Abartı Ilanlar

Abartı bir tek fiyatta olmuyor. Arkadaş Korg Pitchblack Tuner için bakın ne demiş.
image.png

Yahu bu aletin accuracy'si +-1 aralaığında. Millet 0.02 lerde pedal yapıyor :D
 
Tünelde endonezya, hindistan o tarafların haricinde Kore Jackson bulursanız öpüp başınıza koyun. Kore Luthierleri en az japonlar kadar başarılıdır.
Kore üretimi gitarların kalitesizliği konusunda nedense genel bir hava hakim millette..
Bu şekilde düşünenlere aşağıdaki örneği vereyim de belki ders çıkaran olur.. Dimebag'in katledildiği gece çaldığı gitar (Guitar World Şubat 2015 sayısı, sayfa 48):
DSC_0024.jpg
 
Bu gitarın daha önce sahibinden de 1200-1500 arasına satıldığına birkaç kere şahit oldum. Manyetik modifiyesi ile birlikte 2000 i gecmemeli diye düşünüyorum. 200 lira daha fazlasına ilanlarımda usa jackson mevcut öyle anlatayım fiyatın abartıligini. İlla v kasa derseniz o fiyatlara zaman zaman kv2 ler de düşmekte.
Bu gitar derken, ilandaki gitar mı ? yoksa aynı model aynı renk başka bir gitardan mı söz ediyorsunuz ?
 
O halde söylediğiniz kriterler çok göreceli, Daha önce 1200 - 1500 arasında satıldığını söylüyorsunuz, mesela ne kadar önce ? O gün döviz kuru neydi ? Gitar ne kadar kullanılmıştı? Kozmetik sorunu var mıydı ?

Farklı renk aynı model bulabildiğim gitarın sıfır fiyatı 3,500 tl civarı deniyor. Jackson KVMGQ Pro Series King V Floyd Rose EB Ambe Elektro Gitarlar - Müzik Aletleri :: MuzikReyonu.Com

Yani Manyetik modifiyesiz yaklaşık 1000 Euro civarı olan gitarın 3 ay sonra yaklaşık 400 euroya satılmasını mı bekliyorsunuz ? Kişi hiç çalmadım jelatinleri duruyor diyorsa aldığı fiyatın çok altına satmak istemeyecektir.
 
Çok önce değil en fazla 2 ay kadar öncedir, dolar kuru 3 değildir de 2.9 dur hadi olsun 2.8 dir en fazla. Kozmetik olarak da iyi durumda bir gitardı. Hatta bakıp nasıl bu kadar durmuş bu dediğimi hatırlıyorum. Forumda gitar tavsiyesi başlıklarına bangır bangır yazılan şeylerden biri de "dolar çok yüksek, sıfır alırsanız çok para kaybedersiniz, üzülürsünüz" dür. Çünkü başka biri çıkar dolar 2 lirayken atıyorum 2 bin liraya almıştır sıfırını 1500 e güle oynaya satır siz de elinizdeki gitara baka kalırsınız. Herkesin sıkça yaptığı bir hataya dönüyoruz buradan da, bir ürünün ikinci el eder fiyatı size maliyetiyle doğru orantılı değildir. Siz o fiyatı istersiniz ama vermezler bu kadar basit. Piyasanın bu durumu üzücü mü üzücü evet ama gerçekler bunlar. Ayrıca biraz da gitarın alternatiflerine bakarak fiyat belirlenmesi taraftarıyım. Benim istediğim fiyata başka neler alınabilir diye de düşünüp öyle fiyat konmasından yanayım.

Çok yanlış ve tek taraflı bir düşünce bu.

Gitar yeni olunca bunu düşünecek kişi satıcı değil alıcıdır. Fiyatı alıcı belirlemez. Parası var ise alır değilse almaz. Değilse bekler. Örneğin Adam chris broderick gitarını 3 ay sonra hangi fiyattan satmalı ?
Gitarlar kiralık ev veya mobilya gibi fiyatlanmaz. Yeni evinde Ev ölçülerinde custom Mobilyaya dünyanın parasını verirsin 2 ay sonra tayinin çıkar , taşınırken ikinci elciye gidersin parça başına 50 tl fiyat verirler.
Gitarda böyle olmaz.
 
