Downpicking yapamıyorum, iyi ritim çalamıyorum

Hocam ben denedim çok fark ediyor. Mid manyetikli bir esp vardı bende onunla doenpickingim çok hızlandı epey rahat ediyordum. Bir süre sonra penanın mid manyetiğe değmesiyle pick depthin kısıtlandıgıni ve harelet kücülünce hızın ciddi miktsrda arttıginı gördüm. Bunu kanıtlamak icin mid manyetiği gövdeye kadar indirdim. Pena derinliğini azaltma özelliği kalmadı böylece. Bunu yaptıgimda hız avantajını hemen kaybetti. Elinizde mid ibanez rg 2550 vs gibi manyrtikli ama metal de calınabilecek bir gitar varsa denemenizi tavsiye ederim. Belki sizde ayni durum oluşmaz...

Edit: hocam o gitarla bir vidyom varmış. Downpick vidyosu çekip kolumj göstermeyecek kadar sağduyusuz olduğum icin kolum burda da görünmuyo ama bilek hareketi olduğu ve kasılma olmadıği çok bariz duruyor:



Hocam gayet iyi. Ama dikkat et omzun oynuyor, omuzdan çalıyorsun, omuz kasılıyor gibi. O güce gerek yok ve hızını etkiler, adamı yorar, dirsekten aşağı bir yerde sabitlersin kolu ve devamı oradan bilek...

Bak yukardaki arkadaşın koyduğu videodaki eleman onu yapıyor, sabitlediğini noktaya bak. Ha sonra bilek sadece aşağı yukarı değil, bir de 3. boyutta havaya kalkıyor dolaşıyor falan... Takılsın, ses çıktığı sürece ne ala. Tek doğru yok. Sadece emek var getirisi yok yani... Ama eleman çalmış işte.

Bence hani minik bir unsur. Tam 3. kez metronomu hızlandırırken başka kafaya geçiyorsun... o metronomlarda 1 2 günde halledeceğin iş derim.

Maksat sana naçizane yardımcı olmak bu arada... yoksa iki nota basamıyorsun yaaww muhabbeti değil hani 😀

B
 
Konu başında bilek değil dedim ama omuz demedim. Gitar çalmaya yeni de başlamadım (20 sene falan oluyor). Dediğim gibi biraz fazla üzerime alınarak en son bıraktığım videoları eklemiştim. Bilek değil derken bileğin açısından bahsettiğimi de zaten baştan beri belirttim. Bunu en iyi konuya bıraktığım son videolarda görebilirsiniz. Bileği açılı hareket ettirmeyince güç bileğin hemen üst kısmından geliyor, buna da kol diyorum ama yanlış anlaşılmaya sebep oluyor mu bilmiyorum. Neyse dediğim gibi fazladan üzerime alınmış olabilirim ondan cevaplama ihtiyacı hissettim. Aslında genelde detayı tam bilinmeyen bir konu o yüzden konuyu böyle tartışmak bir taraftan iyi oldu ama yanlış anlaşılmalar ile zaman kaybettik gibi de hissediyorum.
Bu konu baştan aşağı yanlış anlamalarla dolu zaten hocam
 
Selam arkadaşlar ben 10 senedir gitar çalmaktayım ağırlıklı olarak heavy metal çalıyorum. Bir öğreticim yok, hobi olarak çalıyorum buna rağmen inat edip başardığım şeyler oldu sweep picking gibi.

Yalnız çok daha fazla uğraşmama rağmen düzgün downpicking yapamıyorum. Master of puppets'i tam çalamıyorum mesela. Çok düzenli bir çalışma rutinim olmasa da 2016'dan beri downpick çalışıyorum ama genelde 195 bpm bazen 205 bpmde kalıyorum. Sonrası zaten kaos.

Master Of Puppets'i zaten çalmışlar, sen başka bi şey dene.
 
Selam arkadaşlar ben 10 senedir gitar çalmaktayım ağırlıklı olarak heavy metal çalıyorum. Bir öğreticim yok, hobi olarak çalıyorum buna rağmen inat edip başardığım şeyler oldu sweep picking gibi.

Yalnız çok daha fazla uğraşmama rağmen düzgün downpicking yapamıyorum. Master of puppets'i tam çalamıyorum mesela. Çok düzenli bir çalışma rutinim olmasa da 2016'dan beri downpick çalışıyorum ama genelde 195 bpm bazen 205 bpmde kalıyorum. Sonrası zaten kaos.

