Neural Dsp Başlığı

Kimileri firmayı yakın zamanda tanıttığı quad cortex adlı ilk donanım ürünüyle keşfetti, kimileriyse darkglass ultra ve fortin nameless suite yazılımlarını tanıttıkları günlerden beri ne yapar ederler takipte.

Bilmeyenler, henüz denk gelmemişler için özetle;

Şu ana kadarki en başarılı elektro ve bas gitar VST’lerinin bazılarını üretti bu abiler. Öylesine ki; ani başladıkları bu serüvende çok kısa bir sürede Tosin Abasi, Adam Nolly Getgood, Plini vb. özellikle modern metal duyumu adına kendi kulvarlarında devrim yapmış sanatçılarla birlikte çalışma fırsatı yakalıdılar.

Burada da markanın genel bir topağı bulunsun, kimler hangi yazılımları neden tercih ediyor yada etmiyor, nasıl tonlar yaratıyor, ahali quad cortex hakkında ne düşünüyor vs. konular üzerine sağlıklı ve işlevsel bir veri havuzu oluşturalım arzusuyla başlığı açıyorum, ahada açtım.

Ben fortin nameless ve darkglass ultra yazılımlarını her türlü kayıtta ve hatta gündelik tıngırdatmacada bağımlılık derecesinde kullanır oldum, muhtemelen yakında archtype: nolly’e de saracağım. Sizlerde durum nasıl?
 
Son düzenleme:
Fortin Cali Suite indirdim 14 gün deneme olarak baktım ama ben tuşe hissiyatını sevemedim. Ses kalitesini birkaç tık aşağı indirdim. Roland Rubix 22 ses kartım ve M1 Alesis aktif monitörler ile kullanmaya çalıştım. Bayramdı seyrandı derken 14 günü de doldurdum yeterince kullanamadan. Böyle gümbür gümbür sesler ile reklamını yapmışlar ama ben o sesleri hiç alamadım. Muhtelemen benim kazmalığımdır ton konusunda hiç tecrübeli değilim. Tek pedal fiyatına geldiği için aslında bu tarz plug inlerin gerçekten ilgi çekenlerini alıp stoklamak mantıklı olabilir. Yaptığınız bit ayarını ve plug in ayarlarını paylaşırsanız çok sevinirim.
 
Çok güzel başlık 🙂

Ülkemizdeki sağlam gitaristlerden Barış Benice'nin yeni anlaştığı firma. Çok sağlam pluginleri var ama hardware i 2 seneden önce yetiştirebileceklerinden şüpheliyim.

Fortin Cali'ye aşık oldum resmen, 14 gün doldu, kaldırdım ama black friday de denk getirmeye çalışacağım.

Fortine Nameless'ı çok istiyordum ama Cali'den sonra onun trial ını yükledim, bana tat vermedi...Cali bariz daha iyi, sırayla 14 gün hepsine bakacağım ama nolly ya da abasi yi kurmam natas a bakarım bunlardan sonra sanıyorum.

Yazılımlar benim bu zamana kadar gördüğüm en başarılılar ama cpu ya bu kadar yüklenen gitar plugini görmemiştim ki 15 senedir amp sim deniyorum hobi olarak 🙂
50 pluginli mix ile kasmayan cpu yu çıtır pıtır ettirdi daha standalone da, ses kartının yetersizliği de olabilir tabii, 100-150 dolara denk gelen ses kartlarıyla verim alınabilecek yazılımlar değil belli ki...

@Nocure tuşe hissiyatı vb için ciddi preamp ve ad/da çevirici kalitesi gerekiyor, bende 1. gen focusrite 2i4 ile denedim ondan biliyorum...videolarda hep apollo twin, apollo arrow, rme babyface ler var 🙂
 
Yaklaşık 3 ay önce Archetype Nolly kullanmaya başladım ki sanırım gerçek amfileri 2 3 defadan fazla kullanmadım bu süreden sonra.
Öncelikle neden Nolly sorusu ile başlayayım.
Nolly ile birlikte Plini, Abasi, Nameless, NTS DSP'nin en popüler ve revaçta olan yazılımlarıydı. Pek çok video ve yorum takip ettikten sonra Nolly'de karar kıldım ki şu ana kadar inanılmaz derece de memnunum.
Nolly öncelikle size 3 farklı amfi, 3 farklı kabin, EQ, Compressor, 2 adet OVD, reverb ve 2 adet delay (amfi önüne veya fx) şeklinde varyasyonlar sunuyor. Nolly özellikle NTS ve Nameless'a oranla daha versatil ve daha fazla sound/tür kapasitesine sahip.

