Mesa Boogie Rectifier 4x12 Test .

Kayıtla uğraşan herkes bilirki ,her hoparlörden az farklarla da olsa ayrı ses gelir.Bu yüzden sadece tek hoparlör seçip , mikrofon pozisyonlamak yeterli değildir çoğu zaman. Aynı zamanda hangi hoparlörün o an zincire en uygun olduğuna karar vermek de gerekir.. Arada fırsat buldukça kendimize zamandan kar etmek için Testere tv bahanesiyle kayıtlar yapıyoruz. Bu video da hızlıca tona müdehale etmeden ve hatta bas gitar dahi koymadan hazırlandı. Kendi adıma şu hoparlör daha iyidir ,kötüdür demeyeceğim ama farklı olduğu bariz görünüyor kanımca. Paylaşmak istedik.Umarım fikir verici olmuştur.
Gitar😛rs mike mushok. Amfi:jcm 800 2210
 
Estafurullah. 1x12 de haliyle neyse o. Aynı kabinde birden fazla hoparlör var ise aynı model bile olsalar aynı ses vermeleri imkansıza yakın. Bir çok etmen var. Dirençlerdeki değişikliklerden tutunda kasada bağlandıkları bazanın yoğunluğunun bölgesel değişebileceği vs vs. Ana daha öncede çok kabin modladım gördüğüm en büyük değişiklik kaynağı hoparlör vidalarının kasaya ne kadar sıkıldığı 🙂 komik gelecek ama resmen davul derisi tonlama işi gibi bu iş ve üretici firmalarda bu konuda hassas değiller. Çok sıkarsanız resmen ses tizleşiyor. Özellikle döküm olmayan hoparlör kasalarda. Ki bu neredeyse bütün gitar hoparlörlerinde geçerli.
 
Her bir speaker neredeyse farklı bir kabin gibi ton vermiş cidden. Favorim sağ üst speaker oldu. Drop G akordu definasyon anlamında en iyi o vermiş gibi geldi. Ah şu mushok pick up lar akord düşürünce klasik dağılmasını yapmasa birde..
Neticede güzel bir test olmuş, elinize sağlık.
 
Yermek gibi algılamayın; ama testinizi ve sonuçlarını çok da doğru bulmuyorum.

Her ne kadar videonun tanımında "Same placement with the same mic distance" gibi bir ifade kullanmış olsanız da bunu tutturmanız mümkün değil; zaten videoda da bariz görünüyor: Sol üst hoparlörü mikrofonlarken merkeze daha yakın, sol alt hoparlörü mikrofonlarken de merkezden daha uzak tutmuşsunuz.

Dolayısıyla,
... farklı olduğu bariz görünüyor kanımca ...
sonucu doğru değil. Hoparlörlerin farklı noktasını mikrofonlamışsınız, ses o yüzden farklı geliyor. Her hoparlörü mikrofonlarken kamera konumu ve açısı da değiştiği için diğeri ki hoparlör hakkında kesin fikir beyan etmek istemiyorum; ama yüksek olasılıkla onlar için de aynı şey geçerli.

NOT:
Mikrofon konumu, hoparlöre açısı, mikrofon-hoparlör (veya kabin önündeki grill kumaşı) arası mesafe gibi fiziksel büyüklükler, sonucu "doğrudan" etkiler. Örneğin mikrofonu hoparlöre tam dik tutmakla 10-15° açılı tutmak -ki böyle küçük bir açısal farkı gözle (sezgisel) fark edemezsiniz- tonu değiştirir; çünkü -her ne kadar mikrofon konumuna bağlı olsa da- mikrofonun hoparlör merkezine veya koni yüzeyine bakma durumu söz konusu. Benzer şekilde, aynı açıda ama hoparlörün farklı noktasına bakan konumda tutmak da tonu inanılmaz değiştirir. Örneğin merkeze yaklaştıkça tiz, merkezden uzaklaştıkça mid ve bas tonlar ağırlıklı duyulur. Sizin videoda da sol alt hoparlörü mikrofonlarken merkezden epeyi uzaklaşmış ve koni yüzeyini ortalamışsınız. Yani mid (hatta low-mid) bölgesine girmişsiniz. Videonun 28. saniyesi ile 64. saniyesi arasındaki fark da bunu doğruluyor zaten.
 
Son düzenleme:
Ya programcı ne yaptın sen be hoca🙂 Sonuçlar enteresan olunca sınırlı kalmasın herkes faydalansın, videolandıralım da paylaşalım dedik.Çekim sonrası boş kalmasın diye gençlerin iphone dan çektiği açılardan evrenin başlangıcını çözmüşsünüz. Biraz acı gülümsedim ama sıkıntı yok. Her zaman mutlaka bizim memleket forumlarında oluyor biri böyle.Yazmışız koca koca center cap ve aynı mesafeler diye 🙂 HA nedennn aynı açıdayken çekmediniz resmi Nedenn diyorsan gençler adına özür dilemem rahatlatırsa dileyeyim. Öncelikle kendi bilgimiz için yapıyoruz testi.Böyle test yaparken sence kafamıza göre sallayarak mesafeler yapılırmı? Kalıbından pointer lambasına kadar kullandım. Yok ben inanmam siz hepimizi kandırmak için oturdunuz uğraştınız ve o kadar salaksınızki resimden sizi yakaladım diyorsan, işte arşın işte fersah .( Ankaradaysanız yada yolunuz düşerse buyurun dilerseniz aynı kabinide ödünç veririz.yaparsınız daha iyisini. Ha yok ben çok bilgiliyim lowmid,koni açı falan bilirim illada şovumu yapıcam diyorsanız buyurun tabi bir engel yok.
 