Tekrar söylüyorum eğer eldeki gitar sıfıra yakın ise, satıcı eğer tok satıcı ise, fiyatı piyasaya göre belirlemek zorunda değildir. Alış fiyatının cüzi bir miktar altında vermesi daha akılcıdır ama sizin istediğiniz gibi 3 ay önce 1000 euro verdiği gitara bugün 400 euroya satmasını beklemek akla uygun bir şey değil. Benim tavsiyem siz de zor durumda değilseniz gitarınızı satmayın.

Adam Jackson Flying V hastası ise Suhr gibi tipsiz bir gitar onun ilgisini hiç bir zaman çekmeyecektir. Birisi Mini Cooper hastası ise onu 2008 Model Mercedes C 180 veya 2000 SLK ile ikna edemezsiniz. İnsanların zevklerini bu şekilde kategorileyemezsiniz.
 
Hocam eğer Jackson King V hastasıysa biraz bekler denk gelince aynı paraya USA'sini alır? Ya da yok ben sıfırını istiyorum bu gitarı istiyorum diyorsa gider mağazadan kendi seçerek istediği rengi taksitli alır? Ben galiba derdimi anlatamayacağım, siz isterseniz ilanınızda istediğiniz fiyatı verirsiniz ama biz de burada paylaşırız. Keşke ekonomi ve piyasa sizin dediğiniz gibi işlese...

Gitara ihtiyacı yok ise ikinci el denk gelmesini bekleyecek o zaman, yapacak bir şey yok. Ama o Gitara ''o an'' ihtiyacı var ise o ilandaki gitarı alacak. Burda önemli olan şey zaman, ihtiyaç ve zevklerdir.

Burada dikkatimi çeken diğer konu da Gitara mobilya - motorlu araç muamelesi yapılmasıdır. Ben kendimden örnek vereyim Gitar almış olmak için gitar almam, o gitarı alınca o gitar benim parçam olur, kolum bacağım gibi. Duygusal bir bağ kurarım. Onu yatırım / değişim aracı , mal olarak görmem. 95 yıldında aldığım JDR -94 kore Jacksonum var bunla Kilit nutları olmadan,farklı akordlu gruplarımda Dorockta, eski kemancıda ne konserler verdim, ne bir akord kaçırdı, ne beni yarı yolda bıraktı. John Petrucci 2007 yılında ta önümde kendi custom gitarına akord çekmekten helak oldu... Öyle gitarın ben ta ......... afedersiniz.
 
Gitara ihtiyacı yok ise ikinci el denk gelmesini bekleyecek o zaman, yapacak bir şey yok. Ama o Gitara ''o an'' ihtiyacı var ise o ilandaki gitarı alacak. Burda önemli olan şey zaman, ihtiyaç ve zevklerdir.

Burada dikkatimi çeken diğer konu da Gitara mobilya - motorlu araç muamelesi yapılmasıdır. Ben kendimden örnek vereyim Gitar almış olmak için gitar almam, o gitarı alınca o gitar benim parçam olur, kolum bacağım gibi. Duygusal bir bağ kurarım. Onu yatırım / değişim aracı , mal olarak görmem. 95 yıldında aldığım JDR -94 kore Jacksonum var bunla Kilit nutları olmadan,farklı akordlu gruplarımda Dorockta, eski kemancıda ne konserler verdim, ne bir akord kaçırdı, ne beni yarı yolda bıraktı. John Petrucci 2007 yılında ta önümde kendi custom gitarına akord çekmekten helak oldu... Öyle gitarın ben ta ......... afedersiniz.
Bu arada konuyu okuyorum, takip ediyorum ancak hiç yorum yapmadım ikili,üçlü,beşli tartışmaya ya da başkalarının arasına girmek istemiyorum asla. Taraf falan da tutmuyorum.

