Ekipmanını Göster Ey Turkrockçı!!!

Abi prs custom 22 ile fender mexico takası düşünür müsün
Biraz zararlı çıkarım o alışverişten, zira PRS SE değil, 10 top USA.
FB_IMG_1588162454370.webp
 
Bir rack de bizden olsun öyleyse 😎

Majesty'nin rengi çok güzelmiş, elinizde eskisin. 🙂 Rack sistemle ilgili merak ettiğim, G force varken ekstra delay ve g major almışsınız. Ekstra delay ve g major, g force'un yapamadığı neyi yapıyor olduğu için sistemde yer buldular ? Genelde böyle benzer ekipmanları bir arada kullananları görünce merak ederim, size denk getirince sormak istedim. 🙂
 
@Çağrı Tozlu Ben şöyle şemayı iliştireyim şuraya.

Araya Behringer ADA8200 sıkıştırdım ve şemayı aşağıdaki gibi kurdum.
Burada amaç şu;
- Gecenin bir körü de olsa, sabah kuşların bile uyuduğu bir vakit de olsa, kısaca ne zaman kayıt almak istersem ve ne zaman keyfim gelirse o zaman sistemin 4/4'lük hazır olması gerekiyordu. İlk önceliği buydu.
- Bu şema sayesinde gitarı kucağıma alıp, Logic Pro X'i açıp, direkt olarak kendi DI Sinyalimi ART PDB (DI Box) ile Apogee Element 24 (ses kartı) üzerinden Logic'e aktarıyorum. Çaldığım esnada kulağıma sadece manyetik sesi geleceğinden üstüne hemen bir VST Plugin ekliyorum (tercihen Revalver MK4).
- Kaydımı alıp bitiriyorum. Sonrasında ise Behringer ADA8200 ile kaydetmiş olduğum DI Sinyalimi VST'yi kapatıp temiz bir şekilde Torpedo Reload'a aktarıyorum. Bu alet kısaca benim çalmış olduğum manyetik sesini amfiye geri gönderiyor (Reamping) sanki tekrardan çalıyormuşum gibi.
- Bu kısımda eğer phaser, octave vs. gibi efekt eklemek istersem G-Force'u kullanıyorum. Haliyle reamping sayesinde amfi üstünde istediğim gibi ayarlamalar da yapıyorum güzelce mixlenebilsin diye. Tabii ki istersem wah ile de tekrar tekrar çaldırabiliyorum amfiye.
- Reamp aşamasında mikrofonumu güzelce yerleştirip sesi Apogee ile Logic'e transfer ediyorum.
- Son aşamada ise kuru (DRY) kaydımın üstüne delay eklemek istediğimde TC2290'a gönderip geri alıyorum (Loop). Aynı şekilde DBX160A, SPX90 da bu sebeple duruyorlar rack üzerinde.

Kısaca G-Force'u delay/chorus haricindeki ekstra efektler için kullanıyorum. SPX90'ı ise Zakk Wylde'ın chorus efektini almak için kullanıyorum ki kendisi de bunu kullanıyor.
Orada görünen G-Major değil, D-Two yani bir delay ünitesi. Vakti zamanında almıştım neredeyse 5-6 yıldır benimle. TC2290 ve G-Force gelince boşa çıktı diyebiliriz.

Öyle... Soruların varsa memnuniyetle cevaplarım. Ekstra tavsiyelere de açığım.



s.webp

a.webp
 
Osxfang3 Çok teşekkür ederim cevap için. Açıkçası bu kadar teferruatlı olduğunu tahmin bile etmemiştim. Ben daha çok şunun şu efekti, bunun bu efekti güzel onun için kullanıyorum tarzı bir şey düşünmüştüm, hatta kayıttan ziyade canlı olarak çalımda keyif açısından tercih edilmiştir diye geçmişti aklımdan. Şemayla süreci anlamak adına dönüp dönüp bir iki defa inceledim desem yeridir. Çok güzel sistem olmuş, keyfini çıkara çıkara gönlünüzce çalın diyelim. Tavsiye olarak fotoğrafta kırmızı jazz 3 eksik bence. 🙂
 

Geri
Üst