Solid Custom Guitars

Merhaba arkadaşlar, bu foruma birkaç yıldır üyeyim. Bazılarınız beni "Grugum" ismiyle tanır. Bu forumla olan maceram ilk olarak "Türkiye'de Elektro Gitar Üretiminin Fizibilite Analizi" adlı bitirme tezim ile başlamıştı. Pazar araştırması yapmak için sizlerin fikirlerini almıştım, anket konusunda yardımcı olmuştunuz. Tekrar teşekkür ediyorum herkese. Şimdi ise tezimin konusunu gerçek hayata geçirmiş bulunuyorum. Aslında aylar önce, evimin mutfağının küçücük bi köşesinde başlamıştım gitar yapımına. Sonra bu işe yönelmek istediğimin farkına vardım ve Maslak Oto Sanayi'de, metro durağının çok yakınında, hatta bu forumdan tanıştığım ve hala konuştuğum Mithat arkadaşımla bir atölye kurdum. Sonradan kendisi başka bir işe girdi. Şu anda başka bir arkadaşımla atölyeyi paylaşıyorum.

Bu süreçte bir sürü luthierin fikrini aldım, onlara sorular sordum. Kimisi kısa cevaplar verdi, kimisi çok yardımcı oldu. Bir sürü deneme yaptım. Özellikle vernik konusunda haftalarca denemeler yaptım ve sonunda istediğim kaliteye ulaştım. Bu işi hobi olarak yapmak veya profesyonelliğe taşıma hususunda çoğu zaman kararsızlıklar yaşadım ama ilerde "keşke yapsaydım" dememek için önemli bir karar vererek bu işe başladım. Başladıktan sonra ise uzun bir zaman boyunca istediğim standartları oturtmaya çalıştım. Ağaç temini, istediğin kalınlık ve genişliğe ayarlamak, gövdeye şekil vermek, truss rod kanalı açmak, perde aralıkları, klavye radiusu, vernik uygulaması, video ve fotoğraf çekimi, internet sitesi derken bir bakmışım aylar, yıllar geçmiş.

Aranızda mühendis, doktor, muhasebeci olan, bu işe başlamak isteyen, "aslında zor iş değilmiş, denesem ben de yaparım" diyen, "ben denedim, bir sürü alet edevat gerekiyor, nereye koyacam hepsini? Hem o kadar para harcayamam ben" diyen, "bizim CNC frezemiz var, orada işlerim ağacı olur biter" diyen, "bizim köyde bi ağacı kestiler, 500 yıllıkmış, ondan gitar yapıcam ben" diyen, bir sürü insan var biliyorum. Hepimiz ahşabın güzel kokusunu seviyoruz, güzel vernik atılmış gitarlara uzun uzun bakıyoruz. Ben de bir mühendis olarak aynı düşüncelerle yola çıktım ve şimdi kendi markamı oluşturdum. Bu işin ne kadar fedakarlık gerektirdiğini anlayanlara burdan selam ediyorum ve artık fotoğraflara geçmeyi düşünüyorum. Eminim ki başka sorularınız da olacaktır. Her türlü görüş ve önerilerinizi buraya yazmaktan çekinmeyin 🙂

SOLID #1 GREEN ASH
 

Dosyalar

  • 9.webp
    9.webp
    61.1 KB · Gösterim: 647
  • 10.webp
    10.webp
    88.2 KB · Gösterim: 627
  • 11.webp
    11.webp
    62.8 KB · Gösterim: 851
  • 12.webp
    12.webp
    114 KB · Gösterim: 836
  • 13.webp
    13.webp
    36.5 KB · Gösterim: 821
  • 14.webp
    14.webp
    105.6 KB · Gösterim: 577
  • 15.webp
    15.webp
    79.7 KB · Gösterim: 614
  • 16.webp
    16.webp
    72.2 KB · Gösterim: 826
Şimdilik ses kartıyla kayıt yaptık. İlerleyen zamanlarda mikrofonlayarak da kayıt alıp soundcloud'a yüklemeyi düşünüyorum. Kayıtta ben çalıyorum, çalacak arkadaşlarım müsait olmadığı için ve gitarı istediğim şekilde tanıtmak için ben çaldım. Çalım hataları için kusura bakmayın 🙂

Body: Ash
Neck: Acajou
Fretboard: Rosewood
Bridge: Gotoh Tune-o-Matic
Tuning pegs: Wilkinson E-Z Lok
Pickups: Seymour Duncan SH-4 JB Bridge
Fender American Standart Neck
Electronics: 1 Volume (Bridge coil split mode), 1 Tone, 3-way switch
Finish: Nitrocellulose

