Ultra-g Nin 4x12 Kabin Simulasyonu-ses Örneği Eklendi

benim aklım sürekli karışıyor.en iyisi baştan alayım.performans sırasında,mekanın sistemi neyse o kadar verim alabiliriz diye düşünüyorum.bu yüzdende bizim görevimiz miksere mümkün oldugunca iyi bir sinyal göndermek ve sonunu tonemaister arkadaşa bırakmak galiba.işte bu temiz sinyali göndermek için aklımda bir kaç tane setup var.kendi planladıgım aletleri kullanarak yazacagım.hangisinin daha işlevsel olacagı konusunda yardımcı olursanız çok sevinirim.

*gitar + deucetone Rat + (efektler) + compressor + ultra-g(yada başka bir d.i)

*gitar + sansamp gt2 + deucetone Rat + (efektler) + compressor + ultra-g(yada başka bir d.i)

*gitar + sansamp gt2 + deucetone Rat + (efektler) + compressor

bu setuplardan hangisi daha işlevsel olur ve temiz sinyal yollar??

birde ultra g nin passive olmasının handikapları genel olarak nelerdir??
 
gitar + compressor + deucetone Rat + sansamp gt2 + (efektler) + ultra-g

Bu arada ultra-g pasif değil aktif bir d.i. box ama aradaki farkları bilmiyorum yine de 🙂
 
Pasif DI'ın içinde sinyal bölücü bir empedans trafosu vardir. Bu trafonun girişinde 2 uç vardır (Sinyal ve Toprak) ve enstruman buraya bağlanır. Çıkışında da 3 uç vardır ( +sinyal, - sinyal ve toprak) ve bu da mixer’in XLR yani balanslı girişine bağlanır. Pasif DI'ın kalitesi içindeki empedans trafosunun kalitesine bağlıdır.

Aktif DI box’da da trafo yerine bu isi gören elektronik devre vardır. Bu devrenin kalitesi de devrenin icinde kullanılan elemanlar ve devrenin dizayn topolojisine bağlıdır.Birde aktifte seste bir miktar kazanç vardır.
 
Geçenlerde ultra G ile ilgili çok can alıcı bişey farkettim tabi bu arada ultra G yi satalı bayada olmuştu 😀 ultra G nin virtual 4 x12 sim ilk zamanlar hoşuma gitsede sonraları pek okadar tatmin etmemeye başladı nihayetindede aleti sattım. sonra kayıt için bir arkadaşa sorduğumda ultra G nin kullanılışı ile ilgili bir ipucu verdi. ultra G nin pdf manuellerinide incelediğimde gördüm.aslında ultra G nin kullanılış biçimi şöyle imiş..
her hangi bir anfiniz olduğunu varsayalım. anfiye direkt gitarı girdik sonrasında anfinin speaker kablosunu çıkartıp ultra g nin kabinet out takıyoruz. anfinin speaker outunuda ultra g nin inputuna giriyoruz. sanal kabin similasyonunu kapalı olucak tabi. xlr outtan pc yada mixsere bağladığınızda işte ozaman asıl kabin similasyonunu elde edebiliyoruz.ben ve bir çok kişide bu özelliğini muhtemelen hiç kullanmamıştır.aslında en iyi sonucu veren bu şekilde kullanmakmış.. saygı sevgi...
 
bi kaç sayfa önce arkadaş manualinin linkinide vermiş incelemeni tavsiye ederim bende öyle zannettim ilk başta oha dedim yanar alet hatta sonra pdf sine baktım üstünde + - pad ler varya aslında o onun içinmiş..
 
"Direct link" soketine amplifikatör için herhangi bir yük bağlamazsanız (indüktif bir yük, tercihen hoparlör) özellikle amfiniz tüplü amfi ise amfiniz zarar görecektir. Kullanma klavuzunun bir çok yerinde defalarca vurgulanmış. Transistörlü amfilerle denenebilir sanırım, -20 db switchi kullanılarak.
 
Arkadaşlar bütün konuyu okudum yine de aklıma birkaç soru takıldı, izninizle soruyorum 🙂 .

Öncelikle merak ettiğim şey xlr->1/4 jak ile xlr->xlr şeklinde bağlama arasında bir ton farkı oluyor mu ? Balanslanmamış bir ses alıyorsunuz diyorsunuz ancak ben sesin balanslanması konusunda pek bir bilgiye sahip değilim 🙂 . Ton farkı dememin sebebini de şöyle açıklayayım: Ben evde belirli bir ton yaratıp, sahnede de o tonun aynısını/çok çok yakınını yakalamak istiyorum. Ve araştırdığım kadarıyla bunu en rahat ultra-g ile yapabilirim. İşte bu konumda evde 1/4 kablo ile yarattığım tonlar sahnedeki xlr ile girilen tonlara benzer mi?

Bu arada belirteyim; bağlantım gitar>zoom g9.2tt>ultra-g şeklinde olacak. (g9.2tt nin kabin simulasyonu kötü :evil: )

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler 🙂 .
 
