Hangi elektro gitarı alsam? Yeni başlayanlar için tavsiye başlığı

Dumur oldum :) ilginiz ve alakanızdan ötürü teşekkür ediyorum. Fakat bir telecaster gitarda sapın humbucker(coil split) olması ne gibi bir fayda sağlar? Ki ne kadar ton potu kısılsa amfiden treble kısılsa bile humbucker soundundan farkı belli oluyor.

Videodaki ürün kabin simülatörü doğru muyum? Pek anlayamadım. Ses teknolojisine biraz uzağım :(


Yaptığınız yorum Ed Bickert videosu ile mi ilgili ? Yoksa genel olarak sizin tecrübeniz mi? Videoyu özellikle Telecaster sap manyetiği kullandığı dönemden seçtim , youtube'da arama yaparsanız sapta humbucker ile olan tonunuda bulabilir ve kıyaslamayı kendiniz yapabilirsiniz.
Ed Bickert tonu yeterli ise herhangi bir Telecaster'ın bağlantısını 1953-67 stiline çevirmen gerekiyor. 3'lü switch'in ilk poziyonu köprü manyetiği ve ton kontrolü yok, ikinci poziyon sap manyetiği ton kontrolüne bağlı ve son pozisyon yine sap manyetiği ton kontrolü yok ama bir kapasitör yardımıyla bu koyu jazz tonunu alabilirsin.

Diğer videoda Michael Thompson amfinin speaker'ı yerine kabin simülatörü kullanıyor ve duyduğunuz tonda referans monitörlerinden geliyor.
 
Referans monitörleri dinleme içindir, amfi hissiyatı vermez dedim. "Ses çıkmaz" demedim :)

Bende zaten örnek olarak videoyu verdim, ayrıca seyrederseniz kendiside sesin tam amfi gibi olduğunu söylüyor.
Bu işi profesyönel olarak yapan dünya starlarının albümlerinde çalan kişilerden biri videodaki kişi, genellikle kayıtlarda eğer mikrofonlama yapıyorlarsa kabinleri izole bir odada bulundurur, kendilerini ise kulaklık veya referans monitörlerinden dinlerler.
 
Bende zaten örnek olarak videoyu verdim, ayrıca seyrederseniz kendiside sesin tam amfi gibi olduğunu söylüyor.
Bu işi profesyönel olarak yapan dünya starlarının albümlerinde çalan kişilerden biri videodaki kişi, genellikle kayıtlarda eğer mikrofonlama yapıyorlarsa kabinleri izole bir odada bulundurur, kendilerini ise kulaklık veya referans monitörlerinden dinlerler.
Siz de söylemişsiniz zaten "Dinleme" :)
 
Yaptığınız yorum Ed Bickert videosu ile mi ilgili ? Yoksa genel olarak sizin tecrübeniz mi? Videoyu özellikle Telecaster sap manyetiği kullandığı dönemden seçtim , youtube'da arama yaparsanız sapta humbucker ile olan tonunuda bulabilir ve kıyaslamayı kendiniz yapabilirsiniz.
Ed Bickert tonu yeterli ise herhangi bir Telecaster'ın bağlantısını 1953-67 stiline çevirmen gerekiyor. 3'lü switch'in ilk poziyonu köprü manyetiği ve ton kontrolü yok, ikinci poziyon sap manyetiği ton kontrolüne bağlı ve son pozisyon yine sap manyetiği ton kontrolü yok ama bir kapasitör yardımıyla bu koyu jazz tonunu alabilirsin.

Diğer videoda Michael Thompson amfinin speaker'ı yerine kabin simülatörü kullanıyor ve duyduğunuz tonda referans monitörlerinden geliyor.
Selamlar. İlk video için dumur oldum lafını ikinci video için ise kabin simülatörü mü tanıtıldığını sormuştum :) . İlk video konusuna dönersek. Demek istediğiniz; master tone knobunu sadece sapa dahil etmek, middle pozisyonu iptal etmek mi?
 
