Murat Çelik

Murat Çelik'in aç kaldığını da nereden çıkardınız arkadaşlar!!! Murat abi konserden konsere koşturuyor. Aç kalma gibi bir ihtimali yok zaten. ne olursa olsun hiç biryerden konser daveti gelmese bile kendisi beyoğlunda her zaman konser verebilir. üstelik verdiği konserlerde salon pek de boş kalmaz. o inançları doğrultusunda yol alıyor. kendisi myy gibi popüler olmak da istemez zaten. o yalnızlıların adamı ama bizim onu yalnız bırakmaya niyetimiz yok!!!
 
bu arada düş dokağı sakinlerini sırtlayan şarkıların hepsini Murat Çelik yazmıştır iyi bir düşünün bakalım dss yi hangi şarkılarla tanıdınız?
 
dss de myy mç ayrıı yoktur.mç ile ilgili konuları dss forumlarında konuşsak daha iyi olur.mç de myy de kaliteli müzisyenlerdir.biz ne myy ciyiz ne mç ci dssciyiz dss ci :)
 
yılmazyıldırım hakkında yapılan yanlış yorumlar ve kendisini menfaat ve para tutkunu bir kişi olarak göstermeler sanırım bir aldatmacadır.
yani yanlış duyumlar veya görüşlerdir.
murat çelik kendisini tasavvufa verdiğinde hepimizin hatırlayacağı gibi islami kanallar diye nitelendirilen kanallarda ana haber bültenleri dahil olmak üzere konuk oluyordu.
büyük bir kesimde kendini göstermek istiyordu.
bunu sadece siyasetle yapmk istiyordu.
kendisinin değiştiğini ve artık müziğide tasavvuf için yapacağını belirtiyordu.

şimdilerde pişman olduğu ve bıraktığı düş sokağına geri gelmek istediği duyuluyor.
seyyah gerçekten kaliteli bir albüm peki neden onunla devam etmiyor?
yoksa murat çelik paracımı?


yani görüşler ve duyuşlar değişkendir ama bir insanı gerçek bilgi olmadan yargılamak pek doğru değil.
kaldı ki murat çelikin bırakıp gittiği dönemdeki yaptıkları düşünülerse.


murat çelik düş sokağında artık yerin yok derim ben!!!
unutulmayacaksın ama böylesi en iyisi.
 
Antibiyotik demiş ki:
dss de myy mç ayrıı yoktur.mç ile ilgili konuları dss forumlarında konuşsak daha iyi olur.mç de myy de kaliteli müzisyenlerdir.biz ne myy ciyiz ne mç ci dssciyiz dss ci :)
Şu anda ayrı olduklarına göre iki başlık olması uygundur bence ;)
 
DaRkNeSsCeM haklı bence...
Murat Yılmazyıldırım'ı "müzik haramdır" gibi bir bahaneyle yarı yolda bırakan, o "günah"-"haram" müzikten kazandığı paralar suyunu çekince de o "günah"ı yeniden işlemek için Murat Yılmazyıldırım'a dönen, doğal olarak reddedilince de "murat popülerlik yolunda gidiyo, beni unuttu bıdı bıdı" gibisinden talihsiz açıklamalar yapan bir kişi hakkında konuşuyoruz..lütfen kimse hiçbir şeye körü körüne bağlanmasın, at gözlüklerini çıkarıp atın..lütfen...
ayrıca seyyahersn :ben düş sokağı sakinlerini ölümler, veremem sana acımı, seni tanımayan yok bu şehirde, hoşçakal, hüzün kovan kuşu gibi şarkılarla tanıdım...o şarkılar kimin bestesi acaba?

saygılar...
 
insanların düşünceleri değişken olabilir yarın bugün düşündüğünüz şeyleri düşünmeyebilirsiniz yada düşündüğünüz şeyler yanlış kaynaklardan yararlandığınız için gerçek değildir. bunu öğrendiğinizde bir şeyler yapmaya çalışırsınız. işte murat çelik bunu yaptı. çok detaya inmeyecem onu tanıyanlar zaten kalbini temizliğini bilirler. myy yi savunanlara da lafım yok kenilerine göre haklılar ama aklıma takılan soru neden grup dağıldıktan sonra myy hala düş sokağı SAKİNLERİ adı altında albüm çıkardı?
 
yanlış anlaşıldım galiba, myy savunmuyorum ama murat çelik'in de sütten çıkma ak kaşık olmadığını söylemek istedim.
kendisine niye düş sokağı sakinleri adıyla albüm yaptınız diye sorulunca "insanlar beni bu şekilde tanıyor, ayrıca düş sokağı sakinleri ifadesini ben buldum" gibisinden bişeyler söylemişti myy.
 
bence düş sokağı sakinleri adının daha uzun yıllar unutulmamasını sağlıyacak bir olay myy ın yaptığı
Murat Çelik'e kötü kalpli diyen mi olduda temiz kalpliliği vurgulanır oldu?
myy da iyidir mç de
 
kim sütden çıkmış ak kaşık ki o söz yalan yani...yok öle birisi zaten...oda bizim gibi bizden biri....grup yoksa isim ne kadar önemli bilmiyorum...
 
