özetle
C6 - Am7 - Cadd13
Ya da
Am6 - F#m7b5 - D9 gibi aynı notaların oluşturduğu farklı akor isimlerini buradan paylaşalım
Tam olarak öyle değil bu mesele; birazcık (!) daha karışık aslında
Buna en uygun teknik isim aslında "chord pluralities". Randy Vİncent - Line Games kitabında kapsamlı bir liste var.
C6 ve Am7 gerçekten de aynı akorlardır.
Aynı bağlantı m7b5 ve min6 akorları arasında da vardır. Am6 = F#m7b5 gibi.
Ancak F#m7b5 ile D9 tam olarak aynı sesleri içermez. Teknik olarak da bu mümkün değildir, çünkü 9lu akorlar gerçekte beş ses içerir.
Burada söz konusu olan, işlevsel bir eşdeğerlik veya yakınlık durumudur. F#m7b5, kök sesi OLMAYAN bir D9 akorudur. Aynı karakteristik eksik beşli aralığını (F#-C) içerirler.
Standart caz - bebop geleneğinde subdominant işlevdeki akorlar (IIm7 ve IVmaj 7) ve dominant işlevdeki akorlar (V7 ve VIIm7b5) birbirlerinin yerine kullanılırlar. Yani:
Dm7 = Fmaj7 = G7 = Bm7b5
Böylece temel 7li akorların her biri diğerinin yerine çalınabilir.
Tritone substitution (eksik beşli yedeklemesi) de dikkate alındığında (ki, bu çok modern ve tansiyonlu sesler üreten bir yedekleme türüdür, ona göre !):
Dm7 = Fmaj7 = G7 = Bm7b5 = Db7 (G7'nin eksik beşli yedeği) şeklinde de düşünülebilir.
Eğer ilk eşitlikten yararlanarak Db7 için de yedekleri yazarsak:
Abm7 = Bmaj7 = Db7 = Fm7b5 = Dm7 = Fmaj7 = G7 = Bm7b5 !!
Ama dediğim gibi, bunlar duyarak çalınması ve çok temkinli kullanılması gereken yedeklemelerdir.
Bu tip ileri düzey işlevsel yedeklemeler, bunları pratikte kullanmayan kişiler için belli bir noktadan sonra teferruat haline dönüşebilirler. O nedenle buraya daha kapsamlı bir şey yazmayı çok da uygun bulmadım. Ama jazz chord identities belgesi başlangıç olarak hiç fena değil.