Ek olarak alternate çalınan çok hızlı 4lü tirimlerde de zorlanıyorum.

Gerekli eforu sarfettiğimi düşünerek suçu gitarlara attım son 2 yılda 10-12 üst duzey gitar aldım sonuç farlı olmayınca sattım. Gitarların bu noktada belli bir artısı olabileceğini biliyorum ama iş bende bitiyor bir yerlerde hata yapıyorum diyerek kabullendim artık durumu; yine de kısaca bahsedeyim:

1. Tom köprü + arch top: bu kasayı yıllarca kullandım ama bunda rahat etmeye yeni alıştım. Elimi tom köprünün üst tarıfa dayayinca belli bir rahatlık sağlıyor, en çok çıkabildiğim hız 200.
2. Prs custom 24: son durumda en çok rahatsız oldugum kasa bu, çünkü eli nereye koysam rahat ediyor ve böyle olunca da belli bir yere oturtamıyorum ve hemen ritmim dağılıyor, hızım bu kasada 190.

3. Flat top ve floyd rose'lu ibanez: üst tarafı düz olduğu için başta cok rahat gibi geldi ama bunda da hemen dağılmaya başladım. Azami hız 195.


4. Mid manyetikli floys roselu esp: en rahat ettigim gövdelerden biri buydu. Penayı mid manyetiğin üzerinden vurunca "pick depth" belli bir seviyenin üzerine çıkamıyor ve otomatik hızlanıyorsun. Azami hiz 208.
Pick depth konseptinin gerçekten etkili oldugunu düşüyorum. Pick depth ergonomisi sağlamak üzere tasarlanmış bir gitar tanıtım linki bırakıyorum.



5. Flat top gövde + hipshot koprü: flat top başta tuhaf gelse de zamanla alışılıyor, hipshotta eli sabitlemek kolay oldugu icin bu da rahat diyebilirim. Azami hız 200

7. 10 yıllık, hss manteyikli strat çakması acepro: çok tuhaftır ama downpickingde en rahat ettiğim gitar bu. 2010 yilinda 80 liraya almistim bunu, sonradan çin malı bir humbucker taktım. Downpickingde rahat etme sebebim bahsettiğim gibi mid manyetiğin pick depth'ikısıtlaması ve artı olarak köprünün saddle vidaları biraz yüksek olduğu için elimin kenetlenecegi çok net bir çizgi oluşturması. Azami hızım 210. Delil niteliginde vidyo bırakiyorum, hic bu kadar düzgün çalamamıştım çünkü 😀

Olay böyle arkadaşlar. Fikir verebilen olursa sevinirim, eleştiriye de açığım. Daha çok çalış derseniz çalışayım peki. Ama her seferinde toplam çalışma süremin yarısı buna gidiyor ama sonuç alamiyorum, artık 4 yilın sonunda umudumu kaybettim diyebilirim belki kabiliyetim veya kas yapıp yetersizdir...

Hocam 10 yıldır yanlış tutmuşsunuz gitarı.
Hızlı yapacam diye aşırı güç ve kasmaktan bileğiniz gitarı kendinize çekiyor ama altta göbek gitarı itiyor üstten meme araya sıkışmış rahat bırakın kolunuzu tamamen sadcee bilekten rotasyonla çalmalısınız
 
Hocam 10 yıldır yanlış tutmuşsunuz gitarı.
Hızlı yapacam diye aşırı güç ve kasmaktan bileğiniz gitarı kendinize çekiyor ama altta göbek gitarı itiyor üstten meme araya sıkışmış rahat bırakın kolunuzu tamamen sadcee bilekten rotasyonla çalmalısınız
Göbek tamam ama mememe laf ettirtmem
 
Selam arkadaşlar ben 10 senedir gitar çalmaktayım ağırlıklı olarak heavy metal çalıyorum. Bir öğreticim yok, hobi olarak çalıyorum buna rağmen inat edip başardığım şeyler oldu sweep picking gibi.

Yalnız çok daha fazla uğraşmama rağmen düzgün downpicking yapamıyorum. Master of puppets'i tam çalamıyorum mesela. Çok düzenli bir çalışma rutinim olmasa da 2016'dan beri downpick çalışıyorum ama genelde 195 bpm bazen 205 bpmde kalıyorum. Sonrası zaten kaos.

Ek olarak alternate çalınan çok hızlı 4lü tirimlerde de zorlanıyorum.