bu isim zaten uzun yıllar unutulmayacak. ama eski albümlerle. myy nin dediğne gelince daha önce çıkardığı solo albümler hiçmi satmadı yani. insanlar o albümleri nasıl aldılar. dss dinleyenler myy de mç yide bilirler.gerçek dinleyiciler tabii. ben murat çelki sütten çıkma ak kaşık demiyorum. her insan hayatında hata yapar. gerçi ben onun hata yaptığını düşünmüyorum. ifade bulmak pek kolay iş değil gerçekten ama ifadeyi geliştirmek ve güzelleştirmek daha da zordur. arkadaşlar zaten kimse kimseyi savunmuyor herkes kişiler hakkındaki yorumlarını ortaya koyuyor olay bundan ibaret.
 
Kendisi solo bi albüm yapmıştı galiba ,ney,akustik g,def gibi aletler kullanmış alan dinleyen var mı ?nasıl acaba.Bi de gerçekten aşırı dinci mi olmuş?Peki sebep ne?Teşekkürler
 
albümüben dinledim. seyyah albümünün adı. tavsiye ederim. fakat bu albüm su düşlerinden epey farklı batıdan epey uzaklaşmış murat abi. doğu sentezinde genelde ritim. o müslümanlığını daha yoğun bir şekilde yaşamaya başladı. peki sebep ne? sorusunu anlayamadım sebebi belli bunu da sen düşün?
 
Dostum bulamadım bi anlatıversen bi anda ki bu kararı neden ?Kim etkide bulunmuş?Şahsen hepsini severim ama, bi merak ettim...bu ayrılığı yani devam etseydiler beraber ne olurdu ki?
 
Bence bunu Murat Çelik'in kendisinden dinleyelim

Peki neden bitti?

Bir takım özel sebeplerim vardı. Murat'a bırakmak istediğimi söyledim. O da sağolsun önce beni önlemeye çalıştı. Ama kesin kararımı vermiştim, müzik yapmak istemiyordum. Aradan bir ay gibi bir zaman geçtikten sonra Murat'ı arayıp, tekrar beraber çalışma teklifinde bulundum, ama o kabul etmedi.

Bu özel sebepleri hepimiz biliyoruz, ama herkes sizin ağzınızdan duymak istiyor, eğer sizi rencide etmiyecekse anlatabilir misiniz?

Evet, dini inançlarımdan dolayı müzik araştırmasına girdim. İnancımda müziğin yeri nedir? Kendi mevlamın sınırlarını ihlal ediyor muyum? Gibi sorular sorup, bunun araştırmasını yaptım. Nasıl denir, bir çelişkiye düştüm. O çelişki sırasında da Murat'a müziği bıraktığımı söyledim. Daha sonra çelişkilerimin yersiz olduğunu gördüm. İki kere Murat'la çalışmak istediğimi söyledim, her defasında teklifimi reddetti.

Müziğin günah olduğunu söylemişsiniz bu doğru mu?

Peygamber efendimizin söylediği bir iki hadis var. "Müzik haramdır" diyor. Ama detaylı okuduğunda aslında haram olanın, müzik olmadığını görüyorsunuz. Önemli olan müziğin hangi ortam ve koşullarda yapıldığıdır. Müziği icra ederken doğru ortamlarda olmanız gerekir.

Müziğe döndüğünüze göre, herhangi bir albüm hazırlığı var mı?

Allah nasip ederse bitmek üzere olan bir albümüm var. Aksilik olmazsa Mayıs ayında çıkacak.

Albümde size eşlik eden kimler var?

Uğur Varol'la beraber çaldık. Çok şanslıyım, çünkü öyle biri olsun ki hem perdesiz gitar, hem keyboard, hem de tambur çalabilsin diyordum. Uğur Varol böyle biri.Mevlam Uğur'u öyle bir anda çıkardı ki karşıma, böylece her isteğimi yerine getirebildim. Çok da iyi dost olduk.

Yine daha önceki çalışmalarınıza yakın bir konsepte mi olacak bu şarkılar?

Sorunuzu anladım. Ne oluyor? İnaçlarını müziğe yansıtacak mı diye düşünüyorsunuz. Yok, öyle bir şey yok. Keşke yapabilsem, harbi bir tasavvuf dinletisi yapmak çok isterdim. Ama bu bir ruh halidir. Belki 2- 3 sene sonra Mevla söyler, ben de yaparım. Yaparsam eğer rock dinleyicisinden, pop dinleyicisine kadar her kesime hitap edecek bir şeyler olsun isterim.

Düş Sokağı Sakinlerin'in müziklerine baktığımda o mistizm hep vardı. Sanki mistizme Yılmazyıldırım daha yakın, siz ise daha uzak duruyordunuz.Hatta sizin ateist olduğunuzu duymuştum.

