Jackson Soloist

  • Konuyu açan Konuyu açan Episode13
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Hem sevip hem nefret ettiğim bir gitar.

Geldik USA Jackson'a. Gelmek zorunda kaldık daha doğrusu, daha aşağı sınıflarda hemen gidip alabileceğimiz belirli bir kaliteyi tutturmuş gitar yok çünkü. Neyse, parayı gözden çıkardık(Amerika fiyatları 2900$ civarı olmuş bu arada bu arkadaşların), seçebileceğimiz özelliklere bakıyoruz:

1) Manyetik dizilimi (SL1 alırsak HSS, SL2H alırsak 2H)
2) Köprü seçeneği (String Thru modeli var, ancak sadece SL2H olarak var)
3) Alder yerine maun üzeri Flame Maple ve Quilt Maple seçeneği (Yine sadece SL2H olarak var)
4) Renk

Bu kadar!

String Thru ve HSSli bir gitar? Custom Shop!
Maun gövde ve String Thru? Custom Shop!
Maple klavye? Custom Shop!
Ters kafa? Custom Shop!
...

Ara ara bazı dükkanların kendilerine yaptırdıkları seriler var, onlarda bazen hoş şeyler çıkıyor. Mesela The Music Zoo için yapılan SL2H-V serisi


Obican hafızam beni yanıltmıyorsa string-thru SL1 gördüğümü hatırlıyorum ben, CS olmadan. Ama sen benden çok daha bilgilisin Jackson ve Charvel konusunda o yüzden iddia etmiycem şimdi..


Ben de SL2H-mahQ sahibi olarak bu gitarlar hakkında yukarıda söylenen olumlu yorumların tamamına katılıyorum. Gerçekten elinize aldığınız anda anlıyorsunuz gitarın yapım kalitesini. En ufak detayına kadar ince bir işçilik sözkonusu, tam evladiyelik gitarlar.

Ses konusunda da pek bişey söylemeye gerek yok yalnız benim Soloist sap ve gövde olarak da maun olduğu için sap manyetiği olan '59 ilk günden beri boğuk gelmişti bana ve Jazz ile değiştirince kendi zevkime göre 12 'den vurmuş oldum hedefi. Heralde fabrikaya söylense '59 yerine Jazz takın daha güzel olur bunlara diye karşılık olarak CS 'ye gidin derler bu ufak değişiklik için bile Obican'ın dediği gibi 😀

Bu arada MusicZoo'nun yaptığı SL V serisi Charvel Jackson hibriti gibi geldi hep ama ben beğendim açıkçası özellikle de boyasız maunları. Zaten şikayet edicek olsam tek şikayetim sapın arkasının cilası olurdu heralde soloist serisinin.. Orayı cilasız ve naturel bıraksalar gitar apayrı bişey olucak.. Ha unuttum CS 'ye gitmek lazımdı bunun için de di mi 😀

Son zamanlarda bakıyorum da Soloistlerin ABD 'deki fiyatları çok arttı. Ben 2010 'da alırken hem kur düşüktü hem de fiyat düşüktü ve şimdiki TR fiyatına göre çok uygun gözüken bir fiyata almıştım. SRV 'deki SL1 'ini satmak isteyen arkadaş da şimdiki fiyatları baz alarak satmak istemiş sanırım ama o fiyata cidden zor gözüküyor..


Son olarak şimdiye kadar gördüğüm en iyi Soloist ile sizi başbaşa bırakıyorum 🙂 ;

t54qgy.jpg
 
Ibanezlere de girsek hocam 😀 Çünkü şuan da istediğim gitarlar genelde Jackson Ibanez pasif manyetikli, rahat saplı hep gitar yok ortalarda.

Estağfurullah🙂 Benim denediğim Ibanez'lerde S540 Custom Sabre ve Satriani signature modelleri JS serileri dışında bu gitarlarla yıldızım barışmadı. Hele son prestige RG ikibin küsur serileri falan ne klavyesinden ne tonundan bir şey anlamadım. Ama tremolo köprüleri çok iyiydi. Arkadaşlar, bu işte tek doğru yok, bu fikirler kişiseldir. Başkasının beğenmediği size çok iyi gelebilir, en güzeli deneme imkanı bulmak.

