Erkin Koray Gitar Tonu

selamlar

tartışma yersiz adam gitar tonu sormuş bayağı çok şey bilen varmiş zaten sonuçta burda bilgi alış verişi yapyoruz.hepinizi çok seviyorum rock sonuçta bence doğuşta olan birşeydir.bu bir çeşit ruhtur.zaten bir alt kültür olarak biz toplumdan sürekli yanlış önyargılar sonucu tepki görüyoruz.ister 60 ların beatles'ı 90 ların black metal grupları vs..
sonuçta hepside belli bi sürecin sonucudur. ama her müzisyen sonuçta bulunduğu imkanlar dahilinde müzik yapabiliyor.ilk gitarı 92lerde ortaokuldayken 2 yıl biriktirdiğim parayla güçlükle aldım.şimdiki bazı burjuvalar gibi yüzlerce milyonu basıp istediğimiz aleti alamıyorduk.demek istediğim herşey imkan meselesidir.erkin babada ozamanki imkanlarda o tonları yakalayabilmiştir.kendi stilidir fazlasıyla yeter
 
konuyu açan arkadaşı bir erkin koray sever olarak çok iyi anlıyorum.

kendisi şu an Boss GT-8 kullanıyor. Amfi olarak da marshall var. çok da büyük bir amfi değil. gitar olarak da genel olarak sarı bir ibanezi var. modelini bilmiyorum. bir fender stratı var ki kendisi baya bir modifiye etmiş sanırım gitarı. Tabi ki efsane gitarı 1961 model Gibson.

tonlar derken sanırım 60ların sonu ve 70lerin başından bahsediyorsun genel olarak.
Evet tonu yakalamak çok da zor değil. Genel olarak overdrivelı bazen çok da açık değil overdrive. reverb var ki solalarına ayrı bir tat katıyor. O eski kayıtlarda sert driveler kullandığında (tabi ki o dönemin Türkiyesinde şartların müsade ettiği) fuzz kullanıyor genelde.
Ama onun çalış stili insanı etkiliyor. Bir duygu var yani. Yoksa tonda evet çok da farklı birşey yok.

Şu anda konserlerdeki tonu çok da iyi değil bence. Çok tiz kalıyor bence.

Ama gerçekten de Türk insanı neden bir Türk'ü anlayamadığına hep şaşırmışımdır.
Yani tamam saygı duyuyorum ama ne yapmış ki havasındalar.

Şunu belirtmek istiyorum. Bu insanın Türkiye'de müzik yaptığını düşünerek

1962 yılında Bir Eylül Akşamı/It's So Long 45liğini kaydettiğini bilmenizi isterim. Bence şarkıları bulnu ve dinleyin.

1970 yılında Meçhul/Ve
1970 yılında Gel Bak Ne Söylicem/Gün Doğmuyor
1971 İlahi Morluk
1971 "Yağmur" düzenlemesi
1972 "Hor Görme Garibi" düzenlemesi
1973 Mesafeler
1974 "Elektronik Türküler" albümü
1977 "Erkin Koray Tutkusu" albümü

şunları bulun bir yerden ve dinleyin derim...
 
Death-Lead demiş ki:
bu konuda aynen katılıyorum sana. sen kendi tonunla yapmalısınki senin yapına iyi veya kötü eleştiri yapalım. aynısını yapmış demiyelim. zaten o yapılmış. cem karaca kendi gibi, x şahsı kendi gibi yapmalı..

13veBen e gelince; herkesin hoşlandığı bi ton vardır. bu bi zevk meselesidir. ona zorla başka tonlar yapması gerektiğini söylesekte o ton onun içinde kalacaktır. başka birinde duyduğu zaman hayranlıkla bakacaktır. çünkü onu anlatacak ton istediği tondur. (yaw buda küçük emrah ın filmleri gibi oldu hehe 😀 )

ama zor bi ton değil. mesela ben sadece "akrebin gözleri" şarkısının tonunu severim. oda kaliteli bi lambalı amfi ve overdrive ile çalınmış. ve o tonu gerçekten severim.

yoksa gerçekten hoş bi ton değil çoğu tonu. mesela dinleme fırsatınız olursa "inat" enstrumantel şarkısını dinleyin. tiksinebilirsiniz......

sen heralde daha hiç pedal kullanmadın, diyeceğimiz şeye göre alıcan?????? eğer öyleyse bi processor al rahatlıkla alırsın tonu.