Fakat Nolly - Plini - Abasi kesinlikle hepsinin de birbirine göre avantaj/dezavantajları olan bana göre piyasadaki en iyi plug-in'ler.
Fakat yukarıda da belirttiğim üzere Nolly'nin sunmuş olduğu seçeneklerin fazlalığı ve Adam Nolly'nin harika bir mühendis ve prodüktör olmasının yanı sıra en sevdiğim gruplardan birisi olan Periphery sounduna olan hayranlığımdan dolayı bir adım öne çıktı.

Önümüzdeki günlerde ya da en geç ''Black Friday'' döneminde kesinlikle 1 adet daha Neural DPS plug-in almayı planlıyorum. Bu da tabi ki inanılmaz zor bir karar olacak benim için. Çünkü daha öncesinde Plini ve Abasi arasında olan savaşa şuan da Cali'de katıldı =) Fakat bir tüketici olarak ne kadar seçenek ve seçme şansı ne kadar zor olursa o kadar iyi olacaktır.

Plug-in'i pek çok gitar, aktif / pasif manyetik varyasyonları ve clean soundlardan metal türevlerine kadar ton aralığında kendimce test etmeye çalıştım. Ve hepsinde de inanılmaz memnun kaldım. Fakat belirtmeliyim ki en iyi sonucu Km7 ile aldım. Harika anlaşıyorlar...

@solitude71 ayrıca kesinlikle bu yeni topraklara ayak basmalısın =) Eminim çok beğeneceksindir hocam.

Yukarıda tuşe hassasiyetinden söz edilmiş. Açıkçası gayet başarılı buldum tuşe tepkisini ve bu kullandığınız sistemle de alakalı olabilmekle birlikte benim kazmalığımdan da olabilir hoşuma gitmesi =)
 
Enteresan, kendi adma hassasiyet konusunda bir sıkıntı yaşamıyorum. Öte yandan doğrudur; fortin nameless ve natas sonradan gelen nolly, plini vs. seçenekleri kadar geniş bir ton deryası sunmuyor. Denediğim kadarıyla özellikle fortin nameless C standart düzeninden daha yukarıdaki akort düzenleriyle pek gitmiyor (bu akortlar bana gelmiyor diyeyim). Natas da çok farklı değil ki aralarında gerçekten abartı bir fark duyamadım. Nameless’a fazladan bir haşır huşurluk elenmiş gibi. Tabi bunlar sadece benim görüşüm.

Ben i7 işlemcili late 2015 16gb ram imac ile focusrite scarlett 2i4 2nd gen ses kartı üzerinden kullanıyorum hepsini. Herhangi bir gecikme, clipping vb. bir sorun yaşamadım şu ana kadar. Bilgisayarın başına oturunca kendi ayarlarımın ekran görüntüsünü alıp koyarım buraya. 6 ve 7 telli için ayrı ayrı birkaç farklı preset kullanıyorum, parçadan parçaya gerçekten ruhunu değiştiriyor.

Bu arada unutmadan belirteyim, ben en çok plugin’lerin her birinde başarıyla modellenmiş “air push” hissine vuruldum. Monitörlerde kulaklık kadar net algılayamıyorum (çünkü monitörlerim dandik) ama yine de orada olduğunu duyuyosunuz. Guitar rig, bias amp, amplitube vs. şimdiye kadar kullandıklarım arasında bu kadar gerçekçi bir modelleme duymamıştım.
 
Bunun hakkını verecek monitor ne olur mesela.... ben Bias FX ve bilimum ipad app'ini Roland CM-30 monitöre bağlıyorum iş görüyor ama harika değil elbet. Katana power amp In'den de girdim ama o zaman da poweramp ve cab sim kullanmayacaksam zaten yarım Katana çalmış gibi oluyorum. Neural gibi bir şey satın alacaksam monitörüm hazır olmalı 🙂 ..... KRK G4 7 inch ve Yamaha HS7 arasında kararsızım.
 
