Sap, Tuşe, Gövde Ağaçları & Özellikleri

#4
Alder(akçaağaç) veya mahogany (maun) en iyileridir. Gerisi pek iyi sayılmaz.

İsteğe bağlı gürgen, ceviz vs.. kullanılabilir ama o ağaçlar hem ağır hem de pahalı olduğu için seri üretim firmaları hiç kullanmaz.

Alderin veya maun'un ne gibi sese etkisi var bilemiyorum ama benim düşüncem, ve duyduğum kadarıyla Maun low-end frekansları iyi veriyor, alder ise daha parlak...
 
#5
Agathis şu an squier fenderler falan kullanılan sıkıştırma tahta evet

Alder fenderlerde kullanılan işte fenderin o bilindik parlak tonunu sağlayan ağaç.

Maun da biraz daha tok , güzel ritm tonları veriyor diye biliyorum. Gibsonlarda kullanılıyo.

Basswoodda Ibanezlerde kullanılıyo ağırlıklı. Tam olarak tonundan emin değilim ama bana böle cazır cuzur geliyo tonları :) (ehe başka kelime bulamadım)
 
#6
Agathis sıkıştırma tahta falan değildir. Bu uydurmadır. Bu tartışma lütfen burda sonlansın. Tonal karakteri mahogany e yakın fakat ondan daha hafif, pasifik taraflarında(malezya,endonezya,avustralya) yetişen bir ağaçtır.

"Agathis produces the depth and warmth of mahogany with the clarity and punch of ash, striking the ideal balance between the two popular body woods."

Öğrenmek isteyenler şu linklere baksın:

http://www.gilmerwood.com/photo html/03-23-04iw2845.htm

http://www.agathis.info/
 
#8
agathis bir ağaç çeşidi olabilir ama uygulanış biçimi genellikle presslenmiş şekilde oluyor, pekçok örneği var.. ayrıca dikkat edersen exeriyetle düşük modeldeki gitarlarda kullanılıyor.. zaten ses rengi olarakda hiç parlak bir sonuç çıkmıyor ortaya..
muhtemelen kullanılma sebebi ucuza maledilibilir olmasıdır.. ;)
 
#9
agathis dediğin avustralya civarında yetişen bir tür çam ağacı. okuduğum kadarıyla bol bol var ve iri gövdeli oldukları için de boyut sıkıntısı pek yok. aha bu da resmi:



çam ağacı gibi olduğu için tonal olarak çok şey beklememek lazım ama zaten hep diyorum, orta ve altı kalite amplilerle, bol distortionla kimse şu ağaç bu ağaç kolay kolay anlayamaz
 
#12
malezya, endonezya gibi ucuz gitar imalatı yapılan yerlerde bol bol yetişmesi nedeniyle kullanılan bir ağaç + çam ailesinden olduğu için yumuşak ve düz lifli, işlemesi kolay. sunta değil, kaldı ki zaten 200 dolarlık gitar alan adamın da seçme şansı fazla yok onun için de tartışmanın çok da alemi yok. +1000$lık gitarda karşınıza çıkarsa o zaman düşünürsünüz triple rectifierıma takınca low endi biraz zayıf mi geliyor diye, takılmayın bu kadar ağaca çalmanıza bakın :)
 
#16
secks demiş ki:
agathis dediğin avustralya civarında yetişen bir tür çam ağacı. okuduğum kadarıyla bol bol var ve iri gövdeli oldukları için de boyut sıkıntısı pek yok. aha bu da resmi:



çam ağacı gibi olduğu için tonal olarak çok şey beklememek lazım ama zaten hep diyorum, orta ve altı kalite amplilerle, bol distortionla kimse şu ağaç bu ağaç kolay kolay anlayamaz
Yalnız şöyle bir durum var ki, çam ağaçları tam olarak kurumuyor, bu yüzden yıllar içinde eğilme, yamulma, şişme gibi durumlar ortaya çıkabilir. Tahminim zaten ucuz olduğu için tercih edilen bu ağacı kendi ortamında 10-15 yıl kurumaya bırakmazlar, direk olarak bir fırınlamadan geçirir ve gitar yaparlar.

Yani sakat bir durum bu agathis.

Ayrıca bildiğim kadarıyla da damarlı bir ağaç. Sanuçta maun da damarlı ama ikisi arasında bir fark vardı şimdi hatırlayamadığım. Çamın damarlarının genelde enstruman yapılmasında dezavantaj olan bir özelliği vardı. 3 sene önce arkadaşımla gitar yapmak için bir çok ağacı incelemiştik. Bir çok marangoz usta da kesinlikle çam'dan enstruman yapmayın diyordu. Dediğim sebeplerden ötürü. Biz de gürgenden yapmıştık.
 
