Bir Epiphone Boyama Macerası (Gibson Bonuslu)

Merhabalar. Hem elektroniğe olan ilgim, hem de babam meslek lisesi Mobilya Bölümü mezunu olması sebebi ile, ondan da öğrendiklerimi zaman zaman gitarlar üzerinde uyguluyorum. Biraz da arkadaşların ısrarı ile, tanıdığım insanların için yaptığım iki işi paylaşmaya karar verdim.

Yakın dostum Burak Bey’in ricası üzerine, en sevdiği gitarlarından biri olan 93 yapımı Kore Epiphone gitarının boyama işini aldım. Gitarın birkaç yıl önce gövde cilası alınmış ve öyle de kalmıştı. Lakin gitarın bulunduğu ortam yazın çok sıcak olan bir dükkân olduğu için artık bir cila zamanı gelmişti. Burak Bey, hafif relic gitara yeni bir boya da istedi. Kendisi ile yaptığımız konuşma sonucu, relic görünümlü ama relic kısımları cila ile de korunmuş yeni renk bir bir boyada karar kıldık. İşin zorlayacak kısmı ise, seri numarası ve “Made In Korea” yazılarının kazınmadan kalmasında idi. Biraz da bu yüzden, boyama işlemini gövde – klavye ve headstock olarak üç aşamaya ayırdık.

Gitar, biraz ilginç bir dönemden kalma. Yapıldığı yıllarda Epiphone firması 61 Reissue, Korina SG’ler gibi modeller de üretmiş. Gitar da gövde ve sap yapısı olarak 61 reissue, fakat standart G400’lerde olduğu gibi klavyesinde binding yok. Gitar bana geldiğinde şu şekilde idi:


IMG_5387.JPG
IMG_5388.JPG



Tabii ki işe boyayı kazıyarak başladık. Boyayı kazıyınca karşıma biraz fazlaca kurumuş hatta üzerinde iki noktada çatlaklar oluşmuş bir gövde çıktı:


IMG_5460.JPG


Önceliği çatlakları kapatmaya verdim. Başta epoksi kullanmayı düşünsem de, işi sağlama almak için inşaatlarda kullanılan ve “demir” veya “mermer yapıştırıcısı” olarak bilinen maddeyi kullandım.

IMG_5466.JPG


Ağaç yapısı başta çok sıradan gibi idi:


1.JPG
IMG_5483 (2).JPG



Hemen gitarın gövde ve sap ağacına dengeli bir şekilde nem kazandıracak ve ağacın yapısını da ortaya çıkaracak yağ uygulamalarına geçtim. İlk yağ, ağaca hem oynama yapmaması hem de yıllar içinde çatlakların oluşmasına sebep olan, fazladan kaybettiği, ihtiyacı olan nemi vermek için kullanmak zorunda kaldığım bir yağ türü. İkincisi ise nem desteği vermekle beraber, ağacın desenini daha da vurgulayan farklı bir yağ türü.


Ancak son yağ tabakasını uygulayınca, gövde ve sap ağacında gayet güzel desenler çıktı ortaya:

IMG_5500.JPG
IMG_5504.JPG
IMG_5507.JPG
IMG_5517.JPG
IMG_5524.JPG
IMG_5569.JPG
IMG_5570.JPG



Headstockta eskiden kalma bir çatlak sorunu vardı. onu da epoksi ile giderdik:

IMG_5665.JPG


Bu yüzey tabii ki sonradan zımparalanıp pürüzsüz hale getirildi.

Tuşe ağacından bahsetmeden geçmeyeyim. Tuşa ağacı da aşırı kurumuştu. Sık aralıklarda tuşeye de besleyici yağımızdan sürdüm:

IMG_5394.JPG


Resim sınırlamasından dolayı devamı gelecek mesajda.
 