Gerekli eforu sarfettiğimi düşünerek suçu gitarlara attım son 2 yılda 10-12 üst duzey gitar aldım sonuç farlı olmayınca sattım. Gitarların bu noktada belli bir artısı olabileceğini biliyorum ama iş bende bitiyor bir yerlerde hata yapıyorum diyerek kabullendim artık durumu; yine de kısaca bahsedeyim:

1. Tom köprü + arch top: bu kasayı yıllarca kullandım ama bunda rahat etmeye yeni alıştım. Elimi tom köprünün üst tarıfa dayayinca belli bir rahatlık sağlıyor, en çok çıkabildiğim hız 200.
2. Prs custom 24: son durumda en çok rahatsız oldugum kasa bu, çünkü eli nereye koysam rahat ediyor ve böyle olunca da belli bir yere oturtamıyorum ve hemen ritmim dağılıyor, hızım bu kasada 190.

3. Flat top ve floyd rose'lu ibanez: üst tarafı düz olduğu için başta cok rahat gibi geldi ama bunda da hemen dağılmaya başladım. Azami hız 195.


4. Mid manyetikli floys roselu esp: en rahat ettigim gövdelerden biri buydu. Penayı mid manyetiğin üzerinden vurunca "pick depth" belli bir seviyenin üzerine çıkamıyor ve otomatik hızlanıyorsun. Azami hiz 208.
Pick depth konseptinin gerçekten etkili oldugunu düşüyorum. Pick depth ergonomisi sağlamak üzere tasarlanmış bir gitar tanıtım linki bırakıyorum.



5. Flat top gövde + hipshot koprü: flat top başta tuhaf gelse de zamanla alışılıyor, hipshotta eli sabitlemek kolay oldugu icin bu da rahat diyebilirim. Azami hız 200

7. 10 yıllık, hss manteyikli strat çakması acepro: çok tuhaftır ama downpickingde en rahat ettiğim gitar bu. 2010 yilinda 80 liraya almistim bunu, sonradan çin malı bir humbucker taktım. Downpickingde rahat etme sebebim bahsettiğim gibi mid manyetiğin pick depth'ikısıtlaması ve artı olarak köprünün saddle vidaları biraz yüksek olduğu için elimin kenetlenecegi çok net bir çizgi oluşturması. Azami hızım 210. Delil niteliginde vidyo bırakiyorum, hic bu kadar düzgün çalamamıştım çünkü 😀

Olay böyle arkadaşlar. Fikir verebilen olursa sevinirim, eleştiriye de açığım. Daha çok çalış derseniz çalışayım peki. Ama her seferinde toplam çalışma süremin yarısı buna gidiyor ama sonuç alamiyorum, artık 4 yilın sonunda umudumu kaybettim diyebilirim belki kabiliyetim veya kas yapıp yetersizdir...


Merhabalar

Bu başlıkta verdiğiniz bütün tavsiyeleri uyguladığın bir vidyo yaptım. Bu vidyoda hem bilekten hem dirsekten, hem el acik hem kapali hem penayi gevsek tutarak hem biraz sıkarak, downpickten vaz geçip alternate'e dönerek, eli dayayarak dayamayarak, sağ dizde sol dizde hepsini denedim...

Memen gitarı ittiriyor diyen arkadaş için kilo bile verdim...

Sonuç burda arkadaşlar:



Tavsiyelerin çoğu bundan sonra böyle çalarım herşey mukemmel olur diyecegim seyler değildi, ama gözardı ettiğim noktalarda uyarma açisından çok iyi oldu. Bence burda belirttiginiz noktalara dikkat edip en doğru şekilde ilerleyebilirim. Şimdiden (1 hafta olmadı daha) baya ilerleme katettim. Bu gitarda 195 bpmnin ustune cikamazken iyi kotu 208 bpm caldım.

Tesekkur ederim
 
Hem siz faydalanın hem de bana eğlence çıkmış olsun diye parçanın ilk 4 dakikalık bölümünü double track olarak ve yer yer orijinal track'i devre dışı bırakarak kaydettim bugün. Üstteki videonuz benim icraatıma tesadüf olmuş, ben de 2-3 güne kendi yediğim haltın videosunu buraya koyarım. Tamamını down picking olarak çaldım. İtiraf edeyim, başta gözüm korkmadı değil; alışana kadar orijinal tempoyu yakalayamadım, ritim kaçırdım, pena düşürdüm vs. bir dolu rezillik yani.

