Analog Pedalmı? Processormu?

AllexStone demiş ki:
Ndman çok haklı bence.

Yalnız şöyle bir handikap var burda : hep Gt-8 ve XT Live diyoruz. Yani 100-USD lik processorleri de analoglarla mukayese edemeyiz bence. Yani burda konuşulurken processor diye herkesin bahsettiği GT serisi ve XT Live falandır herhalde. Yoksa analoglara haksızlık yapmış oluruz. Ben bir ara Rp100 kullandım 4-5 ay. Bir kaç ton haricinde üzücü sonuçlar vermişti.

Kesinlikle... Yukarıda da belirtmiştim; Belirli bir kalitenin altını tartışmaya bile değmez.
 
Sevgili Galthor,

Marshalla babamı bağlasam iyi ses çıkarır zaten. 😆

Şaka bir yana bana o tonda birazda marshall ve daha da önemlisi ismini vermek istemeyen o arkadaşın 😆 oldukça yetenekli ve temiz çalan parmaklarının etkisi var gibi geldi. İyi bir gitarist seninde muhakkak bildiğin üzere en kötü sistemlerde harika işler çıkarır. Bu tonu böyle güzel çalan bir arkadaş 😆 değilde acemi bir gitarist çalsın emin ol noluyor falan dersin.

Bu yüzden Satriani kardeş ne güzel demiş :
"Tone is in the fingers, effects just do the coloring"...
 
Hadi konuyu toparlıyalım :

* Yeni model floor processorlar güzel bir atılım gösterdi, kullanılabilecek kaliteye geldiler.

* İlk alım fiyatı olarak ucuzlar, ama değer kaybetme oranları inanılmaz derecede yüksek ( Bir gitaristin setupunun %90 ihtiyacını karşılıyabilen bir alet için 600-700 dolar çok ufak bir rakkam ) Bu sebepten dolayı aslında pahalı oyuncaklar. 1, 1.5 sene evvel 400-500 küsür dolarlara POD 2.0 alıp 200 dolara satan arkadaşları çok gördük. Zamanının dilimizden salya akıtan aletleri (RP21D ler, vs ) şimdi komik değerlere sahipler ( ilanlara aldanmayın, 2-3 adamın yüz yıllık rp14d lere 400 dolar istemesi aletin fiyatının 400 dolar olduğu anlamına gelmez )

* Bu aletler inanılmaz derecede pratikler, çalışmalarda, canlı çalmada bel sağlığı sağlarlar, step dansı yapmanızı gerektirmezler

* Güzel ses verirler ( Bu konuya deyineceğim, güzel ses vermek terimi çok değişken bir durum )

Analog ekipmanlara bakarsak :

* Almaya başladığın anda pahalıdırlar, ama kolay kolay değer kaybetmezler. Orjinal bir boss cs-2 yeni bir boss cs-3 ten daha pahalı

* Düzgün seçim sonrası dizeceğiniz aletler dijital aletlerin henüz yakalıyamadığı sonik kalitelere sahiptirler

* Hele bir ampliden bahsedersek, ampli yaşıyan birşeydir. Modeling ile karşılaştırılamazlar

* Analog aletler zaman zaman güvenilmesi zor aletlerdir. Yapım tarihlerine ve yerlerine göre aynı modelde değişik özellikler saptanabilir

*Dijital aletler kadar pratik değillerdir, ağırlardır, ground looplar, elektrik beslemesi vs gibi problemler ile bilinçsiz kullanıcıyı öldürebilirler

*Tube aletlerin break-up karakteristikleri ve mimikleri halen dijital ampli simulatörleri ile taklit edilememektedir

*Gitar çalmak interaktif bir eylem olduğundan gitarist ve gitarı kullandığı ampli ile bir iletişim halindedir. Ampliden gelen en ufak feedback bile tona çok renk katan birşeydir

Toparlarsam; benim düşünceme göre dijital veya analog aletlerin kullanımı şöyle olmalı :

