Amfini Göster Ey Türkrockcılar

Jubilee gerçekten özel bir Marshall. Başka yerde pek görmediğim, özellikle bas potunun inanılmaz etkili olduğu bir ton katı var. Çok basit ve gayet de işe yarayan fx loopu.. Ve özellikle düşük volümlerde harmonik yapıyı son derece belirleyen kırmızı led ve 1n4007'lerden oluşan bir diode kırpma devresi.

Gerçekten beğenip iki amplifikatörümün de preamplisini jubilee'ye dönüştürmüştüm. Ancak, insan dönüp dolaşıp lead kanalına geldiğinden ve orada da büyük ölçüde diyotları duyduğundan bir süre sonra biraz sıkıcı olabiliyor. Burada biraz kompresyonlu ve dinamikleri öldüren bir yapısı da var sanki..
 
Ya hu bayılıyorum böyle detaylı cevaplara. Ayrıca teşekkür ederim, ne güzel zaman ayırıp bilgi vermişsiniz. Şu an bir adet Black shadow'lu 1x12 kabin dışında kabinim yok. Onu da bir miktar karanlık buldum. Daha çok yeni tabii. Tamam v30'la da deneyelim. Gözüme çarpan var bir kabin.

Madem öyle, ben de paylaşayım bildikleri.

🙂

Marshall SJ (eskileri, yenilere hiç denk gelmedim, aynılar ama sanki) drive kanalı bana fazla tizli fazla cazgır geliyor. Zevk renk... 2203 gibi değil, az biraz daha tiz var. Bir de psikolojik tabi, içinde transistör clipping de olunca... Ben şahsen #34 Frank Levi 2203 daha çok severim. O kafaları. Ki ondan da fazla AFD denen amfi, aslı #39. Malum AFD bu #39'un Frank Levi tarafından kopyası #36 oluyor SIR'de...

Hani herkes AFD AFD de... benim asıl kafadaki Dokken!



Zaten Slash AFD kaydı için #39'u istemiş fakat George Lynch abi önceden bloke ettiği için, Slash'e sanırım SIR takımı, koç bak bu da onun kopyası olur sana falan demişler de öyle #36 ile kayda giriyor.

Neyse, fazla amfi detayına girmenin alemi yok. Sadece bu minikleri güzel yaptılar diye duyuyorum her yerden... Deneyemedik daha.

SJ tizleri yüzünden işte kabin önemli oluyor bence. Marshall V30'lu onlar genelde, ve Marshall V30 (güzel çok severim, normal Celestion V30'a göre) ve tizler. Pişti oluyor... Greenback ben nedense yakıştıramıyorum bunlara, Van Halen olayına gidiyor gibi geliyor, hani o teledeki falan presence ile kesinlik kalmıyor gibi.

Ben bu kapsamda Mesa V30 ile WGS ET-65 kullanıyorum ve güzel oluyorlar. WGS ET-65 işte Celestion G12-65'in yüksek decibelli bir kopyası. Fark vardır elbette hani ben ab yapmadım ama fark çok çok yok gibi videolardan vs. gördüğüm. Celestion G12-65 çok severim ama işte v30 ile olunca bastırılacaktı... Greenback gibi 97dB o, ve 100dB V30a karşı 100W-50W farkı kadar fark. Boru değil... Kısacası aklınızın bir kenarında dursun, bu V30 G12-65 eşleşmesi güzel. V30 - G12H30 (75Hz) eşleşmesi ama biraz tiz tarafta. Onun için ona dikkat. Mesa da olsa tiz kalıyor. Marshall v30 ile ciddi ciddi... Ama çok canlı. Bassları tizleri V30 kapatmakta ve midleri G12H30 ve canlı canlı... WGS'nin Reaper High Power 50W (hesapta G12H30'un 75Hz 50W versiyonu) G12H30 ile çok iyi oldu. Bassları çok sağlam bu Reaper denen aletin, tizleri az ama, ölü gibi hatta. Tizler G12H30dan geliyor basslar da Reaperdan ve çok iyi ikili oldular.