Ah be metalli şeyler olaydı da manyetiğinden amfisine ağacından teline hatta amfisinin lambalarına kadar herşeyine yorum yapabileydim. Uzmanlık alanım metal müzikti. Ama gerçekten caz müzik ekipmanları hakkında epey cahilim. :/

başka tarzlar için de kullancağınız için size fender amfi öneriyorum
ben kendim combonun kabinin amfiyi herşeyi ayrı ayrı yerlerden kendim yaptırttım
bir fender pricentondan az daha ucuza geldi ama 2 3 ay beklemeniz gerekiyor yapılıp toplanması için her parçanın

ss.png
 
Selamlar. İlk video için dumur oldum lafını ikinci video için ise kabin simülatörü mü tanıtıldığını sormuştum :) . İlk video konusuna dönersek. Demek istediğiniz; master tone knobunu sadece sapa dahil etmek, middle pozisyonu iptal etmek mi?

Sorduğum tam olarak şu; ''tonu kısınca yine single olduğu anlaşılıyor'' demişsiniz, videodaki tondan mı bahsettiniz onu sordum yani oradaki telecaster sap manyetik tonu yeterli değil mi sizin için? Bahsettiğim 1952 - 1967 stok Telecaster bağlantısı. Bahsettiğiniz gibi bir şey değil, aslında gayet açık anlattığımı düşünüyorum. Bahsettiğim bağlantı türünde 1967 sonrası bağlantıda olduğu gibi iki manyetik aynı anda kullanılmıyor burası doğru, bunun yerine iki farklı sap tonu var birisinde ton kontrolü ile tonunuzu ayarlıyorsunuz diğerinde ise ton kontrolü devre dışı ve bir kapasitör devreye giriyor ve ton videodaki gibi oluyor. Aslında 4 way switch ile orta pozisyonunda dahil edildiği modern bir bağlantıda yapılabilir ama bu işi bilen birine yaptırın.
 
Sorduğum tam olarak şu; ''tonu kısınca yine single olduğu anlaşılıyor'' demişsiniz, videodaki tondan mı bahsettiniz onu sordum yani oradaki telecaster sap manyetik tonu yeterli değil mi sizin için? Bahsettiğim 1952 - 1967 stok Telecaster bağlantısı. Bahsettiğiniz gibi bir şey değil, aslında gayet açık anlattığımı düşünüyorum. Bahsettiğim bağlantı türünde 1967 sonrası bağlantıda olduğu gibi iki manyetik aynı anda kullanılmıyor burası doğru, bunun yerine iki farklı sap tonu var birisinde ton kontrolü ile tonunuzu ayarlıyorsunuz diğerinde ise ton kontrolü devre dışı ve bir kapasitör devreye giriyor ve ton videodaki gibi oluyor. Aslında 4 way switch ile orta pozisyonunda dahil edildiği modern bir bağlantıda yapılabilir ama bu işi bilen birine yaptırın.
Ben videoya bu yüzden şaşırdım işte normalde ton potunu kısınca telecasterlarda belli ediyor kendini hem dişbudak+akçaağaç tizliğinden hem de single coildeki hacimsizlik yüzünden. Videodaki gayet hacimli bir ses fakat aradığım lezzet biraz daha koyu. Ben bi ed bickertin sap humbuckerli performanslarına bakayım.
 
Peki stage monitör alındığı zaman ya da evde referans monitörü kullanılırken, sese gerçeklik katmak için kabin simülatörü bağlamak gerekli midir?
Sesteki gerçekliği kullandığınız VST kalitesi ya da prossesör kullanıyorsanız o belirler. Bias FX tek başına zaten iyi bir VST.
Sadece bias FX ve çoğunlukla aktif stage monitörü ve ya amfi return une girerek sahne yapıyorum. Evde ise referans monitörü kullanıyorum. Aradaki farkları musade edin biraz bileyim. :)
Çıkışı ref monitörüne vermek performansınızı kayıt standartlarında duymaktır. Amfi performansı için Full Range aktif 10"-12" stage monitör kullanın.

Laney CXP-112 B-Stock
LD Systems Mon 81A G2
Alto SXM112A
 
Son düzenleme:
Sesteki gerçekliği kullandığınız VST kalitesi ya da prossesör kullanıyorsanız o belirler. Bias FX tek başına zaten iyi bir VST.
Sadece bias FX ve çoğunlukla aktif stage monitörü ve ya amfi return une girerek sahne yapıyorum. Evde ise referans monitörü kullanıyorum. Aradaki farkları musade edin biraz bileyim. :)
Çıkışı ref monitörüne vermek performansınızı kayıt standartlarında duymaktır. amfi tadı almak için Fullgange aktif 10"-12" stage monitör kullanın.