* Drive, Distortion, Preamp katı, her ne adı verirseniz analog olmalı.
* Aynı şekilde modeling wahlardanda haz almıyorum
* Bir noise gate ve compressor limiter el altında tutulmalı
* Reverb, delay, pitch shift, chorus vs.. fxler dijital bir aletten alınabilir
* Ama soundunuza karakter katan bir analog fx de bulunabilir. Ama Delay yada reverb için sinyalinizi s.ktiri b.ktan bir boss compact pedaldan geçirmek pek mantıklı değil.
* Kesinlikle pratiklik için bir speaker simulator bulundurulmalı ( oda analog olucak 🙂 )

Türkiyede anlaog sistem diyince herkesin aklında dizili boss pedallar, araya serpiştirilmiş mxrlar fln geliyor. Yurt dışında durum böyle değil beyler. Çok çeşitli ufak alet üreticileri var. Çok değişik aletler var.

Ampli drive'ı ise bambaşka birşey. Bir ampli simulatörü ile yakaladığınız tonu sağlam bir ampliden bile yakalamanız zor bir olay. Ama o sağlam ampliden alıcağınız ton, çalarken size vereceği cevap ap-ayrı birşey. Üzülerek görüyorum ki zaten dynamic range i zayıf olan bu dijital aletleri kullanan arkadaşlar bide gain'i köklediklerinde tuşelerinden oluyorlar. Gerçek bir ampli ile çalamıyorlar, bide üstüne ampliye b.k atıyolar.

Analog ekipmanın bir başka artısıda unique'liği. Lego gibi "kendi" setup'unuzu yaratıyorsunuz. Benim tonum bana özel olmalı. Bir gt8 alan herkez benim tonuma erişememeli. Düşünsenize herkesin bir gt8'i olduğunu. Herkesten aşağı yukarı aynı sound çıkıyor. Valla dinlediğimiz müzik zenginlikten yoksun birşey olurdu. Bir gitarist için herhangi bir açıdan farklı olmak çok büyük bir gereksinim. Tonda fark yaratılması gereken hususların en önemlilerinden biri bence.

Floorboard processorler çok pratik aletler. Analog aletlerin cevaplarınada yaklaşıyorlar yavaş yavaş. Ama %100 reliable bir alet gelmdi daha dünyaya. En başta hepsi bir arada mantığı global çeşitliliğe karşı bir tehdit olarak duruyor. Sırf bu bile ekonomik olarak rahatlandığında uzak durulması gerektiğinin bir sebebi.

Güzel ton ise çok farklı bir kavram. X kişisinin kulağına hoş gelen ve rahatsız etmiyen bir ton onun için güzel olabilir, ama benim için aynı anlamı ifade etmiyebilir. Daha iyisisi olduğunu idda edilen birşey ile akraba olmadan, bir şeyin en iyisi olduğu iddaa edilmemeli.
 
drive analog olsunda gerisi umrumda değil..
digital drive tuşeyi zımparalıyor..
ayrıca gidipte boss yada başka bir markanın digital delay+reverb pedalına 150-200 papel vermenin ne alemi var.. 😛
 
Galthor demiş ki:
zoom707 gibi ucuz yollu bir processor, güzel bir amfiye bağlandığında, gayet güzel tonlar verebiliyor🙂

burada ismini vermek istemeyen birinin kaydı var 🙂
(zoom 707 + marshall 50watt transistörlü amfi ile)

http://xrclan.com/LiveRatings/evrim/707+marshall50.wmv

Bu ismini vermeyen arkadaşı çok iyi tanırım.Çok iyi çocuktur.Yalnız marshall a babanı bağlasan güzel ses verir diyen arkadaşa bişey dicem...Analog bağlasan o tonları alamazsın...Bakın videoyu indirin tona bakın..Hem arkadaşı keşfedin artık 😀 😀
 
HasHasian demiş ki:
Bu ismini vermeyen arkadaşı çok iyi tanırım.Çok iyi çocuktur.Yalnız marshall a babanı bağlasan güzel ses verir diyen arkadaşa bişey dicem...Analog bağlasan o tonları alamazsın...Bakın videoyu indirin tona bakın..Hem arkadaşı keşfedin artık 😀 😀

Ehh böyle güzel çalan arkadaşta kendini biraz daha açık ifade etse de bizde daha yakından tanısak. Ben çok beğendim çalışını tekniğini falan tebrikler. Ha birde ben zaten analogu kastetmemiştim orda biraz zoom 707 ile GT-8 arası ses kalitesi muhabbeti vardı Gt-8 in yanında zoom 707 nin çok fazla bir mukayesesinin olamayacağını ama o video daki tonda çalan arkadaşın (bakın hala arkadaş demek zorunda kalıyorum 😆 ) güçlü basış tekniğinin ve temiz çalışının tonu olduğundan daha iyi bir yerlere getirdiğini söylemek istedim.

