İbanez ve Cort gitarların benzerlikleri/farkları

Problem arkadaşın dediklerini kesinlikle okumalısınız arkadaşlar.Özellikle 4 büyük olayında kesinlikle haklı en basitinden dinlediğiniz parçalarda kulağınız biraz varsa ve biraz gitarlar hakkında araştırma yapmışsanız genelde şu şekilde cümleler kurarsınız..

"Bu şarkıda ki gitar kesin Fender her tel ayrı ayrı tınlıyor ve çok parlak"

"Bu şarkıda ki gitar kesin Gibson bayağı baslı ve crunch bir tonu var"

"Bu şarkıda ki gitar kesin Jackson mute'lar çok sert ve keskin bir ton var"

"Bu şarkıda kesin Ibanez var sesteki kristallik ve kaymak gibi akıcı bi ton var =) "


Hatta yeri gelir Ibanez'in signature modellerinden birisi kullanıldıysa hangisi olduğunu bile ayırt edebilirsiniz.

Ama bu tür bir söylemi bir Cort için yapmak mümkün değildir.

Dediğimiz gibi gitara çok fazla para yatırmadan verim almak isteyen birisi için iyi bir yatırımdır.Ibanez'in yüksek bütçeli bir gitarı ise meslek edinmiş birisi için sesteki profosyenilliği yakalamak için tercih edilmiştir.


Ama bas gitar derseniz mesala kesinlikle Cort'ta çok büyük bir ışık var gitarda Ibanez'in geldiği noktaya kısa bir süre sonra Bass'da Cort gelebilir.
 
_DreamofStyks_ demiş ki:
Problem arkadaşın dediklerini kesinlikle okumalısınız arkadaşlar.Özellikle 4 büyük olayında kesinlikle haklı en basitinden dinlediğiniz parçalarda kulağınız biraz varsa ve biraz gitarlar hakkında araştırma yapmışsanız genelde şu şekilde cümleler kurarsınız..

"Bu şarkıda ki gitar kesin Fender her tel ayrı ayrı tınlıyor ve çok parlak"

"Bu şarkıda ki gitar kesin Gibson bayağı baslı ve crunch bir tonu var"

"Bu şarkıda ki gitar kesin Jackson mute'lar çok sert ve keskin bir ton var"

"Bu şarkıda kesin Ibanez var sesteki kristallik ve kaymak gibi akıcı bi ton var =) "


Hatta yeri gelir Ibanez'in signature modellerinden birisi kullanıldıysa hangisi olduğunu bile ayırt edebilirsiniz.

Ama bu tür bir söylemi bir Cort için yapmak mümkün değildir.

Dediğimiz gibi gitara çok fazla para yatırmadan verim almak isteyen birisi için iyi bir yatırımdır.Ibanez'in yüksek bütçeli bir gitarı ise meslek edinmiş birisi için sesteki profosyenilliği yakalamak için tercih edilmiştir.


Ama bas gitar derseniz mesala kesinlikle Cort'ta çok büyük bir ışık var gitarda Ibanez'in geldiği noktaya kısa bir süre sonra Bass'da Cort gelebilir.

Kimse butür cümleler kuramaz.Bunun kulakla,burunlada bir alakası yok :)

Bir kayıt yapılırken kayıt milyon defa farklı işlemlerden,aşamalardan geçiyor.Mixti masteringti carttı curttu..

Kaldıki bir soundu oluşturan en büyük etken amfidir.Gitarın ses sinyalinin ulaştığı son noktadır.Senin bir pada duyduğun sesin büyük çoğunluğu malesef amfinin sesidir,amfinin karakteridir.Kabinler ve efektler ise apayrı bir dünya.

Yani o sesler sana ulaşmadan nerelerden geçiyorda geliyor :)

Buyrun,bir çoğumuzun burun kıvırıpta almayacağı Rg470 le neler oluyor görün :) http://www.youtube.com/watch?v=AXLXAI-Kl_E&mode=related&search= Üstelik hiç bir modifiye olmadan. ;) Pekte şaşırmamak gerek,nede olsa Dual Recto...

Kaldıki,marka üzerinden bir genelleme o kadar yanlış bir şeyki.Bir İbanez RG ile MTM li aynı kefeye koyabilirmisin?İkiside İbanez :) İkisinden aynı ses gelmiyor ama değilmi :)

Yada Jackson SL1 ile DK1 örneğindeki gibi :) Bu örneklerde olduğu gibi Cort içinde diğer markalar içinde aynı şeyi gönül rahatlıpıyla söylemek mümkün.Zira kendine özgü ses karakteri olan iki gitar modeli var,Gibson LP'ler ve Fender Stratocaster'lar.Bunlarda zaten işin ademle havvası.

