Ekipmanını Göster Ey Turkrockçı!!!

İS Tİ YO RUM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Buyur gel, bir cayimizi ic (keyif cayi degil)

Aklima geleydi onceden resmi boyle atardim...
mars2.webp
 
Allah bağışlasın çok güzel görünüyor 🙂 🙂 Renk tercihinizi de çok sevdim. Offset gövdeli gitarları çok seviyorum, Jazzmaster'lar ile özellikle aramda farklı bir bağ var (şimdilik uzaktan da olsa 😀)
 
Aynen. Kendisi bir shell pink Jazzmaster. Fender değil, özel yapım. Çaldığım en iyi sap manyetiğine sahip.
145778 eklentisini görüntüle
Maşallah...

Ötekilere de.

🙂

Neden bu köprü peki? Bu aletlerin şeklini çok severim ama bu köprüleri bazen başa bela olabiliyor. Yapmışken HipShot'un çok güzel wraproundları falan var aslında... Historic accuracy?

Manyetikleri güzel alet ama, ben şahsen p90lardan daha çok seviyorum bunalrı. P90 fazla cazgır geliyor bana... Hani başına ekşiyen pazarcı gibi böyle çatlak sesli falan... Aklımdaki tam pazarcı değil aslında, ama o meslek grubunu burada açıkta yazmayalım...

B
 
Neden bu köprü peki? Bu aletlerin şeklini çok severim ama bu köprüleri bazen başa bela olabiliyor. Yapmışken HipShot'un çok güzel wraproundları falan var aslında... Historic accuracy?

Manyetikleri güzel alet ama, ben şahsen p90lardan daha çok seviyorum bunalrı. P90 fazla cazgır geliyor bana... Hani başına ekşiyen pazarcı gibi böyle çatlak sesli falan... Aklımdaki tam pazarcı değil aslında, ama o meslek grubunu burada açıkta yazmayalım...

B

Araya girip çok bilmişlik yapmayayım, çeşitli konulardaki sohbetlerinizi zevkle takip ediyorum zira ama naçizane düşünceyim belirteyim bu konuda. Ben belirttiğiniz gibi "historic accuracy" olduğunu düşünüyorum sebebin, ancak Fender offset modellerde garip bir "historic accuracy" takıntısı sergiliyor. Örneğin Player Series Jazzmaster modellerinde manyetikleri değişip bildiğin düz humbucker koymuşlar, ancak bu meşhur köprüye yine dokunmamışlar. Üşenmeyip baktım şu an üretimde olan Jazzmaster modellerine, bir artist model (sanırım Slipknot'un gitaristi kendisi) bir de American Performer modelinde köprü farklı (Vintage strat köprüsü koymuşlar). Onun dışındaki tüm Jazzmaster'larda inatla bu köprüyü kullanmaya devam ediyorlar bu kadar memnun olmayan insan olduğu halde. Hatta Squier Jazzmaster modellerinde dahi daha modern, sorunsuz bir köprü kullanmak yerine yine bu orijinal köprü dizaynı mevcut.

Manyetik konusunda da size katılıyorum, Jazzmaster manyetikleri bence de bambaşka. Dediğim gibi Player serisindeki (sanırım bu eski made in Mexico oluyor) modelde kalkıp humbucker takmışlar mesela, bence kabul edilemez 🤓
 
Maşallah...

Ötekilere de.

🙂

Neden bu köprü peki? Bu aletlerin şeklini çok severim ama bu köprüleri bazen başa bela olabiliyor. Yapmışken HipShot'un çok güzel wraproundları falan var aslında... Historic accuracy?

Manyetikleri güzel alet ama, ben şahsen p90lardan daha çok seviyorum bunalrı. P90 fazla cazgır geliyor bana... Hani başına ekşiyen pazarcı gibi böyle çatlak sesli falan... Aklımdaki tam pazarcı değil aslında, ama o meslek grubunu burada açıkta yazmayalım...

B
Hocam, şimdi köprü meselesinde evet, bir historic accuracy kaygısı var ama bu köprü görünüm itibariyle benzese de vintage spec bir köprü değil. 53-54mm gibi mi'den mi'ye genişlik var. 9.5 radius, saddle'lar Mustang tipi. Eski tip threaded saddle Jazzmaster/Jaguar köprülerinden bir miktar farklı yani. Cızlama bızlama meselesini çözmüşler.

