“Ska”nın söylediklerine katılıyorum,yalnız bende dahil rockçuların marshall takıntısını anlamıyorum,bi anlamdada mecburiyet belki çünkü yukarda söylediğim (soldano,Bogner,vs…)tarzı aletleri Türkiye şartlarındaki çoğu gitarist elde edemez sanırım (maddi açıdan) yani söylemeye çalıştığım Marshalldan çok daha iyi ampliler var,neyse senin bütçen sanırım Ska’nın dediği gibi 2.el bir DSL için yeterli ki lambalı ve o tarz bi alet için 900$ fena fiyat değil.
Marshall VS’lerde yine sözü edildiği gibi preamp katında (VS65 ve VS100)1 adet 12AX7 tube bulunuyo
MG ‘de ise sanırım ovrdrive ve dist. Transistörde üretilip power’da bunu renklendirmek amacıyla lamba koymuşlar yani preamp kısmı lambalı değil yani asıl önemli olan kısım…bence
Eğer genel anlamda tarzın heavy ise Peavey 5150’ler TSL’lerden daha ucuz(sanırım 800$ civarıydı yanlış hatırlamıyosam tabi sadece head) ve dünya üstünde enfazla gain stage’e sahip ampli”Eddie Van halen’ın isteği üzerine tabiki” (bknz aşağıda asyalı gitarist Keenan’ın Guitar amp evolution yazısından gain stage hakkında bir alıntı)
AMPLIFIER / Total Stages/Stages Before EQ /Stages After EQ
1. Fender "tweeds", 60's Marshalls: 2 / 2 / 0
2. Fender blackface (normal channel) 2 / 1 / 1/
3. Fender blackface (reverb channel) 3 1 / 2/
4. Mesa-Boogie (lead channel) 4 / 1 / 3/
5. Mesa-Boogie (lead channel) 5 / 1 / 4 /
6. 1970's Marshall Master Volume 3 / 3 / 0/
7. Early JCM-800's 3 1 / 2/
8. Later JCM-800's, JCM-900's 3 3 / 0/
9. Bogner FISH (brown channel) 4 4 / 0/
10. Soldano (lead channel) 5 / 5 / 0/
11. Peavey 5150 6 / 6 / 0/
1. 1950's Fender "tweeds", 1960's Marshalls
in----G1---------volume----G2----EQ-------------------->
2. 1960's Fender "blackface" normal channel
in----G1---EQ---volume----G2--------------------------->
3. 1+2: 1960's Fender "blackface" reverb channel
in----G1---EQ---volume----G2--RESISTOR--G3----->
4. 1970's and 1980's Mesa-Boogie lead channel
in----G1---EQ---volume----G2--------------G3----G4-----------------------master volume--->
in----G1---EQ---volume----G2--------------G3----G4----G5----------------master volume--->
6. 1970's Marshall Master Volume
in----G1---------volume----G2----------------G3---------------------EQ---master volume--->
7. Early JCM-800's with diode clipping
in----G1---EQ---gain---G2---DIODES---volume--G3--loop--Phase Inverter---master volume--->
8. Later JCM-800's, and JCM-900's with diode clipping (diodes in rectifier circuit)
in----G1---------volume----G2---DIODES----G3-------------------------EQ---master volume--->
9. Bogner "FISH" preamp (Brown Channel)
Marshall 30th Anniversary (Lead Channel)
in----G1---------volume----G2--------------G3----G4----------------EQ---master volume--->
10.Soldano lead channel
in---G1---------volume----G2--------------G3----G4----G5---------EQ---master volume--->
11.Peavey EVH 5150
in---G1---------volume----G2--------------G3----G4-----G5---G6---EQ---master volume--->
Elindeki paraya yine iyi bir heavy ton yakalamanın için alternatif olarak sana şunu önerebilirim,Dünyada üretilen ilk rack midi controller ve tube preamp’ı ADA MP-1 valıp VS100 yada kötü sayılmayacak bir transistörlü ampliyi power olarak kullanarak yine sağlam bir heavy sound yakalayabilirsin.MP-1’dan sonra ilk çıkan Mesa Boogie’nin TRIAXIS yine gitaristlerin ilgisini çekmiş ama hiç biri MP-1’ın tadını bulamayıp tekrar geri dönmüşler ve 80’s heavy müziğinde duydugun tüm sağlam tonlar bu aletle yapılmış olup şu anda mumla aranan bir preamp ve ayrıca ilk çıktığında 2 x 12AX7 şeklinde bir preamp katı bulunup sonra yine 3 lambalı modifikasyonlarıda üretilmiş bu söylediğim aletin çok ciddi bir kullanıcı potansiyeli var tüm heavy gitaristleri adına …yalnız bulman zor olabilir yurtdışından getirebilirsin…
Marshall’ın power brake hakkında bir eklemede bulunıyım TSL’lerde uzun süre kullanıldıgında içindeki bazı parçalar eriyip yanık kokuyomuş böyle bir hatası varmış aletin…
Ayrıca 2x50w şeklindeki ampliler 100w mıdır diye sormuşsun,hayır değildir 2 tane 50w amplinin bir arada çalışması ile eşdeğerdir ve stereo efektlerde etkili bir sound yaratmak için daha elverişlidir(chorus,flanger,delay,…time based effects)gibi…
Sonuç olarak bende elindeki paraya hemen alabileceğin alternatif “Ska”nın önerdiği DSL’dir.Ama sabrın ve yurtdışı tanıdık imkanın falan varsa sabredip söylediğim alternatifleride değerlendirebilirsin. POD’lar hakkında ise şahsi fikrim, eğer speed,thrash falan yapıcam diyosan bence uymaz çünkü demolardan dinlediğim kadarıyla overdrive ve clean’de iyi modelleme yapıyo ama hi-gain’de o processor havası açığa çıkıyo yani analog tadı yok gibi geldi…