Bu arada Jackson ile ilgili düşüncelerim Obican ile benzer sanırım. Ben bu markayı çok seviyorum ama anlamıyorum. MAHQ Soloist diye harika bir gitar yapmışsın, çıkarsana string thru body modelini, tak PAF türevi manyetik( Seymour Duncan Pearly Gates mesela), hem ergonomik olarak gitarla boğuşmak istemeyen hem de Les Paul tonu isteyen adama ilaç. Yok bunu istersen yallah custom shop.
USA Select üretimlerinde signature modeller ve DK1 dışında bolt on neck model yok mesela. DK1 gibi bir güzelliği HSS olarak istersen yine yallah CS. Bir de EMG setlerle çıkarıyorlar bunları, git bir de pasif manyetikli versiyonunu çıkar, HSS versiyonunu çıkar. Yok ille CS parası bayılacaksın, bilmem kaç ay bekleyeceksin.
Ibanez'in ESP'nin ne güzel maple klavyeli modelleri var. Jackson USA'da maple klavye istersen ya Adrian Smith signature alacaksın ya da yine CS. İlk aklıma gelenler bunlar, yaz yaz bitmez.
 
Herkesin düşüncesi (ve derdi) aynı sanırım. Jackson çok güzel, çok süper, çok rahat en önemlisi bana göre fiyatını hakeden bir gitar. bunun yanında manyetik değişimi hariç alternatif her şey için adres Custom Shop.
Ibanez ve ESP'nin en büyük avantajı, Signature serisi hariç tüm modellerinde bu alternatifleri sunabilmesi (maple neck, binding, matching headstock, neckthru, stringthru, tune-o-matic vs.)
Jem7v sonrası bir SL2 sahibi olarak (tatlısu ev çalgıcısı olduğumu da ekleyeyim, süper bir kabiliyetim yok) iki gitar arasında dağlar kadar fark var. Ibanez'in klavyesi hem daha ince, hem daha dar. Benim gibi küçük elli insanlar için uygun gibi görünse de Jackson'ın daha etli ve geniş klavyesi elime daha iyi oturuyor ve uzun süre çalımlarda daha az yorucu (ve haliyle) daha rahat geliyor. Tabii ki bu benim fikrim, koskoca Steve Vai Soloist kullanmıyorsa o da onun tercihidir.

Bu kadar yorum üzerine "e bilader neden satılıkta o zaman senin gitar?" sorusunun cevabı, güzel bir Charvel reissue bulduk, geliyor. Birinin yerine her ne kadar rahatsız, anti-ergonomik ve kütük gibi olsa da bir Gibson LP istiyor deli gönül. Maksat evde bulunsun🙂
 
Geçmişten bugüne İbanez'in herhalde 100 civarı farklı sap profilleri vardır. Wizard dediğimiz profilin isim değişikliği yapılmadan zaman içerisinde değişiklikleri vardır.

Dünya'da sırf bu nedenle klasik ibanez sap'larını 2. el arayan kişiler var. Wizard 2, bugün 90'lardan farklımı tam bilemiyorum ama Jackson'dan İbanez'e geçme düşüncesi olanların bu sap profilini ayrıca denemesini tavsiye ederim.
 
Herkesin düşüncesi (ve derdi) aynı sanırım. Jackson çok güzel, çok süper, çok rahat en önemlisi bana göre fiyatını hakeden bir gitar. bunun yanında manyetik değişimi hariç alternatif her şey için adres Custom Shop.
Ibanez ve ESP'nin en büyük avantajı, Signature serisi hariç tüm modellerinde bu alternatifleri sunabilmesi (maple neck, binding, matching headstock, neckthru, stringthru, tune-o-matic vs.)
Jem7v sonrası bir SL2 sahibi olarak (tatlısu ev çalgıcısı olduğumu da ekleyeyim, süper bir kabiliyetim yok) iki gitar arasında dağlar kadar fark var. Ibanez'in klavyesi hem daha ince, hem daha dar. Benim gibi küçük elli insanlar için uygun gibi görünse de Jackson'ın daha etli ve geniş klavyesi elime daha iyi oturuyor ve uzun süre çalımlarda daha az yorucu (ve haliyle) daha rahat geliyor. Tabii ki bu benim fikrim, koskoca Steve Vai Soloist kullanmıyorsa o da onun tercihidir.