Bunun hakkını verecek monitor ne olur mesela.... ben Bias FX ve bilimum ipad app'ini Roland CM-30 monitöre bağlıyorum iş görüyor ama harika değil elbet. Katana power amp In'den de girdim ama o zaman da poweramp ve cab sim kullanmayacaksam zaten yarım Katana çalmış gibi oluyorum. Neural gibi bir şey satın alacaksam monitörüm hazır olmalı 🙂 ..... KRK G4 7 inch ve Yamaha HS7 arasında kararsızım.

Ben 10m²‘lik bir odada 5” monitör kullanıyorum. Şu anda epey bir bas yoğunluğu ve uğultu mevcut, fakat yalıtım (esasen yankı/yansıma önlemek amacım) için aldığım sünger panelleri malum süreç sebebiyle hala takamadım. Bunları hallettikten sonra yine yetersiz kalırsa/istediğim sonucu vermezse diye ben de 7” setlere göz diktim. Duruma göre bakacağım. Bence hs7 de g4 7 de işini iyi yapacaktır.

Amaç sadece çaldığımı duyayım, duyduğumdan zevk alayım olmadığı içi frfr monitör konusuna girmiyorum, ama elinde frfr olup da bu yazılımları merak edenler varsa diye söylüyorum, muhtemelen hoşlarına gidecektir sonuç.
 
Plugin'i kullandığım sistem olarak;
- 2014 i5 işletim sistemli, 16GB Imac kullanıyorum. Ne Neural kullanırken ne de logic pro x üzerinden kayıt alırken herhangi bir sinyal gecikmesi, cızırtı vs yaşamadım,
- M-Audio Air 192/6 ses kartı,
- M-Audio BX5 DX 5'' monitörler ile kullanıyorum. Oda yaklaşık olarak 10-12 m² ve bu monitörlerle gayet güzel gerek kendi kayıtlarımı gerekse normal müzik dinleyebiliyorum. Belki ileride HS7'lere bende düşünmekteyim. Ama şuan için yeterli.

@bastardbullet yanılmıyorsam 1 den fazla Neural DSP plug-in kullanıyordun. Müsait olduğun bir ara onların farkları, avantaj/dezavantajlarını, birbirlerine olan ton farklarını yazarmısın üstad.
 
Plugin'i kullandığım sistem olarak;
- 2014 i5 işletim sistemli, 16GB Imac kullanıyorum. Ne Neural kullanırken ne de logic pro x üzerinden kayıt alırken herhangi bir sinyal gecikmesi, cızırtı vs yaşamadım,
- M-Audio Air 192/6 ses kartı,
- M-Audio BX5 DX 5'' monitörler ile kullanıyorum. Oda yaklaşık olarak 10-12 m² ve bu monitörlerle gayet güzel gerek kendi kayıtlarımı gerekse normal müzik dinleyebiliyorum. Belki ileride HS7'lere bende düşünmekteyim. Ama şuan için yeterli.

@bastardbullet yanılmıyorsam 1 den fazla Neural DSP plug-in kullanıyordun. Müsait olduğun bir ara onların farkları, avantaj/dezavantajlarını, birbirlerine olan ton farklarını yazarmısın üstad.

Gitar için fortin nameless, bas için de darkglass ultra kullanıyorum şu anda. Diğerlerini bütünüyle keşfettim dersem yalan olur, deneme sürümlerinden duyup anlayabildiğim kadarıyla archtype: nolly ileriki dönemde çok işimi görecek.

Darkglass ultra da bas gitar adına çok başarılı ayrıca. Epeydir peşinde koştuğum “tight lowend” cevabını bu yazılımda buldum. Parallax’ı henüz denemedim fakat instagram‘da Korcan Akyıldız isimli bir arkadaşı takip ediyorum, çok başarılı işler çıkarıyor.

Geçen haftalarda eğlencesine şöyle bir şey yapmıştım fortin nameless ile;



Bu da sadece L/R hard panned gitar trackleri;



Bu eğlencelik deney esnasında fark ettim ki yazılım gerçekten çok başarılı, kesinlikle daha fazla ilgiyi/övgüyü hak ediyor. Fabrikasyon manyetikli sıradan bir S7521’den bu sonuç çıkabiliyor. Tabi ki mükemmel değil (mükemmel nedir bilmiyorum bu arada) fakat bir sanatçının kendisine has duyumuna hiç uğraşmadan bu kadar yaklaşmayı mümkün kılacak kadar esneyebiliyor.

