Müzik Teorisi müzik yaparken ne kadar yardımcı oluyor?

Ülkü E ile bir akrabalığın var mı? Aynı arsızlık çünkü.
Arsızlık değil, kendini bilmezlik.
Yüzüstü betona çakılıp gerçeklikle yüzleşmeden kendine gelemez bu kafa.
Bir şey çalabildiği filan yoktur, ama sorarsan çok "yaratıcıdır"🙂

"Bak sana bir örnek: Django Reinhardt. Bu ismi biliyor musun? Efsane bir caz gitaristi." 🤣 🤣 🤣
Ah be çocuğum... Sen burayı liseli "kankalarınla" dolu filan mı sanıyorsun. Kime ne masal anlatıyorsun?

Bu kadar cahil olmasa, Django'nun çaldığı şeylerin klasik armoni (triadlar, komşu tonlar...) temelli olduğunu bilirdi🙂 Gypsy jazz dediğin şeyin temeli zaten Avrupa'nın folklorü, klasik müzik de teorisi de oradan çıkma.

Miles Davis "yanlış nota yoktur" demiş. Bak bak bak...
1) Miles Davis'in Juilliard'da okumuşluğu var. Orada ne okumuş acaba ? Sıfır teorili pratik saç kesme/çim biçme kursu mu?
2) O sözün tamamı, "Yanlış nota yoktur, yanlış çözülüş vardır" şeklinde geçer. Ne anlama geldiğini bilmek için teori bilmek gerekir.
3) Bu söz Davis'e olduğu gibi piyanist Bill Evans'a da atfedilir.

Bunlar hep Google yüzünden. Çok enteresan karakterler buluyor bu forumu....

Ha bir de 3. derecedeki minör akışını bozmamak gibi bir derdim yok. Ben onu genellikle altere de ederim; III7b9 olarak çalarım. Ama emprovizede onun üzerine V7, bII7, bVII7 alterasyonlarını da çalarım. Teori biliyorum çünkü🤣
 
Arsızlık değil, kendini bilmezlik.
Yüzüstü betona çakılıp gerçeklikle yüzleşmeden kendine gelemez bu kafa.
Bir şey çalabildiği filan yoktur, ama sorarsan çok "yaratıcıdır"🙂

"Bak sana bir örnek: Django Reinhardt. Bu ismi biliyor musun? Efsane bir caz gitaristi." 🤣 🤣 🤣
Ah be çocuğum... Sen burayı liseli "kankalarınla" dolu filan mı sanıyorsun. Kime ne masal anlatıyorsun?

Bu kadar cahil olmasa, Django'nun çaldığı şeylerin klasik armoni (triadlar, komşu tonlar...) temelli olduğunu bilirdi🙂 Gypsy jazz dediğin şeyin temeli zaten Avrupa'nın folklorü, klasik müzik de teorisi de oradan çıkma.

Miles Davis "yanlış nota yoktur" demiş. Bak bak bak...
1) Miles Davis'in Juilliard'da okumuşluğu var. Orada ne okumuş acaba ? Sıfır teorili pratik saç kesme/çim biçme kursu mu?
2) O sözün tamamı, "Yanlış nota yoktur, yanlış çözülüş vardır" şeklinde geçer. Ne anlama geldiğini bilmek için teori bilmek gerekir.
3) Bu söz Davis'e olduğu gibi piyanist Bill Evans'a da atfedilir.

Bunlar hep Google yüzünden. Çok enteresan karakterler buluyor bu forumu....