Clesk demiş ki:
Arkadaşlar bütün konuyu okudum yine de aklıma birkaç soru takıldı, izninizle soruyorum 🙂 .

Öncelikle merak ettiğim şey xlr->1/4 jak ile xlr->xlr şeklinde bağlama arasında bir ton farkı oluyor mu ? Balanslanmamış bir ses alıyorsunuz diyorsunuz ancak ben sesin balanslanması konusunda pek bir bilgiye sahip değilim 🙂 . Ton farkı dememin sebebini de şöyle açıklayayım: Ben evde belirli bir ton yaratıp, sahnede de o tonun aynısını/çok çok yakınını yakalamak istiyorum. Ve araştırdığım kadarıyla bunu en rahat ultra-g ile yapabilirim. İşte bu konumda evde 1/4 kablo ile yarattığım tonlar sahnedeki xlr ile girilen tonlara benzer mi?

Bu arada belirteyim; bağlantım gitar>zoom g9.2tt>ultra-g şeklinde olacak. (g9.2tt nin kabin simulasyonu kötü :evil: )

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler 🙂 .


Aslında g9.2tt'nin kabin simülasyonları kötü değildir benim fikrimce "bu tür işlevler için yaratılmış processorler gitar amfisinde kullanılır genelde" şeklinde bir düşünceyle kabin simülasyonlarının filtreleme işlemlerini oldukça light bir etkide bırakıyorlar.Yoksa kabin simülatörü üstüne birde amfinin simülasyon olmayan gerçek kabini birleşince oldukça traşlanmış bir ses alınır.

Cevabına gelirsek gitar sinyalinin miksere ulaşan kısmının balanslı veya balanssız olması tonuna etki etmeyecektir.Sadece sinyalin kirli veya temiz olması anlamına gelir ki balanssız bir sinyalde, iyi ve kaliteli kablolarla sağlam bir zeminde balanslı kadar temizdir.



Ben Ultra-G'nin alternatif kullanımı ile ilgili bişey sorucam.Şimdi anladığım kadarıyla Ultra-G'yi amfide speaker yerine takıyoruz bi nevi amfinin kafasını ayırmış oluyoruz fakat Ultra-G'nin kabin simülasyonunu kapalı tutuyoruz demişsinizde bir amfinin kafasından çıkan ses kabin simülasyonu etkili değildir ki, daha doğrusu bu işlem bir efekt veya benzeri birşey değildir bence.Kafadan çıkan ses speaker'a gelir ve speaker'a gelen ses gerek speaker'ın ses karakteristiği gerek amfinin yapımındaki ağacı arkasının açık veya kapalı olması gücü, speaker sayısı gibi etkenlerin toplamının sonucunda bir kabin etkisi almış olursunuz böylece kafadan çıkan ses speaker ve kasada şekillenir.Biz şimdi hem bu etkiyi alıp, hemde Ultra-G'de ki kab.sim.'i kapatınca nasıl kabin etkili yapmış oluyoruz ?
 
Görüşün için teşekkürler Serkan.

G9.2tt de kabin simulasyonunun amfi ile birlikte kullanılabileceğini pek sanmıyorum, çok kötü bir ton çıkıyor ortaya. Eğer bulunulan ortamda amfi var ise kabin simulasyonunu kapatmak en iyisi.

Aslında konserlerde çoğunlukla amfi bulunuyor ancak prosesörlerin sesi her amfiye göre değiştiğinden hiç amfi ile uğraşmayıp direk ultra-g ile miksere girip, evimdeki tonu almayı hedefliyorum. Eğer sürekli kullandığınız, sahneye götürebileceğiniz bir amfiniz var ise bence ultra-g almanız gereksiz, en azından benim mantığıma aykırı.
 
Clesk demiş ki:
Görüşün için teşekkürler Serkan.

G9.2tt de kabin simulasyonunun amfi ile birlikte kullanılabileceğini pek sanmıyorum, çok kötü bir ton çıkıyor ortaya. Eğer bulunulan ortamda amfi var ise kabin simulasyonunu kapatmak en iyisi.

Aslında konserlerde çoğunlukla amfi bulunuyor ancak prosesörlerin sesi her amfiye göre değiştiğinden hiç amfi ile uğraşmayıp direk ultra-g ile miksere girip, evimdeki tonu almayı hedefliyorum. Eğer sürekli kullandığınız, sahneye götürebileceğiniz bir amfiniz var ise bence ultra-g almanız gereksiz, en azından benim mantığıma aykırı.


Avantajlar ve dezavantajlar var ikisinde de.Amfiniz vardır fakat iş sadece onla bitmiyor mesala ben mikrofonlama tekniğine geçicek olsam sanırım rahat 1000 dolar gözden çıkarmam gerekicek.Kaliteli bir mikrofon, her zaman iyi mixerlerde çalmayacağımızı bildiğimizden M-Audio veya Presonus preamp.EQ ve benzeri master ayarları kendim ve daha kaliteli yapabilmek için bir rack EQ ünitesi.Birde "Stereo İmage" oluşturmak istediğinizi düşünürseniz bir amfi bir mikrofon daha ayrıca aldığınız preampında stereo girişi olması lazım.Aynı rahatlık yok yani..