Ps: Çalım hatalarını özellikle traşlamadan yükledim, vurmayın.
 
Keith Merrow hayranı olarak ton da, kayıt da çalım da çok başarılı. Bir ara birlikte ufak bir kayıt alalım isterim ama senin yanında becerebilir miyim orası tartışılır =)
Fortin Nameless tam da bu tarz işlerin plugini zaten eline sağlık.

Nolly ile bende 1 2 kayıt denemesi yapmıştım (tabi bu kadar başarılı olduğum söylenemez). Fakat evde tek başına hobi amaçlı kayıtlar alıyorsan, hatta belki ufak demolar kaydediyorsan Neural tam bu işe ideal. Hangi Plugin olursa olsun şu ana kadar ciddi anlamda pişman olan kimseye denk gelmedim.
Bakalım forumda kullanıp kayıtlar alan var mı başka... (@LuciferioN)
 
Abi çok iyi olmuş bu başlık. Daha uzunca yazacağım bu konuda ama kısaca favorilerimi ve görüşlerimi yazayım;

En brutal : Fortin Nameless Suite, yahu resmen wall of sound, mübarek takoz gibi. Düşük akortları harika ötesi okuyor.

En kullanışlı : Açıkçası plini mi nolly mi desem bilemedim. Plini 6-7 aydır var ve mid gain clean tarafları çok çok başarılı. Drive’da hakeza edit büdüt eq baya brutal oluyor. Nolly belki 5150 modelinde biraz daha higaine yatkın gibi ama plini de baya baya net, sanki daha bir tuşeye tepkili gibi. Sanırım tercihimi plini den yana kullanacağım, Nolly biraz daha tweak istiyor.

Yüzde 99 oranla ben bunların kendi içlerindeki kabin simülatörler yerine Ownhammer’ın IR’lerini kullanıyorum. Hatta oversized mesa modellerini özellikle diyecek olursak, o zaman işler ciddi anlamda level atlıyor. ML Sound Lab’taki IR’leri de indirdim fakat Ownhammer açıkara önde götürmekte bu ara.
 
Keith Merrow hayranı olarak ton da, kayıt da çalım da çok başarılı. Bir ara birlikte ufak bir kayıt alalım isterim ama senin yanında becerebilir miyim orası tartışılır =)
Fortin Nameless tam da bu tarz işlerin plugini zaten eline sağlık.

Nolly ile bende 1 2 kayıt denemesi yapmıştım (tabi bu kadar başarılı olduğum söylenemez). Fakat evde tek başına hobi amaçlı kayıtlar alıyorsan, hatta belki ufak demolar kaydediyorsan Neural tam bu işe ideal. Hangi Plugin olursa olsun şu ana kadar ciddi anlamda pişman olan kimseye denk gelmedim.
Bakalım forumda kullanıp kayıtlar alan var mı başka... (@LuciferioN)

Rica ederim, tabi ki yapalım uygun bir vakitte. Aynen katılıyorum; bireysel olarak müzik üreten biri için her biri fazlasıyla yeterli. Hatta biraz prodüksiyon bilgisi ve becerisi ile (bende olmayan) çok daha dehşetengiz sonuçlar almak, endüstri standartlarına yaklaşmak (hatta geçmek?) mümkün bence.
 
Abi çok iyi olmuş bu başlık. Daha uzunca yazacağım bu konuda ama kısaca favorilerimi ve görüşlerimi yazayım;

En brutal : Fortin Nameless Suite, yahu resmen wall of sound, mübarek takoz gibi. Düşük akortları harika ötesi okuyor.

En kullanışlı : Açıkçası plini mi nolly mi desem bilemedim. Plini 6-7 aydır var ve mid gain clean tarafları çok çok başarılı. Drive’da hakeza edit büdüt eq baya brutal oluyor. Nolly belki 5150 modelinde biraz daha higaine yatkın gibi ama plini de baya baya net, sanki daha bir tuşeye tepkili gibi. Sanırım tercihimi plini den yana kullanacağım, Nolly biraz daha tweak istiyor.