Cagonk orada sıkıntı gitarda değil sanırım.esasında biraz bende. Telleri 60 numara çektim yeter zannettim ama g için dahada kalın yapmak gerekiyormuş demekki. Ya da sol diez olacaksa illa 27 sapta yetmiyor denilebilir. Gerçi o dağınık salınımı esasında ben sevdim birazda. Bu testten daha önce yaptığımız bir test daha var eğer programcı 84 kızmazsa onu da paylaşayım.🙂 stok resimler kullanılmış videoda şimdi ne belli manyetik değiştiğiniz falan diyebilir. Videoda farklı manyetiklerle aynı teller üzerinden aynı rifin kemperden çalınması var. Belki fikir verici olabilir.
 
Yakko, bendeki 28" lik bariton da .60 lık tel ile G yi kurtarmıyor. Ama 68 yada 72 tel ile G veya F# de harika tansiyon ve entonasyon yakalıyorum. Mushok 27,7" sap, aşağı yukarı aynı gerilimi alırsınız sizde. Birde zevk meselesi tabi ama akord A nın altına inildi mi kulağım aktif manyetiğe özgü o sıkı tonu arıyor o yüzden stock mushok pick up ı biraz dağınık buluyorum. Dediğim gibi zevk meselesi 🙂
 
Ya programcı ne yaptın sen be hoca🙂 Sonuçlar enteresan olunca sınırlı kalmasın herkes faydalansın, videolandıralım da paylaşalım dedik.Çekim sonrası boş kalmasın diye gençlerin iphone dan çektiği açılardan evrenin başlangıcını çözmüşsünüz. Biraz acı gülümsedim ama sıkıntı yok. Her zaman mutlaka bizim memleket forumlarında oluyor biri böyle.Yazmışız koca koca center cap ve aynı mesafeler diye 🙂 HA nedennn aynı açıdayken çekmediniz resmi Nedenn diyorsan gençler adına özür dilemem rahatlatırsa dileyeyim. Öncelikle kendi bilgimiz için yapıyoruz testi.Böyle test yaparken sence kafamıza göre sallayarak mesafeler yapılırmı? Kalıbından pointer lambasına kadar kullandım. Yok ben inanmam siz hepimizi kandırmak için oturdunuz uğraştınız ve o kadar salaksınızki resimden sizi yakaladım diyorsan, işte arşın işte fersah .( Ankaradaysanız yada yolunuz düşerse buyurun dilerseniz aynı kabinide ödünç veririz.yaparsınız daha iyisini. Ha yok ben çok bilgiliyim lowmid,koni açı falan bilirim illada şovumu yapıcam diyorsanız buyurun tabi bir engel yok.
Bırakın efendim bunları. Şu ergenvari üslubunuzdan da vazgeçin lütfen. Benim şov yapacak durumum yok, ihtiyacım da yok. Asıl siz iddia ettiğiniz şeyi sergilemiyorsunuz. Sonra da bana ahkâm kesiyorsunuz. Yakışmıyor. Bunu denemek için Ankara'ya kadar gelmeme de gerek yok, 2 farklı 2x12 (ENGL Pro ve bendeki Harley Benton) denedim, ikisi de Çin V30 yüklü. Her iki kabinde de, mono modda hoparlörler (her bir speaker tek başına) aynı sesi veriyor. Ha, eğer siz "bende 4 hoparlör de aktifti. Birinden diğerine sızıntı olmuştur" diyorsanız, yakın mikrofonlamada sızıntı olmaz.

Işıklı işaretçiyle, kalıpla vs. uğraşmışsınız madem, öyle çekseydiniz videoyu. Daha ciddi olurdu. Boş kalmasın diye bebelerin iPhone ile çektiği videoları eklemişsiniz/koymuşsunuz filan, çok gülünç. Hem "Test" adı altında ciddi bir işe kalkışıyorsunuz videolu filan, hem de savsaklıyorsunuz. Videonuzun altına yorum yapan, biraz da işten anlayan biri (Yabancı/Türk fark etmez) "Aynı konumlama demişsiniz de videoda öyle görünmüyor" derse "Ya bizim bebeler iPhone ile sonradan video çektiydi, boş kalmaması için koyduk" diye cevap verirsiniz 👍 Ben bu konuda samimi olduğunuzu düşünmüyorum.

