O esnada başlığı takip eden fizikçiler.
Arkadaş senin atladığın şey bu gitar teli denen metal zimbirtinin baglandigi iki ucu arasındaki her materyalin teli gerip titrestirdigin zaman daha farkli tinlamasina sebep olacagidir. Yoksa manyetiğin hangi agacin ustune oturduğu degil yani mesele. Maun latanin bir ucuna çivi geçir ve gitar telinidola, diğer ucuna burgu tak ve teli ger. Bunu farklı ağaç türleriyle de yap, hepsinde tel ayrı tinlar. Bazısında minör fark olur ,bazısında daha belirgin. Ağaç yerine farklı materyal kullansan gene farklı tinlar. Tel tınlarken hangi fiziksel özellikler taşıyorsa sen de onu manyetikle elektrik akımına çevirirsin. Materyal telin titreşimine izin verdiği sürece manyetik vasitasyila ses alırsın ama bu başarı tona ağacın etkisi olmadığı anlamına gelmez.göz ucuyla baktım yazdıklarınıza. her fırsatta nasıl kendinizi yerebiliyorsunuz, ben şaşıyorum. yaşadığınız çevre, aldığınız eğitim değil, sizin kendinize ne kattığınızdır aslolan. ve görüyorum ki teorik bilgilerin yalnızca kıyısından geçip pratikteki karşılığına nail olamamışsınız, manyetizma konusunda en azından
herkes 1 diyorsa o doğru mudur? bu nasıl bir sav? bence felsefeden başlayalım. çünkü bilimlerin atası "ne, neden?" sorularıdır. tarih herkesin 1 dediği "doğruların" yanlışlanmasıyla doludur. zaten "doğru" tek değildir. subjektiftir. hakikat tektir. önce kafanızdaki çelişkilere bi son verin. siz sürü psikolojisine uygun tutumlar sergilemeyi kendinize düstur edinmiş olabilirsiniz. hayattan böyle zevk alıyor olabilirsiniz. önyargılarınız sizi değerli hissettiriyor olabilir. vardır bunun psikolojide bir karşılığı.
daha önceki mesajlarda verdiğim örneklere biraz kafa yormuşsunuz sanırım ki ilerleme var. karbonfiberden, camdan falan bahsetmişsiniz. ama hâlâ ağaç türleri tona etki eder diyorsunuz. elektro gitarda sesi çıkaran şey onun konstrüksiyonu, telleri titreştirdiğiniz materyal, tellerin yapısı, skala, amfi, manyetik vs. gibi ELEKTRONİK ve MEKANİK unsurlardır. ağaç değil. ağacın manyetizmaya etkisine dair bir makale,
doktora tezi falan yazarsanız
lütfen burada paylaşın. zira akademik camiada pek itibar görmeyeceği kesin. daha fazla bu tartışmayı yapmak istemiyorum. kimseyi ikna etmek gibi bir amacım yok. kendi doğrularınızı tabiat gerçeği gibi yansıtmayın yeter.
Evet daha basit anlatımla tam olarak bu denebilir.Arkadaş senin atladığın şey bu gitar teli denen metal zimbirtinin baglandigi iki ucu arasındaki her materyalin teli gerip titrestirdigin zaman daha farkli tinlamasina sebep olacagidir. Yoksa manyetiğin hangi agacin ustune oturduğu degil yani mesele. Maun latanin bir ucuna çivi geçir ve gitar telinidola, diğer ucuna burgu tak ve teli ger. Bunu farklı ağaç türleriyle de yap, hepsinde tel ayrı tinlar. Bazısında minör fark olur ,bazısında daha belirgin. Ağaç yerine farklı materyal kullansan gene farklı tinlar. Tel tınlarken hangi fiziksel özellikler taşıyorsa sen de onu manyetikle elektrik akımına çevirirsin. Materyal telin titreşimine izin verdiği sürece manyetik vasitasyila ses alırsın ama bu başarı tona ağacın etkisi olmadığı anlamına gelmez.