Bir örnek vermek gerekirse bundan 10-12 sene evvel gazi üniversitesinin stüdyosunda gitar çalıyordum yeni başlamıştım gitara 1-2 sene olmuştu. Elimde powerbeat bir gitar vardı stock manyetikler falan. Pedal olarak Ibanez Crunch rythim ve dandik bir delay pedalı vardı ve bu setupı da direkt mixere girmiştim amfi falanda yoktu. Ses katlanılmaz derecede berbattı. Kendi çapımda bir şeyler yapıyordum işte. O sırada üst devreden başka bir grubun gitaristi geldi. (Eğer hala gitar çalıyor ve bu yazıyı okursan selam Yalım biraz seni anıyorum) Yaklaşık 7-8 senelik deneyimi vardı sanırım. Aldı elimden gitarı başladı çalmaya. Amanının o da ne? Gitar aşka geldi. Adam bir legatolar bir tappingler harmonikler. Aklım almamıştı aynı şeyi az çok bende çalıyordum ama bu adam çalarken ses bambaşka çıkıyordu gitar resmen ağlıyordu. Sonra gitarı elime verdi hadi iyi çalışmalar deyip gitti. 1 hafta gitar çalamamıştım. Saatlerce bir gitara birde setup ıma bakıp durdum.

Hani buna benzettim olayı biraz. Benim eski grup arkadaşımda zoom 707 vardı stüdyoda marshall amfiye takardı presetlerde çalardı pek patch işine takılacak adam değildi üşenirdi. Çokda kaliteli çocuktu iyi çalardı. Gerçekten iyi sesler çıkıyordu zoom 707 den o çalarken. Bir keresinde de gitar dersi verdiğim bir öğrencimin evine gitmiştim. O da zoom 707 almıştı. Bana biraz çaldı laney amfi de bayağı bir preset falan karıştırdık ama yok berbat ses çıkıyordu aletten. Aslında haksızlık etmiyeyim acemi biri Gt-8 i de alsa eline o aletten de güzel sesler çıkaramayabilir. Çok da kalbini kırmayalım Zoom 707 nin.

Öğrencimin evinde o gün bildiğim bir şeyi bir kere daha öğrenmiştim :
Tonu yüceltende alçaltan da gitaristin kendisi. İyi bir gitara verilecek iyi bir setup iyi bir koşucuya sağlanacak iyi bir koşu pistine benziyor. Ama iyi bir koşucu her koşul ve zeminde en iyi ve en hızlı koşmasını bilir. Koşamayana ise bahane çok : yok pist kötü, zemin ıslak vs.

Sonuç : tamam zoom 707 de iyi alet ama bu arkadaş iyi çalıyor bunu gözardı etmemek lazım tonu değerlendirirken.

