KANDIRILIYOR MUYUZ?
KANDIRILIYOR MUYUZ?
Bir süre önce zaten pek de derin olmayan türk rock tarihine bir bakmak istedim. Aslında konuşulacak şey çok fakat ben bunu işin ehli olan kişilere bırakıyorum. Ama benim de gözlemlerim var tabiki. Aslında konuyu ağzımda gevelemek istemiyorum. Benim kaç yıldan beri dikkatimi çeken konu Özlem-Şebnem tartışması. Ve asıl soru “Hangisi Daha İyi”. Ben kendi şahsıma hiç düşünmeden Özlem Tekin cevabını veriyorum. İşte sebebi…
Sene 1996 başları ve “Aşk Her Şeyi Affeder Mi” şarkısıyla gündeme bomba gibi düşen zamanında siyaset meydanı, ateş hattı gibi programlarda bile tartışılan ve bana kalırsa türk müziğinin dönüm noktalarından biriydi bu şarkı. Özlem Tekin Volvox zamanında tanınmasının meyvesini çabuk toplamıştı. Ardından bir sürü hit… Ve kaset satışı 1 milyonun üstüne çıkmıştı. Aslında bu bir olaydı. Neden mi? Çünkü Özlem Tekin piyasaya oldukça alternatifti ve pek de alışılmadıktı. Görünüş, performans. Sonunda bizim de bir rockçımız olmuştu. Tüm önyargıları bir kere yok etmeliyiz. Özlem Tekin piyasaya çıkan ilk bayan rockçıdır. Fakat bazı kişiler bunu sebepsizce kabul etmezler gerçeği bile bile.
Bir de ortada Şebnem Ferah gerçeği var ki şimdikiler onu rock’n kraliçesi yapmış bile. Ben buna kesinlikle karşı çıkıyorum. Dünyada rock denen şey ne ise Türkiye’de neden o değil ki… Rock bir performans işidir benim bildiğim. Şu ana kadar 5 kaset çıkarmış olan Şebnem Ferah performans adına neler yapabilmiş ki. Bir kere ortada büyük bir yalan var ki Şebnem taraftarlarının ortaya attığı kendi deyimleriyle şeboistlerin. Diyorlar ki; Şebnem Ferah Beyoğlu Sinemasında tam 2 saat elektrik kesintisinden dolayı çıplak sesle şarkı söyledi. Şebnem Ferah şimdiki konserlerinde bir saat sonra tıkanıyorsa ve performansı neredeyse tükeniyorsa o zaman o konser sonra Şebnem’in ses telleri tümden değiştirmesi gerekirdi. Ortada neden bu kadar büyük bir yalan var anlamıyorum. Eğer bunun olup olmadığından emin olmasan bile yine inanmazdım şimdiki performansına bakacak olursak. Konserlerinde eko üstüne eko yapan bir insan nasıl oluyor da canlı performansta tartışılmaz bir isim olabiliyor. Bir sanatçı ki bu eğer rock sanatçısı ise kasetindeki benzerliği e nazından %60 yakalaması gerekirdi ki Şebnem bunun kıyısından bile geçemiyor. Forumlarda şöyle bir baktığımda tüm Şebnem hayranları konser sırasında kendilerinden geçtiklerini söylüyorlar. Doğru kendilerinden geçtikleri için sahnedeki kişinin nasıl performans sergilediğini göremiyorlar. Bunun açık tek bir sebebi var. Aşırı fanlık insanları bu tür yalanlara sürükleyebiliyor. Neredeyse o sanatçı için ölecekler…
Ve koskoca Özlem Tekin. Türkiye’de gırtlağı ile performansı ile eşsiz bir müzisyen. 3-4 arası gidip gelen yüksek oktavlı sesiyle geleceğin ve şimdinin tartışmasız en iyileri arasında. Kendini geliştiren bir noktaya bağlanmayan yenilikçi bir insandır aslında müzisyen. Ve Özlem’de bu tanıma tam tamına uyan bir sanatçı. Konserlerinde bir kişi bile yoktur ki çıldırmasın, zıplamasın. Çok insan tanıyorum ki önyargısı sebebiyle Özlem’i sevmemiş fakat konserine gittikten sonra Özlem delisi olmuş insanlar… Ne mutlu onlar için.
Son olarak… Bir müzik eleştirmeni şunu diyordu 1997 yılında “Ve Şebnem Ferah sonunda albüm çıkarıyor. Özlem Tekin ve Moğallar gibi dipe batmayacağı kesin.” Aynı eleştirmen 2005’te “Özlem ve Şebnem aynı senede albüm çıkardı fakat Şebnem hala yerinde sayıyor ama diğer tarafta Özlem Tekin rockta tek söz sahibi vokal olduğunu kanıtlıyor.” Bir şeboistin ağzından da şunlar dökülüyor; “Özlem – Şebnem ilişkisi şöyle bir şeydi. Şebnem daha iyi bir santçıdır. Özlem ise benim için bir hiçtir. Özlem hayranları Özlem Tekin Şebnem’den daha iyi deyip dursun. Bu şey hesabıdır halk deyimiyle: Kedinin uzanamadığı ciğer.” Ben de diyorum ki ciğer yendi bile hem de afiyetle. Önerim gerçeklerle yaşamanız.
Müge Dahıverdi 2005 Toplist Manage