10.25 ten sonra Paul Reed Smith in konu hakkındakini konuşması ve testini görebilirsiniz.”Kimseyi ikna etmek gibi bir niyetim yok zira kendi doğrularınızı tabiat gerçeği gibi yansıtmayınız yeter”göz ucuyla baktım yazdıklarınıza. her fırsatta nasıl kendinizi yerebiliyorsunuz, ben şaşıyorum. yaşadığınız çevre, aldığınız eğitim değil, sizin kendinize ne kattığınızdır aslolan. ve görüyorum ki teorik bilgilerin yalnızca kıyısından geçip pratikteki karşılığına nail olamamışsınız, manyetizma konusunda en azından
herkes 1 diyorsa o doğru mudur? bu nasıl bir sav? bence felsefeden başlayalım. çünkü bilimlerin atası "ne, neden?" sorularıdır. tarih herkesin 1 dediği "doğruların" yanlışlanmasıyla doludur. zaten "doğru" tek değildir. subjektiftir. hakikat tektir. önce kafanızdaki çelişkilere bi son verin. siz sürü psikolojisine uygun tutumlar sergilemeyi kendinize düstur edinmiş olabilirsiniz. hayattan böyle zevk alıyor olabilirsiniz. önyargılarınız sizi değerli hissettiriyor olabilir. vardır bunun psikolojide bir karşılığı.
daha önceki mesajlarda verdiğim örneklere biraz kafa yormuşsunuz sanırım ki ilerleme var. karbonfiberden, camdan falan bahsetmişsiniz. ama hâlâ ağaç türleri tona etki eder diyorsunuz. elektro gitarda sesi çıkaran şey onun konstrüksiyonu, telleri titreştirdiğiniz materyal, tellerin yapısı, skala, amfi, manyetik vs. gibi ELEKTRONİK ve MEKANİK unsurlardır. ağaç değil. ağacın manyetizmaya etkisine dair bir makale,
doktora tezi falan yazarsanız
lütfen burada paylaşın. zira akademik camiada pek itibar görmeyeceği kesin. daha fazla bu tartışmayı yapmak istemiyorum. kimseyi ikna etmek gibi bir amacım yok. kendi doğrularınızı tabiat gerçeği gibi yansıtmayın yeter.
Ben bu topa hayatta girmem ama ortada herkesin 1 dedigi bir somut gercek yok, bu konuda oldukca farkli gorusler var derim ve kacar giderim.Sizin deyiminizle “Manyetizmadan,Fizikten”Gayet haberim vardır.Sağolsun Yaşadığım Çevre,Aldığım Eğitim bir yana kendimi geliştirmek adına yaptığım şeylerden dolayı,Yazılımcı,Tasarımcı ve Donanım mühendisi Sıfatlarına sahibimdir.Yalnız konumuz bunlar değil,Bilgi ya da başarı yarıştırmıyoruz en nihayetinde.
Bağnazlık,Geri kafalılık konusundaki sözlerinize gülüp geçiyorum.Psikoloji alanı ile ilgilenen arkadaşlar illa ki vardır Forumda.Herkesin 1 dediği somut bir gerçeğe,2 demek nasıl bir kondisyondur kendileri söylesinler.Şayet ben bilmediğim şeyler hakkında konuşmayı pek sevmem.
Tekrar bu somut gerçeği yazayım.Bir enstrümanın yapılması için illa ki ağaç lazım değildir,Ancak gövdede Ve Sapta kullanılan her Malzeme bir diğerinden farklı sonuç verecektir.Plastik,Karbonfiber,Cam,Birbirinden farklı sonuç vereceği gibi,Ash,Alder,Korina vs vs gibi Ağaç türleri de enstrümanın tonunu Etkileyen faktörler arasındadır.Aynı malzemenin farklı örnekleri dahi farklı sonuçlar göstermektedir.
Arkadaş senin atladığın şey bu gitar teli denen metal zimbirtinin baglandigi iki ucu arasındaki her materyalin teli gerip titrestirdigin zaman daha farkli tinlamasina sebep olacagidir. Yoksa manyetiğin hangi agacin ustune oturduğu degil yani mesele. Maun latanin bir ucuna çivi geçir ve gitar telinidola, diğer ucuna burgu tak ve teli ger. Bunu farklı ağaç türleriyle de yap, hepsinde tel ayrı tinlar. Bazısında minör fark olur ,bazısında daha belirgin. Ağaç yerine farklı materyal kullansan gene farklı tinlar. Tel tınlarken hangi fiziksel özellikler taşıyorsa sen de onu manyetikle elektrik akımına çevirirsin. Materyal telin titreşimine izin verdiği sürece manyetik vasitasyila ses alırsın ama bu başarı tona ağacın etkisi olmadığı anlamına gelmez.