Ben kabinleri bir de stereo koydum, üst üste değil, sağ sol. Bir tarafta Mesa V30 ve WGS ET-65 var ve diğer tarafta da Reaper ile G12H30. Güzel oluyor "air". Tabi 4x12 v30'lu 1960A başka, yüksek seste hava tepkisi güzel bir şey...

Ondan bence bir 1960A lazım. 🙂

V30lar çok tiz gelmezse, o zaman aynen devam. Hatta diğer amfileri kabin gibi kullanıp stereo sinyal atarsınız, güzel oluyor.

Tiz gelirse, iki V30'u söküp, yerine ben WGS ET-65 derim.

B
 
Bu arada afedersiniz, yeni anfinizi gule gule kullanin, bende bundan almayi (kombo versiyonu olabilir) dusunuyirum bu aralar ama ne kadar review videosu seyrettiysem genelde drive cok fizzy tabir edilen karakterde. Sizce drive kanali nasil ?
Öncelikle video reviewlar her zaman çok sağlıklı bilgi vermiyor bence. Dünden beri p90 ve HB'li gitarlar ile denedim öyle pek fizzy bir durumla karşılaşmadım, hatta epey tight geldi ama size belki farklı gelir, neticede bu fizz meseleleri çok göreceli. Gece bir de captor x ile farklı cab simleri deneyeceğim, bakalım.
 
Öncelikle video reviewlar her zaman çok sağlıklı bilgi vermiyor bence. Dünden beri p90 ve HB'li gitarlar ile denedim öyle pek fizzy bir durumla karşılaşmadım, hatta epey tight geldi ama size belki farklı gelir, neticede bu fizz meseleleri çok göreceli. Gece bir de captor x ile farklı cab simleri deneyeceğim, bakalım.

Aynen... manyetik de önemli, teller de, sonra mikrofonu Xcross mu koymuş o misal...

Benim bu kılıktaki amfi, kırmızı, güç lambası seçer. Mullard RI el34lerle çok iyi oldu ama JJ E34L'ler ile bas tiz carç carç hiç güzel değildi misal. Acaip fark ediyor. V1'de misal TungSol güzel gelmiyor bana bu amfi de ki normalde tizli net falan diye severim... Ama bunda JJ'in işte nisbeten yeni çıkarttığı ECC803s uzun plate güzel oldu çok.

Çok detay var...

🙂

Ondan çok da eğlenceli aslında.

B
 
Madem öyle, ben de paylaşayım bildikleri.

🙂

Marshall SJ (eskileri, yenilere hiç denk gelmedim, aynılar ama sanki) drive kanalı bana fazla tizli fazla cazgır geliyor. Zevk renk... 2203 gibi değil, az biraz daha tiz var. Bir de psikolojik tabi, içinde transistör clipping de olunca... Ben şahsen #34 Frank Levi 2203 daha çok severim. O kafaları. Ki ondan da fazla AFD denen amfi, aslı #39. Malum AFD bu #39'un Frank Levi tarafından kopyası #36 oluyor SIR'de...

Hani herkes AFD AFD de... benim asıl kafadaki Dokken!



Zaten Slash AFD kaydı için #39'u istemiş fakat George Lynch abi önceden bloke ettiği için, Slash'e sanırım SIR takımı, koç bak bu da onun kopyası olur sana falan demişler de öyle #36 ile kayda giriyor.

Neyse, fazla amfi detayına girmenin alemi yok. Sadece bu minikleri güzel yaptılar diye duyuyorum her yerden... Deneyemedik daha.

SJ tizleri yüzünden işte kabin önemli oluyor bence. Marshall V30'lu onlar genelde, ve Marshall V30 (güzel çok severim, normal Celestion V30'a göre) ve tizler. Pişti oluyor... Greenback ben nedense yakıştıramıyorum bunlara, Van Halen olayına gidiyor gibi geliyor, hani o teledeki falan presence ile kesinlik kalmıyor gibi.

