gitar agacı..

  • Konuyu açan Konuyu açan TIAMAT
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

T

TIAMAT

simdi arkadaslar benim gitar bc rich. gayet güsel ve asırı rahat bir klavyesi var. ve gitar sabit esik 24 perde. fakat kasa agac degil üst üste sıkıstırılmıs sunta gibim kat kat.

sorum ben klavyeyi söksem .su an elimde bi jackson gövdesi var ona taksam olurmu. jacksonda tremolo var. esik geride kalıyo biraz. uyum nasıl olur. entenasyon ayalanabilirmi? :twisted: :evil:
 
Genelde farkli markalar arasinda degisiklik yapmak oldukca guc, govdeyi oyma sekilleri sabit degil. Sonra bu jackson 22 perde ise 24 perde sap talmak zaten tamamen absurd olur. Entonasyon yapmak sanirim imkansiza yakin olabiliyor boyle durumlarda.
 
Eğer üst eşikten 12. frete kadar olan mesafe, 12. fretten birdge olan mesafe ile aynı geliyorsa olabilir. Ama unutulmaması gereken bir hadise sabit eşikler ile floyd rose ların arasında string spacing mesafesi farkı olmasıdır. Genelde floyd rose a göre bir sap strat bridge i ile kullanılırsa teller klavyeden taşma eğilimi gösterir. senin durumundada tam tersi olabilir, gez göz arpacık misali bir cetvel yardımıyla bak görürsün zaten oluyomu olmuyomu.

Ama bir gitarın rahatlığı sadece klavyesinden gelmez, gövde ile klavyenin ilişkiside çok önemlidir unutma. Düzgün bir aktarma yapamazsan o eski rahatlığıda bulamıyabilirsin. Birde sap oyuklarınıda unutma, hiçbiri standart değildir, jackson gövdeyi biraz daha oyup genişletmen gerekicek tahminimce.

En güzeli kendi gövdeni kendin yap, çokda zevkli ve güzel oluyor. İlgilenirsen anlatırım
 
zaten onuda soracaktım. gidip kendime gövde yaptırsam ne kadara patlar. zaten bi paf pro bide super distortion manyetik kesin alacam bu aralar. ama acaba gçvde yaptırsammı yoksa yeni bir gitar mı alsam. hertürlü manyetikleri degiştirecem
 
İlla o sapı takmak istersen tüneldeki Yüksel Usta (0212 243 08 92-0542 534 35 49) sanırım o işi halledebilir tabi ki şartlar elverirse (sap çeliği,et kalınlığı vs. vs.)Aynı zamanda kendisi Buzz Feiten in de sertifikalı olarak uygulamasını yapar o yüzden olucaksada entonasyon ve bilimum ayaralarının profesyonelidir.
Ayrıca gövde,sap filan yaptırmanın bedeli tamamen senin isteklerine bağlı olarak yani kullanacağın malzemeye göre değişir ama el işçiliği olduğu için pahalıdır sadece gövde ve elemanları için 600-700$ ın altını filan düşünme .
 
Bu arada konu gitar ağacından açılmışken. Sapta rosewwod ve maple arasındaki fark nedir? Ve de gövdede Ash ile Alder arasındaki fark nedir?
 
maple(akcaagac) genelde sapın kendisinde kullanılan o acık renkli agacın adı, parlak bir tonu var. rosewood(gül agacı) ise genelde klavye kısmında kullanılan koyu renkli bir agac, cok sert olmasından dolayı, (tercihan klavye de abanoz da kullanılabiliyor klavyede, o daha sert ve sustaine etkisi büyük). Bazı gitarlarda ise klavye icin ayrı bir agac kullanılmaz, akcaagacın(ya da sap hangi agactansa) üstüne direkt perdeler yerleştirilir(fender stratlar misal), sadece akcaagac olan bir saptan alınan ton daha parlak, rosewoodlardan gelen saf ton biraz daha boguk oluyor.

Alder(kızılagac-akcaagacın bir türü) hafif ve sert bir agac, parlak bir tonu var, kolay bulunuyor ve işlemesi kolay, onun icin cok sevilen bir agac. Ash(Dişbudak) ise nispeten agır ve pahalı bir agac, daha yogun kızılagaca göre, tonu daha parlak ve yogun verir. Gövde agaclarından bir de maun(mahogany) cok sevilir, o da nispeten agır olmasına ragmen, yogunlugu daha az bunlara göre, bundan dolayı daha bas ve yumusak tonlar isteyenler icin ideal bir agactır. Bir de bazen gövdeyi tek ağactan yapmıyorlar maliyet-agırlık-ton dengesini yakalamak icin, Bir agacın üstüne ton özelliğini belli bir yöne cekmek icin karakteri farklı olan baska bir agactan ince bir tabakayla kaplayabiliyorlar. Gibsonlarda maunun üstüne ince bir akcaagac kaplamaları gibi...
 
Dolgu verniği atmadan cevize boyanmış dişbudak, maple sapa böyle daha yakıştı, ağacın damarları ortaya çıktı fotoraflar çok kalitesiz ama güzel oldu renk desen 🙂 Bizim burdaki sandalyeci amca attı boyayı sağolsun güzel attı ben ilk gördüğümde dumur oldum beyaz verdim kahverengi geldi 🙂
 
ska sana cevap vermeyi unutmusum. Sagol acıklama icin, dolgu verniği atılmıs halini görmek isterim esas.🙂 Fretless gitarının gövde süper, şekilli aletleri hic calamamısımdır, nereye dayanır onda kol, herhalde askıyla calmak lazım sadece? Kolay gelsin. 😀
 
Askıyla bile çalmak garip geliyo zaman zaman 🙂 Sanatçı ruhum çoştu free form takıldık onda 😛.

Fretless arkadaşım ulaşılması en kolay fretless aslında fretli bir gitardır. Verirsin birr luthiere bana fretless yap bunu dersin, yapar, fretless in olur

Kendin fretleri sökmeye kalktığın zaman tesviye problemi ile karşılaşıyosun. Fretless da tellerin sapa çok yakın olması istenir. Düzgün tesviye edilmemiş bir sapta çok alçak action cızlama yapar, sustainden yer, hatta direk ses çıkartmaz. Onun için luthier yardımı en iyisi tecrüben yoksa
 
ben de bulduğum yekpare dişbudak ve ıhlamur ağaç kütüklerinden bir gövde yaptırmayı düşündüm (hatta CNC de yaptırma şansım vardı o sıralar..) ama kütükler karadenizden gelecekti.. ve ben de nem farklılığından kabarma çatlama yapabileceğini düşünerek vaz geçmiştim. öylecene köyde kaldılar ben yemeden güve yemiş güselim ağaçları 🙂🙁
hee birşey daha YÜKSEL bir luthier olamaz.. işçiliği çok kötü. yaptığı herşey baştansağma ve pahalı bilmiyorum ama bu zamana kadar 15-20 kez arkadaşlarla gittiysek hiçbiri de memnun değildi..
 
gerçekten Yüksel oldukça pahalıya iş yapıyo...çok çok pahalı...

bu arada ozan ilk gitarın iyiymiş..bende epeydir planlıyorum kendi gitarımı yapmayı..bakalım nasipse bu yakınlarda başlayacağım...
 

Geri
Üst