Ayrıca İbanez kullanan profesyonel,kullanmayan amatörmü oluyor?Ben yukarıda yazdığından bunu anladım.

Böyle bir yargıya nasıl varıyorsun çok merak ediyorum?Bu bir tercih meselesidir.Bu kadar basit :) İbanez'i diğer bütün markalardan ayrıcalıklı görmeye göklere çıkarmaya gerek yok :)

Adam gitarda rahatlığı,kozmetiği v.s. ön planda tutar,İbanez kullanır.Yada Kamyon gibi güçlü bir ton ister gider Gibson LP kullanır.Yada temiz,berrak bir ses istiyorsa Fender Stratocaster kullanır.Hepsini birden istiyorsa hepsinden kullanır :) .Zaten bir çok gitarcıda böyle yapıyor.Dediğim gibi bu bir tercih meselesi başka bir şey değil.

İçi boş argümanlarla,gereksiz tartışma ortamı yaratmaya gerek yok. :) İbanez Jackson'ı döver,Cort İbanez'i düdükler olayına çevirmeyelim.Müzikle uğraşan insanların bu tür gereksiz işlerlede uğraştığını sanmam :)

Elinize ne yakışıyorsa,kulağınıza ne hoş geliyorsa onu kullanın.
 
Arkadaşlar, tartışmanın geldiği düzey açısından iyi bir noktadayız bence, bu karşılaştırma yapılırken şunu da göz önüne almak lazım, Yahudiye 100 paran olsa ne yaparsın diye sormuşlar 90 lirasını reklama yatırırm demiş, İbanezi nereden tanıyoruz , nereden duyduk ona bakalım, İbanezin tarihinde Steve Vai, Satriani gibi isimler olmasa , bu gitarın bu günkü tanınırlığı ne düzeyde olurdu? onu bırakın, hiç duyulmayan bir markanın Satriani veya Steve Vai yi transfer ettiğini düşünün o markada belirgin bir satış artışı olacağı kesindir,olay marka ve reklam işidir, Marka ve reklama böyle yatırım yapan bir firmanın üretimde hata yapma şansı da minimumdur, İbanez gitar çıkarır ve alıcıya der ki bakın bu profesyonel bir gitar , her şeyi ile mükemmel o yüzden pahalı, ama bu model amatör için malzemesi daha basit o yüzden ucuz, böyle bir kullanıcı yelpazesi vardır, bu diğer büyük markalar içinde geçerlidir, bu nedenle özellikle üst düzey gitarlarda en az 3-4 farklı kontrol masası vardır,garanti belgeleri ve kontrolörün imzası vardır, Gitar seçmeyi araba seçmeye çok benzetirim hep , her kullanıcı kendi yaşam tarzına ve yaşam şartına göre araç seçer, bazı insanlar bütçesi ile sadece bir araç satın alır, bazı insanlarda konfor satın alır, bu tercih meselesidir , Müzikal tercihiniz ve tercih ettiğiniz enstruman , konfor satın alma ile araç satın alma arasındaki fark kadar barizdir.
Ben şahsen çok farklı yelpazelerde gitarlar kullandım, elime bir çok gitar geçti , aslında iyi gitar yoktur iyi gitarist vardır diyelim konu bağlansın, yoksa en iyi gitardan performans alamayanda var, kötü sayılan bir gitarı teknik bilgisi ile versatil bir hale getirip canavar gibi tonlar bulan yetenekli müzisyenlerde var.
 
Problem demiş ki:
İbanezi nereden tanıyoruz , nereden duyduk ona bakalım, İbanezin tarihinde Steve Vai, Satriani gibi isimler olmasa , bu gitarın bu günkü tanınırlığı ne düzeyde olurdu? onu bırakın, hiç duyulmayan bir markanın Satriani veya Steve Vai yi transfer ettiğini düşünün o markada belirgin bir satış artışı olacağı kesindir,olay marka ve reklam işidir, Marka ve reklama böyle yatırım yapan bir firmanın üretimde hata yapma şansı da minimumdur, İbanez gitar çıkarır ve alıcıya der ki bakın bu profesyonel bir gitar , her şeyi ile mükemmel o yüzden pahalı, ama bu model amatör için malzemesi daha basit o yüzden ucuz, böyle bir kullanıcı yelpazesi vardır, bu diğer büyük markalar içinde geçerlidir

Kesinlikle.