Hocam kusura bakma ama gayet genel-geçer, tahminlere dayalı, bilgi içermeyen ve aşağılayıcı bu üslup cok yanlış ve çirkin olmuş. Olay para değil, eski usul ekipman sahibi olup olmamakla da ilgisi yok. Ucuz ve kalitesiz gitar alip manyetik ve elektronik donanımını değiştirdin ve ayni tonu aldigini iddia ediyorsan ekipmanin ve dünya müziğine verdiğin katkıdan dolayı tebrik ediyorum seni.Benim gözlemlediğim kadarıyla çok iyi gitaristler ve luthierler hep ağacın öneminden, tona etkisinden bahsederler. Fakat çok iyi prodüktörler ve kayıt teknisyenleri ise genelde manyetik ve gitarın entonasyon tutmasından bahsederler. Birisi enstrümanı çalan birisi ise o enstrümanı bizim duyduğumuz hale getiren insan olduğu için sanki bu işin biraz psuedoscience olduğunu düşünüyorum. Yani etkisi 0 mıdır, muhtemelen değildir, konuşulduğu kadar var mıdır? Asla yoktur. Siz belki verdiğiniz parayı kendi kendinize justify etme ihtiyacı duyuyor olabilirsiniz, ama bunu mutlak hakikat gibi sunmamak lazım.
Ek olarak da bazı dedelerin ilaç vakti gelmiş belli ki forumda, camdan yarı bellerine kadar sarkıp "bizim zamanımızda prosesör mü vardı, plugin mi vardı peeey, siz gençlik ne anlarsınız" derken takma dişleri fırlamış. Lambalı amfilerin unicorn olduğu zamanlarda kalmışlar. Dedem gidin yerinize yatın gözünüzü seveyim. Artık herkesin her türlü alete erişimi var. Asıl siz yüksek sesli lambalı amfilerinizde 10 bin dolarlık gitarlarınızla kendinizi tatmin etmek çaldığınız tek notayı köşenizde çalın da, sizin binlerce dolarlık analog ekipmanlarla hayatınızda üretemediğiniz müziğin kat ve katını evinde dijital aletlerle üreten gençlere dil uzatmayın artık.
Hocam mesajımı okuduysanız daha dar hedefli bir mesaj idi. Yeni nesil ekipmana sallayan bir mesaja atıftı, hemen üzerinde göreceğiniz gibi. Ben kendi görüşümü anlatmadım, zira buraya aktarmanın çok bir mantığı da yok, zamanında çok anlattım. Herkes kendi tecrübelerince hareket etsin elbette, ama bunları mutlak doğru gibi aktarmak yanlış, bunu anlatmaya çalışıyorumHocam kusura bakma ama gayet genel-geçer, tahminlere dayalı, bilgi içermeyen ve aşağılayıcı bu üslup cok yanlış ve çirkin olmuş. Olay para değil, eski usul ekipman sahibi olup olmamakla da ilgisi yok. Ucuz ve kalitesiz gitar alip manyetik ve elektronik donanımını değiştirdin ve ayni tonu aldigini iddia ediyorsan ekipmanin ve dünya müziğine verdiğin katkıdan dolayı tebrik ediyorum seni.
Ben evde shecterle ve sizin tabirinizle sikko bir prosesorle caliyorum, kusura bakmayin ama bunda bir sorun mu var ?Röportajlarından hatırladığım kadarı ile,Joe Bonamassa(ki nasıl bir nerd olduğu, koleksiyonu ve çocukluğundan beri gitarlar ile haşır neşirliği bilinir), Derek Trucks, Paul Red Smith, Steve Morse, Gil Yaron ağacın tona etkisinsen bahseder hatta en önemli etkenlerden olduğunu savunur ama hayatında düzgün bir gitarı lambalı bir amfi ile yüksek seste çalmamış ya da dinlememiş, tonun yanında gitarın tuşe tepkisi nedir hissetmemiş bir klavye başı grup da olmadığını iddia ediyor.Buna karşılık gelen bir terim var yabancıda, unconscious incompetence(Four stages of competence diye aratabilirler merakli olanlar). Yani bi bok bilmiosun, bilmediğinin de farkında değilsin.
Neyse arkadaşlar , pluginlerinizle,emg li schecterinizle, sikko prosesorlerinizle siz çalmaya devam edin, biz gölge etmeyelim, siz de bilip bilmediğiniz konularda ahkam kesmeyin emi..
Ben evde shecterle ve sizin tabirinizle sikko bir prosesorle caliyorum, kusura bakmayin ama bunda bir sorun mu var ?