Bu arada, evet, eski tip Jazz/Jag köprüleri farklı açılardan da başa bela olabilir (özellikle tel kalınlığında .011 altına inince) fakat orada aslen bütüne sirayet eden bir tasarım hatası var. Tek başına köprüde değil mesele. Tellerin açısı (break angle) itibariyle köprü fazla varyasyon kaldırmıyor. Bunu nasıl çözüyorlar? Köprüyü söküp TOM vs. takılıyor o ayrı ama aslen sap yuvasına bir minnak takoz (shim) atıp sapı geriye doğru açılandırıyorlar. Sorunların büyük kısmı bu çözümle ortadan kalkıyor. Fakat bu defa da ne oluyor? Shim muntazam değilse, yani sapla yuva arasında sürekli temas yoksa aradaki boşluktan kaynaklı uzun vadede sapta çarpılmalar veya en azından haddinden fazla truss rod ayarı isteme gibi durumlar ortaya çıkabiliyor(muş). Shim muntazam dahi olsa (yapmaya üşenen/çekinen için şimdilerde stewmac vs. yuvaya tam oturan shimler satıyor - deli paraya bence) bazısı da 'ton kaybı'ndan şikayet ediyor. O topa hiç girmeyeyim. Gitarcılar için tonla ilgili inanışlar baya iman meselesi, taşlamasınlar beni.

Her neyse, aslında Mastery'nin çok harika bir köprüsü var ama neredeyse bir böbrek parası. Bu gitarda ise çok daha basit bir şey var: Sap yuvası geriye doğru açılı. Köprüde hiçbir sorun çıkmadığı gibi bu tip bir gitar için müthiş alçak tel yüksekliği toleransı var (.010'lar ile kalın Mi'de 1.3mm gibi). Sonra öğrendim Fender de bazı offset serilerde baştan sap yuvasını böyle yapıyormuş meğer.

Manyetiklere gelince, P90 yerine göre çok severim ama Jazzmaster sap manyetiği ayrı bir şeymiş. Manyetiğin kendi özelliği mi yoksa yeri itibariyla mı bilmiyorum ama ben tenekevari bir tınlama beklerken baya gövdeli, gaini iyi alan bir sap manyetiği var. Köprü de kötü değil kesinlikle ama bu gitarda switch hemen hep yukarıda kalıyor. Hatta şimdi elimdeki telelerden birini gözümle kesiyorum kenardan. Yani yapan olmuştur zaten kesin ama Telenin meşhur köprü manyetiğiyle Jazzmaster sap manyetiği epey çılgın bir kombo olur düşüncesindeyim.
 
Valla zamanında Tanju'nun meşhur "arkadaşım (Prekazi) çok güzel ortaladı, ben de mükemmel tamamladım" anlamına gelen maç sonrası muhabbetine dayanarak devam ediyorum... bu topa giriyorum...

😀

Bu shim harbi ton bozuyor. Ben benim akstrat'a shim takıp böyle Jackson gibi jiletleştirdim bir ara. Yani en ufak cız bız durumu yok ve acaip iyi ayar kaldırdı. Fakat, yok arkadaş... Ton gitti. O titrek gitti... olmadı. Açılı maple shim. Eskilerden kalma sanırım kökeni Ekrem abim diyeyim. Tam emin olmamakla beraber. Sonra dedim tahtası belki. Başka bir tahtadan da, maun denedim, yok. Aynen yine.

Dolayısı ile ben shim olayını bıraktım. Basscılarda çok önemli muhabbet döner bu konuda elbette ve onlar seviyor. Bana çok gelmez.

Ben uzun uzadıya Jazzmaster (sevmeme rağmen) hiç kullanmadım. Aslında bir ara alacak gibi oldu eski bir tanesini 90ların sonlarında, ama sonra teller cız bız ve çok yüksek ve kullanılmaz geldi... Düzelirdi de ne bileyim sarmadı beni gitar. Bir de o zaman elim sakattı, ondan zor geldi gitar...