Yazı uzun oldu kusura bakmayın.... 😆
 
tonun niteliğinin icra edilan tarzla da alakası var kesinlikle. ben thrash, death gibi tarzların analog/dijital farkının net bir şekilde hissedilebilecek bir yapısı olduğunu düşünmüyorum. p.o.s amfi dahi kullanmıyor olabilir, sonuçta bilgisayarda software tabanlı bir tonlama bile yapsalar yaptıkları müzikte göze batacak bir şey olmayacaktır sanırım. ama mesela en son ben mike stern ü izledim steps ahead ile caz festivalinde, oldukça makul bir analog setup ı vardı ve ben bu evrende o tonu verebilecek bir processor olduğuna inanmıyorum. p.o.s ve onun gibi sound ları olan grupların teknik, müzikalite vb konularda kendi standartlarında bir yeri olabilir ama doğal ton hissinin net bir şekilde hissedilebilineceği bir müzik yapmıyorlar ve bu yüzden de referans olarak alınamazlar. setup dediğimiz şey gitardan çıkarılabilen tonu kendince "yorumlayan" bir şey olmalıdır ki processor ların başlı başına kendi sesleri var resmen. ben fender, gibson, guild ve bu çizgideki markaların pahalı gitarlarının processor ile kullanılmasına "yazık" derim başka da bir şey demem.
ben kendi adıma konuşayım, ultra-mega bilmemne bir processor da çıksa piyasaya ben gene 30küsür kg lık lambalı amfimi ve 7-8 parçalık analog setimi oraya buraya yılmadan taşıyacağım; hatta ilerde gücüm olur, gider rack stup + kabin kullanırım (en başta maaşlı bir rodim de olması gerekecek tabi...).
Uzun lafın kısası, bence analog la dijital karşılaştırılmamalı bile, çünkü hakkaten çok başka şeyler ve ben sanırım bi processor-faşisti olmaya devam edeceğim gibi gözüküyor ya da en kötü ihtimal alıcam kendime bi 39 yapımı stromberg hollowbody, bascam tekmeyi toptan tüm elektrikli aletlere akustiğe vurcam kendimi o olcak 🙂
 
bu arada tonun herşeyden önce çalımla alakası olduğuna ben de inanıyorum. birkere herşeyden önce enstrumanlar iyi çalındıkça güzelleşir, sesi olgunlaşır, canlı şeylerdir resmen sana karşılık verir uyum gösterirler. ama bir yerden sonra olay başka... iyi gitarlar alabilen arkadaşlar, yapmayın etmeyin, kıymayın elinizdeki cevhere, nebliim bi vintage tele niz, veya bi pgm iniz veya da bi les paul custom ınız fln varsa harcamayın o gitarları antin kuntin seslerle, çünkü bir yerden sonra artık ses gitardan değil direk processor dan çıkmaya başlıyo. ama biliyorum iyi bir gitar+amp almak yüksek maaliyetli bir şey hele bir de analog stup kurmaya çalışmak uhuuuh. eğer vasat bir sazınız varsa ve heavy çalıosanız processorlar hayat kurtarır ama sadece hayat kurtarır.
 
AllexStone demiş ki:
..........Bu yüzden Satriani kardeş ne güzel demiş :
"Tone is in the fingers, effects just do the coloring"...
Bu lafı çooook çok iyi çalan,en az bi 30 yıllık falan bir gitarist abime söyledim,adam yandaki iğrenç gitarı ve amfiyi göstererek "Gelsin çalsın bakayım bunlarla,çaldıktan sonra bön bön bööle bakar parmaklarına" demişti 😀 Haliyle kompuştum ben de 😆

Pod XT Live ım la mutluyum.Hocam zevklerin değişecek falan diyor,doğru söylüyor da olabilir bilemeyecem ne olacak geleceğim ama şu an için processor büyük kolaylık benim için.Sahnede her şarkıdan sonra eğil ton ayarla,cleane geçerken dist.e bas,delaye zıpla ,reverb aç,soloya geçerken sek sek sek... Yok ağam bana göre değil 🙂
Tabi profesyonelleştikçe ne olur bilemem,belki analoga dönerim,belki prosesörden vazgeçmem.Tamamen tercih,zevk meselesi.
 
Tuşe önemlidir ve kullandığınız efektlerin randımanını ne kadar alabileceğiniz konusunda yardımcı olur. İyi ekipman olmadan da tuşe olmaz. öyle olsa herkes 505 foot processor, ellerinde de Cort işi bitirirler...
 
muazzam demiş ki:
AllexStone demiş ki:
..........Bu yüzden Satriani kardeş ne güzel demiş :
"Tone is in the fingers, effects just do the coloring"...
Bu lafı çooook çok iyi çalan,en az bi 30 yıllık falan bir gitarist abime söyledim,adam yandaki iğrenç gitarı ve amfiyi göstererek "Gelsin çalsın bakayım bunlarla,çaldıktan sonra bön bön bööle bakar parmaklarına" demişti 😀 Haliyle kompuştum ben de 😆

Pod XT Live ım la mutluyum.Hocam zevklerin değişecek falan diyor,doğru söylüyor da olabilir bilemeyecem ne olacak geleceğim ama şu an için processor büyük kolaylık benim için.Sahnede her şarkıdan sonra eğil ton ayarla,cleane geçerken dist.e bas,delaye zıpla ,reverb aç,soloya geçerken sek sek sek... Yok ağam bana göre değil 🙂
Tabi profesyonelleştikçe ne olur bilemem,belki analoga dönerim,belki prosesörden vazgeçmem.Tamamen tercih,zevk meselesi.

