1. General Info
Bazı dedeler çok uzun zaman önce, *yiğenim bizim dönemimizin lambalı amfileri daha bi lambalıydı* bile diyemedikleri kadar çok yıllar evvel gitmiş toplamda 7 tane notadan ibaret olan sesleri [1] belirli düzende gruplamışlar. Bunlardan birinin adına "cintonik gamı" demiş olsunlar mesela. Sonrasında üşengeç gitaristler de vermiş gözüne gözüne bu gamın. Sabah uyanıp akşam yatana kadar bunun üstünden birşey yazmışlar. Sonra bi uyanık çıkmış demiş ki "Olm aslında farklı gamlar da kullanabiliriz."[2,3]. Böyle böyle birsürü gamlardan birsürü şarkılar yaratılmış. Arada sürüden ayrılıp, elindeki gitarın ne olduğundan bihaber, kural tanımayanlar da olmuş, kafasına göre takılmış [4]. Yıllar geçmiş, devran değişmiş, o dedelerin yerini instagramda gitarla 50 tane şaklabanlık yapan VSTci gencolar almış ama gamlar hala aynı gamlar.
2. Results
Sonraları farketmişler ki, bu cintoniğin içindekileri bilseler 50 yıllık mevzuyu çözecekler gibi. Bu sefer tek tek şarkı çalışmak yerine, bu gamın içindeki
a,b,c,d,e seslerini bilirlerse, şarkıda, misal
a,b,c,d yi duydular mı biryerlerde
e olacağını da bilebileceklerini görmüşler. Nihayetinde önce a duydu mu a diyecek şekilde kulaklarını geliştirmişler sonrasında da a duydular mı yanına nelerin gelebileceğini öğrenmek için çalışmışlar. Hatta bazı utanmaz aymazlar eserin yazarını duydu mu işin nerelere gidebileceğini tahmin edecek kadar çok çalışmış, öğrenmiş ki, bu en baştaki kural nedir bilmez süpersonik gitaristlerin kuralsızlığını bile bi tabana oturtabilmiş kendi içinde.
3. Conclusion
- İşte bu olaya da kulak geliştirme ve armoni bilgisi ile solo çalmak, öğrenmek denmiş.
- Ama bence gerek yok ben hep 50 tllik pentatonik alıyorum, işimi görüyor.
4. References
[1] - S. Ortaç,
2007
[2] - John Petrucci,
1984
[3] - Jason Becker,
1988
[4] - Ultimate Guitar, I Don't Even Know What Scale Length Is, 14.01.2020,
Marty Friedman: I Don't Even Know What Scale Length Is