Ibanez Başlığı

Basswood neredeyse çok az kişinin (ünlülerden bahsediyorum) kullandığı bi ağaç genelde alder ve mahogany tercih ediliyor... vai'nin kullandığı basswood'da adamlar yazmış American Basswood diye , diyerleri hep basswood diye geçiyor , bilemiyorum ne kadar kalite değişiyor ucuz modellerle japonlar arasında...

bi de şu neck-thru ve bolt-on'ların avantaj ve dezavantajlarını bilen birisi varsa beni bilgilendirebilir mi?Benim bildiğim neck-thru bolt-on'dan kat kat iyi sustain veriyor,başka da bişey bilmiyorum...

-teşekkürler..
 
Bak dün yazmayı unutmuşum, Van Halen de çok sık olararak basswood gövdeli bir gitar kullanır. Basswood'un asıl memleketi Kuzey Amerika'dır zaten. Ama dünyanın her yerinde yetişse de tonal ağaç statüsüne giren, yani resonans verebilen, tipleri USA ve Japonya'da yetiştirilir kültürü yapılarak. Yani genetik olarak oynanarak. Bu şimdi size komplike gelecek ama yediğiniz bütün sebzeler, meyvalar, çiçekçilerdeki çiçeklerin hepsi kültür ürünüdür. Daha çabuk üremeleri ve amaca yönelik tatmin edici olmaları için bazı karakterleri azaltılıp bazıları arttırılmıştır. Japonlar da bu işin uzmanı olduğu için bir güzel kültürünü yapmışlar bu bitkinin. Ve kimi zaman American Basswood'dan daha rezonanslı olur bunlar. Çekiçle filan vurarak test ederler bu özelliği.
Neyse daha fazla ayrıntıya girmeye gerek yok. Üstmodel gitarlara çıktığınızda bütün ağaçlar kalitelidir zaten. Gerisi renk ve zevk meselesi.
Diyorum ki; Vai, Satriani, Gilbert, Petrucci, Van Halen ve başka birçok gitarist ıhlamur gövde sever.

Neck construction'a gelince...
Neck-thru bolt-on'a göre kat kat daha iyi sustain vermez. Bolt-on 20sn verirken Neck-thrudan 60sn bekliyorsan hayal kırıklığı olur. Ama evet cidden hissedilir bir fark var.
Neck-thrular genelde daha kalın saplı olurlar. En dipteki perdelere ulaşım daha kolaydır ama.
Seslerinde sanki midler yüksekmiş gibi bir kirlilik vardır ki tercih edilmediğinde genellikle ilk neden bu olur. Marty Friedman sololarına bakarsan anlarsın ne demek istediğimi.
Tamiri, bakımı çok zordur. Kimi zaman imkansızdır. Ama sağlamlardır bunlar.
Ama hangisi daha iyidir diye birşey yine yok. Çalıp dinlemen lazım. Ben bolt-on severim ama bu sadece benim zevkim.
Bir de set-neck var. Yapıştırma usülü. Ona da bak istersen. Ama o ciddi zor bir teknik.
 
euphrates demiş ki:
Neck-thru bolt-on'a göre kat kat daha iyi sustain vermez. Bolt-on 20sn verirken Neck-thrudan 60sn bekliyorsan hayal kırıklığı olur.

Neck-thrular genelde daha kalın saplı olurlar.

Bende bir neck-thru gitar var şu an. 60 sn sustain veriyor. Demek ki gitara göre(gövde,manyetik vs.) değişir. Ayrıca sapı da baya ince ve şu ana kadar gördüğüm neck-thru sapların hemen hepsi inceydi. Sabit bir genelleme yapmak doğru değil.
 