Ben bu kapsamda Mesa V30 ile WGS ET-65 kullanıyorum ve güzel oluyorlar. WGS ET-65 işte Celestion G12-65'in yüksek decibelli bir kopyası. Fark vardır elbette hani ben ab yapmadım ama fark çok çok yok gibi videolardan vs. gördüğüm. Celestion G12-65 çok severim ama işte v30 ile olunca bastırılacaktı... Greenback gibi 97dB o, ve 100dB V30a karşı 100W-50W farkı kadar fark. Boru değil... Kısacası aklınızın bir kenarında dursun, bu V30 G12-65 eşleşmesi güzel. V30 - G12H30 (75Hz) eşleşmesi ama biraz tiz tarafta. Onun için ona dikkat. Mesa da olsa tiz kalıyor. Marshall v30 ile ciddi ciddi... Ama çok canlı. Bassları tizleri V30 kapatmakta ve midleri G12H30 ve canlı canlı... WGS'nin Reaper High Power 50W (hesapta G12H30'un 75Hz 50W versiyonu) G12H30 ile çok iyi oldu. Bassları çok sağlam bu Reaper denen aletin, tizleri az ama, ölü gibi hatta. Tizler G12H30dan geliyor basslar da Reaperdan ve çok iyi ikili oldular.

Ben kabinleri bir de stereo koydum, üst üste değil, sağ sol. Bir tarafta Mesa V30 ve WGS ET-65 var ve diğer tarafta da Reaper ile G12H30. Güzel oluyor "air". Tabi 4x12 v30'lu 1960A başka, yüksek seste hava tepkisi güzel bir şey...

Ondan bence bir 1960A lazım. 🙂

V30lar çok tiz gelmezse, o zaman aynen devam. Hatta diğer amfileri kabin gibi kullanıp stereo sinyal atarsınız, güzel oluyor.

Tiz gelirse, iki V30'u söküp, yerine ben WGS ET-65 derim.

B

Çoook teşekkürler. Bunu oturup sindire sindire okuyacağım 🙂
 
Ben üzerindeki UK Greenback yerine WGS Invader ile kullanıyorum MJ comboyu. Daha önce WGS-ET65 de kullandım (bu amfiyle değil yalnız) ama Invader daha tercihim ET-65’e göre.

Lamba olarak powerları ben de Mullard RI ile değiştirdim. Preamp ise ağırlıklı 5751 kullanıyorum.
Açık kabin kapalı kabin malum işleri, kolonların sonuçlarını vs. çok değiştiriyor.

Ben de tek kolon kombolarda bir türlü ET-65'i sevemedim. Blues Jr.'u kurtarıyor diye bir çok laf eden var ama bana göre kötüleştiriyor. Tizleri basları kesip mide çekiyor olayı gibi.... Sevemedim. V30 olmayınca yanında, bana gelmez açıkçası. Greenbackler güzel tabi, Celestion'u da WGS Invader'ı da. Sizdeki 50W? 25W amfi 20 bile olsa yine neme lazım... sakat gibi gelir bana hep 🙂

Bassı artırıp tizleri biraz kesmek bozmaz derseniz, bu Reaper 50'ye bakın. Bassları epey sağlam, seviyorum onu. Açık kabinde özellikle. Ama tizleri az, oradan tırtlayabilir, onu da belirteyim.

5751 çok severim, V1lerimde genelde 5751... Ama bu hot rod Marshall işi ne bileyim bana daha az gain ile çok güzel gelmiyor. Ondan onlarda direkt ECC83...

Zevkler renkler tabi...

B
 
Öncelikle video reviewlar her zaman çok sağlıklı bilgi vermiyor bence. Dünden beri p90 ve HB'li gitarlar ile denedim öyle pek fizzy bir durumla karşılaşmadım, hatta epey tight geldi ama size belki farklı gelir, neticede bu fizz meseleleri çok göreceli. Gece bir de captor x ile farklı cab simleri deneyeceğim, bakalım.
Covid yuzunden denemeye gitmeye cekiniyorum yoksa tabii en sagliklisi gitarini alip denemek. Elbette dediginiz gibi bu isler birazda zevk meselesi, cevap icin tesekkurler.
 