Ha bir de 3. derecedeki minör akışını bozmamak gibi bir derdim yok. Ben onu genellikle altere de ederim; III7b9 olarak çalarım. Ama emprovizede onun üzerine V7, bII7, bVII7 alterasyonlarını da çalarım. Teori biliyorum çünkü🤣
Ah be abim, belli ki çaldığın o altere edilmiş III7b9’lar seni bir boyut kayması içine sokmuş. Bak, sen buraya Miles Davis lafıyla giriş yaparken, bir yandan da kafanda Pachelbel’in Canon’unu gypsy jazz diye çalıyordun galiba. 'Yanlış nota yoktur, yanlış çözülüş vardır' demişsin. Abim, bu çözülüşü yanlış yaparsan, çözülen şey müzik değil, senin sinir sistemin olur. Miles Davis Juilliard’da okudu diyorsun ama senin armoni bilgin daha 'Fa diyez nerede basılıyordu ya?' seviyesinde. Django Reinhardt’a folklor diyorsun. Abi, Django’yu folklor diye tanımlamak, Beethovencim için 'İyi bağlama çalıyordu' demek gibi bir şey. Adam iki parmakla Avrupa müzik tarihini yazdı, Hem sen alterasyonla III7b9 yaparken, Django o sırada sadece bir D9’u çözerek resmen 'modülasyon sanatı' yapıyordu. Ama senin dünyanda, belli ki her şey altılar ve sus dörtlerle çözümleniyor. III7b9 üzerine V7 altere ederim' diyorsun ya... Abim, şu lafı duyunca Fender Telecaster’ım dolaptan atlayıp, 'Yeter artık bu armoni katliamı!' diye bağırdı. III7b9 çalıyorsun, üzerine altere edilmiş V7 diyorsun, ama arada bir Maj7#11 bırakmayı hiç düşünmüyorsun, değil mi? Çünkü teoriyi yarım yamalak bilip 'improvize yapıyorum' ayağına yatıyorsun. Altına ben G7#9/F koysam, kafanda MIDI ekranı glitch atar. Hadi bunu geçelim, V7 alterasyonuna bII7 koyuyorsun ya... O sırada melodik çözülüşün nereye gidiyor, haberin var mı? Muhtemelen üç kere F Lydian’a girip çıkıyorsun, ama bunu yaparken alt arpejle kontrpuanı da bozuyorsun. Abim, bunu cazda yapsan, sahneye çıkan adamlar seni sırtına 'Circle of Fifths' dövmesi yapıp uğurlar. Miles Davis’in sözlerini Google’da bulmuşsun' diyorsun, ama kendin III7b9’larla Google Translate’teki Arapça çeviri gibi çalıyorsun. Yahu, bir kere V7 alterasyonunu b6’ya bağlamak yerine, neden sus4/maj9 yapmayı denemiyorsun? Çünkü belli ki teoriyi değil, YouTube’da 'How to sound jazzy in 5 minutes' videosunu izlemişsin. Bir de şu 'Avrupa folkloru' olayına dönelim... Abi, senin için gypsy jazz Avrupa folkloru ise, tahminimce senin armonik minor modları açıklama şeklin şu: 'Bu da Avrupa’nın halk türküsü.' Yani, adamlar Dorian b2 ile dünya kuruyor, sen hâlâ 'Komşu tonlar' deyip birinci katta kalıyorsun. Hadi oradan Pentatonic Godfather! Ve son olarak Alterasyon diyorsun ya... Abim, gel sana şöyle bir alterasyon tarifi vereyim: Al bir IVm7b5, üstüne maj9 ekle, sonra yanına bir diminished alt ton koy, ama hepsini tavada güzelce çözmeden önce üzerine bir sus4 bas.
 
