackouts ların çıkışları EMG lere göre çok daha yüksek dolayısıyla clean denen ton Blackouts larda yok. Gitarın sesini kıssan bile clean ton alamıyorsun. Herhangi bir akor bastığında direkt drive a giriyor. Kendi adıma ben hem EMG leri hem de Blackouts ları beğeniyorum, yerine göre çalacağım parçaya göre her ikisinin de güzel yanları olduğunu düşünüyorum.
Eğer bir luthier olsaydım ve kendime gitar yapacak olsaydım, manyetik olarak ya EMG lerden sadece James Hetfield seti yada Blackouts takardım. Yani 81-60 yada 81-85 vb. gibi bir olaya girmezdim. EMG de tek tercihim James seti olurdu.

Abi selamlar, nasılsın 🙂
Tunç abi, tersi gibi de Kadıköy Penna Müzik'te Charvel gitar üzerinde denediğim SD Blackouts set de clean ton konusunda beni benden aldı. Bad Cat lambalı amfide denemiştim. Öyle drivelaşma falan olmadı. Bildiğin şıkır şıkır gayet karakterli bir clean ton. İnanamadım. Klasik 81-85'ten soğumama sebep oldular.
 
Abim sevgiler saygılar öncelikle,
Kendi deneyimi mi kısaca paylaşayım istedim. EMG ler daha yırtık ve parlak bir ton veriyor fakat Blackouts lar daha derli toplu ve biraz da koyu. Fakat çok bariz bir şekilde gördüğüm Blackouts ların çıkışları EMG lere göre çok daha yüksek dolayısıyla clean denen ton Blackouts larda yok. Gitarın sesini kıssan bile clean ton alamıyorsun. Herhangi bir akor bastığında direkt drive a giriyor. Kendi adıma ben hem EMG leri hem de Blackouts ları beğeniyorum, yerine göre çalacağım parçaya göre her ikisinin de güzel yanları olduğunu düşünüyorum.
Eğer bir luthier olsaydım ve kendime gitar yapacak olsaydım, manyetik olarak ya EMG lerden sadece James Hetfield seti yada Blackouts takardım. Yani 81-60 yada 81-85 vb. gibi bir olaya girmezdim. EMG de tek tercihim James seti olurdu.
Bu 81-60 'lara ben de bir türlü ısınamadım...Biraz trendy, tez elden gitarıyla birlikte verdim, kurtuldum gitti...Aslında EMG'leri fazla sevemedim desem daha doğru olacak galiba...Demek ki JH'ı da bir denemek gerek, blackouts'la beraber!...
 
Abi selamlar, nasılsın 🙂
Tunç abi, tersi gibi de Kadıköy Penna Müzik'te Charvel gitar üzerinde denediğim SD Blackouts set de clean ton konusunda beni benden aldı. Bad Cat lambalı amfide denemiştim. Öyle drivelaşma falan olmadı. Bildiğin şıkır şıkır gayet karakterli bir clean ton. İnanamadım. Klasik 81-85'ten soğumama sebep oldular.
Sagolasin abim iyiyim çok şükür, sende iyisindir ınş.
Belki benim Schecter da böyle bir tepki veriyor dur Blackouts lar bilemiyorum açıkçası.
 
Bu 81-60 'lara ben de bir türlü ısınamadım...Biraz trendy, tez elden gitarıyla birlikte verdim, kurtuldum gitti...Aslında EMG'leri fazla sevemedim desem daha doğru olacak galiba...Demek ki JH'ı da bir denemek gerek, blackouts'la beraber!...

Emg 60-81-85-89 modelleri, benim fikrime göre tusesi oturmamış kişilerin o eksiğini pek belli etmeyen manyetikler. Ben gitara ilk başladıktan 8 9 ay kadar sonra emg 81-60 manyetikli bir gitar kullanmaya başlamıştım. Tuşem o kadar hoşuma gidiyordu ki, sanki bir anda mario'nun mantari yiyip büyümesi gibi level atlamıştım. Sonra pasif manyetige geçince mantarin etkisi geçmiş olacak ki tuşemde ne kadar eksiklik var duyar olmuştum kayıtlarda. 😀
 
Burada anlamadığım şey şurada arkadaş başlığı açarken Heavy guitar diyor altında tuşe ile ilgili yorumlar geçiyor. Şimdi heavy gtarda 220 bpm çalarken zaten gain var en az 3 kanal kayıt var ne tuşesi ne komporesyonundan bahsediliyor ki ? Hayır adam dese ben Tele çalacam hafif kırık lambalı ton ve clean o zaman tuşe önemli eyvalllah da sert müzik kaydetmeyi deneyin ondan sonra gelin EMG'nin kötü taraflarından bahsedin. Bence kayıtta çok iyi manyetikler boşu boşuna bu tarzda standart olmamışlar zaten amfi kabin ayarlamayı biliyorsanız heavy gitarda blackouts ile EMG'den bile aynı tonu alırsınız hemen hemen.
 