Nihayetinde bugün 15+ yıl önce çaldığım hıza ve kontrole erişince kaydedeyim dedim. Bu arada kendi pena tutuşumla ilgili önemli bir detayı da hatırlamış bulundum. Ben bu hızda down picking içeren parçalarda penayı ters bir açıyla tellere vuruyormuşum. Yazarak ne kadar anlatabilirim bilemedim fakat videoda görünce muhtemelen daha rahat anlayacaksınız dediğim şeyi. İşinize yarayacağını düşünüyorum.

Master of puppets çok deli bir parçaymış, yıllar sonra sayenizde anımsamış oldum. Kondisyonsuz yakaladığında (sunumsuz metaliklik) staminayı tümden göçertiyor, insanın duygularıyla oynuyor. Haliyle sıkıntı yaşamanız çok normal. Epey sağlam bir kontrol gerektiriyor ve aynı zamanda aşırı billurlu bir egzersiz parçası bu, çalışmaya devam.

Düdüt: kendi kaydettiğim versiyondaki hiçbir zamanlama hatasına dokunmayacağım ki beni nereleri zorlamış duyabilin.

Düdüt 2: şu da şimdilik sadece audio formatı olsun;

 
Son düzenleme:
Düdüt 3: Bu arada bünyesinde auto tuner gömülü arkadaşlar, evet; kayıtta kullandığım s7521'in biraz entonasyon sıkıntısı var, işitilebilir şekilde sızıyor bazı akorlarda. Üst eşikten ötürü şimdilik gideremiyorum. Buradan vurmayın, evinizi bulurum.

Unutmadan; kayıtta kullandığım plugin Neural Dsp Omega Granophyre. 6L6 modunu tercih ettim, plumes pedalı açık. Tamamen yazılımın kendi kabin/mikrofon simülasyonu devrede. IR yok, pre/post EQ uygulaması yok. Orijinal track'den biraz ayırt edilebilir olsun diye de fazla yaslamadım parçanın kendi tonuna.
 
Son düzenleme:
Hem siz faydalanın hem de bana eğlence çıkmış olsun diye parçanın ilk 4 dakikalık bölümünü double track olarak ve yer yer orijinal track'i devre dışı bırakarak kaydettim bugün. Üstteki videonuz benim icraatıma tesadüf olmuş, ben de 2-3 güne kendi yediğim haltın videosunu buraya koyarım. Tamamını down picking olarak çaldım. İtiraf edeyim, başta gözüm korkmadı değil; alışana kadar orijinal tempoyu yakalayamadım, ritim kaçırdım, pena düşürdüm vs. bir dolu rezillik yani.

Nihayetinde bugün 15+ yıl önce çaldığım hıza ve kontrole erişince kaydedeyim dedim. Bu arada kendi pena tutuşumla ilgili önemli bir detayı da hatırlamış bulundum. Ben bu hızda down picking içeren parçalarda penayı ters bir açıyla tellere vuruyormuşum. Yazarak ne kadar anlatabilirim bilemedim fakat videoda görünce muhtemelen daha rahat anlayacaksınız dediğim şeyi. İşinize yarayacağını düşünüyorum.

Master of puppets çok deli bir parçaymış, yıllar sonra sayenizde anımsamış oldum. Kondisyonsuz yakaladığında (sunumsuz metaliklik) staminayı tümden göçertiyor, insanın duygularıyla oynuyor. Haliyle sıkıntı yaşamanız çok normal. Epey sağlam bir kontrol gerektiriyor ve aynı zamanda aşırı billurlu bir egzersiz parçası bu, çalışmaya devam.

Düdüt: kendi kaydettiğim versiyondaki hiçbir zamanlama hatasına dokunmayacağım ki beni nereleri zorlamış duyabilin.

Düdüt 2: şu da şimdilik sadece audio formatı olsun;



Hocam emeğinize sağlık çok güzel çalmışsınız. Çalarken önce bi zorlandığınızû söylemeniz bana bir nebze umut verdi açıkçası çünkü zor bir parça ve çok tecrübeli gitartsler bile biraz hamlasa o hıza ulaşamayabilir.