Bu tip ticari olaylarda endorsement çok önemli artık tüm dünyada.İbanez'da ESP'de popüler olmaya başladığı dönemlerde defalarca mahkmelik oldulular ürettikleri kopya modellerle.

Şimdi bakıyoruz geldiği nokta çok açık.Endorsement olaylarıyla popülaritesi hat safhada olan bir firma.Tabiki kısmende olsa hakediyor,ama öyle gözü kapalı tapılacak şekildede değil.

Vai'ın sitesindeki Evo ve Flo nun köprülerinin bir ara resimleri vardı orada.Alttaki yayları filan tamamen farklı bir köprüydü.Bir çok aksamıylada farklı bir gitardı.Standart JEM'lerle alakası yoktu ;)
 
Problem demiş ki:
Arkadaşlar, tartışmanın geldiği düzey açısından iyi bir noktadayız bence, bu karşılaştırma yapılırken şunu da göz önüne almak lazım, Yahudiye 100 paran olsa ne yaparsın diye sormuşlar 90 lirasını reklama yatırırm demiş, İbanezi nereden tanıyoruz , nereden duyduk ona bakalım, İbanezin tarihinde Steve Vai, Satriani gibi isimler olmasa , bu gitarın bu günkü tanınırlığı ne düzeyde olurdu? onu bırakın, hiç duyulmayan bir markanın Satriani veya Steve Vai yi transfer ettiğini düşünün o markada belirgin bir satış artışı olacağı kesindir,olay marka ve reklam işidir, Marka ve reklama böyle yatırım yapan bir firmanın üretimde hata yapma şansı da minimumdur, İbanez gitar çıkarır ve alıcıya der ki bakın bu profesyonel bir gitar , her şeyi ile mükemmel o yüzden pahalı, ama bu model amatör için malzemesi daha basit o yüzden ucuz, böyle bir kullanıcı yelpazesi vardır, bu diğer büyük markalar içinde geçerlidir, bu nedenle özellikle üst düzey gitarlarda en az 3-4 farklı kontrol masası vardır,garanti belgeleri ve kontrolörün imzası vardır, Gitar seçmeyi araba seçmeye çok benzetirim hep , her kullanıcı kendi yaşam tarzına ve yaşam şartına göre araç seçer, bazı insanlar bütçesi ile sadece bir araç satın alır, bazı insanlarda konfor satın alır, bu tercih meselesidir , Müzikal tercihiniz ve tercih ettiğiniz enstruman , konfor satın alma ile araç satın alma arasındaki fark kadar barizdir.
Ben şahsen çok farklı yelpazelerde gitarlar kullandım, elime bir çok gitar geçti , aslında iyi gitar yoktur iyi gitarist vardır diyelim konu bağlansın, yoksa en iyi gitardan performans alamayanda var, kötü sayılan bir gitarı teknik bilgisi ile versatil bir hale getirip canavar gibi tonlar bulan yetenekli müzisyenlerde var.

dostum sadece teşekkür etmek istedim. senin seviyende daha çok insan gerekli bu foruma gerçekten güzel ve anlaşılır biçimde güzelce derdini anlatmışsın. keşke herkesin standartları bu şekilde olsa. söz meclisten dışarı.
 
01 demiş ki:
Kimse butür cümleler kuramaz.Bunun kulakla,burunlada bir alakası yok :)

Bir kayıt yapılırken kayıt milyon defa farklı işlemlerden,aşamalardan geçiyor.Mixti masteringti carttı curttu..

Kaldıki bir soundu oluşturan en büyük etken amfidir.Gitarın ses sinyalinin ulaştığı son noktadır.

Tecrübesi ve biraz kulağı olan çoğu insan bu tür cümleler kurabilir.

Çoğu zaman manyetiğine kadar ayırt etmek mümkün oluyor, özellikle profesyonel kayıtlarda.

İyi amfiler gitarın ve manyetiğin tonal karakterini, tuşenin tona yansımasını falan fazla değiştirmezler. Gitarın ağacı Alder - Poplar - Basswood - Maun zaten direk kendini belli eder frekanslarda ve derinlikte.