Bu kadar yorum üzerine "e bilader neden satılıkta o zaman senin gitar?" sorusunun cevabı, güzel bir Charvel reissue bulduk, geliyor. Birinin yerine her ne kadar rahatsız, anti-ergonomik ve kütük gibi olsa da bir Gibson LP istiyor deli gönül. Maksat evde bulunsun🙂


Bende de charvel re issue var.Geldi mi sizinki? jackson soloist-jem-reissue charvel sap kıyasını bilmek isterdim dilerseniz bana bir öm atabilirsiniz.Gerçekten bu 3 gitarın çeşitli renk ve modelleri dışında şimdilik gitar düşünmüyorum.Sap profili en önemli konu.Rahat gelmezse çalamazsın bitti.Benim de elim çok büyük değil.Steve vai nin eli eşşek kadar yalnız sap elinin içinde kayboluyor 🙂
 
Ay sonunda bir aksilik olmazsa bekliyorum. Serdar'ın (osxfang) Charvel'de bir dönem elimden geçtiği için kıyaslayabiliyorum. Açıkçası benim için SL2 hepsinden daha üst sırada. Abanoz klavye, recessed floyd, neckthru yapı, maple kaplama, sap profili falan diğerlerinden öne çıkarıyor. Gelecek Charvel rosewood tuşe ama benim için çok önemli değil. Dediğim gibi zaten ya SL2, ya Charvel gider, yerine bir LP gelir. Ben de elimi eteğimi çekerim bu işlerden hedefim budur.
 
Bir tane jem abanoz tek parça sap gördüm de ona ilerde çalışayım diyorum ama sap profili önemli işte.Ben açıkcası dar sapları seviyorum.Bana charvel/jackson sapları ibanezler prestige saplardan daha dar geldiği için elime tam oturdu.Rosewood tabi tam olmamış.Abanoz da iyi ama charvel maple olması çok daha iyi olurdu.Maple hissiyatını abanoza bile değişmem.Serdar charvelleri 2 ledi.en son aldığı wayne yapımı mı ama bilmiyorum.Bu arada wayne guitars var o filan denk gelirse onu da alabilirsin.Şuan ki charvel üretimleri fender e ait.Charvel in efsane neck profilini wayne charvel yapar.2005/2006 da o da fenderden ayrıldı. Wayne charvel gitmeden önce yanındaki elemanları yetiştirip,öğretmişse fender de aynı profille yapıyordur.Ama wayne gittikten sonra standart seride fender strat kafalara geçtikleri için, fender lisansı altında yaptıklarını her gitarın arkasındaki naylonlara yazıyorlar. Yani o klasik charvel pointy headstock da artık custom shop order ina girdi.Fender açıkcası işleri yokuşa sürüyor.Charvel gibi bir markaya fender strat kafayı standart hale getirmek charvel ruhuna haksızlık.Jackson a da aynı naneyi yapıyor bu yüzden en küçük istekler için bile cs ye gitmen gerekiyor.Fender in pazarlama stratejisinden ötürü bu hal aldı bence.
 
Charvel'in sapı SL2'den daha dar bu arada. Eski San Dimas Jackson'lar aynıdır Charvel'lerle tahminen ama yenileri en azından böyle değil. Diğer yandan maple tutkum yok, pointy olduktan sonra fingerboard gerçekten ikinci sırada. Olsaydı daha iyi olur muydu, satarken belki talibi daha çok olurdu. Gitar gelince zaten ilanımda göreceksiniz diyeyim, başlığın soloist olmasından felli tekrar Jackson'a döneyim. Her fani bir gün USA Jackson'ların tadına bakmalı diyeyim.
 
Geçmişten bugüne İbanez'in herhalde 100 civarı farklı sap profilleri vardır. Wizard dediğimiz profilin isim değişikliği yapılmadan zaman içerisinde değişiklikleri vardır.

Dünya'da sırf bu nedenle klasik ibanez sap'larını 2. el arayan kişiler var. Wizard 2, bugün 90'lardan farklımı tam bilemiyorum ama Jackson'dan İbanez'e geçme düşüncesi olanların bu sap profilini ayrıca denemesini tavsiye ederim.

USA kalitesinde bir Jackson kullanıp, Prestige Ibanez'e geçmek mi? Gibson R7 kullananlar da SX'e geçsin madem...