Doğru, ama hiçbir zaman kendimi o kelimenin çercevesinde sınırlandırmadım. Din olayına karşıydım, ama bir gücün olduğuna inanıyordum. Ve Mevlam nasip etti, ben ona döndüm.

Bu birden bire olan bir şey değil sanırım?

Şöyle söyleyebilirim, hiçbir şekilde huzurlu olamıyordum. Dışardan bakıldığında her şey iyi gibi duruyor. Şarkı söyleyip, konserlere çıkıyorsun. Uzun saçlı, gitar çalan göz öününde birisin. Sonuçta eline para da geçiyor, insanlar takdir ediyor. Peki neydi beni huzursuz eden? Açıkca söyleyeyim nefret ettiğim olaylar vardı. Konser sonunda seyirci senin saçının telini eller, sarılır, sıkılırdım. Benim için iyi dinleyici - bunu da ısrarla söylüyorum- konserden sonra imza almaya gelmeyen dinleyicidir. Bunu söylediğim zaman tepki gördüm. Böyle abi. Müzik paylaştığın bir olay, yani bir türlü huzurlu olamıyordum. Meditasyon yaptım, bir çok yerlere gittim. Hatta iki sene önce kesin olarak Hindistan'a gitme kararı vermiştim. Bunu size nasıl açıklayabilirim bilmiyorum ama, herkes buna benzer bir şeyler yaşamıştır. Sonra bir baktım aslında içki içen biri olmamama karşın, kendiliğinden içki kesildi. Oturuşum, kalkışım, giyinişim kendiliğinden farklılaştı, değişti.

Peki şu anda huzura kavuştunuz mu?

Allahıma şükürler olsun, müziğimi de yapıyorum, şarkılarımı da söylüyorum, çok da huzurluyum. Kimseyle de bir sorunum yok. İlişkilerim aynı şekilde devam ediyor.

Çevreniz nasıl karşıladı bu durumu?

Komik şeyler yaşadım. Namaz kılıyorum diye şaşırdılar. Benim kıldığım namazdan kime ne? Çıkarım müziğimi yaparım, ben sizin içki içmenize karışıyor muyum? En yakın arkadaşlarım (tahmin edersiniz kim olduğunu) bile, ortalığa seccade seriyorsun diye eleştirirdi. Alah allah ! Otele gelmişim, odamda seccademin olmasından kime ne? Marx'dan, Jung'dan bahsetsem kimse bir şey demiyor, ama peygamber efendimizden bahsetsem herkes tepki gösteriyor, ya da tuhaf bakıyor. Ne oldu? Ne yaptım ben ya? "Elhamdüllüllah"ı birkaç kez üst üste söylesem, "ne çok söylüyorsun bu lafı " diye konuşuyorlar. Siz sürekli "nasılsınız" dediğinizde, bir şey diyor muyum?

Düş Sokağı Sakinleri'ni Murat Yılmazyıldırım devam ettiriyor. Bu isimle Cennet adlı albüm çıkaracakmış. Doğru mu?

Benim böyle bir şeyden haberim yok. O solo çalışma çıkarmıyacak mıydı?

Ben de öyle biliyordum, ama Tarık Zafer Tunaya' da Güven'in yönettiği söyleşide kendisi böyle ifade etmiş. Bir çok kişiden de aynı şeyi duydum. Şirketi aradım, doğru olduğunu söylediler.

Bilmiyorum (oldukça şaşkın), Emi Kent'le görüştüm, onlar bir şey söylemedi. Düş Sokağı Sakinleri adı altında konser verdiğini biliyorum, ama bundan haberim yoktu.

Grubun ismini kullanması ortak kararınız mıydı?

Hayır, bana sormadı. Ben de sesimi çıkarmadım. Mahkemeye verdiğim takdirde yüzde yüz kazanırım. Ama bunun ne anlamı var ki? Kazandığımda elime ne geçecek? Uğraşmak istemiyorum kimseyle.
 
uveys demiş ki:
Kendisi solo bi albüm yapmıştı galiba ,ney,akustik g,def gibi aletler kullanmış alan dinleyen var mı ?nasıl acaba.Bi de gerçekten aşırı dinci mi olmuş?Peki sebep ne?Teşekkürler
insan hiç bir şeye inanmazsa boşluğa giriyo bi müddet sonra.sonra en ufak bi şeyde inanç sahibi oluyo.mç de bu şekil.hayatını film gibi yapmışlardı kanal 7 de izlemiştim.şarkılarına kitabına dini çok sokmasını pek sevmiyorum.
 
Sayın Murat Çelik'i kutluyorum ve bu söyleyişi aktaran arkadaşımı da(seyyahersn sağol)çok teşekkür ederim.Ben ona güveniyorum çok iyi bir insan bence ve inanışı,yaşantısı insanları bence fazla ilgilendirmemeli,herkes özgür olmalı ama onu bi görüp boynuna sımsıkı sarılmayı çok isterdim.Dilerim Allah onu cennete koyar ama hayatı bundan sonra zorluklarla geçeceğe benziyor.Herkese saygılar
 
Üst