İnat parçasının tonuna tiksinebilirsiniz demeden önce herkesin senin gibi metalci olmadığını unutma derim.Haddini aşan şeyler yazıyorsun.
 
secks demiş ki:
deliturko demiş ki:
unchosenone demiş ki:
nasıl yani gitarı el yapımı değilmi ? custom shop işte.. 😀

custom modelin adı custom shop la alakası yok ama şu an almak istersen custom shop tan alıcaksın seri üretimde custom modeli yok artık

1961'den bahsediyoruz, her şey custom shop 🙂 o gitarın değeri en az 15 bin dolar civarında

o zaman custom shop diye bir şey yok orijinal Gibson işte.
 
Sizlere eski tonları kötü gelebilir,eskilerini ne kadar dinlediniz o muamma,bence en kaliteli tonları onlardır,Steve Vai,Satriani gibi
gitar şaklabanlarının tonundan kat kat iyidir.Overdrive veya distortion ile olacak şey değil fuzzface pedalı ile alınır o tonlar.
O dönemde zaten Erkin Koray bir çok şarkısında lead gitarı Erkin Koray çalmıyor,fanatikleri şimdi bana hücum edebilir ama gerçek bu Erkin Koray yetenekli bir gitarist değildir,ama tonları o yıllardaki vintage tonlar psychedelic diye bir şeyi hayatında duymamış kişiler burada Erkin Koray hakkında saçma sapan ahkam kesmesinler.Erkin Koray'ın bugünkü gitar tonu ve icrası ise rezalet konser salonunda hoparlörden çamur gibi bir çızırtı geliyor sadece ,Ibanez SA gitar ve dijital efekt ile olacağı o kadar.Akrebin Gözlerini de hiç beğenmiyorum,bir parçada sadece uzun uzun sololar var diye iyi mi olur bir parça.
 
texasblues demiş ki:
BLaCK_MaGiC86 demiş ki:
heheh ibo show a çıkmıştı bir amfi(sanırım 15 watt tı🙂)) )prosesörü de tam göremedim ama digitech in eski rp serilerinden de olabilir ve tabiki ibanez gitarıyla😛


amfi kalitesini watt değeri ve hacmi ile mi ölçüyorsunuz bu ne ilkellik.

amfi kalitesinin watt ile alakası vardır. amfilerde gitarın hoperlorunun büyüklüğü ve genel hacim tonun hacmi ile doğru orantılıdır. bunun yanında ufak olup da güzel ton veren amfilerde var ama öyle çok değil.(blues jr,peavey nin classic modeli) ayrıca sevdiğin sanatçıyı yüceltmek için steve vai ve joe satrini'ye şaklaban demende gülünç. erkin koray iyi bir gitaristtir ama tonunu herkes sevmek zorunda değil.
 
Bu Erkin Koray modasını anlamadım hiç bi yavuz çetin babamız varken, gitar virtözü falan diyorlar bu adama, tamam öncülerden biride fazla abartılıyor bence öyle aranıcak bi tonuda yok cok basit bi gitarla herhangi bir dis. pedalıyla yakalanır tonu adam zaten gitar çalmayıda bilmiyor.Belli akorlar belli ritimlerle 10'larca parca yapmış hala 3 ses akorlarını kulllanıyor konserine gidip yarıda gülerek çıktım küçük kuzenimin attığı tek tel sololarına benzer sololar atmaya çalışıyor 🙂 yani dinlerken bune yaa diceğim ağzımı acık bırakan tek bir atraksyonu yok adamın gitarla he birde bir blues gitaristi olarak buadama bluescu diyorlar hertürlü ortamda kapışalım hertürlü alırım anahtarını 😀
 
şu sıra kafama taktığım tek bi şahsiyet var ki oda "duman_fender" denen cahilce konuşan biri...insan sıfatı takmak için biraz onun gibi olmak gerekli...
bilmediğin bir konu hakkında konuşunca çıkan manzara böyle olur işte.
virtüöz diyorlarmış erkin koraya falan..
kim dmeiş erkin koray virtüöz diye?demek snei,n içinde kalan birşey ki o,arada çıakrtıp duruyorsun yumurta misali...
bana bak piyasacı takılan duman_fender,
yavuz çetinin yaptıklarını ve yapamadıkalrını herkes bilir.
ama yavuz çetini virtüöz olarak görmen beni kızdırıyor!
türkiyede blues yapmak virtüözlükmü yani,birde erkin korayla kıyaslıyorsun..
galiba sen kendini jimi hendrix veya satriani sanıyosun?

birde tek telden solo çalmak acemilikmi sence?müzik alimlerine bi danış derim...en iyi legato ve bendler tek teld eyapılır,tel atlayarak yapta bi dinleyelim?yandan yemiş legatonu...
 