Hiçbir genelleme tam olarak gerçeği yansıtmaz elbette 🙂 Ancak şu ana kadarki benim naçizane gözlemim de buna yakın olmuştu. Ihlamurlar (benim için) hoş sesler verdiler ve bolt on'larda da(yine benim için) hiç bir sorun yaşamadım. Üstelik bir sorun halinde, yada sadece canım öyle istediği için bile koca sap ünitesini değiştirebileceğimi bilebilmek bence güven veren bir duydu. Bakın Vai'in kadim gitarı Evo ile Flo'nun başına gelenlere...Sapları ha bire değişip duruyor 🙂
 
Alder ,MAple ve MAun gibi gerçekten kalite ve değişik tınılar verebilen ağaçları kullananlar genelde ıhlamuru sevmez,ama bir gerçek varki ıhlamurunda diğer ağaçlara göre bas ları daha yumuşak orta tonları iyi veren bir yapısı olup,kullanılan diğer parçaların kalitesine görede değişik güzel tonlar verebileceğidir...
 
İmkanlarım dahilinde almışken en iyi gitarı almak istiyorum , bu iki gitar arasında ben LTD'yi seçtim,onu almayı düşünüyorum peki siz olsanız hangisini seçerdiniz,niye?

FEATURES:
set-thru construction;
25.5” scale;
mahogany body w/quilted maple top;
3-piece maple neck; rosewood fingerboard;
offset block inlays w/model name at 12th fret;
EMG 81/85 active pickups;
black hardware;
Grover tuners;
Floyd Rose licensed bridge;
natural binding on body:
white binding on neck & headstock;
24 XJ frets

Picture_4139.jpg

Picture_4142.jpg




• Wizard Prestige neck

• 5pc. Maple/ Walnut Neck Material

• Basswood Body

• 24/Jumbo frets

• Bound Rosewood Finger Board

• Edge Pro bridge

• DiMarzio IBZ (H) Neck PU

• DiMarzio IBZ (S) Mid PU

• DiMarzio IBZ (H) Bridge PU

• Brown Mirror Sharktooth Inlay

• CK : Hardware Color

EGIBAZ-RG2570EV-f.jpg

[/img]
 
Dimarzio IBZ gerçek Dimarzio değil. Ibanez firmasının tıpkı Seymour Duncan ve EMG den isim hakkı alarak ürettiği gibi kendi ürettiği manyetikler.

İki gitar arasından LTD bence çoğu yönden daha iyi (özellikle de dizayn açısından. Bana RG lerin dizaynları hep çok kaba ve estetik yoksunu gelmiştir.)
 
Canneerr aslında cidden zor bir tercih.Ben de EMG manyetikli üst model bir LTD ve Dimarzio manyetikli bir Ibanez kullanıyorum.Peki hangisi daha iyi diye soracaksın 🙂 Şahsen Ibanezimi daha çok seviyorum ama tonunu karşılaştıran arkadaşlarım ESP'yi seçiyor.Bu seçimde EMG'nin sesi uzaktan kulağa hoş gelir sözünün etkisi büyük tabi 🙂 Ama gerçekten gitar çaldığımı hissettiren gitarım Ibanez.Aslında karşılaştırmam biraz aktif-pasif karşılaştırması oldu.Ama cidden arasında kaldığın iki gitar birbirine pek yakın tarzda gitarlar değil.Tür olarak spesifik bir ayrım yapabilir misin?(İstersen grup adı da verebilirsin)
 
rastansaga demiş ki:
euphrates demiş ki:
Neck-thru bolt-on'a göre kat kat daha iyi sustain vermez. Bolt-on 20sn verirken Neck-thrudan 60sn bekliyorsan hayal kırıklığı olur.

Neck-thrular genelde daha kalın saplı olurlar.

Bende bir neck-thru gitar var şu an. 60 sn sustain veriyor. Demek ki gitara göre(gövde,manyetik vs.) değişir. Ayrıca sapı da baya ince ve şu ana kadar gördüğüm neck-thru sapların hemen hepsi inceydi. Sabit bir genelleme yapmak doğru değil.