Sizin de tabiki kendi düşüncelerinize saygım var, sizin yazdıklarınıza karşın da herhangi bir ofansif yaklaşımım yok. Ancak sadece belirtmek istiyorum, John Petrucci sizin gittiğiniz konserde gitarının akortunu birçok kez yaptı diye, bu EBMM gitarlarını kötü mü yapar ? Ya da Dimebag sahnede Kore gitar çaldı diye bu Kore gitarları iyi mi yapar ? ( Kore gitarlar iyi değildir demiyorum, ancak tek olgudan yola çıkarak bir sonuca varmanın yanlış olduğunu düşünüyorum, ben de kore gitarları bazı modellerini gayet iyi bulurum bu arada )

Konuda lafı birkaç kere geçmiş olan JP13'ün sahibi benim. Musicman'in kendi tremolo sistemi var üzerinde ( floating tremolo ). Ve nut kilitli nut değil. Benim gitarım tremoloya abansanız bile doğru düzgün akort kaçırmıyor. Ancak siz müzisyensiniz, ben değilim, düzenli sahneler almış birisiniz, konserlerden önce, özellikle DT gibi büyük grupların gitaristleri gitar tellerini ne kadar çok değiştirir siz çok daha iyi bilirsiniz. 3-5 konserde birden tutun da, her konserden önceye kadar gitarlarının tellerini değiştiriyor gitaristler, 1 haftada 1'den fazla tel değiştiren gitaristler var konserlerde tonlarından kayıp yaşamamak için. Ve bunlar tel sonuçta, bahsettiğimiz çalan insan da pek de tellere hoş davranan bir insan değil. Sizin sağlam akort tutan gitarınız dahi, yeni tellerle az da olsa akort kaçıracaktır. Ki ben demiyorum ki ''JP o gün gitarını telleri yepyeni olduğundan dolayı akort yapmıştır'', yeni olmayadabilir, ancak bunun birçok nedeni var hepimiz biliyoruz, hava değişimi, sıcaklık, nem ( ki İstanbul konseri ve haziran ayı ), nedeni başka birşey de olabilir, nedensiz yere gitar akort kaçırmış da olabilir ancak bu bana kalırsa ''Öyle gitarın taa.... '' demelik bir durum yaratmıyor. Hepimiz konser DVD'leri izliyoruz, hepimiz youtube gibi platformlardan canlı performanslar izliyoruz, insanlar 'Sürekli' akort yapıyor şarkıdan şarkıya. O zaman herkesin gitarının ''taaaaa....'' yaşasın kore gitarlar mı demeliyiz ? Üstelik bu gitarın adı ''John Petrucci Signature'' ancak bu gitarı kullanan o kadar ama o kadar çok artist var ki ( http://www.music-man.com/artists.html ), o zaman bana sorarsanız, ya bu gitarı kullanan bütün artistler ve benim gibi hobi amaçlı da müzik yapanlar bu işlerden anlamıyor, ya da siz tek olgu üzerinden bir tarafı çok yüceltip, bir tarafı çok gömüyorsunuz şuanda, üstelik bu 2. postunuz bu konuda.

Beni umarım yanlış anlamazsınız, başta dediğim gibi size karşı ofansif bir yorumum veya düşüncem asla yok, olmayacak da, ancak sizin yazdığımızın biraz 'haksızlık' olduğunu düşünüyorum.
 
Bu arada konuyu okuyorum, takip ediyorum ancak hiç yorum yapmadım ikili,üçlü,beşli tartışmaya ya da başkalarının arasına girmek istemiyorum asla. Taraf falan da tutmuyorum.

Sizin de tabiki kendi düşüncelerinize saygım var, sizin yazdıklarınıza karşın da herhangi bir ofansif yaklaşımım yok. Ancak sadece belirtmek istiyorum, John Petrucci sizin gittiğiniz konserde gitarının akortunu birçok kez yaptı diye, bu EBMM gitarlarını kötü mü yapar ? Ya da Dimebag sahnede Kore gitar çaldı diye bu Kore gitarları iyi mi yapar ? ( Kore gitarlar iyi değildir demiyorum, ancak tek olgudan yola çıkarak bir sonuca varmanın yanlış olduğunu düşünüyorum, ben de kore gitarları bazı modellerini gayet iyi bulurum bu arada )

