Solo atarken çıkan pis sesler?

bi de en baştaki adam demiş ki😛armağımı kaldırınca ses çıkıyo.işte tokada bu olmuyo çünkü parmağını kaldırınca toka sesi kesiyo ve sadece bastığın notayı veriyo.çok rahat bi olay bu.
 
Yaa benim merak ettiğim sweep picking te genelde hep neck manyetiğimi tercih etmeliyiz nedir? Nasıl kullanıyorsunuz sweepte manyetiği? Yüksek gain de yüksek çıkışlı bir bridge manyetikte güzel olmuyor sweep bende. Yanılıyormuyum?
 
Petruccinin method unda sweep lere gelmiştimki zaten oraya gelene kadar ağlıyodum hergün böle 😀 adam karşımda çatır çutur çalıo bende böle gitarla ıhhh izliyorum 😀 ama sweep leri çok sağlam maşallah petrucci abimizin orda zaten practics leri verdiğinde 300 kere yapın gibi bişi diyo 😀 heühe sonrakini izlemeyin hepberaber ağlamak istemeyiz dimi adam hayvani bi betronomda atıyo elleri patlıyacak diye korktum bi ara ama bişi olmadı 😀 seste dalga halinde gelio zaten o hızda ve tk bi hatalı nota ve tekbi kötü ses yok 8O 8O 8O 8O
 
Blackburn demiş ki:
Yaa benim merak ettiğim sweep picking te genelde hep neck manyetiğimi tercih etmeliyiz nedir? Nasıl kullanıyorsunuz sweepte manyetiği? Yüksek gain de yüksek çıkışlı bir bridge manyetikte güzel olmuyor sweep bende. Yanılıyormuyum?




yanılmıyorsun ama şöle bişi var.herkes farklı manyetik kullanıyor.
mesela benim gitarımda di marzio red velvet var.
ben şahsen swipde bridge ve middle pozisyondaki manyetikleri kullanmayı tercih ediyorum.(hatta bridgeyi daha çok kullanıyorum)
yalnız şöle benim 2 single bir hambucker .genelde ama dediğim gibi bridgedeki singleyi tercih ediyorum.çünkü o tonu daha çok beğeniyorum.
mesela malmsteen genelde sololarında bridge manyetiğini kullanıyor ve ortaya gayet hoş bi ton çıkıyor.benim gitarımda da o tona çok yakın bi ton var.ve bu bana hoş gelio.ama sen bunu beğenmiosundur belki.yada gitarının o pozisyondaki manyetiği o tonu vermio olabilir.
nesse çok konuştum 😀
olayın özü ben genelde bridge ve middle kullanıyorum swiplerde.
bide;
bendeki dimarzio dp174 yüksek çıkışlı bi manyetik ve swiplerde gayet iyi oluyor.
bence olay böle.umarım yardımcı olmuştur.
saygılar
 
Çok saol cevabın için. O zaman birde şöyle bir soru daha sorayım neckte paf pro, bridge te X2N olsa sweep için hangisi daha iyi olurdu. Yani belki kişiden kişiye ton zevki değiştiği için bridge te de neck te atılıyordur sweep. Ama mesela bir petrucci, malmsteen genelde hangisini kullanıyorlar. Neckmi, bridge mi? (sweep li sololarında)
 
Valla çok iyi bilmiyorum ama neck manyetiğinin kullanılma sebebi genelde tizleri düşük olduğu için daha dengeli daha temiz ses veriyo.

Hatta sweep yaparken gördüğüm kadarıyla çoğu kişi neck manyetiğinin üzerine pena vuruşu yapıyo ki ses daha net duyuluyo. Sonuçta sweepte en önemli şey sesin temiz olması. Yoksa herkez benim attığım gibi hangi nota bastığım belli olmayan berbat sweepler yapar 😀
 