Bir önceki yorumum ve sizin yorumunuza nazaran, ben kötülemedim. Arada dönen tuşe muhabbetine dahil oldum. Ayrıca, eğer kayıt işini konusacaksak,ne gitar ne manyetik, ne amfi farketmez. İyi bir mastering ile butun gitar, amfi, manyetik kombinasyonlarinda ayni tonu alabilirsiniz. İnternette masteringin onemi ile alakali onlarca video var, farkli tur gitar-manyetik-amfi karsilastirmali. Sonuç; sanki tüm parca ayni gitar, manyetik, amfide çalınmış gibi cikiyor.

Ancak @songlessbird bugün tersinden kalkmış sanırım. Üslubunu kaciriyor. Emir cümleleri kurmalar vs.(şöyle yapin gelin gibi) Sadece bu başlık icin de demiyorum. Gerilmene gerek yok Songlessbird, sakince yazsan da anlayacak insanlar bu forumdaki.

Bir de Tanzimat edebiyatı ve sonrasında noktalama isaretleri girdi edebiyatimiza. Tavsiye ederim. Yazdığınızı daha iyi anlatirsiniz. En azindan virgül kullanin 😉
 
Emir cümlesi filan alakası yok sayın Temtek. Ama şimdi bilgi paylaşımı yapılırken fazla havada şeyler söylenilirse o havada söylenilen şeylere atıfta bulunmak gerekiyor. Sakın üzerinize alınmayın aslında kimse üzerinize alınmasın bu garip bir sürü psikolojisi ben bunu eleştiriyorum. Bir şeyi 10 dakika kalburüstü deneyip ve amacı gözardı edip eleştirmek bana ters geliyor burada mesela EMG'ye yapılmış filan.
 
nasıl olsa high gainli sert müzik, kayıtta tuşe önemli değil şeklinde bir yorum son derece sığ bir yorum bence. emg'nin sektörde standart olduğunu da düşünmüyorum, severek takip ettiğim müzisyenlerin ezici çoğunluğu pasif manyetikler kullanıyor. pazar payı arttırma amaçlı sponsorluk anlaşmaları olmasa çoğu müzisyenin de tercihini değiştireceğini düşünmüyorum.

söylenenlerin havada olmaması için zaten bilinen pasif ve aktif manyetiklerle ilgili gerçekleri tekrar tekrar yapılan yorumlara eklemenin de gerekli olmadığını düşünüyorum. burada eldeki gerçeklerden yola çıkılarak şahsi yorumlar yapılıyor, ki manyetik seçimi de diğer gitar ve birimlerinin seçiminde olduğu gibi şahsi tercih meselesidir.

şahsi yorumum da on dakikadan uzun süre emg aktif set kullanmış biri olarak, bir gitarın üzerinde emg manyetik takılı olması bile benim için manyetik değiştirme maliyeti/zahmeti yaratacağı için o gitarı almama sebebidir. tercihim bu yönde, diyeceğim bu kadar. Otomatik vitesli araç kullanmayı da sevmem mesela...
 
Son düzenleme:
Bir önceki yorumum ve sizin yorumunuza nazaran, ben kötülemedim. Arada dönen tuşe muhabbetine dahil oldum. Ayrıca, eğer kayıt işini konusacaksak,ne gitar ne manyetik, ne amfi farketmez. İyi bir mastering ile butun gitar, amfi, manyetik kombinasyonlarinda ayni tonu alabilirsiniz. İnternette masteringin onemi ile alakali onlarca video var, farkli tur gitar-manyetik-amfi karsilastirmali. Sonuç; sanki tüm parca ayni gitar, manyetik, amfide çalınmış gibi cikiyor.