Amfi mikırofon vs vs yerine bir kafa almanız MG100 bile olsa processor analog vs ekipmanı amfiye girerek efektleride loop'a girerek kafadan mixere geçiş oldukça güzel bir sound almanıza yarayacaktır.Hem bir kafayı taşımak koca bir amfiyi mikrofonlayıp taşımaktan daha kolay.
 
Bir ekstra tavsiye de benden olsun bari 🙂

Eğer EQ ayarları hafızaya alınabilir harici bir EQ cihazını prosesöre bağlayıp miksere girerseniz. Nerde çalarsanız çalın mikser farklı ses verdiğinde prosesördeki tona hiç dokunmadan eq cihazının içine yazdığınız presetleri çağırarak mikserde evde elde ettiğiniz sounda yaklaşana kadar denemeler yapmanız çok kısa sürecektir. 😉 (tabi bu yerlerde sürenecek kadar kötü bir miksere giriyorsanız çok yardımcı olmayacaktır. Ama idare eder mikserlerde işe yarıyor)
 
Arkadaşlar bu arada eğer miksere steryo giriş yapmak istersek, prosesörün hem sol çıkışına bir ultra-g hem de sağ çıkışına bir ultra-g bağlamamız gerekecek değil mi ?
 
persembe demiş ki:
Clesk demiş ki:
Arkadaşlar bu arada eğer miksere steryo giriş yapmak istersek, prosesörün hem sol çıkışına bir ultra-g hem de sağ çıkışına bir ultra-g bağlamamız gerekecek değil mi ?

evet.
aslında hayır...Bir zamanlar öyleydi artık devir değişti e tabi Çelik'de değişti 😀😀😀 Yarın yazıcam Boss GT-8 başlığında hatta artistlik olsun bi tane öğrencim yazdırıyım =)) Tamam arkadaşlar vurmayın ahh... =P Ama öğrenci konusunda ciddiyim onlarada ev ödevi oluyo o kadar çok konudan konuşuyoruz ki unutuluyo bazı şeyler bu tür şeyler iyi hatırlatmalar oluyo.
 
Perfectionist demiş ki:
Bağladığın kabini load olarak mı görüyor cihaz o zaman? Çünkü öyle değilse speaker kablosu ciddi zarar verebilir UltraG'ye. (ya da ben yanlış anladım?)
Evet, bağladığın kabini load olarak görüyor. Kabin ya da attenuator bağlamadan power amp çıkışını alete takıp ordan miksere gidersen alet zarar görür.
 
Bu aralar aletlerin ne işe yaradığı konusunda bir karmaşa yaşıyorum. Nasıl bir kurulum yapsam karar veremedim, g9.2tt aldım ancak kabin modellemeleri hiç güzel değil, sahneye amfimi de taşımak istemiyorum zaten bu yüzden g9 aldım. Hangi kurulum sahne ve kayıt için daha iyi olur acaba:?

Gitar > Zoom G9.2tt > Sağ sol 2 tane Behringer ultra-g

Gitar > G9 > Sansampgt2 tarzı bir modelleyici (add+ mini amp düşünüyorum)

Gitar > G9 > Sansampgt2 > 1 Behringer Ultra-g (bu durumda stereo bağlanamayacağım sanırsam.

Aklıma G9 un drivelarını gt2 ile boost etmek geliyor, belki böyle daha güzel tonlar alınabilir, ancak öyle yapıldığında işler çok karışabilir de. Kararsızım :? .
 
capture33zr2.gif

capture44mx2.gif
 
Çalışman gerçekten yararlı Serkan, teşekkür, tebrik ediyorum.

Ext Loop özelliği aklıma gelmemişti, oldukça mantıklı bir yöntem, iki tane almaktan kurtulmuş oldum böylece 🙂 .

Bu arada üstteki sorum hala kafamı kurcalamakta ona da bir çözüm bulabilsem :? 🙂 .
 
benim anlamadığım bişi var =) bu ultra g yi madem kabin simülasyonu için kullanıcaz neden bi amp in kabinine bağlama ihtiyacı duyalım ki =) herkes di box u amp in fx returnunden hatta hoperlor kablosunun giriş çıkışından input output girmeyi düşünüyor =D sonucta bu edevatı en verimli kullanacağımız nokta bir amp simülator ve mikserin arasıdır yanılıyormuyum ? yada ev kullanımı için kayıtta sistemimize girerken

gerçi evinizde anfiniz varsa neden kabin simülatöre ihtiyacımız olsun ki =D çelişkili yorumlar okumaktayım =)


ve bu edevatı aldığım zaman kullanacağım tek nokta simulatörle mikserin arası olacaktır =) düşüncem bu yöndedir peki ya siz ne düşünmektesiniz ?
 

Geri
Üst