Blackburn demiş ki:
Çok saol cevabın için. O zaman birde şöyle bir soru daha sorayım neckte paf pro, bridge te X2N olsa sweep için hangisi daha iyi olurdu. Yani belki kişiden kişiye ton zevki değiştiği için bridge te de neck te atılıyordur sweep. Ama mesela bir petrucci, malmsteen genelde hangisini kullanıyorlar. Neckmi, bridge mi? (sweep li sololarında)


valla malmsteen genelde neck kullanıyor.(yukarıda yanlış yazmışım kusura bakma 😉 )
ben de neck tonunu seviyorum.(bridge yazmışım yanlışlıkla kafam karıştı da bi anda 😀
malmsteen konusunda ihtisas yapmış olarak bunu diyebilirim.yalnız petrucci konusunda bi fikrim yok.
bi de şunu eklemek isterim malmsteen neck pozisyonunda hs3 di marzio kullanıyo.zati onda 3 single var.hs 3 dimarzio tam bi sweep canavarı.
bi de sunduğun seçenekten,ben paf proyu kullanmayı tercih ederim.
zati stve vai de öle yapıo 🙂
saygılar
 
Paf pro(bence steve pek kullanmıyor ama satriani kullanıyordu bir ara),fred, evolution, vs. adı çok önemli değil, neck'de kullanıldığı zaman, manyetiğin pozisyonundan dolayı(tel uzunluğu,vs.) daha yumuşak ve sweep'e uygun bir ton yaratıyor, midler genelde daha düşük oluyor...
 
biraz alakasız olcak ama temiz çalmak önemli hızlı çalmaktan önce.sürekli çalışmak gerekiyor bunun için de.gripmaster diye bi alet var,bulabilirsem alcam mutlaka.tarif edemiyorum aleti,linke girip bakın bence.otobüste,durakta,derste bile çalışabilirsiniz bununla.biraz garüp olur,uzaylı muamelesi görürsünüz ama olsun,parmak kaslarınız güçlenir.
işte link: http://www.gripmaster.net/gripmaster/
 
PeeDee demiş ki:
biraz alakasız olcak ama temiz çalmak önemli hızlı çalmaktan önce.sürekli çalışmak gerekiyor bunun için de.gripmaster diye bi alet var,bulabilirsem alcam mutlaka.tarif edemiyorum aleti,linke girip bakın bence.otobüste,durakta,derste bile çalışabilirsiniz bununla.biraz garüp olur,uzaylı muamelesi görürsünüz ama olsun,parmak kaslarınız güçlenir.
işte link: http://www.gripmaster.net/gripmaster/


çok güzel tasarlanmış bi alet gerçekten.
bi de bunun fiyatı pahalı olabilir biraz;ben eskiden stres atmak için elde sıkılan yaylı bi düzenekle çalışıyodum.o da aynı işlevi yapar.eğer pahalı gelirse spor mağazalarından onu da alabilirsiniz.ya da stres topu mu deniliyo tam hatırlamıyorum onu da alabilirsiniz.işe yarıyolar.ben bi ara onlarla çalışmıştım.
saygılar...
 
Fiyatını hiçbir yerde bulamadım doğrusu,ama direk parmak çalıştırdrığı için çok kullanışlı gerçekten.sonuçta önemli olan parmakların güçlenmesi,dediğin gibi başka aletler de aynı işi görebilir.
 
DaveMustaine_64 demiş ki:
O sesleri bir şekilde sol elinle veya sağ elinle kontrol altına alman lazım...

Sweep picking yaparken istenmedik sesler çıkmasının sebebi büyük ihtimalle şunlardan birisidir;

1-Pena vuruşlarının sol elinle bastığın notaları tutmaması,yani senkronize olmaması

2-Penayı biraz fazla sert vuruyor olman

3-Sol el ile bastığın notaları teker teker değil de akor olarak basıyor olman. Yani her seferinde klavyede bir notaya basıp onu vurman lazım, eğer yaptığın sweep pickingde 2. notayı vurduğunda ilk notayı susturmuyor veya sol elini kaldırmıyorsan bu olay olur 🙂

4-Tellerinin fazla eskimiş olması. Bu durumda teller ele yapışabiliyor, parmağını kaldırdığın zaman da sanki pull-off yapmışsın gibi boş tel sesi çıkıyor 🙂

Umarım yardımı olur...