Dosyalar

  • 1.JPG
    1.JPG
    540.6 KB · Gösterim: 180
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #2
Ağaca fazladan kaybettiği nemi geri kazandırıp desenlerini de ortaya çıkardıktan sonra, sıra pigment uygulamalarına geldi. Burak Bey için özel bir pigment yakaladıktan sonra, boyama işlemine geçtim. Gövdeye sabit renk uygulamakla beraber, sapı biraz daha renkli tabakalara ayırıp, headstocka daha koyu bir renk uyguladık:

IMG_5659.JPG
IMG_5689.JPG
IMG_5690.JPG
IMG_5693.JPG
IMG_5694.JPG
IMG_5696.JPG
IMG_5698.JPG


Burak Bey'in isteği üzerine arka gövdeye de biraz ilkel bir formda kuyruklu yıldız yerleştirdim:

IMG_5663.JPG


Gitarın son hali bu, pek net olmadı. Ancak daha uygun bir ışıkta daha güzel resimler ekleyeceğim:

IMG_5734.JPG
IMG_5696.JPG
IMG_5737.JPG
IMG_5736.JPG


Gövdedeki relic uygulamarında bölgeleri çıplak bırakmayıp, önceden başına gelen nem kaybını kesmek için oralara da cila uygulaması yaptık. Kullandığımız cila reçine kökenli, doğal bir cila. Boya da, rengini doğal toz pigmentler ile elde ettiğimiz bir boya türü. Toplamda 40 kat uygulama yaptım.

Gelelim Gibson bonusumuza. Yakın dostlarımdan Hakan Bey de Gibson Nighthawk’ı için iki ay önce bana geldi. Gövdede maple kapağın olduğu yerdeki boya artı perişan halde idi. Ön kısımdaki boyayı söktüm:

IMG_4777.JPG
IMG_4785.JPG



Maple kapağın figürlerinin daha da belli olması için hafif bir bakım yağı geçtim:

IMG_4803.JPG


İsteği üzerine, ön taraftaki boyayı hafif relic tuttum.

IMG_4945.JPG
IMG_4957.JPG
IMG_4957.JPG


Kalan kısımlar ise doğal relic halini almakta olduğu için oralara şimdilik dokunmadım. İlerleyen zamanla belki bir işlem daha geçirecektir gitar.

EDIT: Maliyeti merak edecekler için: Epiphone işi toplamda 250, Nighthawk ise 100 lira karşılığında bitirilmiştir.
 

Dosyalar

  • IMG_5735.JPG
    IMG_5735.JPG
    523.6 KB · Gösterim: 177
  • IMG_4966.JPG
    IMG_4966.JPG
    577.2 KB · Gösterim: 168
Son düzenleme:
Ağaca fazladan kaybettiği nemi geri kazandırıp desenlerini de ortaya çıkardıktan sonra, sıra pigment uygulamalarına geldi. Burak Bey için özel bir pigment yakaladıktan sonra, boyama işlemine geçtim. Gövdeye sabit renk uygulamakla beraber, sapı biraz daha renkli tabakalara ayırıp, headstocka daha koyu bir renk uyguladık:

121811 eklentisini görüntüle121813 eklentisini görüntüle121814 eklentisini görüntüle121815 eklentisini görüntüle121816 eklentisini görüntüle121817 eklentisini görüntüle121818 eklentisini görüntüle

Burak Bey'in isteği üzerine arka gövdeye de biraz ilkel bir formda kuyruklu yıldız yerleştirdim:

121819 eklentisini görüntüle

Gitarın son hali bu, pek net olmadı. Ancak daha uygun bir ışıkta daha güzel resimler ekleyeceğim:

121820 eklentisini görüntüle121817 eklentisini görüntüle121823 eklentisini görüntüle121822 eklentisini görüntüle

Gövdedeki relic uygulamarında bölgeleri çıplak bırakmayıp, önceden başına gelen nem kaybını kesmek için oralara da cila uygulaması yaptık. Kullandığımız cila reçine kökenli, doğal bir cila. Boya da, rengini doğal toz pigmentler ile elde ettiğimiz bir boya türü. Toplamda 40 kat uygulama yaptım.

Gelelim Gibson bonusumuza. Yakın dostlarımdan Hakan Bey de Gibson Nighthawk’ı için iki ay önce bana geldi. Gövdede maple kapağın olduğu yerdeki boya artı perişan halde idi. Ön kısımdaki boyayı söktüm:

121824 eklentisini görüntüle121826 eklentisini görüntüle


Maple kapağın figürlerinin daha da belli olması için hafif bir bakım yağı geçtim:

121827 eklentisini görüntüle

İsteği üzerine, ön taraftaki boyayı hafif relic tuttum.