Ancak @songlessbird bugün tersinden kalkmış sanırım. Üslubunu kaciriyor. Emir cümleleri kurmalar vs.(şöyle yapin gelin gibi) Sadece bu başlık icin de demiyorum. Gerilmene gerek yok Songlessbird, sakince yazsan da anlayacak insanlar bu forumdaki.

Bir de Tanzimat edebiyatı ve sonrasında noktalama isaretleri girdi edebiyatimiza. Tavsiye ederim. Yazdığınızı daha iyi anlatirsiniz. En azindan virgül kullanin 😉

Şimdi dostum kusura bakma ama ilk paragrafta yazdığın tamamen yanlış olmuş...iyi masteringle aynı ton alınabilir denemez neye dayanarak böyle söyledin bilmiyorum ama forumda okuyanlar yanlış bilgi ilerlemesin diye düzeltmek gerek aramızda her seviyeden insan var...mastering ile kötü kayıtlar ya da kötü ekipmanla kaydedilmiş tonlar düzeltilmez, iyi ekipman kötü ekipman farkı ortadan kalkmaz zaten senin burada kast ettiğin mixing aşamasıdır ama çok iyi mixle de böyle bir şey yok...
 
nasıl olsa high gainli sert müzik, kayıtta tuşe önemli değil şeklinde bir yorum son derece sığ bir yorum bence. emg'nin sektörde standart olduğunu da düşünmüyorum, severek takip ettiğim müzisyenlerin ezici çoğunluğu pasif manyetikler kullanıyor. pazar payı arttırma amaçlı sponsorluk anlaşmaları olmasa çoğu müzisyenin de tercihini değiştireceğini düşünmüyorum.

söylenenlerin havada olmaması için zaten bilinen pasif ve aktif manyetiklerle ilgili gerçekleri tekrar tekrar yapılan yorumlara eklemenin de gerekli olmadığını düşünüyorum. burada eldeki gerçeklerden yola çıkılarak şahsi yorumlar yapılıyor, ki manyetik seçimi de diğer gitar ve birimlerinin seçiminde olduğu gibi şahsi tercih meselesidir.

şahsi yorumum da on dakikadan uzun süre emg aktif set kullanmış biri olarak, bir gitarın üzerinde emg manyetik takılı olması bile benim için manyetik değiştirme maliyeti/zahmeti yaratacağı için o gitarı almama sebebidir. tercihim bu yönde, diyeceğim bu kadar. Otomatik vitesli araç kullanmayı da sevmem mesela...

Çok güzel peki örnek verin. Sert metalde tuşesi bozuk bir grup,albüm ve şarkı ve tuşesi düzgün birinin kaydettiği ve bunların her ikiside aktif ve pasifle kayıt yapmış olsun kıyaslayalım. Mesela tuşesi düzgün adamın hem aktif hem pasif manyetikli kaydettiği birer şarkı olsun aa hakkatten manyetik adamın çalışını mahvetmiş diyelim bir örnek lütfen. Benim aklıma Alexi geliyor mutlaka kayıtlarda hem aktif hem pasif kullanmıştır ama hangi albümde ayrı bilmiyorum belki siz bu kadar hassas olduğunuza göre başka birininkini bilebilirsiniz.
 
Çok güzel peki örnek verin. Sert metalde tuşesi bozuk bir grup,albüm ve şarkı ve tuşesi düzgün birinin kaydettiği ve bunların her ikiside aktif ve pasifle kayıt yapmış olsun kıyaslayalım. Mesela tuşesi düzgün adamın hem aktif hem pasif manyetikli kaydettiği birer şarkı olsun aa hakkatten manyetik adamın çalışını mahvetmiş diyelim bir örnek lütfen. Benim aklıma Alexi geliyor mutlaka kayıtlarda hem aktif hem pasif kullanmıştır ama hangi albümde ayrı bilmiyorum belki siz bu kadar hassas olduğunuza göre başka birininkini bilebilirsiniz.

tuşesi bozuk grup ikisini de çalsın, güzel olan ikisini de çalsın bakalımla nereye varılacak onu anlamadım ben. kontrol grupları oluşturup deney mi yapalım?

sağlam tuşeli pasif manyetik kullanan insanların gitar tonundaki çeşitliliğe ve dinamizme baksak (jeff waters, mattias eklundh, nuno bettencourt gibi), aktif manyetik kullananlardaki tek düzeliği gözlemlesek olmuyor mu? (kopyala yapıştır yeni dönem slayer albümleri mesela..)