Çoğu zaman da çıkış seviyesinden, armoniklerin yakalanmasından, palm muting crunch'ından , anormal sustain'den, pena vuruşlarının tona yansımasından ne tür veya hangi markaya ait hangi model bir manyetik kullanıldığını bile ayırt etmek mümkün.
 
PhoibosApollon demiş ki:
01 demiş ki:
Kimse butür cümleler kuramaz.Bunun kulakla,burunlada bir alakası yok :)

Bir kayıt yapılırken kayıt milyon defa farklı işlemlerden,aşamalardan geçiyor.Mixti masteringti carttı curttu..

Kaldıki bir soundu oluşturan en büyük etken amfidir.Gitarın ses sinyalinin ulaştığı son noktadır.

Tecrübesi ve biraz kulağı olan çoğu insan bu tür cümleler kurabilir.

Çoğu zaman manyetiğine kadar ayırt etmek mümkün oluyor, özellikle profesyonel kayıtlarda.

İyi amfiler gitarın ve manyetiğin tonal karakterini, tuşenin tona yansımasını falan fazla değiştirmezler. Gitarın ağacı Alder - Poplar - Basswood - Maun zaten direk kendini belli eder frekanslarda ve derinlikte.

Çoğu zaman da çıkış seviyesinden, armoniklerin yakalanmasından, palm muting crunch'ından , anormal sustain'den, pena vuruşlarının tona yansımasından ne tür veya hangi markaya ait hangi model bir manyetik kullanıldığını bile ayırt etmek mümkün.

İyide ben manyetikten bahsetmiyorumki,genel anlamda gitar soundundan bahsediyorum.

İyi amfiden ne anlıyorsun?Senin yazdığına göre bir gitarı Fender Twin Reverb'ede bağlasak,JCM800'ede bağlasak aynı sesi alacağız yani :) Sesi değiştirmiyor ya hani?

İnsanlar yıllarca Satriani'nin Dimarzio kullandığını sandı (bende öyle),meğerse adam ilk albüm kayıtlarını paso S.Duncan larla yapmış(JB ve 59' da dahil).Bunlar Muziktek forumlarında bol bol konuşulmuştu.

Ayrıca yine Satriani chrome boy gitarında Pearly Gates'i göstere göstere kullanıyor :)Duncanlı gitarlarınıda,diğer Dimarziolu gitarlarınıda aynı ekipmanla kullanıyor ama ses nedense hep aynı :) .Ne ilginç değilmi.
? Bunlar hep bilinen şeyler.Demekki bizim o duyduğumuz ses hakkında düşündüklerimiz tahminden başka bir şey değil çoğu zaman.

Profesyonel kayıtlarda bu tür şeyleri %100 bilebilmek müneccimlikten başka birşey değil.Çünki canlı performanslardaki gibi sesi yalın bir halde duyamıyorsunuz.Onlarca farklı ekipmanla,farklı kayıt teknikleri ve aşamaları kullanılarak o ses o kıvama geliyor.Müdahale ve oynamalar çoğu zaman fazla.Halen aksini iddia eden varsa,kulağıyla birlikte ona mutlu bir hayat diliyorum :)
 
01 demiş ki:
İyi amfiden ne anlıyorsun?
Clipping distortion'u minimum alltube cogu amfi, ozellikle Class A'lar sesi degistirmemesi acisindan "iyi" olarak kabul edilir mesela.

01 demiş ki:
Senin yazdığına göre bir gitarı Fender Twin Reverb'ede bağlasak,JCM800'ede bağlasak aynı sesi alacağız yani :) Sesi değiştirmiyor ya hani?

Ayni sesi alirsin demedim dikkatini cekerim, tonal karakter degismez. Gitarin tusene verecegi tepki degismez. Kimi amfinin baslari daha yogundur, kiminin gaini daha yuksektir, onlar soundu etkileyecek ayri konular, kabin bile sounda ne kadar etki ediyor.
Ancak, bir strat'in alder'inin ve single'larinin verdigi mid frekanslarinin tepkisini maun bir gitari amfiye takip midleri ve presence'i acip elde edebilir misin? Ya da tersi, alder bir gitari amfiye takip baslari yogunlastirarak maun tepkisi ve derinligini elde edebilir misin? Hangi amfi oldugu onemli degil. Bence hayir. Jcm'ye de taksan, Triple rectifier'a da taksan, twin'e de taksan strat strattir, LP LP'dir. Karakterli gitarlardan bahsediyorum tabi, cort'tan mort'tan degil.