Muazzam kardeş,

Aslında Satriani o lafı sadece efekt processorlerini ve/veya efekt pedallarını kastederek söylemiş yani işin içinde kötü gitarlar, kötü amfiler yok. Yani satriani de elbette dandik bir gitar alıp çalmak istemez. Ama kastettiği : doğru gitarın varsa onunla çalabileceğin şeylerin sınırını efektler belirlemez efekt sadece çıkan sese renk katar. Yani hani bazıları derki yahu benim tonlarım kötü yoksa Satriani falan çalacağım ama adam deli gibi efekt cihazları kullanmış bende de olsa bende öyle çalacağım. İşte Satriani buna karşılık bu tezin arkasında duruyor. Hayır sende satrainin çaldığının aynısını gitarda çalabirsin ama efektler yüzünden sadece tonda renk farklılığı olur ama ezgi değişmez yine aynıdır. Bu bir tek belki wah ve whammy de farkedebilir.

Ama ben daha ileri gideyim : bazı öğrencilerim ellerinde 100-USD lik gitarları ile dersime geliyorlardı ve bir hata yapınca kabahatı gitara ve tonlara atıyorlardı. Bende ver bakiim şu gitarını deyip o 100-USD lik gitarda kendisine küçük bir show yapıyordum. Malum ben solağım sağ gitarda büyük show yapamıyorum 😆

Öğrencim gitarını eline hayretle alıp hocam bu sesler bu gitarın neresinden çıktı. Yahu ben gitarıma haksızlık etmişim aşık oldum tonlarına aslında hiç fena gitar değilmiş bu gitar falan diyorlardı. (Ne kadar iyi çalıyorsunuz hocam bu dandik gitarı bile bağırttınız diyen pek çıkmıyordu nankörler noolcak 😆)

İşin aslı Satriani gibi adamlara iskemleden gitar yapsan adam bağırttırır gitarı... Biraz abartılı oldu biliyorum ama o kadar mükkemmel tuşeleri var adamların.

Selamlar..
 
ama birde şöle bir şey var ... ben 7-8 senelik gitaristyim .. bunları analog .. processor başlığı için anlatıyorum ... elbette bu kişisel zevk olayı .... forumun ilk sayfalarında olan tartışmalar baya bi hararetliydi ama sağlam düşünceler ve cevaplar vardı .. örnek vercek olursam ...
1 _) bu ayrımın kişisel zevk olduğu
2_) analoglarla her türlü processörlein bilikte kıyaslanamayacağı (sonuçta analoglar la kıyaslanacak processörleri ayırıyorum çünkü bazı processörler oldukça vasat.)
3_) birbirleri arasında tuşe farklılığı
4_) ses.. sound... çalış... karşıdan dinlenmesi ıvır zıvır .. vb ..gibi..