Tele köprü manyetiği ile cidden çok iyi gidecektir. Sonuçta Brent Mason (ki hastayız ezelden) sapta deluxe mini kullanıyor misal. Köprüde Duncan a2p (şimdilerde değiştirmiştir tabi de asıl Alan Jackson'la takılırkenki 2000lerin başlarında falan öyle idi). Charlie Christian manyetiği de enteresan. P90 dediğim gibi fazla cazgır kalıyor ve sevemiyorum köprüde de sapta da. Deneidm de şans da verdim, the Wall ikinci solo sonuçta 52LP bir p90 işte. Ama ne bileyim bana olmadı. Bir ara bir warmoth işi tele için Duncan Ant olanı sapa takmıştım ve çok güzel olmuştu. Köprü HB idi gerçi. Telesi sadece şekilde, köprü hardtail strat köprüsü... En son Duncan Jazz sapı köprüde almıştı bu gitar çok da güzel olmuştu bu sap manyetiği ile. Black korina, hatırlıyorum aradaki gözenekleri çok cila almıştı başıma dert olmuştu açıkçası cilası... Maple sap, kalın C. Kimbilir nerededir şimdi... 🙂

Tele duncan Jerry Donahue ve sapta bu Duncan ant jazzmaster bence çok süper olacak bir kombo.

B
 
Son düzenleme:
Araya girip çok bilmişlik yapmayayım, çeşitli konulardaki sohbetlerinizi zevkle takip ediyorum zira ama naçizane düşünceyim belirteyim bu konuda. Ben belirttiğiniz gibi "historic accuracy" olduğunu düşünüyorum sebebin, ancak Fender offset modellerde garip bir "historic accuracy" takıntısı sergiliyor. Örneğin Player Series Jazzmaster modellerinde manyetikleri değişip bildiğin düz humbucker koymuşlar, ancak bu meşhur köprüye yine dokunmamışlar. Üşenmeyip baktım şu an üretimde olan Jazzmaster modellerine, bir artist model (sanırım Slipknot'un gitaristi kendisi) bir de American Performer modelinde köprü farklı (Vintage strat köprüsü koymuşlar). Onun dışındaki tüm Jazzmaster'larda inatla bu köprüyü kullanmaya devam ediyorlar bu kadar memnun olmayan insan olduğu halde. Hatta Squier Jazzmaster modellerinde dahi daha modern, sorunsuz bir köprü kullanmak yerine yine bu orijinal köprü dizaynı mevcut.

Manyetik konusunda da size katılıyorum, Jazzmaster manyetikleri bence de bambaşka. Dediğim gibi Player serisindeki (sanırım bu eski made in Mexico oluyor) modelde kalkıp humbucker takmışlar mesela, bence kabul edilemez 🤓

Ne demek... aynen buyrun katılın muhabbete.

İşte şekil yapıyorlar. Yani bu şu metalci kafasındaki tele işine benziyor, Jim Root tele. Hani iyi hoş da, tele diye adı konulunca, ne bileyim beni bıraz yan yan baktırtmakta...

Historic accuracy davası da iyi ama bazı unsurlar bana manasız geliyor. Hani böyle ne bileyim Stradivarius'un müthiş bir hadisesi değil ki, işte tutmuş diye yapmışlar bir yerde. Eh yıllar içinde problemli olunca da o unsuru değiştirmek bence gayet doğal, historic accuracy ayaklarına takılıp kalmak...

Misal Gibson LP sap tasarımı. Oraya o volute'u inatla koymuyorlar... 70lerde biraz topuk yapmışlar ve maple da olunca sağlamdır onlar. Ama diğerleri hep sakat alet... kutusu içinde bile. Gibson SG sap birleşimi bir diğeri... kötü tasarım, hani entonasyon bile tutmuyor sert tuşe ile çalan birinin elinin altında. Ona dikkat etmek lazım. Hani onu long tennon falan yapmak varken... Şimdi de 5000 doları sallıyorum bu kısa tennon bir SG'ye The Fool yapacağım Crossroads'da ruhumu şeytana pazarlayacağım diye almak bana abes geliyor.

Neyse, fikirler bunlar tabi. 🙂

B
 

Geri
Üst