01 demiş ki:
Profesyonel kayıtlarda bu tür şeyleri %100 bilebilmek müneccimlikten başka birşey değil.
%100 bilinir diye bir iddiam olmadi zaten.

01 demiş ki:
Onlarca farklı ekipmanla,farklı kayıt teknikleri ve aşamaları kullanılarak o ses o kıvama geliyor.Müdahale ve oynamalar çoğu zaman fazla.
Mesela ne gibi onlarca farkli ekipman, farkli kayit teknikleri ve asamalari kullaniliyor?
 
PhoibosApollon demiş ki:
01 demiş ki:
İyi amfiden ne anlıyorsun?
Clipping distortion'u minimum alltube cogu amfi, ozellikle Class A'lar sesi degistirmemesi acisindan "iyi" olarak kabul edilir mesela.

sesin değişmemeisinden kastın nedir?Her amfinin farklı farklı karakterleri vardır.Ayı gitarda bile farklı sonuçlar verirler.Twin Reverb'e taktığın Stratocaster'ın sesiyle Dual Rectoya taktığın stratocaster'ın sesi farklı olacaktır karakterleri itibariyle.

Sebebine gelince;Twin Reverb karakteri itibariyle zor drive olan amfiler,buna taktığın bir stratocaster'ından alacağın ses kristal parlaklığında,tiz ve temiz sesler olacaktır.

Dual rectoya taktığın bir stratocaster'dan twin reverbdeki gibi kristal parlaklığında,temiz sesler elde edemezsin.Muhtemelen,boğuk,bol basslı ve agresif bir ses olacaktır.

Sesi değiştirmeyen amfi yoktur.Bunca insan boşunamı binlerce dolar para sayıyor bu lambalı amfilere?Sese ayrı bir karakter ve sıcaklık kattıkları için seçiyorlar.

Amfiler sesin karakteri değiştirmeselerdi,herkes aynı amfiyi kullanırdı,zaten farklı farklı seçenekte olmazdı insanların önünde.


PhoibosApollon demiş ki:
01 demiş ki:
Senin yazdığına göre bir gitarı Fender Twin Reverb'ede bağlasak,JCM800'ede bağlasak aynı sesi alacağız yani :) Sesi değiştirmiyor ya hani?

Ayni sesi alirsin demedim dikkatini cekerim, tonal karakter degismez. Gitarin tusene verecegi tepki degismez. Kimi amfinin baslari daha yogundur, kiminin gaini daha yuksektir, onlar soundu etkileyecek ayri konular, kabin bile sounda ne kadar etki ediyor.
Ancak, bir strat'in alder'inin ve single'larinin verdigi mid frekanslarinin tepkisini maun bir gitari amfiye takip midleri ve presence'i acip elde edebilir misin? Ya da tersi, alder bir gitari amfiye takip baslari yogunlastirarak maun tepkisi ve derinligini elde edebilir misin? Hangi amfi oldugu onemli degil. Bence hayir. Jcm'ye de taksan, Triple rectifier'a da taksan, twin'e de taksan strat strattir, LP LP'dir. Karakterli gitarlardan bahsediyorum tabi, cort'tan mort'tan degil.

Tonal karakteri bal gibi değişir.Sebbeini yukarda anlattım.

Gitarın tuşene vereceği tepkide değişir.Hi-Gain bir amfinin tuşede yarattığı hassasiyet ve değişimle,temiz sesler üreten bi amfinin yarattığı etki bir değil.Yok hala aynı iddiada bulunuyorsan bir müzik mağazasında hi-Gain bir amfiyle,temiz sesler üreten bir amfiyi karışlaştırmanı denemeni tavsiye ederim.Bakalım tuşende nasıl bir değişim oluyormuş ;)

PhoibosApollon demiş ki:
Kimi amfinin baslari daha yogundur, kiminin gaini daha yuksektir, onlar soundu etkileyecek ayri konular

Soundu madem etkiliyor,o zaman aynı gitarlarla farklı amfilerde aynı sesi alamazsın.Önceki mesajda aksini iddia ederken,şimdi kendi yanıtını kendin veriyorsun.Ayrı konular değil,bilakis tamda bahsettiğimiz konular.

PhoibosApollon demiş ki:
01 demiş ki:
Profesyonel kayıtlarda bu tür şeyleri %100 bilebilmek müneccimlikten başka birşey değil.
%100 bilinir diye bir iddiam olmadi zaten.