Açık kabin kapalı kabin malum işleri, kolonların sonuçlarını vs. çok değiştiriyor.

Ben de tek kolon kombolarda bir türlü ET-65'i sevemedim. Blues Jr.'u kurtarıyor diye bir çok laf eden var ama bana göre kötüleştiriyor. Tizleri basları kesip mide çekiyor olayı gibi.... Sevemedim. V30 olmayınca yanında, bana gelmez açıkçası. Greenbackler güzel tabi, Celestion'u da WGS Invader'ı da. Sizdeki 50W? 25W amfi 20 bile olsa yine neme lazım... sakat gibi gelir bana hep 🙂

Bassı artırıp tizleri biraz kesmek bozmaz derseniz, bu Reaper 50'ye bakın. Bassları epey sağlam, seviyorum onu. Açık kabinde özellikle. Ama tizleri az, oradan tırtlayabilir, onu da belirteyim.

5751 çok severim, V1lerimde genelde 5751... Ama bu hot rod Marshall işi ne bileyim bana daha az gain ile çok güzel gelmiyor. Ondan onlarda direkt ECC83...

Zevkler renkler tabi...

B

ET-65’i ben de H&K Grandmeister’da fizzi ortadan kaldırsın diye almıştım ama daha sonra Invader elime geçince o amfide de Invader’i tercih ettim.

WGS hoparlorleri genel olarak beğeniyorum ama burada bulmak problem tabi.

Evet, Invader 50W, SJ combo ile gelen Greenback 25W.

Ben genelde V1 ve V3/PI 5751 kullanıyorum.
 
Friedman Pink Taco'ya ön hazırlık 😄 Gerçek Brown Eye'ı deneme fırsatım olmuştu. Bunun çok çok çok iyi bir Brown Eye Plugin'i olduğunu söyleyebilirim. Tabii ki gerçeği gibi asla olamaz ama kulaklık ile çalışmak için mükemmel bence. Üstelik ücretsiz. Yapımcısına bağış yapabiliyorsunuz. Hiwatt 4x12 Fane hoparlörlü kabin simülasyonu ile kullanıyorum. Şiddetle tavsiye ediyorum. Yapımcısının emeğine sağlık.
Adsız.webp
 
ben TC-50’ye düstüm vallahi...
Mesa hangi amfisini yapsa Mesa soundu var. Stiletto, Marshall soundlu dediler ama pek de öyle değil. TC serisi yaptıkları en başarılı dizaynlardan biri bence de. Şimdi Multiwatt Recto ve Mark V, Lonestar Clean kanalı kullanıyorsa Lonestar almaya ne gerek var 🙂 Keza bu amfide de, yapabildiklerini bir araya toplamışlar gibi. Mesalar'da fazla fazla "girth" mevcut. Bunu dengelemek için de 6L6 yerine EL34'le sunduklarında, daha derli toplu ve kullanılabilir bir amfi ortaya çıkıyor. Marshall'lara da EL34 takmak haram. Neyse fazla uzattım, Petrucci dönem soundu amfisi budur. Signature amfi ile extra EQ koymaları, o amfiyi almaya ikna edemedi beni. Sanki Mark 2C+, Mark IV, Mark V'den Petrucci tonu çıkmamış da, bi de bunu yaptık dercesine. Power soak özelliği, atteunator yerine FX Loop'ta volume pedal veya EQ kullanımını şiddetle tavsiye ediyorum. Mesa EQ, kontrol ettiği frekanslar bakımından, Mesa soundunu veren ana unsurlardan biri.
 