Ben insanlar biraz ahkam kesmeye başlayınca anladım açıkçası bunu becerebilen beceremeyen herkes birşey söyluyor, söylemek kolay şöyle kaydedip koymak asıl zor olan 😀

Benim vidyomda asıl denediğim şey sizin "serce parmagını daya veya parmaklarını kapat" tavsiyeniz üzerineydi. Son iki parmağı gövdeye dayayip calinca güzel oluyor ama parmaklarımı kapatınca elim x,y ekseninden çıkıp z ekseninde hareket etmeye başlıyor. Bunu cözersem parmakları kapatmak daha rahat olacak. Bahsettigim şeyi vidyoda 01:09'da görebilirsiniz.

Değindiğiniz en önemli noktalardan birisi bence şu: bu hızda çalan biri bile ısınmadan veya hamlamışken çalamaz. Isınmak çok önemli ve benim ihmal ettiğim bir şey. Bundan sonra öncesinde kasları iyi bir ısıtmaya dikkat edeceğim 🙂

Kullabdığınız pluginin tonu çok iyi, ya da iyi mi bilgim yok ama metallica tonunu çok iyi ayarlamışsınız. Hatta, ayırt edilebilir olsun diye orjinal metallica tonuna daha fazla yaslamadım demişsiniz bunu okuyunca dehşete düştüm, nasıl yani dsha da fazla benzetilebilir miydi metsllica tonuna? Bu haliyle bile ayırt edilmesi zor gerçekten. 😀 ben bu tarz programlarda iyi sonuç alınmasını kullanıciya bağlıyorum, kullanıcı güzel ton yazarsa güzel olur yazamazsa olmaz. Ben pek yazamayanlardanım ama ama olsun. 😀

Penayı ters acıyla tutuyorum derken penada trailing edge kullanıyorsunuz diye anladım, ola englund gibi. Onu ben de denedim ama.pena elimden düşüyordu hep 🙂
 
Hocam emeğinize sağlık çok güzel çalmışsınız. Çalarken önce bi zorlandığınızû söylemeniz bana bir nebze umut verdi açıkçası çünkü zor bir parça ve çok tecrübeli gitartsler bile biraz hamlasa o hıza ulaşamayabilir.

Ben insanlar biraz ahkam kesmeye başlayınca anladım açıkçası bunu becerebilen beceremeyen herkes birşey söyluyor, söylemek kolay şöyle kaydedip koymak asıl zor olan 😀

Benim vidyomda asıl denediğim şey sizin "serce parmagını daya veya parmaklarını kapat" tavsiyeniz üzerineydi. Son iki parmağı gövdeye dayayip calinca güzel oluyor ama parmaklarımı kapatınca elim x,y ekseninden çıkıp z ekseninde hareket etmeye başlıyor. Bunu cözersem parmakları kapatmak daha rahat olacak. Bahsettigim şeyi vidyoda 01:09'da görebilirsiniz.

Değindiğiniz en önemli noktalardan birisi bence şu: bu hızda çalan biri bile ısınmadan veya hamlamışken çalamaz. Isınmak çok önemli ve benim ihmal ettiğim bir şey. Bundan sonra öncesinde kasları iyi bir ısıtmaya dikkat edeceğim 🙂

Kullabdığınız pluginin tonu çok iyi, ya da iyi mi bilgim yok ama metallica tonunu çok iyi ayarlamışsınız. Hatta, ayırt edilebilir olsun diye orjinal metallica tonuna daha fazla yaslamadım demişsiniz bunu okuyunca dehşete düştüm, nasıl yani dsha da fazla benzetilebilir miydi metsllica tonuna? Bu haliyle bile ayırt edilmesi zor gerçekten. 😀 ben bu tarz programlarda iyi sonuç alınmasını kullanıciya bağlıyorum, kullanıcı güzel ton yazarsa güzel olur yazamazsa olmaz. Ben pek yazamayanlardanım ama ama olsun. 😀

Penayı ters acıyla tutuyorum derken penada trailing edge kullanıyorsunuz diye anladım, ola englund gibi. Onu ben de denedim ama.pena elimden düşüyordu hep 🙂

Rica ederim, işinize yarayacak bir tutuş biçimi, elini koyduğunuzda rahat edeceğiniz bir konum bulmanıza yardımcı olabildiyse bir nebze ne mutlu bana. Sizin videonuzda sanki gitar sağ bacağınızdayken içgüdüsel olarak daha rahat çalıyorsunuz gibi gördüm. Ben hayatım boyunca istemsiz sol bacağıma koydum gitarı, aslında bu şekilde biraz kontrol kaybettirdiğini hissediyorum. Yine de rahatlığı sebebiyle vazgeçemiyorum.