benim buna katacağım şeyler ise .. şunlar
8 senedir gitar çalıyorum ...özelikle çeşitli konserlere çıktım demolar yaptım falan .. ama gita çaldığım ilk ylllarda bende kolaylık açısından processör kullanıyodum hemde öle pahalı bişide değildi rp 80
çünkü ilk zamanlar sound pek umrunuzda olmuyo sert bişi olsun gider diyosunuz ama sonraları kulak bi kaç farklı ses istiuyo ve başlıyosunuz piyasayı dolaşmaya özellikle processör arıyosunuz ... ama gel zaman git zaman yıllar geçtikten sonra anlıyosunuzki processör size iseeğinizi veriyo gibi gözüksede aslında vermiyoo 😢 evet zevk işi sonuçta insanlar bunu benle tartışabilir başkalarıyla zati tartışılıyo ama burda kendi açımdan anlatıyosam şuanda şu anki dijital teknolji analogun yanında 1 adım geride .... haaaa 10 sene önce 10 adım gerideydi .. ilerde bi bakmışsın processör harbi yüyrümüş gitmiş .... sonuçta arz talep işi bu.. isteklerini karşılayan bi cihazssa ve kolay kulalnımsa eyvallah ama .....tuşe açısından söliim ben processörle çaldığımda sesin biraz şiştiğini fark ediyorum ... ses sanki pena vurşundan sonra geliyo .. öle bi his ... digitech rp100...digitceh gnx 2 ...3...4..boss gp 20 pod xt derken... bakmışsın elimdeki her şeyi çıkarmışın 😆 ama neden ...... bünye ister istemez atıyo vucuttan bu olayı . 😆 . djital ses olayı bi saatten sonra gitaristin istemediği bişey oluyo .. evet .. öyleki .. herşeyi çıkardıktan sonra geçenlerde kendime bitane sansamp gt2 aldım ve aldıktan sonra studyoya gittik bi arkadaşla denedik pedal olarak kullandım orda . ..aslında bu alet bi simülatör ama birazda analog pedal sonuçta ve orda bir kaç kurcalamadan sonra bir distotion soundunu lambalaı anfide deneyipte işte aradığım sesin b olduğunua karar verdim 😀 sonuçta simülatör ama ses ikikere preamp oluyo bide lambalı anfi sonuçta ..gerçekten mükemmeldi uçtuğumu hissettim parmak vuruşu .. penalama ..ve çıkan ses ... yemn ediyorum mükemmel bir sesti ...şu anki düşüncemde bu sansampn yanında bi analog set oluşturmak ..... ilk başlar klsik hard rock / heavy metal çalarken şimdi ise kendimi hardcore metal/core ci buldum ve bana güzel sert bi tonda yetiyo .... sonuçta gitaristin isteği bu ...benim pröcessörlerlerle başlayan ve sonra analoğa uzanan bi olaymdır bu .( yani sonuçta kişisel bi olayımın sizle paylaşımı ).:d ama şu ana kada ki gt 8 de çaldım sizi temin ederimki parmaklarınızı duymak isterseniz .. analog derim ... 😆 tabi iyi bir gitais her yerde ister dantel ipinde bilem çalar ..zevk alıyosa da hep öle çalsın... zevk işi sonuçta 😆 eet zevk işi ...sahne performansı olsun kayıt olsun ... şu anda şu vakitte processörlerin soğukluğuna kendinizi bırakmayın desem pekmi bilmişlik olur bilemiyorum ..ama bunları dostça söylüyorum . .. yukarlarda dünyadaki gitaistlerin aslında bi tona ulaşmak için neler kullandığı yazıyodu ...doğruda... adamlar genelde analog kullanıyo dağ gibin preamplilerden geçirip sistmeme bağlıyolar ..tek bir pröcessörden bunuda temin etmek ne kadar gerekçilik dir en azından bu dönemim processörlerinden ... yine herkezin yaptığına saygı duyuyor .ve çalarken parmak dokunuşundan başlayıp kolondan gelen sesin kulağa ulaşımına dikkat kesilimesini istiyorum arkadaşlar .... bu olayı çok irdeledim ..sizde irdeleyin ...en azından kendi yapacağım müziğe bunun gideceği kanısındayım .... sanırım doğru yoldayım ...
 
Ton hem Tuşede hem gitarın kalitesine bağlıdır ben gitarımı lambalıyada bağladım transistörlüyede romalılardan kalan mixer'e de gitar aynı güzel tonunu vermeye devam etti ve bende aynı çalışa devam ettim.Tamam lambalı amplilerde güzel bir değişim oluyor ama ev için gayet gereksiz kanımca.Bir ara DeVille 212 kullandım sesi 2 ye açınca camlar titriyordu sonra iade ettim zaten.



ayrıca

Millet demiş satalımmı pedalları 😀...
Önce bu soruyu kendimize soralım

Analog pedalınızı satarmısınız Eren bey satarsanız sebepleri ne olur?

-Beğenmezsen şutlarım gider.Ama EHX Deluxe Memory Man'dan ayrılınırmı be kocaman kutusu var ohg zaten bende kocaman adamım uyum içinde yaşıyoruz.
 

Geri
Üst