Bende 20 W A Class Koch Studiotone amfi var o sizin kat kat Marshall amfilerinizi çöpe atmanıza sebep olabilir.
Teknik konularda bilip bilmeden sallamak ne büyük bir kendini bilmezlik.Kayıt için üretilmiş tüm amfiler küçük boyutludur zira stüdyoda aşırı derecede bir ses gerekmez kayıt için,örneğin David Gilmour sahnede 100 W Hiwatt kafaların yanında kabin kullanır stüdyoda aynı hiwatt'ların combo olanlarını kullanır.
Fender Bassman,Super Reverb,Twin Reverb gibi amfilerde mi ses kalitesi düşük amfiler ya da 15 W orijinal Vox amfiler.
 
13veben demiş ki:
şu sıra kafama taktığım tek bi şahsiyet var ki oda "duman_fender" denen cahilce konuşan biri...insan sıfatı takmak için biraz onun gibi olmak gerekli...
bilmediğin bir konu hakkında konuşunca çıkan manzara böyle olur işte.
virtüöz diyorlarmış erkin koraya falan..
kim dmeiş erkin koray virtüöz diye?demek snei,n içinde kalan birşey ki o,arada çıakrtıp duruyorsun yumurta misali...
bana bak piyasacı takılan duman_fender,
yavuz çetinin yaptıklarını ve yapamadıkalrını herkes bilir.
ama yavuz çetini virtüöz olarak görmen beni kızdırıyor!
türkiyede blues yapmak virtüözlükmü yani,birde erkin korayla kıyaslıyorsun..
galiba sen kendini jimi hendrix veya satriani sanıyosun?

birde tek telden solo çalmak acemilikmi sence?müzik alimlerine bi danış derim...en iyi legato ve bendler tek teld eyapılır,tel atlayarak yapta bi dinleyelim?yandan yemiş legatonu...


Yavuz Çetin'in Erkin Koray'dan üstün bir gitarist olduğu tartışılmaz bir gerçek.Fanatikliğin lüzumu yok.
 
masterofpuppetsasd demiş ki:
texasblues demiş ki:
BLaCK_MaGiC86 demiş ki:
heheh ibo show a çıkmıştı bir amfi(sanırım 15 watt tı🙂)) )prosesörü de tam göremedim ama digitech in eski rp serilerinden de olabilir ve tabiki ibanez gitarıyla😛


amfi kalitesini watt değeri ve hacmi ile mi ölçüyorsunuz bu ne ilkellik.

amfi kalitesinin watt ile alakası vardır. amfilerde gitarın hoperlorunun büyüklüğü ve genel hacim tonun hacmi ile doğru orantılıdır. bunun yanında ufak olup da güzel ton veren amfilerde var ama öyle çok değil.(blues jr,peavey nin classic modeli) ayrıca sevdiğin sanatçıyı yüceltmek için steve vai ve joe satrini'ye şaklaban demende gülünç. erkin koray iyi bir gitaristtir ama tonunu herkes sevmek zorunda değil.

Yazdıklarımı nerenle okuyorsun?Erkin Koray'ın gitaristliğini övmedim aksine eleştirdim.Erkin Koray hususundan ayrı olarak benim için hala şaklabanlar o dediğim tür gitaristler.
 
texasblues demiş ki:
Bende 20 W A Class Koch Studiotone amfi var o sizin kat kat Marshall amfilerinizi çöpe atmanıza sebep olabilir.
Teknik konularda bilip bilmeden sallamak ne büyük bir kendini bilmezlik.Kayıt için üretilmiş tüm amfiler küçük boyutludur zira stüdyoda aşırı derecede bir ses gerekmez kayıt için,örneğin David Gilmour sahnede 100 W Hiwatt kafaların yanında kabin kullanır stüdyoda aynı hiwatt'ların combo olanlarını kullanır.
Fender Bassman,Super Reverb,Twin Reverb gibi amfilerde mi ses kalitesi düşük amfiler ya da 15 W orijinal Vox amfiler.