121838 eklentisini görüntüle121840 eklentisini görüntüle121840 eklentisini görüntüle

Kalan kısımlar ise doğal relic halini almakta olduğu için oralara şimdilik dokunmadım. İlerleyen zamanla belki bir işlem daha geçirecektir gitar.

EDIT: Maliyeti merak edecekler için: Epiphone işi toplamda 250, Nighthawk ise 100 lira karşılığında bitirilmiştir.
Kullandığınız yağ ve boyalar nelerdir
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Kullandığınız yağ ve boyalar nelerdir

Merhabalar. Ağırlıklı olarak Danish Oil diye bilinen Tung Oil'in bir ileri versiyonu ile nem sorunları için sorbital içerikli yağlar kullanıyorum. Boya olarak hazır boyadan ziyade rahatça renk elde etmek için pigment kullanmayı tercih ediyorum. Nadiren ahşap boyası kullanırım. Cila olarak da reçine kökenli doğal cilaları tercih ediyorum.

Soyadınız da Vidinli olabilir mi acaba? ;)

Sizin dediğiniz ressam Uğur Beydir. Kendisini tanırım. Bu yaz temmuza dek Tuzla'da oturuyordu. Temmuz'da İzmir'e taşındı. Giderken o gitar parçalarını da geride bıraktı. Kaldı ki Uğur Bey'in bu fiyata iş yaptığını gördünüz mü hiç? Kendisi inatla nitro kullanır hala. İlle de Uğur Vidinli olduğumu iddia edecekseniz bana özelden telefonunuzu yollayın, olmadığımı ispat edeyim. Durduk yere üzerime kimlik yapıştırmayın zorla.
 
her geçen gün birilerinin de gitar boyama işine girdiğini görmek sevindirici,

herşey iyi hoş da, gitara kaybettiği nemi verdik vs biraz sallamasyon bir cümle olmuş.
gitar yapımı için kullanılan ağaçların nem oranı ideal olarak 6-8% dir. daha yukarıdaki yüzdelerde sonrasında gitarı oluşturan ağaçlarda tür farkı var ise orantısız çekme olarak karşımıza çıkabilir. aynı tür ağaç ise hiç sorun da yaşanmayabilir.


eksta bilgi olarak,
ağaç nefes alsın, rahatlasın, vs türünde cümleler tamamen atmasyondur.
tüm kullanılan cila, vernik, el cilası, silah yağı, gomalak, ebelek gübelek aynı amaca hizmet eder.
ağacı koru, nem ile arasına bariyer oluştur.
 
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
her geçen gün birilerinin de gitar boyama işine girdiğini görmek sevindirici,

herşey iyi hoş da, gitara kaybettiği nemi verdik vs biraz sallamasyon bir cümle olmuş.
gitar yapımı için kullanılan ağaçların nem oranı ideal olarak 6-8% dir. daha yukarıdaki yüzdelerde sonrasında gitarı oluşturan ağaçlarda tür farkı var ise orantısız çekme olarak karşımıza çıkabilir. aynı tür ağaç ise hiç sorun da yaşanmayabilir.


eksta bilgi olarak,
ağaç nefes alsın, rahatlasın, vs türünde cümleler tamamen atmasyondur.
tüm kullanılan cila, vernik, el cilası, silah yağı, gomalak, ebelek gübelek aynı amaca hizmet eder.
ağacı koru, nem ile arasına bariyer oluştur.

Merhabalar. Sallamasyon derken? Yanımda mı idiniz ki salladığımı iddia ediyorsunuz? Gitarın durumunu gördünüz, analiz mi ettiniz ki bu kadar rahat karalayabiliyorsunuz? Kasıtlı değil belki ama bu biraz hadsizlik kusura bakmayın.