Sustainden kastım ekipman olmadan yani unplugged sustaindi. Zaten aksi belirtilmediği sürece sustain bu şekilde kullanılır. Diğer türlü sonsuza kadar ya da dakikalarca sustain almak bolt-onla da mümkün ve her gitarla da yapılır. O zaman bir gitarın sustaininden nasıl bahsedebilirdik ki? Ama bu ikisi arasında ciddi doğallık farkı var. Peki senin gitar unpluggedken 60 sn sustain veriyor mu? Veriyorsa nedir, bana satsana 😀

Sap inceliğine gelince... Evet seninki ince olabilir. Zaten ben bir genelleme yaptım. Ibanez Prestige'lerin hemen hemen hepsi Prestige necke sahip olduğu için zaten inceler. Ama geçmiş yılların Ibanezlerinde durum böyle değil. Ayrıca en meşhur Jackson'ların bazılarından örnekler;

SL1 3rd Fret: .790”, 12th Fret: .850” (20mm-21.5mm)
SL3 3rd Fret: .790”, 12th Fret: .850”
KE2 Kelly 3rd Fret: .775”, 12th Fret: .835” (19.6mm-21.2mm)
SL2H 3rd Fret: .790”, 12th Fret: .850
WR1 Warrior 3rd Fret: .775”, 12th Fret: .835

Bunların hepsi neck-thru.

Benim elimde sapı kalın dediğim (19.2mm-21mm) bir gitar var. Bolt-on, Ibanez.
Yeni Prestige neckler (18.2mm-20mm) hem bolt-onlar hem neck-thrular
Eski superwizardlar (17.2mm-19.5mm) hem bolt-on hem neck-thrular

Gördüğüm bütün Epiphone, Gibson, Fender klavyeleri zaten kalın. Açıkçası sadece birkaç tane MusicMan ve ESP elime geçti bugüne kadar. ESP'nin biri (neck-thru) ciddi kalındı ama MusicMan (bolt-on) inceydi.
Yani...
Ibanez dışında bütün gitarların neck-thru olanları daha kalın saplı. Bu istisnaya ESP ve LTDleri de ekleyelim çünkü onlardan pek elime geçmedi. Malum çok pahalı şu ESPler. Hayatımda hiç PRS görmedim 😀
 
euphrates demiş ki:
Sustainden kastım ekipman olmadan yani unplugged sustaindi. Zaten aksi belirtilmediği sürece sustain bu şekilde kullanılır. Diğer türlü sonsuza kadar ya da dakikalarca sustain almak bolt-onla da mümkün ve her gitarla da yapılır. O zaman bir gitarın sustaininden nasıl bahsedebilirdik ki? Ama bu ikisi arasında ciddi doğallık farkı var. Peki senin gitar unpluggedken 60 sn sustain veriyor mu? Veriyorsa nedir, bana satsana 😀

Sap inceliğine gelince... Evet seninki ince olabilir. Zaten ben bir genelleme yaptım. Ibanez Prestige'lerin hemen hemen hepsi Prestige necke sahip olduğu için zaten inceler. Ama geçmiş yılların Ibanezlerinde durum böyle değil. Ayrıca en meşhur Jackson'ların bazılarından örnekler;

SL1 3rd Fret: .790”, 12th Fret: .850” (20mm-21.5mm)
SL3 3rd Fret: .790”, 12th Fret: .850”
KE2 Kelly 3rd Fret: .775”, 12th Fret: .835” (19.6mm-21.2mm)
SL2H 3rd Fret: .790”, 12th Fret: .850
WR1 Warrior 3rd Fret: .775”, 12th Fret: .835

Bunların hepsi neck-thru.

Benim elimde sapı kalın dediğim (19.2mm-21mm) bir gitar var. Bolt-on, Ibanez.
Yeni Prestige neckler (18.2mm-20mm) hem bolt-onlar hem neck-thrular
Eski superwizardlar (17.2mm-19.5mm) hem bolt-on hem neck-thrular

Gördüğüm bütün Epiphone, Gibson, Fender klavyeleri zaten kalın. Açıkçası sadece birkaç tane MusicMan ve ESP elime geçti bugüne kadar. ESP'nin biri (neck-thru) ciddi kalındı ama MusicMan (bolt-on) inceydi.
Yani...
Ibanez dışında bütün gitarların neck-thru olanları daha kalın saplı. Bu istisnaya ESP ve LTDleri de ekleyelim çünkü onlardan pek elime geçmedi. Malum çok pahalı şu ESPler. Hayatımda hiç PRS görmedim 😀

Evet dediğin doğru eğer unplugged düşünürsen. Ama elktro unplugged çalınan bir alet değil bunu da unutmamak lazım. Sustain en iyi dediğin gibi unplugged olarak denenerekten rezonans ve akustiği kontrol edilerek yapılır.