Konuda lafı birkaç kere geçmiş olan JP13'ün sahibi benim. Musicman'in kendi tremolo sistemi var üzerinde ( floating tremolo ). Ve nut kilitli nut değil. Benim gitarım tremoloya abansanız bile doğru düzgün akort kaçırmıyor. Ancak siz müzisyensiniz, ben değilim, düzenli sahneler almış birisiniz, konserlerden önce, özellikle DT gibi büyük grupların gitaristleri gitar tellerini ne kadar çok değiştirir siz çok daha iyi bilirsiniz. 3-5 konserde birden tutun da, her konserden önceye kadar gitarlarının tellerini değiştiriyor gitaristler, 1 haftada 1'den fazla tel değiştiren gitaristler var konserlerde tonlarından kayıp yaşamamak için. Ve bunlar tel sonuçta, bahsettiğimiz çalan insan da pek de tellere hoş davranan bir insan değil. Sizin sağlam akort tutan gitarınız dahi, yeni tellerle az da olsa akort kaçıracaktır. Ki ben demiyorum ki ''JP o gün gitarını telleri yepyeni olduğundan dolayı akort yapmıştır'', yeni olmayadabilir, ancak bunun birçok nedeni var hepimiz biliyoruz, hava değişimi, sıcaklık, nem ( ki İstanbul konseri ve haziran ayı ), nedeni başka birşey de olabilir, nedensiz yere gitar akort kaçırmış da olabilir ancak bu bana kalırsa ''Öyle gitarın taa.... '' demelik bir durum yaratmıyor. Hepimiz konser DVD'leri izliyoruz, hepimiz youtube gibi platformlardan canlı performanslar izliyoruz, insanlar 'Sürekli' akort yapıyor şarkıdan şarkıya. O zaman herkesin gitarının ''taaaaa....'' yaşasın kore gitarlar mı demeliyiz ? Üstelik bu gitarın adı ''John Petrucci Signature'' ancak bu gitarı kullanan o kadar ama o kadar çok artist var ki ( http://www.music-man.com/artists.html ), o zaman bana sorarsanız, ya bu gitarı kullanan bütün artistler ve benim gibi hobi amaçlı da müzik yapanlar bu işlerden anlamıyor, ya da siz tek olgu üzerinden bir tarafı çok yüceltip, bir tarafı çok gömüyorsunuz şuanda, üstelik bu 2. postunuz bu konuda.

Beni umarım yanlış anlamazsınız, başta dediğim gibi size karşı ofansif bir yorumum veya düşüncem asla yok, olmayacak da, ancak sizin yazdığımızın biraz 'haksızlık' olduğunu düşünüyorum.

Öncelikle görüşünüz için teşekkür ederim.

Benim amacım herhangi bir gitarı yermek diğerini yüceltmek değil Olayların, olguların, materyallerin değerinin zaman, durum ve ihtiyaca göre değişkenlik gösterdiğini söylemekti. Sonuçta dünyanın parasını verip sahneye çıktıktan sonra beni yarı yolda bırakan, seyirciye rezil eden gitar benim için ''o an'' değerli değildir. Gitarlarımla bir bağ kurduğumu onları yatırım malzemesi olarak görmediğimi söylemiştim. Gitar bir hisse senedi , menkul değer değildir bana göre. Gitar alırken ''bunu kaça satarım?'' diye düşünmem. Son paragrafım bunun üzerineydi.
Misal ; Yine defalarca başıma gelen diğer hadisedir; Ayarlaması basit Bir Digitech DF-7 pedal, çıktığımız her mekanda delilik geçirten POD HD serisinden daha değerlidir

İkincisi Kore gitarlarına da daha ilk başta Hyundai Accent, Getz muamelesi yapılması doğru değildir. Buna ufak bir eleştirim olmuştu. Dime ve LTD serisinin çok kaliteli Kore serileri var. Glen Drover Dean'den önce LTD Deluxe çalıyordu. veya üzerinde kahler olan LTD Hanneman JH- 600 bir kişiye başka Amerikan gitardan daha amaca yönelik zevk verebilir.

Burdaki fiyatlandırma konularına genel eleştirim de önceki konulardan anlaşılacağı gibi kıyaslama mantığının yanlışlığı üzerinedir. Mini cooper - Mercedes örneğim bunun içindir.
Bir aile 300.000 Tlye Maltepeden ev bakıyordur. ''yaw o paraya Ayvalıktan villa alınır yazık günah'' diye kimse düşünmez. veya ''Benim 350 Eurom var. sıfırı 3500 tl olan 3 ay kullanılmış gitarı alabilmem için sizin bu gitarın değerini ''ikinci el'' olduğu için düşürmeniz gerek'' diye düşünmek doğru bir yaklaşım değil.
 