Onun dışında söylediklerinizde haklısınız. Nefes alma, ağacın kuruması, tonun oturması gibi çok şehir efsanesi var. İnsanlar zannediyor ki bazı firmalar ağaç kesilir kesilmez doğrudan gitar yapmaya geçiyorlar. Araştırma ve bilgi eksikliği. Ne yapalım ki önüne geçmek de zor.
 
ağaca gereken nemi sağladık cümlesi biraz yanlış, atmasyon, gereksiz olmuş diyorum.

söylediğim bu, karalamak falan değil. ayrıca yaptığınız, giriştiğiniz işin çok kıymetli bir iş olduğunu da belirtmiştim.

eğer ağacın nemini ölçüp, nemi 1% di, biz bunu 6-8% e getirdik diyorsanız büyüksünüz.

söyleyecek söz yok.
 
ağaca gereken nemi sağladık cümlesi biraz yanlış, atmasyon, gereksiz olmuş diyorum.

söylediğim bu, karalamak falan değil. ayrıca yaptığınız, giriştiğiniz işin çok kıymetli bir iş olduğunu da belirtmiştim.

eğer ağacın nemini ölçüp, nemi 1% di, biz bunu 6-8% e getirdik diyorsanız büyüksünüz.

söyleyecek söz yok.

Yanlış anlama olmasın. Amacım kavga, münakaşa falan değil. İşlemleri yaparken yanımda olsanız da, gözlemleyip eleştirseniz sesimi çıkarmam. Aksine alır o eleştiriyi başımın üzerinde koyarım, emin olun. Ama o kadar kesin bir tavırla konuşuyorsunuz ki, iş neredeyse yargılamaya varacak gibi olmuş, veya ben öyle anladım. Bakın verdiğiniz %6 oranı dahi kesin değildir. %4,5 diyen de var, %10 diyen de var, değişiyor. Aralıklı da olsa yirmi iki yıldır bu tip işlerle ilgilenirim. Bir hatam olsa ondan dönmeyecek kadar da dar düşünceli biri değilim inanın. Bazı şeyleri yazıya dökmesi benim açımdan evet biraz zor, yazılı anlatım ile de aram çok iyi değil. Bazen çok ayrıntıya boğmayayım diye kısa kesmeye bakıyorum. Bu yüzden bir yanlış anlama olabilir, şimdiden kusura bakmayın. Nem olayını ölçmek demişsiniz, bunun için emaneten kullandığım aletler var. Benim için zor değil bulması.
 
bu arada bazı şeyler çok kesin, tüm dünyanın kabul ettiği standartlar var. ideali 6-8%, 12 ye kadar yolu var demişler.
bende onun üzerinden konuşuyorum.

bu kadar dikkatli iş yapıyor iseniz, işlerinizi daha fazla paylaşın ki herkes faydalansın.
 
o zaman dediğim gibi, eğer ölçüp biçip bu işi bir yağ yardımı ile yaptı iseniz, büyüksünüz.

Bugünlerde biraz kafam dağınık zihnim de yorgun. Bazı özel meseleler maalesef üstüste geldi. Sadece size değil, ortaya söylüyorum. Olur bilmeden kalp kırarım, sonra da üzülürüm. Peşinen dostlardan
özür dilerim.
bu arada bazı şeyler çok kesin, tüm dünyanın kabul ettiği standartlar var. ideali 6-8%, 12 ye kadar yolu var demişler.
bende onun üzerinden konuşuyorum.

bu kadar dikkatli iş yapıyor iseniz, işlerinizi daha fazla paylaşın ki herkes faydalansın.

Elimden geleni yapmaya çalışıyorum diyeyim. Hatır gönül olduğu için işlerimi internete taşımak falan aklıma hiç gelmemişti. Eski işlerimin içinde ud, semi hollow gitarlar gibi akustik enstrümanlar da var, eski tip ahşap mobilyalar da. Tavsiye hatta zorlama üzerine başlığı açtım. Bu bir başlangıç noktası olur umarım. İltifat için de teşekkürler.
 
Bugünlerde biraz kafam dağınık zihnim de yorgun. Bazı özel meseleler maalesef üstüste geldi. Sadece size değil, ortaya söylüyorum. Olur bilmeden kalp kırarım, sonra da üzülürüm. Peşinen dostlardan
özür dilerim.