Aynen, Ola’nın tutuşuna çok yakın bir açıyla çalıyormuşum downpicking bölümlerini. Fakat tremolo picking partisyonlarında yine normale dönüyor tutuş açım otomatik olarak. Serçe parmağı sabitlediğimde bu karma tutuş biçimleri çok kolaylaşıyor bana göre. Yerine göre anlık kullandığım 32’lik tremolo içeren partisyonlarda ise parmakları kapattığımda çok daha tuşeli ve kontrollü bir sonuç duyuyorum. Bu arada aynı şeyi ben de yaşıyorum; parmakları bir parçanın tamamı boyunca kapatarak çalmak hoşuma gitmiyor, elimin açısı epey değişiyor ve istediğim gibi temiz susturamıyorum telleri. Bu parmak kapatma olayını kontrolü, hızı ve tuşeyi anlık olarak coşturmak adına gizli bir silah gibi düşünün; yeri geldiğinde yapıştırıp geçiyorsunuz. Yani, en azından ben böyle kullanıyorum diyeyim.

Tonu beğenmenize ayrıca sevindim. Aslında pek bir numarası yok, plugin kendinden canavar çıktı. Dijital amplifikatör yazılımları çok başka bir yöne gidiyor, çok daha çılgınlaşacak her şey önümüzdeki yıllarda. Şimdilik bu kulvarda bana göre en önemli konu high/low cut ve gain staging olaylarını acele etmeden sindirerek uygulamak. Malum, bu ve benzeri yazılımların neredeyse alayı halen daha baştan treble boost yemiş gibi cayır cayır tınlıyor. Frekansları önce olabildiğince nötürleyip çok küçük nüanslarla değerleri yükseltmek bence daha başarılı sonuç veriyor şimdilik bu yazılımlarda. Tabi bu bambaşka bir maceranın konusu. [:
 
Son düzenleme:
Rica ederim, işinize yarayacak bir tutuş biçimi, elini koyduğunuzda rahat edeceğiniz bir konum bulmanıza yardımcı olabildiyse bir nebze ne mutlu bana. Sizin videonuzda sanki gitar sağ bacağınızdayken içgüdüsel olarak daha rahat çalıyorsunuz gibi gördüm. Ben hayatım boyunca istemsiz sol bacağıma koydum gitarı, aslında bu şekilde biraz kontrol kaybettirdiğini hissediyorum. Yine de rahatlığı sebebiyle vazgeçemiyorum.

Aynen, Ola’nın tutuşuna çok yakın bir açıyla çalıyormuşum downpicking bölümlerini. Fakat tremolo picking partisyonlarında yine normale dönüyor tutuş açım otomatik olarak. Serçe parmağı sabitlediğimde bu karma tutuş biçimleri çok kolaylaşıyor bana göre. Yerine göre anlık kullandığım 32’lik tremolo içeren partisyonlarda ise parmakları kapattığımda çok daha tuşeli ve kontrollü bir sonuç duyuyorum. Bu arada aynı şeyi ben de yaşıyorum; parmakları bir parçanın tamamı boyunca kapatarak çalmak hoşuma gitmiyor, elimin açısı epey değişiyor ve istediğim gibi temiz susturamıyorum telleri. Bu parmak kapatma olayını kontrolü, hızı ve tuşeyi anlık olarak coşturmak adına gizli bir silah gibi düşünün; yeri geldiğinde yapıştırıp geçiyorsunuz. Yani, en azından ben böyle kullanıyorum diyeyim.

Tonu beğenmenize ayrıca sevindim. Aslında pek bir numarası yok, plugin kendinden canavar çıktı. Dijital amplifikatör yazılımları çok başka bir yöne gidiyor, çok daha çılgınlaşacak her şey önümüzdeki yıllarda. Şimdilik bu kulvarda bana göre en önemli konu high/low cut ve gain staging olaylarını acele etmeden sindirerek uygulamak. Malum, bu ve benzeri yazılımların neredeyse alayı halen daha baştan treble boost yemiş gibi cayır cayır tınlıyor. Frekansları önce olabildiğince nötürleyip çok küçük nüanslarla değerleri yükseltmek bence daha başarılı sonuç veriyor şimdilik bu yazılımlarda. Tabi bu bambaşka bir maceranın konusu. [:

Hocam vakit buldukça çalışırım artık. Bence faydalı oldu benim için. Downpickingi iyice toparlayınca bir de üclü ritim vuruşları ile ilgili başlık açmayı duşünüyorum 😀

Vst kullandım daha önce tonlari güzel ama kayıt odaklı oldugu için sevmedim, ben kayıt hiç yapmiyorum öyle bir sistemim de yok, prosesor var frfr monitörüm var öyle takilıyorum. Önceden bias fx ve axe fx kullandım ton yazmayı beceremediğim için bıraktım, basit lrosesörde bile zor yazıyorum o yüzden low cut şöyle olsa high cut şu şekil olur daha değisik olur teknolojisine falan uzağım 😀
 
Hocam vakit buldukça çalışırım artık. Bence faydalı oldu benim için. Downpickingi iyice toparlayınca bir de üclü ritim vuruşları ile ilgili başlık açmayı duşünüyorum 😀

Vst kullandım daha önce tonlari güzel ama kayıt odaklı oldugu için sevmedim, ben kayıt hiç yapmiyorum öyle bir sistemim de yok, prosesor var frfr monitörüm var öyle takilıyorum. Önceden bias fx ve axe fx kullandım ton yazmayı beceremediğim için bıraktım, basit lrosesörde bile zor yazıyorum o yüzden low cut şöyle olsa high cut şu şekil olur daha değisik olur teknolojisine falan uzağım 😀

Aslında düşündüğünüz kadar karışık değil ton yaratma/bulma işi. Yine de şimdilik neyle mutlu ve rahat hissediyorsanız oradan yürümeniz en güzeli tabi ki. Üçlü ritim vuruşlarından kastınız gallop üçlemeleriyse (dıgıdık ritim diyor bazıları 😃) metallica, megadeth, iced earth, slayer vs. başta olmak üzere birçok heavy ve thrash metal grubu kullanır bunu. Bence bu başlık altında devam ettirebiliriz gayet. Master of puppets içinize bir sinsin, gallop triplet için ayrıca parça seçip onu da deşikleriz.🤘
 
Hocam vakit buldukça çalışırım artık. Bence faydalı oldu benim için. Downpickingi iyice toparlayınca bir de üclü ritim vuruşları ile ilgili başlık açmayı duşünüyorum 😀

Vst kullandım daha önce tonlari güzel ama kayıt odaklı oldugu için sevmedim, ben kayıt hiç yapmiyorum öyle bir sistemim de yok, prosesor var frfr monitörüm var öyle takilıyorum. Önceden bias fx ve axe fx kullandım ton yazmayı beceremediğim için bıraktım, basit lrosesörde bile zor yazıyorum o yüzden low cut şöyle olsa high cut şu şekil olur daha değisik olur teknolojisine falan uzağım 😀
Hocam ben de bias fx2 kullanıyorum. Açıkçası ton olarak gayet memnunum. Bugün mooer ge250 geldi yanına bir de frfr monitör alıp bir de öyle deneyeceğim. Sizdeki monitör nedir? Processor + Frfr dan memnun musunuz?
 
Hocam ben de bias fx2 kullanıyorum. Açıkçası ton olarak gayet memnunum. Bugün mooer ge250 geldi yanına bir de frfr monitör alıp bir de öyle deneyeceğim. Sizdeki monitör nedir? Processor + Frfr dan memnun musunuz?
Hocam bende mooer ge300 var frfr olarak da yamaha dbr12 kullanıyorum. Aşırı memnunum mükemmel bence. Neden mükemmel olduğunu detaylı olaral da anlatabilirim ama cok sebebi var bazı yonleri kişisel hatta 😀 ayakla basmadan kullanirim diyorsaniz bias fx falan da iyi performans verir yamaha dbr12 ile. Ama bu setupla mix falan çok iyi yapamayabilirsin referans monitörü degil cünku. Ama birebir calarken cok cok guzel
 
Bugün ses kartı üzerinden referans monitörlerine bağladım prosesörü. İlk başta çok dijital geldi. Bias daki hissi yakalayamadım. Bir süre kurcalayınca adam oldu. 2 kayıt aldım bias ile karşılaştırma yapmak için ancak tonları inceleme imkanım olmadı. İlk hissiyat olarak bias fx2’ye göre daha derli toplu gibi. Ayrıca input gain de baya fazla mooerde.
Sizin dbr12 yi bir araştırayım. Benim aklımda da headrush 112 vardı. Bir de frfr ile denemek lazım.
 

Geri
Üst