Resimdeki strat cherry sunburst ama onun da yıllara bağlı olarak açık ve koyusu var, siennada ortalar daha sarıdır ve temel renk daha maun havasındadır, cherry de ise daha kiraz rengine kayar.
Gitarın eski boyasını zımpara ile sökmeyin eğer elinizde tüm gövdeyi bir anda zımparalayan kalınlık mantığında çalışan rulo zımpara yoksa yüzeyde bozulmalar oluşur, düzeltmek için çok uğraşmanız ve gitarı inceltmeniz gerekir. Isı tabancası ve spatula ile sakince ve dikkatlice sökebilirsiniz, spatulanın ucu yuvarlanmış olmamalı, bunun için bir zımpara üzerinde tam 90 derece olarak sürtün, köşeleri belirgin hale geldiğinde hazırdır. Ağaç ham hale gelince bükülmeyen ve en az 8x15 cm boyutlarında tahta üzerine tahtadan her kenardan en az 3 er mm büyüklükte 240 kumlu zımparayı çift taraflı bantla yapıştırın, iki tarafı zımparaladıktan sonra 400-600 kumlu zımpara ile iyice satinleştirin sonra boyaya geçin. Boyada şeffaflık oluşturmak biraz deneyim ister, doğrudan tahtanın üzerine uygulanan stain eğer dolgu verniği ki poliüretandır çok iyi sökülmemişse istenmeyen sonuçlar doğurabilir. Birde kompresör ve kaliteli bir boya tabancanız yoksa iş kolay olmayacaktır o zaman ham ağaç gövde üzerine taban/dolgu verniği, onun üzerine stainlike (stain benzeri) renkli ağaç verniği ile bu etkiyi oluşturabilirsiniz. Onun üzerine de koruyucu vernik atmak mutlaka gerekir. Boyaların (verniklerin) yapılarında bağlayıcı reçine renk ve dolgu maddeleri bulunur, uygulanabilmesi için mutlaka inceltici gerekir bu tinerdir. Bu incelticiler bazı boyalara etki etmezken bazı boyaları bozarlar. Bundan dolayı kullanılacak dolgu-renk-ve koruyucu verniklerin aynı cinsten olması veya etki sırasına göre kullanılması gerekir. Nitroselülozik spray piyasada bulunmaz veya çok zor bulunur, sağlamlığından dolayı akrilik boyalar revaçta sizde akrilik spray ile bu işi yapabilirsiniz. Sabırlı olmak gerek, katlar arasında çok ince ve dikkatli zımpara boya sonucunu çok etkiler. Clearcoat (sonkat) üzerine parlatma uygulayabilirsiniz.