Hoparlör dediğiniz şey, hele de orijinal ingiliz, 4 tanesi bir araya gelip de bu kadar farklı ses verir mi? Aklınız alıyor mu bunu? Aynı kabinde bu kadar farklı ses verse herifler üretimi durdurur. Kağıdı aynı, mıknatısı aynı, sarımı aynı, boyutları aynı, tornadan/makineden çıkıyor, her şey milimetrik. Eee? Farklı ses... Öyle şey olmaz. Çok az farklar olabilir, ama böyle dünya kadar fark olmaz. Ya elinizdekinde bir arıza var ya da mikrofonlamada sıkıntınız var. Kanaatim, ikincisi.
 
Eskiden olsa gerçekten severdim bu zırvalık tartışmalarını ama sen neye inanırsan inan sadece şunu bil bu işlerle uğraştıkça bir gün içindende olsa hakkımı yediğini göreceksin. Yap kendi testini bir 4x12 ile deki öyle değilmiş böyleymiş. Aynı anda yabancı bir forumda yazıyorum oradaki adamlar yenimi farkediyorsun modundalar. Bizim burada yazdığımıza bak 🙂 Başkada bir şey demeyeceğim cidden müzik içinden bir insanın bu durumda olması sadece üzüyor. O güne kadar rasgele. En büyük sensin .
 
Cagonk 68 de tel tercihin nedir ? Kıyas şansın oldumu ?
Hocam tel tecrübelerimi kısaca yazayım o zaman:
Daddario 14-68 standart olarak geldi gitarla. Drop G ye kadar sağlıklı iniyor, parlak bir tonu var ama güzel.
Sonra üst teli yine daddario .74 ile değiştirdim. Kusursuz entonasyon ile F# veriyor. F de sınırlarına geliyor. Low E için .80 gerekli.
Ernie Ball 13-72 baritone takım Drop G ve F# için güzel seçim. Beğendiğim bir tonu var.
DR DDT nin .65 lik setini kullandım. Drop G# ve G için güzel bir seçim, tonu biraz kuru-hacimsiz ama entonasyon ve uzun çalımda akord kaçırmama konusunda harika.
Favorim Dunlop Heavy core 7 tel setini alt mi telini takmadan kullanıyorum. .60 tel ile Drop G# de kuru-hacimli bir ton ve mükemmel entonasyon alıyorum.

Tabi yukarıda ki deneyimlerin 28" sap için olduğunu okuyan arkadaşlar unutmasın. Standart saplarda bu sonuçları vermeyecektir.
 
Hocam tel tecrübelerimi kısaca yazayım o zaman:
Daddario 14-68 standart olarak geldi gitarla. Drop G ye kadar sağlıklı iniyor, parlak bir tonu var ama güzel.
Sonra üst teli yine daddario .74 ile değiştirdim. Kusursuz entonasyon ile F# veriyor. F de sınırlarına geliyor. Low E için .80 gerekli.
Ernie Ball 13-72 baritone takım Drop G ve F# için güzel seçim. Beğendiğim bir tonu var.
DR DDT nin .65 lik setini kullandım. Drop G# ve G için güzel bir seçim, tonu biraz kuru-hacimsiz ama entonasyon ve uzun çalımda akord kaçırmama konusunda harika.
Favorim Dunlop Heavy core 7 tel setini alt mi telini takmadan kullanıyorum. .60 tel ile Drop G# de kuru-hacimli bir ton ve mükemmel entonasyon alıyorum.

Tabi yukarıda ki deneyimlerin 28" sap için olduğunu okuyan arkadaşlar unutmasın. Standart saplarda bu sonuçları vermeyecektir.
Standart sapla denemek mi? Annecim... 😱
 
Video güzel ama çıkarım bence yanlış. Doğru anladıysam, 4x12 kabin içerisindeki her hoparlörün tonlarının farklı olduğu sonucuna ulaşılmış. Kabin, aynı anda titreşen 4 hoparlörü ile birlikte tümleşik bir yapı gibi kabul edilebilir ve bu videodaki sonuç, kabinin farklı noktalarının nasıl farklı tınladığıdır, hoparlörlerin değil. Yani siz bu kabindeki hoparlörleri söküp 1x12 kabine sırayla yerleştirip test etseniz, %99 aynı tonu alırsınız.
Ben Celestion'ın sahibi olsam ve aynı model ürünlerim bu kadar farklı sonuç verse utancımdan yerin dibine girerim. Ya olur mu öyle şey 🙂 ?
 
Doğru anlamamışsın antbalcı. Çıkarırsan tabiki aynı sonucu alırsın. Buradaki durum yukarıda da olası sebeplerini yazdığım gibidir.
 
Yani esasında kayıt imkanı olmayan arkadaşların bile şöyle çok basitçe anlama şansı da var. (Varsa imkan kulaklık ve mikrofon kullanınız) Kulağınızı koruma altına alıp hoparlörleri abartı açmadan ayrı ayrı dinleyiniz. Bu şekilde evet mikrofonlamadaki gibi aynı yeri dinlemeniz çok zor ama yinede beyniniz kıyası yapacaktır.
 

Geri
Üst