#17
Stormcrow demiş ki:
stratman demiş ki:
secks demiş ki:
takılmayın bu kadar ağaca çalmanıza bakın :)
Helâl..
ahah ağaçlardan ormanı göremiyoruz değil mi? ;)
Aynen :D

İnsanlar alet-edevat geyiğine o kadar kapılmışlar ki -birçoğu da kulaktan dolma, çoğunlukla forumdan okudukları bilgiler maalesef- bir gitar sahibi olmanın asıl keyifli yanı olan "çalma" kısmını atlar hale gelmişler. Bu tip sohbetler yapmak ve bilgi paylaşmak tabii ki güzel ve zevkli birşey ama asıl noktayı kaçırdığınızı anladığınızda keyfi kaçıyor bence.

Asıl başlığa dönersek şu anda elimizde bulunan fabrikasyon gitarlar yukarıda yazılan belli başlı ağaçlardan yapılıyor. Uzun bir konu, sebebini merak eden arkadaşlara kısaca şunu söyleyebilirim tonal kaygıların yanısıra asıl ekonomik nedenler bu ağaçların yoğun olarak kullanılmasına yok açmıştır. Bu durum gitar için de böyledir. bağlama veya diğer bir enstrüman için de böyledir.
 
#18
Jeff_Loomis demiş ki:
Yalnız şöyle bir durum var ki, çam ağaçları tam olarak kurumuyor, bu yüzden yıllar içinde eğilme, yamulma, şişme gibi durumlar ortaya çıkabilir. Tahminim zaten ucuz olduğu için tercih edilen bu ağacı kendi ortamında 10-15 yıl kurumaya bırakmazlar, direk olarak bir fırınlamadan geçirir ve gitar yaparlar.

Yani sakat bir durum bu agathis.

Ayrıca bildiğim kadarıyla da damarlı bir ağaç. Sanuçta maun da damarlı ama ikisi arasında bir fark vardı şimdi hatırlayamadığım. Çamın damarlarının genelde enstruman yapılmasında dezavantaj olan bir özelliği vardı. 3 sene önce arkadaşımla gitar yapmak için bir çok ağacı incelemiştik. Bir çok marangoz usta da kesinlikle çam'dan enstruman yapmayın diyordu. Dediğim sebeplerden ötürü. Biz de gürgenden yapmıştık.
jeff, açıkçası ben +2000$lık seri üretim gitarlarda bile fırınlama hariç bir kurutma işlemi yapıldığına inanmıyorum, çünkü çok büyük iklimlendirilmiş depo alanı gerektirir ve maliyeti çook yüksek olurdu. üşenmedim araştırdım, çam (aslında çok geniş bir ağaç ailesi) genelde bol reçineli bir ağaç olduğu için sıcaklık, nem gibi dış etmenlere daha dayanıklıymış, zaten genelde pencere çerçevelerinde falan kullanılır. bu agathis de okuduğuma göre 1800lerde gemilerin gemi direklerini yapmakta kullanırlarmış, demek ki yeterince dayanıklı bir ağaç.

http://e-egitim.teknolojikarastirma...i/icerik/ahsap.htm#AHŞABIN TEKNİK ÖZELLİKLERİ'den direkt alıntı yapıyorum: Dayanıklılık: Ahşabın dayanıklılığı koruyucu işlemlere bağlı olmaksızın dış etkenlere dayanmasıdır. Yapılarında ki doğal antiseptik maddeler nedeniyle kestane, meşe, çam, gürgen dayanıklıdırlar. Dişbudak, kayın, çınar, kavak söğüt, ıhlamur az dayanıklıdır

benim elimden zamanında (sene 98) 9-10 senelik bir kv1 geçmişti 89 yapımı kahler köprülü. poplar gövdeliydi ve gördüğüm en hafif gitardı ama çıkardığı seslere hayrandım. işin komik tarafı, şimdi nasıl agathis ve basswood en ucuz gitarlarda kullanılıyorsa o zamanların agathisi de poplardı :) tabi ki custom shopta seçilmiş ve işlenmiş bir gövdeden bahsediyoruz ama yine de dandik gitar ağacı diye bilinen bir malzemeden çok güzel bir gitar çıkmıştı. bu da böyle bir anımdır :)

açıkçası ben 200 dolarlık gitar alıyorsam ve alternatiflerim sunta, basswood ve agathis ise basswood ve agathis arasından elime ve gözüme en güzel geleni seçerdim, elime geçen ilk parayla da manyetiklerini değiştirirdim.
 
#19
Yazdıklarının bir çok doğru fakat fırınlamanın dışında da daha dün kesilmiş ağacı kullanmıyorlar. En az 10 senelik ağaç kullandıklarına eminim.

Neyse son dediğin kesinlikle doğru 200$'lık gitar alırken tabii ki ağacın lafı pek edilmez.
 
#20
secks demiş ki:
+2000$lık seri üretim gitarlarda bile fırınlama hariç bir kurutma işlemi yapıldığına inanmıyorum, çünkü çok büyük iklimlendirilmiş depo alanı gerektirir ve maliyeti çook yüksek olurdu.
Pek öyle değil aslında...Ağaç fırınlanması öyle at fırına 200 dercede pembeleşinceye kadar kızart şeklinde olmadığı gibi ( bayağı uzun sürelerde gerçekleştiriliyor) çıktıktan sonra da çalışılan mekanın ısı ve nemi kontrol altında tutuluyor.
 

Üst