Elimden geleni yapmaya çalışıyorum diyeyim. Hatır gönül olduğu için işlerimi internete taşımak falan aklıma hiç gelmemişti. Eski işlerimin içinde ud, semi hollow gitarlar gibi akustik enstrümanlar da var, eski tip ahşap mobilyalar da. Tavsiye hatta zorlama üzerine başlığı açtım. Bu bir başlangıç noktası olur umarım. İltifat için de teşekkürler.
Siz değerli insanların gelecek nesil ve gitaristlere yardımcı olmasını dilerim:)
 
Sizin dediğiniz ressam Uğur Beydir. Kendisini tanırım. Bu yaz temmuza dek Tuzla'da oturuyordu. Temmuz'da İzmir'e taşındı. Giderken o gitar parçalarını da geride bıraktı. Kaldı ki Uğur Bey'in bu fiyata iş yaptığını gördünüz mü hiç? Kendisi inatla nitro kullanır hala. İlle de Uğur Vidinli olduğumu iddia edecekseniz bana özelden telefonunuzu yollayın, olmadığımı ispat edeyim. Durduk yere üzerime kimlik yapıştırmayın zorla.

Yok yaw, neden üstünüze kimlik yapıştırayım, hele hele, bunu zorla yapayım...Anlattığınız hikayeniz, isim benzerliğiniz, Uğur abi ile ilişikiniz, sevgili Hakan ile ilişkiniz (selam söyleyiniz Uğur abi ve Hakana lütfen), Uğur abinin boyadığı gitarınız, yaptığınız işin benzerliği, bende acaba Uğur abi olabilir misiniz intibasını oluşturdu..."Sadece benzerlik, ben Uğur Vidinli değilim" diyorsanız, neden siz inanmayayım da özelden kanıtlar talep edeyim :unsure:, olmaz öyle şey...

Uzundur, buna benzerler postlar okumuyordum forumda, ne güzel etmişsiniz paylaşarak...

Sevgiler ve saygılar...
 
Son düzenleme:
Yok yaw, neden üstünüze kimlik yapıştırayım, hele hele, bunu zorla yapayım...Anlattığınız hikayeniz, isim benzerliğiniz, Uğur abi ile ilişikiniz, sevgili Hakan ile ilişkiniz (selam söyleyiniz Uğur abi ve Hakana lütfen), Uğur abinin boyadığı gitarınız, yaptığınız işin benzerliği, bende acaba Uğur abi olabilir misiniz intibasını oluşturdu..."Sadece benzerlik, ben Uğur Vidinli değilim" diyorsanız, neden siz inanmayayım da özelden kanıtlar talep edeyim :unsure:, olmaz öyle şey...

Uzundur, buna benzerler postlar okumuyordum forumda, ne güzel etmişsiniz paylaşarak...

Sevgiler ve saygılar...

Nihayet yahu. Kimlik bunalımına girecektim az kalsın :D Güzel bir tazminat davası konusu olurdu aslında. Ama, tahminen tazminat olarak CS Fender'den üstü zordur. E onu da kim satmakla uğraşacak :p

Not: CS ve vintage Fender koleksiyonun varsa devam et @Grundar yiğidim. Hayat zor :)

Teşekkürler.

Siz değerli insanların gelecek nesil ve gitaristlere yardımcı olmasını dilerim:)

Teşekkür ederim :)
 
Nihayet yahu. Kimlik bunalımına girecektim az kalsın :D Güzel bir tazminat davası konusu olurdu aslında. Ama, tahminen tazminat olarak CS Fender'den üstü zordur. E onu da kim satmakla uğraşacak :p

Not: CS ve vintage Fender koleksiyonun varsa devam et @Grundar yiğidim. Hayat zor :)

Teşekkürler.



Teşekkür ederim :)
Bu postum yeterli olur mu bilemedim ;) ...

Boşuna demiyorum, Fıratımda Strat var diye... :D Hazır yakalamışken, şöyle bir aile fotosu paylaşayım...

74488 eklentisini görüntüle
Soldan say;
1 - Fender 2006 Namm Ltd Edition 59 CS Surf Green Strat
2 - Fender American Select (bir arkadaşın)
3 - Fender American Deluxe Mahogany (eski american select)
4 - Ibanez Jem 777sk (bir arkadaşın)
5 - Ibanez JS1000

Bir de, şu anda arkadaşımda olan Fender MusicMaster Bass var...Hatta aşağıdaki foto... :D

74489 eklentisini görüntüle

Soldan 2 de, Fender Classic series 60s Strat... (bir arkadaşın)

Umarım, daha güzelleri sizlerin olur...:cat:

Sevgiler ve saygılar...
 
Geri
Üst