Ah be abim, belli ki çaldığın o altere edilmiş III7b9’lar seni bir boyut kayması içine sokmuş. Bak, sen buraya Miles Davis lafıyla giriş yaparken, bir yandan da kafanda Pachelbel’in Canon’unu gypsy jazz diye çalıyordun galiba. 'Yanlış nota yoktur, yanlış çözülüş vardır' demişsin. Abim, bu çözülüşü yanlış yaparsan, çözülen şey müzik değil, senin sinir sistemin olur. Miles Davis Juilliard’da okudu diyorsun ama senin armoni bilgin daha 'Fa diyez nerede basılıyordu ya?' seviyesinde. Django Reinhardt’a folklor diyorsun. Abi, Django’yu folklor diye tanımlamak, Beethovencim için 'İyi bağlama çalıyordu' demek gibi bir şey. Adam iki parmakla Avrupa müzik tarihini yazdı, Hem sen alterasyonla III7b9 yaparken, Django o sırada sadece bir D9’u çözerek resmen 'modülasyon sanatı' yapıyordu. Ama senin dünyanda, belli ki her şey altılar ve sus dörtlerle çözümleniyor. III7b9 üzerine V7 altere ederim' diyorsun ya... Abim, şu lafı duyunca Fender Telecaster’ım dolaptan atlayıp, 'Yeter artık bu armoni katliamı!' diye bağırdı. III7b9 çalıyorsun, üzerine altere edilmiş V7 diyorsun, ama arada bir Maj7#11 bırakmayı hiç düşünmüyorsun, değil mi? Çünkü teoriyi yarım yamalak bilip 'improvize yapıyorum' ayağına yatıyorsun. Altına ben G7#9/F koysam, kafanda MIDI ekranı glitch atar. Hadi bunu geçelim, V7 alterasyonuna bII7 koyuyorsun ya... O sırada melodik çözülüşün nereye gidiyor, haberin var mı? Muhtemelen üç kere F Lydian’a girip çıkıyorsun, ama bunu yaparken alt arpejle kontrpuanı da bozuyorsun. Abim, bunu cazda yapsan, sahneye çıkan adamlar seni sırtına 'Circle of Fifths' dövmesi yapıp uğurlar. Miles Davis’in sözlerini Google’da bulmuşsun' diyorsun, ama kendin III7b9’larla Google Translate’teki Arapça çeviri gibi çalıyorsun. Yahu, bir kere V7 alterasyonunu b6’ya bağlamak yerine, neden sus4/maj9 yapmayı denemiyorsun? Çünkü belli ki teoriyi değil, YouTube’da 'How to sound jazzy in 5 minutes' videosunu izlemişsin. Bir de şu 'Avrupa folkloru' olayına dönelim... Abi, senin için gypsy jazz Avrupa folkloru ise, tahminimce senin armonik minor modları açıklama şeklin şu: 'Bu da Avrupa’nın halk türküsü.' Yani, adamlar Dorian b2 ile dünya kuruyor, sen hâlâ 'Komşu tonlar' deyip birinci katta kalıyorsun. Hadi oradan Pentatonic Godfather! Ve son olarak Alterasyon diyorsun ya... Abim, gel sana şöyle bir alterasyon tarifi vereyim: Al bir IVm7b5, üstüne maj9 ekle, sonra yanına bir diminished alt ton koy, ama hepsini tavada güzelce çözmeden önce üzerine bir sus4 bas.
Ok. Muhtemelen senin sadece dünyada bulunduğun yılın 2-3 katı kadar gitar çalmış bi adama bomboş bir cevap verdin. Bizden kocaman bir…. kazandın uza.
 
Ok. Muhtemelen senin sadece dünyada bulunduğun yılın 2-3 katı kadar gitar çalmış bi adama bomboş bir cevap verdin. Bizden kocaman bir…. kazandın uza.
Zaten sorun o. Sadece çalabildiği kadar konuşabiliyor olsa, yanmıştı 🤣
O lafları buraya yazmak için hiçbirini sindirmeye gerek yok. Saçma sapan şeyler yazdıkları, bir şey bildiğinden filan değil, kimse yanlış anlamasın.
Paylaşsın buradan emprovize videolarını da ağzımız açık izleyelim. Teori dahisi...
 
Son düzenleme:
Zaten sorun o. Sadece çalabildiği kadar konuşabiliyor olsa, yanmıştı 🤣
O lafları buraya yazmak için hiçbirini sindirmeye gerek yok. Saçma sapan şeyler yazdıkları, bir şey bildiğinden filan değil, kimse yanlış anlamasın.
Paylaşsın buradan emprovize videolarını da ağzımız açık izleyelim. Teori dahisi...
Abi bu arada fa diyezi basarken, ‘’fa diyez nerede basılıyordu ya’’ demen konusunda da rica etsem düşüncelerini paylaşır mısın😂
Fa diyez genelde evde basılır benim bildiğim. Rahat rahat kimse yokken. Sesleri de kimse duymayacak şekilde..
 
Konudan bağımsız olarak noktalama işaretlerini rastgele bir şekilde yanlış kullanmak da hiç kullanmamak kadar soruna yol açıyor.Anlam kayması,anlatım bozukluğu yüzünden cümleleri anlayabilmek,ciddiye almak pek mümkün olmuyor.Müzik teorisinden önce ana dilinizi düzgünce kullanmanızı,dil bilgisi öğrenmenizi ve gereksiz agresyondan uzak durmanızı öneririm.Teori üzerine tartışılabilecek,öğrenilebilecek çok fazla unsur olduğunu düşünüyorum.Ancak bu şekilde teoriyi fuzuli,gereksiz göstermekle ve bu üslupla bir yere varamazsınız,ciddiye alınmazsınız.
 