Seninkini okuyunca ne kadar az gitar denediğimi anladım. Ben neck-thru olarak sadece Ibanez ve Cort u kastetmiştim. Meğer bunların dışındaki neck-thru lar kalın saplıymış 🙂
 
Lonely_Guitarist demiş ki:
euphrates demiş ki:
Hayatımda hiç PRS görmedim 😀

Bu yaz 5-6 tane çalmışlığım var hepsinin neck leri birbirine benziyordu açıkçası .. Gibson dan biraz daha ince ve rahatlar..Ele oturuyor ama kalınlık hissi vermiyorlar.
Ufak bir ekeleme olsun benden.. 😉

Benim de mccarty ve standard 22 denemişliğim var.Hatta aleti edevatı satıp almaya niyetlendiydim ama kısmet olmadı 🙁 Sapı bence de Gibson'dan rahat.Ama genel olarak benim rahat ettiğim bir sap değil 🙂 (Niye alıcaktın diyebilirsiniz,ton rahatlıktan ağır basıyor desem 🙂 )
 
PRS deneyenler bir de onun ağırlığı hakkında bir şeyler yazabilirlerse mutlu ollurum.

Bu arada yukarıda resmi bulunan ESP hakkında, neredeyse tıpatıp aynı gövdeye sahip bir gitara sahip ev arkadaşı tecrübesi sayesinde, diyorum ki o gitar sağ kolun gitar gövdesine yanaştığı yerdeki eğim eksikliği sebebiyle uzun süre çalışlarda (otururken, ayakta değil) çok rahatsız oluyor. Yarım saatte anlaşılması zor ama biraz daha uzun çalarken rahatsız olduğumu hissediyordum. Ek olarak
rgt3020-neck.jpg

RGT3120TV%20Back.jpg

ve RG'ler arasında en sevdiğim modeller olan
RG2820CT-TW.jpg

rg282012.gif

Bu gitarlar da şahsen bakmaya doyamadığım gitarlardır.
 
Hellhound demiş ki:
Canneerr aslında cidden zor bir tercih.Ben de EMG manyetikli üst model bir LTD ve Dimarzio manyetikli bir Ibanez kullanıyorum.Peki hangisi daha iyi diye soracaksın 🙂 Şahsen Ibanezimi daha çok seviyorum ama tonunu karşılaştıran arkadaşlarım ESP'yi seçiyor.Bu seçimde EMG'nin sesi uzaktan kulağa hoş gelir sözünün etkisi büyük tabi 🙂 Ama gerçekten gitar çaldığımı hissettiren gitarım Ibanez.Aslında karşılaştırmam biraz aktif-pasif karşılaştırması oldu.Ama cidden arasında kaldığın iki gitar birbirine pek yakın tarzda gitarlar değil.Tür olarak spesifik bir ayrım yapabilir misin?(İstersen grup adı da verebilirsin)

valla spesifik bi ayrım yapamıyorum ama ilgilendiğim ve şarkılarını çaldığım gruplar Metallica,Dream Theater,Megadeth,Pentagram...İlk aklıma gelenler bunlar...

--bu arada ilgilenenlere teşekkür ederim...
 
Yahu göstermeyin şu RGT3120TV yi allah aşkına.
Yeni gitar aldım diyorum , para yok diyorum , lütfen diyorum. Gece gece deli etmeyin adamı.. 😛

O J custom da güzelmiş hani.. Japon sitesinde satılıyor çokça paraya.. Siyah renklisini denemişliğim var ama mavi de hoş durmuş açıkçası..
 

Geri
Üst