ewt berkay haklı büyük ihtimalle bunlardan birisidir , birde basit birşey ama eklemek istiyorum birçok kişinin yapmadıgına tanık oldum , sweep de klavyeden aşşagı dogru indiginde boşda kalan her tele sağ eliniz ile mute ( kapayarak ) yaparak inmelisiniz.Sağ el teknigide oldukça önemli bence bu konuda.Yani 6 telli sweep atarken kalın mi telinden la ya indiginde sağ elin kalın mi yi kapıyacak, la telinden re teline indiginde yine aynı şekilde sağ elin kalın mi teline ek olarak la telinide kapamış olacak ( kısacası basmadıgın teli ) bu şekilde çalışmanında büyük avantajı olur senin için , sadece sweep de degil , solo atarken yukarda kalan basılmayan telleri kapamalısın gereksiz sesleri önleme amacıyla , örn tapping atarken ince mi telinden , gitar ( ayakta çalarken ) sarsılacagı için üst tellerin titreşimiyle çıkacak uğultu vb. sesleri açıkdaki tellere mute yaparak önlemek...

tabiki hepinizin yaptıgı birşey ama eklemek istedim ger.ekten kullanmayanlar var ve üst tellerin ugultusundan ince tellerde basılan notalar duyulmuyor 🙂

Kolay gelsin...
 
işte kapatma problemi olan arkadaşlar toka kullanırlarsa.sanki başka birisi soldan onun saldığı telleri susturuyomuş gibi bi olay olur.çünkü toka elini çektiğin telin titreşimini durdurur ve sesi keser.böylece sadece bastığın nota duyulur.
saygılar
 
mantıklı fakat sahnede bu toka işi biraz zor olur yaw 🙂 boş tel vuramayız 🙂 Sonuçda hiçbirimiz çıkıp sadece solo çalmıyoruz dimi🙂 Bu yüzden mute süz olmaz derim
saygılar
 
_KehaneTEmre_ demiş ki:
mantıklı fakat sahnede bu toka işi biraz zor olur yaw 🙂 boş tel vuramayız 🙂 Sonuçda hiçbirimiz çıkıp sadece solo çalmıyoruz dimi🙂 Bu yüzden mute süz olmaz derim
saygılar


dostum ben şöle kullanıyorum tokayı:
sahnede ritmdeyken toka klavyenin en sonunda duruyo.swip veya soloya geçtiğim zaman tokayı 1.veya 4.perdeye çekiyorum.
ritme dönerken de elimle köşeye doğru ittiriyorum.ve ben bunu 2 yıldır kullanıyorum.benim susturma problemim yok yalnız sahnede hiçbir kirli sese tahammülüm yoktur.sadece bi önlem olarak kullanıyorum.sonuçta canlı çalıyoruz ve heran herşey olabilir.bi önlem sadece.
tavsiye ederim.bi süre sonra eliniz alışıyor zaten.
ayrıca taping atarken sağ eli klavyeye koymak yerine direk tokayı takıp kullanmak da kolaylık olur.tavsiye ederim yani.
saygılar.
 
Ya bende senkronizasyon 0 resmen şaşırdım kaldım eksiden böyle deildim yahu nsıl senkronize çalışması yapabilirim hızlı atarken ?birde benim parmaklarım alt fretlere sığmıyo demirine filan çarğıyo vıyk vıyk çıkıyo ses parmaklarımın önü tırnağın çok toparlak öne doğru şişik o yüzden mi ? 🙁
 
parmaklarının şişik olmasının bi etken olcağnı sanmıyorum.o biraz pratik ve alışmakla ilgili olabilir eğer elindeki gitarı yeni aldıysan.yada uzun süre gitarından uzak kaldıysan hamlık oluşmuş olabilir.
senkronizasyon olayında da şöle diyim;
yine hamlığa bağlı bi olay olduğunu düşünüyorum çünkü eskiden problem yaşamıyomuşun.veya;
gam ve armoni bilgin ne düzeyde bilemiyorum ama bence biraz armoni ve gam çalış.çünkü şöyle de olabilir artık bildiğin şeyler seni tatmin etmiyor ve yetersiz geliyodur.belli kalıplar yaz kendine ve bunları düşük metronomdan yükseğe doğru hızlandır.daha sonra da parçalar üzerine doğaç yap.ve şarkının duygusunu vermeye çalış.rast gele 200 metronomda aynı gamı inip çıkma biraz daha melodi ağırlıklı çalmaya bak.

senkronizasyon konusundaki derdini tam anlayamadığım için biraz ihtimaller üzerine konuştum.

saygılar
 

Geri
Üst