Mesa hangi amfisini yapsa Mesa soundu var. Stiletto, Marshall soundlu dediler ama pek de öyle değil. TC serisi yaptıkları en başarılı dizaynlardan biri bence de. Şimdi Multiwatt Recto ve Mark V, Lonestar Clean kanalı kullanıyorsa Lonestar almaya ne gerek var 🙂 Keza bu amfide de, yapabildiklerini bir araya toplamışlar gibi. Mesalar'da fazla fazla "girth" mevcut. Bunu dengelemek için de 6L6 yerine EL34'le sunduklarında, daha derli toplu ve kullanılabilir bir amfi ortaya çıkıyor. Marshall'lara da EL34 takmak haram. Neyse fazla uzattım, Petrucci dönem soundu amfisi budur. Signature amfi ile extra EQ koymaları, o amfiyi almaya ikna edemedi beni. Sanki Mark 2C+, Mark IV, Mark V'den Petrucci tonu çıkmamış da, bi de bunu yaptık dercesine. Power soak özelliği, atteunator yerine FX Loop'ta volume pedal veya EQ kullanımını şiddetle tavsiye ediyorum. Mesa EQ, kontrol ettiği frekanslar bakımından, Mesa soundunu veren ana unsurlardan biri.
FX Loop’un arasinda volume pedal kullanma olayini bilemedim ama Petrucci’nin amaci “kendi tonunu almak”tan ziyade gercek (reissue) ama Mark V’ten bile cok cok daha kullanisli (iki bagimsiz EQ, iki high gain kanal, built-in ts ve dahasi) bir 2C+ yapmakti bence. e kendi imzasi da var tabii amfinin ustunde.

TC-50’de beni en cok kendine ceken sey iki adet high gain kanal ve videolardan anladigim kadariyla Mark ve Recto serileri arasinda bir sounda sahip olmasi oldu. bir de cok ciks duruyor, yirim.

MESA bu EL34 olayini baya sevdi herhalde son donemlerde. EL34’lu Badlander cikarttilar simdi de.
 
FX Loop’un arasinda volume pedal kullanma olayini bilemedim ama Petrucci’nin amaci “kendi tonunu almak”tan ziyade gercek (reissue) ama Mark V’ten bile cok cok daha kullanisli (iki bagimsiz EQ, iki high gain kanal, built-in ts ve dahasi) bir 2C+ yapmakti bence. e kendi imzasi da var tabii amfinin ustunde.

TC-50’de beni en cok kendine ceken sey iki adet high gain kanal ve videolardan anladigim kadariyla Mark ve Recto serileri arasinda bir sounda sahip olmasi oldu. bir de cok ciks duruyor, yirim.

MESA bu EL34 olayini baya sevdi herhalde son donemlerde. EL34’lu Badlander cikarttilar simdi de.
Mesa KT77, 6L6, EL34, KT88 power lambalarini kaldirabiliyor.

Evdeki volume'da kullanmak icin FX loop'a sahip amfilerde atteunator kullanmak yerine, volume pedal cok daha efektif. Ses acabiliyorsaniz, verin speaker'lara gucu. Binin sirtina, basin kirbaci. Mark V'de, birebir olarak Mark 2C+ devresini kullandigini soyluyor Mesa Engineering. JP signature'da imza olmasi, iki EQ olmasi, buyuk bir pazarlama stratejisi. Gerekli mi? Bence hayir. Bi kanalda V eq kullanip, digerinde ters v kullanacak degilim. Keza amfinin karakter ve devresinden ve hatta Petrucci'nin kullandigi manyetiklerin Eq'sundan oturu bu sekilde Eq ayarlamak farz.

Ayriyetten Mesa'nin, butik oldugundan dolayi, signature urun yapmayacagiz gibi bir duruslari soz konusuydu. John Petrucci ile satislari tavan yaptigindan, daha da marka olarak ayakta durabilmek adina bu seriyi yaptiklari cok asikar.

Sound cikarmak icin bu amfilerden zaten takla atmak gerek, bu amfide de yararli bir iyilestirme goremedim. JP fani olmadigim surece bu bende asla degismeyecek.