Yüzde 99 oranla ben bunların kendi içlerindeki kabin simülatörler yerine Ownhammer’ın IR’lerini kullanıyorum. Hatta oversized mesa modellerini özellikle diyecek olursak, o zaman işler ciddi anlamda level atlıyor. ML Sound Lab’taki IR’leri de indirdim fakat Ownhammer açıkara önde götürmekte bu ara.

Yahu çok özür dilerim belirtmeyi unuttum; ben de bir arkadaşımdan karışık bir IR preset dosyası almıştım. İçinde ownhammer örnekleri de mevcuttu ki ben de bunlardan birini dayıyorum nameless’a çoğunlukla, boyut atlatıyor duyuma resmen.
 
Ekran görüntüleri atacağım demiştim;

Fortin nameless'ı standalone modunda kullanırken bu preset'i drop B veya drop A akortlu parçalarda özellikle tercih ediyorum. 7 telli parçalar içinse fazla donuk kalıyor, biraz daha parlatmak ve netliği korumak için gain ayarlarını düşürmek gerekiyor ki ayrı ayrı birkaç preset oluşturdum bu amaçla. Aynı şekilde grind gibi tek başına hexdrive pedalı için de birkaç farklı preset ayarladım.

Grind ve hexdrive'ı birlikte kullanarak ayarladığım preset ise şahsi favorim. A standard ve aşağısındaki akort düzenlerinde yırtıyor ortalığı. Kayıtta ise iş biraz değişiyor. Duyumu renklendirmek için farklı kanallara farklı (nameless suite içerisindekiler değil bunlar) IR presetleri uyguluyorum, işte o zaman tam olarak istediğim sonuçlar çıkıyor.

Bu arada görebileceğiniz üzere yazılım içerisindeki gömülü mikrofonları kullanmadım, biraz tırt geldi kulağıma. Fakat artist presets bölümünde iş yapar birkaç IR preset mevcut, ben özellikle dugout'ları çok tuttum.

Neyse, şimdilik "gündelik" preset ile başlayayım;

Ampli;

15B9B559-7192-4487-B8D3-D4AA08F58253.jpeg


Pedallar;

4B824D85-DF21-4498-83A0-FB00C2D0C3AF.jpeg


Kabin;

64AA128E-434F-4F22-AB3A-36F7C24BE01E.jpeg


Bir ekleme daha yapayım;

Fortin nameless dehşet derecede tiz frekanslara yüklenen bir plugin. Baktığınızda yaptığım presence, treble ve mid ayarları alakasız ve hatta yanlış görünecektir. Potları analog bir amplideki alışılmış "Neutral" (saat 12 yönü) biçimde ayarlayınca çok saçma sapan tiz bir duyum çıkıyor ortaya. Buna hiçbir anlam verememekle birlikte bilinçli olarak parametrik ayarların bu şekilde atanmış ve piyasaya bu şekilde sürülmüş olması garip.

Dünya genelinde de özellikle youtube'da ve çeşitli forumlarda bu durumu dillendiren bir dolu insan mevcut, yine de adamlar hiç tınmadı. Ya düşündüğümüzden daha garip bir espri anlayışları var, yada canları epey sıkılıyor. Özetle; ilk defa kullanacaklar için bu bir eksi. Çözümünü kurcalayarak bulabilirsiniz tabi ki fakat gerçek amplilerden yazılım dünyasına adım atacaklar için gereksiz bir "şaka" bence.
 
Son düzenleme:
Ben de Nameless Suite'den beri takip ediyorum. Cali Suite'i henüz deneyemedim ancak 7 telli Gitarımda Drop A akort'ta en iyi sonucu Nameless'dan aldım. Ancak çok sabit bir amfi olduğunu söyleyebilirim.

Plini daha çok işlevsel gibi geliyor bana. Tuşesi gerçekten harika. 500 TL lik gitarla bile çalsanız sanki Suhr ile çalıyor hissi veriyor 🙂

Nolly'yi açıkçası diğer markaların çakması gibi hissettim. Zaten Nolly için yeni bir plugin yapılmamış zaten var olan kendi kullandığı amfileri koymuşlar. Ancak diğer pluginler sıfırdan yaratılmış. Belki de bu beni Nolly'den uzaklaştırdı.
 

Geri
Üst