emg sektör standardı demek; esp metalci gitarı, genellikle emg kullanıyorlar demek emg sektör standardı gibi düz mantık mahsülü bir düşünce. aynı mantıkla ibanez gitarlarda di marzio tercih ediliyor, ibanez virtüözleri kafalıyor demek ki süper gitaristler di marzio çalıyor demeliyiz.

dave davidson di marzio takılı jackson kullanıyor! ŞOK! n'oldu düz mantık?

az çok bu işle uğraşmış insanlar elbette hassas, siz şöyle hassassınız dimi böyle bişeysiniz gibi alttan alttan laflarla insanların tercihlerini saçma bakış açınızla yargılamayı bir kenara bırakın.

takalım emgleri dijital modelleyicilere cın cın çalalım nasıl olsa sert müzik. schecter, cort gibi markalar orta ve alt seviye gitarlarına fondöten misali kusur örtmek için aktif manyetikleri çaktıkça daha çok ezbere konuşmalar olur.
 
Son düzenleme:
Şimdi dostum kusura bakma ama ilk paragrafta yazdığın tamamen yanlış olmuş...iyi masteringle aynı ton alınabilir denemez neye dayanarak böyle söyledin bilmiyorum ama forumda okuyanlar yanlış bilgi ilerlemesin diye düzeltmek gerek aramızda her seviyeden insan var...mastering ile kötü kayıtlar ya da kötü ekipmanla kaydedilmiş tonlar düzeltilmez, iyi ekipman kötü ekipman farkı ortadan kalkmaz zaten senin burada kast ettiğin mixing aşamasıdır ama çok iyi mixle de böyle bir şey yok...
Su an bulundugum yerden youtubea gitemedigimden ötürü, aksam size link atacagim. Adamlar, bununla ilgili bir suru video cekmis. Farkli manyetik dizilimi, kombinasyonunda gitarlar, farkli amfiler ama butun parca bir butun halinde. Ne bir ton farki, ne baska birşey. Hatta verdikleri mesaj da "bu kadar farkli gitarlar alip satmayin. Hepsi ile ayni seyi yapabilirsiniz"
 
Su an bulundugum yerden youtubea gitemedigimden ötürü, aksam size link atacagim. Adamlar, bununla ilgili bir suru video cekmis. Farkli manyetik dizilimi, kombinasyonunda gitarlar, farkli amfiler ama butun parca bir butun halinde. Ne bir ton farki, ne baska birşey. Hatta verdikleri mesaj da "bu kadar farkli gitarlar alip satmayin. Hepsi ile ayni seyi yapabilirsiniz"

Bence de 🙂
 
Tekrardan merhabalar konuyu hortlatmış gibi olacağım ancak ikinci el olarak şunu buldum: http://www.sahibinden.com/ilan/alis...jackson-rrmg-randy-rhoads-pro-249407375/detay elimde SD SH4 set var pasif manyetikler onları değiştirerek de kullanabilirim aynı zamanda washburn gitarıma modifiye edebilirim daha mantıklı gibi geldi sizce nasıldır forumda kimse Floyd Rose lu gitar önermiyor ancak hevesimi de alması açısından Floyd Rose istiyorum. Ayrıca tuşesi de abanoz yine istediğim bir özellik aslında V kasa istiyordum ama RR da hiç fena değil düşüncelerinizi alabilir miyim acaba ?
 
o esp bizim gruptaki eski gitar vokalin eski gitarı ankaraya satmıştı...videoda görebilirsiniz...nereden nereye 🙂 V'sinin boyutu Jackson'lara göre çok daha uzundur benim boyum 171 bende baya kötü duruyordu hatta 🙂

 
Tekrardan merhabalar konuyu hortlatmış gibi olacağım ancak ikinci el olarak şunu buldum: http://www.sahibinden.com/ilan/alis...jackson-rrmg-randy-rhoads-pro-249407375/detay elimde SD SH4 set var pasif manyetikler onları değiştirerek de kullanabilirim aynı zamanda washburn gitarıma modifiye edebilirim daha mantıklı gibi geldi sizce nasıldır forumda kimse Floyd Rose lu gitar önermiyor ancak hevesimi de alması açısından Floyd Rose istiyorum. Ayrıca tuşesi de abanoz yine istediğim bir özellik aslında V kasa istiyordum ama RR da hiç fena değil düşüncelerinizi alabilir miyim acaba ?

Manyetikleri Çin işine benziyor.
 

Geri
Üst