Bir amfinin kaliteli olması için ille kafa amfisi olması gerekli gibi birşey dediğimi hatırlamıyorum. Bende kafa amfisi yok ayrıca combo bir laney var.Ayrıca dünyada kayıtlarda "en çok" kullanılan amfi mesa boogie dual rectifier kafa amfisidir. Ardından gene bir kafa amfisi olan 100 watt lık marshall jcm200 tsl100 gelir. Hay allah adamlar kayıt amfisini hem yüksek çıkışlı hemde kafa olarak üretmişler vay kendini bilmezler. 8O
 
duman_fender demiş ki:
Bu Erkin Koray modasını anlamadım hiç bi yavuz çetin babamız varken, gitar virtözü falan diyorlar bu adama, tamam öncülerden biride fazla abartılıyor bence öyle aranıcak bi tonuda yok cok basit bi gitarla herhangi bir dis. pedalıyla yakalanır tonu adam zaten gitar çalmayıda bilmiyor.Belli akorlar belli ritimlerle 10'larca parca yapmış hala 3 ses akorlarını kulllanıyor konserine gidip yarıda gülerek çıktım küçük kuzenimin attığı tek tel sololarına benzer sololar atmaya çalışıyor 🙂 yani dinlerken bune yaa diceğim ağzımı acık bırakan tek bir atraksyonu yok adamın gitarla he birde bir blues gitaristi olarak buadama bluescu diyorlar hertürlü ortamda kapışalım hertürlü alırım anahtarını 😀

Senin müziğe bakış açın modadan ibaret işte ne beklenirki senden.
Erkin Koray'ın kaç parçasını dinledin merak ediyorum mesela Meçhul'ü dinledin mi?
Gitaristliğe bakış açında akrobasiden ibaret iyi müzik yapmak için ağzını açık bırakacak atraksiyonlar yapmak gerekli değildir,ağzını fazla açık bırakma sinek kaçar.
Erkin Koray'ın eski dönemlerdeki tonu ile ilgili gerekli bilgileri verdim okumanda mı yok,o yıllarda distortion diye bir efekt bile yoktu.
3 sesli akorları kullanıyormuş konuştukça batıyorsun,eğer bok gibi bir müzik yapıyorsan onu akrobasi ile efekt ile bildiğin her türlü akor ile süsleme ihtiyacı duyarsın eğer 3 adet kök akordan oluşan mükemmel bir beste yaptıysan bir tek akustik gitar yeter artar.
 
masterofpuppetsasd demiş ki:
texasblues demiş ki:
Bende 20 W A Class Koch Studiotone amfi var o sizin kat kat Marshall amfilerinizi çöpe atmanıza sebep olabilir.
Teknik konularda bilip bilmeden sallamak ne büyük bir kendini bilmezlik.Kayıt için üretilmiş tüm amfiler küçük boyutludur zira stüdyoda aşırı derecede bir ses gerekmez kayıt için,örneğin David Gilmour sahnede 100 W Hiwatt kafaların yanında kabin kullanır stüdyoda aynı hiwatt'ların combo olanlarını kullanır.
Fender Bassman,Super Reverb,Twin Reverb gibi amfilerde mi ses kalitesi düşük amfiler ya da 15 W orijinal Vox amfiler.

Bir amfinin kaliteli olması için ille kafa amfisi olması gerekli gibi birşey dediğimi hatırlamıyorum. Bende kafa amfisi yok ayrıca combo bir laney var.Ayrıca dünyada kayıtlarda "en çok" kullanılan amfi mesa boogie dual rectifier kafa amfisidir. Ardından gene bir kafa amfisi olan 100 watt lık marshall jcm200 tsl100 gelir. Hay allah adamlar kayıt amfisini hem yüksek çıkışlı hemde kafa olarak üretmişler vay kendini bilmezler. 8O

Kimler kullanıyor bu mesa boogie yi metal ve shred gitaristleri mi?
Bu yazdıkların kayıtta kullanılmaz demedim ama hiç biri kayıt için tasarlanmış bir amfi değil.
 
Mesa, ENGL hikaye....

En iyi tonlar Marshall'dan aliniyormus...

Ben soyle bir modelini dusunuyorum.



MS2.JPG


9w luk piller ile calisiyormus. Metalika tonu alabilirmiyim bundan???





😆
 
thunderhead demiş ki:
Mesa, ENGL hikaye....

En iyi tonlar Marshall'dan aliniyormus...

Ben soyle bir modelini dusunuyorum.



MS2.JPG


9w luk piller ile calisiyormus. Metalika tonu alabilirmiyim bundan???





😆

Evladım metalcimisin sen ? :evil: Hem bak bu guççük amfi sadece kayıt amfisidir bu. 8O bunu satriani vai gibi şaklabanlar kullanır 😆

birde yeni fark ettim de...

o zaman custom shop diye bir şey yok orijinal Gibson işte.

asıl o zamanlar seri üretim diye birşey yok gibson da. yapılan gitarlar el yapımı ve custom shop mantığında üretilen gitarlardı. amfi bilginde gitar bilgin kadarsa vay ki vay.
 

Geri
Üst