Laney CXP-112 B-Stock
LD Systems Mon 81A G2
Alto SXM112A
Estağfirullah abi müsade edin falan :) ben başlıkta kaç kere bu konularda cahil kaldığımdan bahsettim. Peki önerdiğiniz bir marka model var mı hani bütçeyi pek zorlamayan? Bias'ı; Amplifire, Kempler ve axe fx gibi prosesörlerin dışında diğer bütün Vst programlarıyla kıyasladım. Bias epey gerçekçi diğerlerinin yanında :)
 
Siz de söylemişsiniz zaten "Dinleme" :)

Kelimeler üzerinden laf kalabalığı yapıyorsunuz, dinleme yerine duyma deseydim sorun olmayacaktı değil mi? Amfi ile çalarkende kendinizi dinlemiyormusunuz ? Amfi hissiyatı vermez diyorsunuz, birincisi bu kullandığınız terim yanlış, burada değişen eleman amfi değil speaker ve kabin. Başlığı açan arkadaş zaten amfi ve speaker simülatörü kullanacak, dersenizki bunlar gerçek kabinin yerini tutmaz o daha mantıklı olur ama sizin derdiniz simülatörlerle değil referans monitörü ile. Sahne monitörünün gitar kabini ile aynı şey olduğunu mu zannediyorsunuz?
 
Estağfirullah abi müsade edin falan :) ben başlıkta kaç kere bu konularda cahil kaldığımdan bahsettim. Peki önerdiğiniz bir marka model var mı hani bütçeyi pek zorlamayan? Bias'ı; Amplifire, Kempler ve axe fx gibi prosesörlerin dışında diğer bütün Vst programlarıyla kıyasladım. Bias epey gerçekçi diğerlerinin yanında :)

@Grimreaper21 Bu bahsettiklerinizin hepsinin de performansı çok iyi. Bias haricindekiler hardwire, ancak yine yazılımsal metodlarla çalışıyorlar. Hepsini kullanabilirsiniz tercih sizin. Bahsettiğim konu bunlardan birini kullandığınızda kendinizi kayıt performansında mı? yoksa amfi performansında mı duymak istediğiniz ile alakalı. 5" ile 12" arasında delay dan tutun, drive-amfi karakterine kadar bir çok özellik farklı duyulur, zaten bu yüzden ref monitörü ile ayarladığınız tonlar ile sahnede çalamazsınız.

@sessionman Önceki mesajımı okuyun :)
 
Öhöm konuyu dağıtmadan şu linki atayım.


Gitar özellik olarak bir gibsonu aratmıyor. Ses ve sustaini epey güçlü. Ton potansının kısılması da tonu epey boğuyor. Aradığım bir ton bu. Ki videoda bir kuple jazz performansı da var. Sevgili Özcan Erkişi hocamızın performansı 9.05 te başlıyor. Yorumlarınız nedir?
2. Olarak bu gitarı alırsam bir luthier de manyetikleri coil split ettirebilir miyim?
3. Olarak Fender G5 Vg Stratocaster hakkında düşünceniz nedir?
 
Öhöm konuyu dağıtmadan şu linki atayım.


Gitar özellik olarak bir gibsonu aratmıyor. Ses ve sustaini epey güçlü. Ton potansının kısılması da tonu epey boğuyor. Aradığım bir ton bu. Ki videoda bir kuple jazz performansı da var. Sevgili Özcan Erkişi hocamızın performansı 9.05 te başlıyor. Yorumlarınız nedir?
2. Olarak bu gitarı alırsam bir luthier de manyetikleri coil split ettirebilir miyim?
3. Olarak Fender G5 Vg Stratocaster hakkında düşünceniz nedir?



Bence James Tyler Variax al envai çeşit gitarın simülasyonunu içeren bir gitar. Manyetikler coil split olsa dahi gerçek bir single tonu alman mümkün değil.
 
@Single_FACTOR

Okudum zaten. Burada maksat sadece evde çalmaksa kayıt yapılmayacaksa, bence her iki tip monitörede lüzum yok, sadece kombo bir amfi kafi.
Aslında metal/rock tarzı müzikleri modelleme programıyla çok güzel kotarıyorum. Fakat jazz/blues gibi türler için küçük bir lambalı kombo amfi alınabilir mesela. Hatta fx katı var ise Fender bassman pedal girilerek çok güzel lezzetler alınabilir :)
 
Geri
Üst