Öncelikle görüşünüz için teşekkür ederim.

Benim amacım herhangi bir gitarı yermek diğerini yüceltmek değil Olayların, olguların, materyallerin değerinin zaman, durum ve ihtiyaca göre değişkenlik gösterdiğini söylemekti. Sonuçta dünyanın parasını verip sahneye çıktıktan sonra beni yarı yolda bırakan, seyirciye rezil eden gitar benim için ''o an'' değerli değildir. Gitarlarımla bir bağ kurduğumu onları yatırım malzemesi olarak görmediğimi söylemiştim. Gitar bir hisse senedi , menkul değer değildir bana göre. Gitar alırken ''bunu kaça satarım?'' diye düşünmem. Son paragrafım bunun üzerineydi.
Misal ; Yine defalarca başıma gelen diğer hadisedir; Ayarlaması basit Bir Digitech DF-7 pedal, çıktığımız her mekanda delilik geçirten POD HD serisinden daha değerlidir

İkincisi Kore gitarlarına da daha ilk başta Hyundai Accent, Getz muamelesi yapılması doğru değildir. Buna ufak bir eleştirim olmuştu. Dime ve LTD serisinin çok kaliteli Kore serileri var. Glen Drover Dean'den önce LTD Deluxe çalıyordu. veya üzerinde kahler olan LTD Hanneman JH- 600 bir kişiye başka Amerikan gitardan daha amaca yönelik zevk verebilir.

Burdaki fiyatlandırma konularına genel eleştirim de önceki konulardan anlaşılacağı gibi kıyaslama mantığının yanlışlığı üzerinedir. Mini cooper - Mercedes örneğim bunun içindir.
Bir aile 300.000 Tlye Maltepeden ev bakıyordur. ''yaw o paraya Ayvalıktan villa alınır yazık günah'' diye kimse düşünmez. veya ''Benim 350 Eurom var. sıfırı 3500 tl olan 3 ay kullanılmış gitarı alabilmem için sizin bu gitarın değerini ''ikinci el'' diye düşürmeniz gerek'' diye düşünmek doğru bir yaklaşım değil.
Yapıcı şekilde cevap verdiğiniz için çok teşekkürler. Kore gitarlara ben de alt sınıf bakılması taraftarı değilim kesinlikle, kore gitarlar da kullandım ve hala da severek kullanıyorum hatta. Bana; 'Böyle gitar olmaz olsun' tarzı yorumu ikinci kez yaptığınızda, EBMM gitarlara genel olarak bir yergi olarak yaptığınızı düşündüm doğal olarak, ama onu sadece o gün olan olaylardan doğacak şekilde, 'o an' için yazdığınızı söylediniz, bu benim için yeterli bir teselli, teşekkürler :)

Ancak tabi gitara 'menkul değer' olarak bakmamanız ve ilan hakkındaki düşünceleriniz kendi öznel düşünceleriniz, bunlara karşı da bir tepkim / yorumum yok.

Kişisel olarak söz konusu gitar hakkında yorum yapacak olursam, bana kalırsa o gitar için 4800 TL fiyat pahalı ve abartı bir ilan, ne olursa olsun ikinci ele çıkmış bir gitar. Ancak 1000 TL'ye Hetfield set ve 3500 TL'ye sıfırı satılırken, pek mantıklı gelmedi bana 4800 TL'ye ikinci ele düşmüş bir gitar almak, sıfırını alıp, kendim modifiyelemeyi yeğlerim. Tabi bunlar kendi düşüncem aksini düşünenler olabilir.

Burada da @hackeiommi hazretlerinin dediği durum ortaya çıkıyor bana kalırsa. Çünkü ikinizin de haklısınız burada:

- Evet, gitarı satmaya ihtiyacı olmayan, hiç doğru düzgün kullanmamış, acil para ihtiyacı olmayan birinin gitarı sıfır fiyatına yakın koyması normaldir. Sizin dediğiniz gibi.
Ancak
- Evet, böyle fiyatlı bir gitarı da hesaplı bir insan asla ( %90 ) satın almaz. @welmour 'un dediği gibi.
 
Geri
Üst