Konudan bağımsız olarak noktalama işaretlerini rastgele bir şekilde yanlış kullanmak da hiç kullanmamak kadar soruna yol açıyor.Anlam kayması,anlatım bozukluğu yüzünden cümleleri anlayabilmek,ciddiye almak pek mümkün olmuyor.Müzik teorisinden önce ana dilinizi düzgünce kullanmanızı,dil bilgisi öğrenmenizi ve gereksiz agresyondan uzak durmanızı öneririm.Teori üzerine tartışılabilecek,öğrenilebilecek çok fazla unsur olduğunu düşünüyorum.Ancak bu şekilde teoriyi fuzuli,gereksiz göstermekle ve bu üslupla bir yere varamazsınız,ciddiye alınmazsınız.
Rastgele noktalama işareti kullanmadım.
 
Abi bu arada fa diyezi basarken, ‘’fa diyez nerede basılıyordu ya’’ demen konusunda da rica etsem düşüncelerini paylaşır mısın😂
Fa diyez genelde evde basılır benim bildiğim. Rahat rahat kimse yokken. Sesleri de kimse duymayacak şekilde..
Şu klavye delikanlılarının bir tanesiyle karşılaşayım istiyorum. Seçsin bir tane caz standardı, üzerine karşılıklı emprovize çalalım.
Görelim arkadaşın fa diyezini...
How insensitive ve Sunny videolarım var mesela. Kendisi de çalsın onların akor dizileri üzerine, koysun videolarını, ağzımın payını versin mesela.
Kitap yazsın, paylaşsın bizimle hatta. Hep birlikte aydınlanalım.
 
Son düzenleme:
Bir taktı mı takarlar adama ikisi de engel istiyo
İkisinin de "engel istediğine" ben de katılıyorum.

Hepimizin de dikkatli olması gerekiyor, bazılarını doğrudan bloklamak ve ilişmemek lazım.

  1. Kendisinin önemine dair büyüklenmeci bir duyguya sahip olmak,
  2. Sınırsız başarı, güç, zekâ, güzellik veya ideal sevgi fantezileriyle meşgul olmak,
  3. “Özel” olduğuna ve ancak özel veya üst düzey insanlar tarafından anlaşılabileceğine, onlarla ilişkide bulunması gerektiğine inanmak,
  4. Aşırı hayranlık beklemek,
  5. Hak sahibi olduğuna inanmak (özellikle ayrıcalıklı muamele görme veya beklentilerine otomatik olarak uyum gösterileceğine dair makûl olmayan beklentilere sahip olmak),
  6. Kişilerarası ilişkilerde sömürücü olmak (amaçlarına ulaşmak için insanları kullanmak),
  7. Empatiden yoksun olmak (diğerlerinin duyguları ve gereksinimlerini kabullenme veya paylaşmada gönülsüzlük),
  8. Diğerlerine haset duymak veya diğerlerinin ona haset duyduklarına inanmak,
  9. Kibirli ve küstah davranış veya tutumlar sergilemek şeklinde ifade edilmiştir (DSM-V; American Psychiatric Association, 2013).
 
Arkadaşın yapay zeka olduğuna eminim, soru ve cevaplara yaklaşım şekli temel bir dil modeli gibi, özelleştirilen bir model olma ihtimali var. Sırf insanları tiye almak için yaptığını düşüdüm.
Evet kanka yapay zekayım ben. robotum ben hatta. her şey yapay zeka oldu zaten. yapay zeka işte, zekam yapay benim. haklısın haklısın aynen, ben yazmıyorum bunları şuan kesinlikle. evet ben yazmıyorum.
 
Arkadaşın yapay zeka olduğuna eminim, soru ve cevaplara yaklaşım şekli temel bir dil modeli gibi, özelleştirilen bir model olma ihtimali var. Sırf insanları tiye almak için yaptığını düşüdüm.
Bunu ben de düşündüm; bazı ifadelerde bir mekaniklik var.
Hepimizin aldığı eğitim perspektifimizi şekillendiriyor🙂
Mühendis/yazılımcı mısınız?
Bazı soruların yanıtlarını yapay zekaya yazdırıp onları aynen buraya kopyalamış olması da muhtemel. Ne dediğini biliyormuş gibi durmuyor.

Not: Ben tıp fak mezunuyum. Benim gördüğüm de, "enkoheran" (incoherent), tutarsız ve daldan dala atlayan bir düşünce silsilesi. "Fikir uçuşması".
Benim aklıma da başka açıklamalar geliyor🙂 Bipolar bozukluk, grandiyozite (büyüklük hezeyanları...) gibi.
Samimi söylüyorum, dikkatli olmak lazım. Ne yazık ki sitenin bu anlamda etkili bir moderasyon mekanizması yok.
 