Record equipment: M audio fast track USB 2
Cubase + Amplitube app

 
ülkede gördüğüm neredeyse tüm lüthierler (haklı olarak) bol bol egzotik ağaçların kullanıldığı, egzotik, farklı, bir örneği daha olmayan gövde şekilleri kullanarak tasarımlar yapıyorlar. Ve gene haklı olarak o güzel ağaçların dokusunu göstermesi amacıyla çoğunlukla boyamıyor, vernik atıp bitiriyorlar. Ben birazcık bu ülkede klasik gitar tasarımlarının da custom olarak yapıldığı işler görmek istiyorum. Klasik tasarımlar üzerinden kişinin istediği özellikte gitarlar yapılsın şeker gibi renklere boyansın. Stratlar-Teleler havalarda uçuşsun. Yaptığınız ilk gitar olarak böyle bir gitar görmek bu yüzden beni mutlu etti. Hayırlı olsun diyorum, umarım emeğinizin karşılığını alırsınız 🙂
 
Çok teşekkür ediyorum yorumunuz için. Bu gitarda ağaçtan ziyade, renk ve donanım olarak farklı bişeyler yapmak istedim. Bu tarz farklı kombinasyonları kullanmayı seviyorum. Mesela 2. gitarımda da renkten ziyade, ağaç-manyetik-köprü şeklinde bir farklılık yaratmak istedim. 2. gitarın fotoğraflarını da akşama doğru paylaşacağım 🙂
 
Elinize sağlık, güzel görünüyor. Yolunuz açık olsun. H-S gitarlara gizli bir hayranlığım da var zaten. 🙂
Yalnız fikir olarak özgün ve hoş olmuş ama potlar biraz büyük gibi sanki, gitar çok zarif görünüyor ama potlar sanki bu haliyle biraz fazla dikkat çekici 🙄
Bir de headstock şekil itibarı ile patent sorunu yaratmasın?

Edit. Gitarın tonu da gayet hoş 👍
 
Evet potanslar biraz büyük. Zaten orada işlevsellikten ziyade, görünümde bir farklılık yaratmak için o gazoz kapaklarını kullandım 🙂 headstock için bir sonraki gitarda daha özgün bir tasarım paylaşacağım 🙂
 
Öncelikle hayırlı olsun diyorum. Hepimize🙂
İkinci olarak da şunu söyleyeceğim: Fotoğraflarda önemli bir yeri es geçmişsiniz. Ben bu tür gitarlarda ilk önce sap-gövde birleşimine bakıyorum. Görsel bir unsur olarak düşünülmediğinden olsa gerek, bu kısmı fotoğraflamak öncelikle insanların aklına gelmiyor. Bolt-on bir gitarda (sanırım öyle bu gitar ?) Fender strat tipi neck heel mi var, yoksa Ibanez tarzı all access neck joint mi kullanılmış, bu bence çok mühim bir unsur. Hatta bazı luthierler bu birleşim noktasında üzerinden farklı tasarımlar üretiyorlar. Çünkü bu kısmın tasarımı üst perdelere erişimde ve dolayısıyla çalım rahatlığında önem kazanıyor.
 
"Solid"in diğer bir anlamı da sağlam demek biliyorsunuz 🙂 ayrıca caz-füzyon müziğini de çok sevdiğim için kesinlikle hollowbody bir gitar yapmayı düşünüyorum. Hatta bir sonraki projem semi-hollow, thinline tarzı bir telecaster olacak fakat şu anda hava şartları nedeniyle bikaç hafta sonraya kaldı o proje 🙂
 
Solid #2 Plain Mahogany

Body: Mahogany
Neck: Wenge
Fingerboard: Ebony
Bridge: Hipshot Hardtail
Tuning Pegs: Wilkinson E-Z Lok
Pickups: Seymour Duncan Quarter Pound Bridge
Seymour Duncan P-Rails Neck (P90-Humbucker-Single)
Frets: Dunlop 6100 Jumbo
Electronics: 1 Volume, 1 Tone, 3-way pickup switch, 3 way P-rails mode switch
Finish: Nitrocellulose
 

Dosyalar

  • 1.webp
    1.webp
    127.1 KB · Gösterim: 658
  • 2.webp
    2.webp
    93.5 KB · Gösterim: 430
  • 3.webp
    3.webp
    81.8 KB · Gösterim: 674
  • 4.webp
    4.webp
    114.9 KB · Gösterim: 475
  • 5.webp
    5.webp
    37.1 KB · Gösterim: 696
  • 6.webp
    6.webp
    68.6 KB · Gösterim: 680
  • 7.webp
    7.webp
    116.1 KB · Gösterim: 446
  • 8.webp
    8.webp
    84.5 KB · Gösterim: 433
Geri
Üst