Ibanez'in sap profili gereksiz ince gelmekte bana. Jackson'ın nispeten etli ve ele daha oturan sapına alıştıktan sonra Ibanez'in ince ama aslında ele çok da iyi oturmayan saplarını daha iyi anlamış oluyor insan. Bunun dışında Ibanez'deki ince sap+ FR sistemi yüzünden tonlar gereksiz tiz ve hacimsiz gelmekte, en azından Basswood modellerde bu sıkıntı var.

Ayrıca uzun süreli performanslarda Ibanez'in ince sapı daha yorucu oluyor.
 
USA kalitesinde bir Jackson kullanıp, Prestige Ibanez'e geçmek mi? Gibson R7 kullananlar da SX'e geçsin madem...

Ibanez'in sap profili gereksiz ince gelmekte bana. Jackson'ın nispeten etli ve ele daha oturan sapına alıştıktan sonra Ibanez'in ince ama aslında ele çok da iyi oturmayan saplarını daha iyi anlamış oluyor insan. Bunun dışında Ibanez'deki ince sap+ FR sistemi yüzünden tonlar gereksiz tiz ve hacimsiz gelmekte, en azından Basswood modellerde bu sıkıntı var.

Ayrıca uzun süreli performanslarda Ibanez'in ince sapı daha yorucu oluyor.

Sap profili haricindeki noktalar ayrı bir konu ama dediğim gibi bırakın her modeli, bazı modellerin üretim yıllarında bile sap profili farklıdır yani "güncel prestige neck söyledir tüm ibanezlerde demek budur" demek haksızlık olur.
 
USA kalitesinde bir Jackson kullanıp, Prestige Ibanez'e geçmek mi? Gibson R7 kullananlar da SX'e geçsin madem...

Ibanez'in sap profili gereksiz ince gelmekte bana. Jackson'ın nispeten etli ve ele daha oturan sapına alıştıktan sonra Ibanez'in ince ama aslında ele çok da iyi oturmayan saplarını daha iyi anlamış oluyor insan. Bunun dışında Ibanez'deki ince sap+ FR sistemi yüzünden tonlar gereksiz tiz ve hacimsiz gelmekte, en azından Basswood modellerde bu sıkıntı var.

Ayrıca uzun süreli performanslarda Ibanez'in ince sapı daha yorucu oluyor.


Aynı şeyi ben de deneyimledim.1 saat ya da üstü çalınca ibanez prestige neck elimi yordu bileklerime krap giriyor.Kullandığım gitar da maun rg 3120 2001 yapım şu anki 25xx serisinden daha iyi tonal ve sap olarak.Zuhalde bir tane 25xx denemiştim ona göre söyluyorum ama 3 yıl önceydi.Son rg serileri nasıl bilmiyorum.Her sene tonlarca rg modeli çıkartıyor ibanez.80 lerin sonu 90 ların başı rg 5xx leri bilmiyorum onların tek parça sap olanları var belki onların sap profili beklediğimiz gibi değildir.Jackson kullanan birisinin ibaneze alışması zor olur.Alder in sıcak tonun tadını aldıktan sonra ıhlamur un tonal anlamda bir jackson severi tatmin etmeyeceğini düşünüyorum.Arada dağlar kadar fark var.
 
Aslında var ya san dimas 85 86 soloist ile fender sonrası şimdiki soloistleri kullananlar olsa da bir karşılaştırmasını görsek süper olurdu.

Fender, Jackson firmasını 2002 gibi satın almıştı hatırladığım kadarıyla. Bu dönemde de hiç bir kalite değişikliği olmadı. Ama 1990 öncesi ve sonrası USA gitarları kıyasla dersen, çok ciddi bir fark var arada. Eski gitarlar bir veya iki sınıf daha üstün, Suhr sınıfında gitarlar.
 
Bir adam var jackson koleksiyoncusu elinden baya gitar geçmiş.Adam en sonunda yine 90 lar öncesi usa jacksonlara döndü ki harbi harbi artık eski gitarlar metal aksamları çok kullanılmışsa bitmiştir.Fretler dahil çoğu parçasının değişmesi gerek nereden baksan 30 yıl... Sap profili filan da baya farklıymış.Ama daha bırak elime geçmesini canlı canlı sesini duyamadık bile.Bolt on olsa ona da tamam diyecem.Neckthru zaten gelmiyor gümrük limitine takılıyor sürekli..
 

Geri
Üst