Son düzenleme:
İkisinin de "engel istediğine" ben de katılıyorum.

Hepimizin de dikkatli olması gerekiyor, bazılarını doğrudan bloklamak ve ilişmemek lazım.

  1. Kendisinin önemine dair büyüklenmeci bir duyguya sahip olmak,
  2. Sınırsız başarı, güç, zekâ, güzellik veya ideal sevgi fantezileriyle meşgul olmak,
  3. “Özel” olduğuna ve ancak özel veya üst düzey insanlar tarafından anlaşılabileceğine, onlarla ilişkide bulunması gerektiğine inanmak,
  4. Aşırı hayranlık beklemek,
  5. Hak sahibi olduğuna inanmak (özellikle ayrıcalıklı muamele görme veya beklentilerine otomatik olarak uyum gösterileceğine dair makûl olmayan beklentilere sahip olmak),
  6. Kişilerarası ilişkilerde sömürücü olmak (amaçlarına ulaşmak için insanları kullanmak),
  7. Empatiden yoksun olmak (diğerlerinin duyguları ve gereksinimlerini kabullenme veya paylaşmada gönülsüzlük),
  8. Diğerlerine haset duymak veya diğerlerinin ona haset duyduklarına inanmak,
  9. Kibirli ve küstah davranış veya tutumlar sergilemek şeklinde ifade edilmiştir (DSM-V; American Psychiatric Association, 2013).

Bunu ben de düşündüm; bazı ifadelerde bir mekaniklik var.
Hepimizin aldığı eğitim perpsektifimizi şekillendiriyor🙂
Mühendis/yazılımcı mısınız?
Bazı soruların yanıtlarını yapay zekaya yazdırıp onları aynen buraya kopyalamış olması da muhtemel. Ne dediğini biliyormuş gibi durmuyor.

Not: Ben tıp fak mezunuyum. Benim gördüğüm de, "enkoheran" (incoherent), tutarsız ve daldan dala atlayan bir düşünce silsilesi. "Fikir uçuşması".
Benim aklıma da başka açıklamalar geliyor🙂
Abi sen psikolog musun, tıpçı mısın, müzisyen misin ha? Yoksa hepsini bi’den mi kasıyon? Yukarıda teşhis koymuşsun bana da maşallah, Freud musun anlamadım valla Ama hadi hayırlısı diyelim.
 
Bunu ben de düşündüm; bazı ifadelerde bir mekaniklik var.
Hepimizin aldığı eğitim perspektifimizi şekillendiriyor🙂
Mühendis/yazılımcı mısınız?
Bazı soruların yanıtlarını yapay zekaya yazdırıp onları aynen buraya kopyalamış olması da muhtemel. Ne dediğini biliyormuş gibi durmuyor.

Not: Ben tıp fak mezunuyum. Benim gördüğüm de, "enkoheran" (incoherent), tutarsız ve daldan dala atlayan bir düşünce silsilesi. "Fikir uçuşması".
Benim aklıma da başka açıklamalar geliyor🙂 Bipolar bozukluk, grandiyozite (büyüklük hezeyanları...) gibi.
Samimi söylüyorum, dikkatli olmak lazım. Ne yazık ki sitenin bu anlamda etkili bir moderasyon mekanizması yok.
Konuya yazdığı son üç mesaj hariç ki burada kullandığı kendi kelime daarcığı muhtemelen. Dil modellerini kullanırken nasıl cevap vermesini istiyorsan ciddi, mizahi,sammi vs yönlendirebiliyorsun. Mekaniklik kadar belirli oranda tutarsızlık. Muhtemelen forum ortamında dahi olsa çok samimi olmadan kullanmayacağın kelime grupları. Grafik tasarımcıyım yapay zekayı günlük rutinimin bir parçası olarak kullanıyorum işim gereği.
 
Konuya yazdığı son üç mesaj hariç ki burada kullandığı kendi kelime daarcığı muhtemelen. Dil modellerini kullanırken nasıl cevap vermesini istiyorsan ciddi, mizahi,sammi vs yönlendirebiliyorsun. Mekaniklik kadar belirli oranda tutarsızlık. Muhtemelen forum ortamında dahi olsa çok samimi olmadan kullanmayacağın kelime grupları. Grafik tasarımcıyım yapay zekayı günlük rutinimin bir parçası olarak kullanıyorum işim gereği.
Erhan çok kullanma o yapay zekayı…
 

Geri
Üst