P.S: Triple Crown serisini, Mark serilerine tercih ederim 🙄
 
Mesa KT77, 6L6, EL34, KT88 power lambalarini kaldirabiliyor.

Evdeki volume'da kullanmak icin FX loop'a sahip amfilerde atteunator kullanmak yerine, volume pedal cok daha efektif. Ses acabiliyorsaniz, verin speaker'lara gucu. Binin sirtina, basin kirbaci. Mark V'de, birebir olarak Mark 2C+ devresini kullandigini soyluyor Mesa Engineering. JP signature'da imza olmasi, iki EQ olmasi, buyuk bir pazarlama stratejisi. Gerekli mi? Bence hayir. Bi kanalda V eq kullanip, digerinde ters v kullanacak degilim. Keza amfinin karakter ve devresinden ve hatta Petrucci'nin kullandigi manyetiklerin Eq'sundan oturu bu sekilde Eq ayarlamak farz.

Ayriyetten Mesa'nin, butik oldugundan dolayi, signature urun yapmayacagiz gibi bir duruslari soz konusuydu. John Petrucci ile satislari tavan yaptigindan, daha da marka olarak ayakta durabilmek adina bu seriyi yaptiklari cok asikar.

Sound cikarmak icin bu amfilerden zaten takla atmak gerek, bu amfide de yararli bir iyilestirme goremedim. JP fani olmadigim surece bu bende asla degismeyecek.

P.S: Triple Crown serisini, Mark serilerine tercih ederim 🙄

Belki ben bazı hadiseleri kaçırıyorum diye biraz soru sual yapacağım.

Ne tarz müzik? Preamp drive mı asıl drive kaynağı, yoksa power tube saturation tabir edilen güç lambası kırılması var mı işin içinde?

İkisini komple ayırt etmek zor belki imkansız ama misal olarak bir Fender master vol amfiden konuşacaksak (misal Blues Jr.) master asıl volüme ve volume ise preamp volume. Yani preamp katı ile power amp katı arasındaki volüme ayarını master yapıyor; ve sinyali preamp katında yükselten de Blues Jr. tabiri ile volume. Aynı unsur Mesalarda da var, aynı ayarlar hatta, aynı isimler. En azından benim studio prede öyle. Ve benim blues jr. ayarım master full açıktır (en güzel bas tiz tepki bence orada, güç katı bütün gücü ile çalışırken) ve vol 4 - 5 falan oralarda... HB ile vurunca kırılır, yumuşak çalınca temiz gelir.

Bu durumda, güç katını kasmadan nasıl speakerlara gücü veriyorsunuz? Attenuator, speaker çıkışında ve güç lambalarının kırılmasına tabi. Ama araya vol pedal koyarsam veya bir "box" yaparsam loopa (preamp katı ile güç katı arasındaki transferi azaltıyorum, yani bir yerde master vol koyuyorum) o zaman nasıl güç katı satüre olacak? Bir de arada post phase inverter master vol var (faz bölücü lamba kendini güç lambası zannediyor), ondan bahsetmiyorsunuz değil mi? Marshallarda pek çok yararlıdır. Gerçi amfinin yapısına göre o kapıya çıkar da diyemiyorum zira loop phase invertordan önce geliyor benim bildiğim. Dolayısı ile geçerli olmaması lazım. Yani sizin bahsettiğiniz volume pedalı koymak ile post phase inverter master vol aynı kapıya çıkmamalı...

Biraz detay verebilirseniz sevinirim... Dediğim gibi kaçırdığım bir şey mi var? Gani gani preamp gain ve güç katı temiz bir şekilde onu yükseltiyorsa, no problem. Aynen olur. Ama Marshall Plexi tarzı EL34lerden gelen drive ile nasıl olur onu göremiyorum anlayamıyorum. DRRI'ın kırılmasındaki ton, loop olsa bile nasıl bir vol pedal ile düşük seste elde edilir bilemiyorum.

B
 

Geri
Üst