Bir önceki mesajını bir daha okumanı tavsiye ederim.Madem böyle kesin bir yargıya varmak mümkün değil,ifadeyi "tahmin etmek" olarak belirlemekte fayda var.

PhoibosApollon demiş ki:
01 demiş ki:
Onlarca farklı ekipmanla,farklı kayıt teknikleri ve aşamaları kullanılarak o ses o kıvama geliyor.Müdahale ve oynamalar çoğu zaman fazla.
Mesela ne gibi onlarca farkli ekipman, farkli kayit teknikleri ve asamalari kullaniliyor?

Amfinin mikrofonlanmasından,miksajdan,masteringden tut bir yığın farklı aşama,evre geçiriliyor,kayır sürecinde.

Mikrofonlardan tut,miksere,monitörlere,ses kartlarından,komresöre,programlara,efektlere kadar bir yığın ekipman kullanılıyor ve bütün bunların hepside bir sounda etki edecek önemli hadiseler.

Ses mühendisi filan değilim.Çokta merak ediyorsan buyur araştır. ;)
 
Ya bence de albüm kaydından alacağınız soundla yaptığınız yorum sadece tahmin olacaktır :) Setup'ın içine 1 adet çok kanallı EQ koyup herşeyin karakterini gayet güzel değiştirebilirsiniz..

Ama işte herhangi bir gitar soundu için işte şu amfiyle, şu gitarla ve şu manyetikle yakalanabilir gibi yorumlar yapılabilir.. Herşeyi geçtim aynı ekipmanla aynı kişinin kaydettiği gitar masteringden sonra başka bir markanın başka bir gitarına dönüşebilir :)

Konuya dönmek gerekirse bence Cort gitarlarla da Ibanezlarle de gayet güzel albüm kaydı yapılabilir :mrgreen:
 
Guzel arkadasim, lafi neredeyse "gitar onemli degil aldiginiz amfi onemli" ye getirmissin.

Amfi tabi ki sounda etki eder, ancak kac kere daha soyleyecegim cok merak ediyorum, tonal karaktere ve gitardan alinan tepkiye gitarin ve manyetigin katkisi cok daha buyuktur.

Yoksa neden onumuzde urun yelpazesi acisindan bu kadar genis bir pazar bulunsun. Basindan beri soyledigim sey, enstrumanina hakim ve tecrubesi olan bir gitarist dinledigi gitarin, manyetigin ve hatta bazen pedalin bile ne oldugunu veya en azindan turunu tahmin edebilir. Ve sana sunu soyleyeyim, hangi amfi kullanildigini tahmin etmek gitarin agacini ve manyetigini veya hadi diyelim ki markasini tahmin etmekten daha zordur. illa her farkli tonal karakter icin ses ornegi mi koyayim, onu mu istiyosun.

tekrar soyluyorum, istedigin yuksek kalite amfiye tak, strat her zaman strattir ve kendini belli eder. sadece fender olmasi gerekmiyor, alderin genel karakteridir bu. benim alder maun ve basswood gitarlarim oldu, ustelik hepsi ibanezdi, ibanezin alderinden de strata yakin tonal karakter alirsin, ustelik manyetikler alakasiz olmasina ragmen. sonucta agac da , manyetikler de, amfi de sesin farkli ozelliklerine etki ederler.
 
PhoibosApollon demiş ki:
DaveMustaine_64 demiş ki:
Setup'ın içine 1 adet çok kanallı EQ koyup herşeyin karakterini gayet güzel değiştirebilirsiniz..
Eq'nun allahini getir, Bir Lp'yi strat, strati Lp yapamazsin. bunu demek istiyorum.

Ama duncan distortion'ı duncan custom yapabilirim :)

LP ve Strat iki uç noktalar, tek başına eq ile yapılabilecek bir şey değil tabii. Ama eğer Duncan Custom'ı Distortion, Distortion'ı custom yapabiliyorsam kayıttam manyetik marka/modeli ayırt ediyoruz diyemeyiz ve poplar'ı alder de yapabiliriz.. Bu gibi şeyler.

Dediğim gibi, bence albüm kaydından duyduğumuz şeyi, kulağımız iyiyse. Şu amfi + şu gitar + şu manyetik bu tonu verir diye bilebiliriz. Kayıtta kullanılanlar o marka model alet edevattan farklı olsa bile o tahminimizdeki aletlerle o ton alınabilir. Ama albüm kaydında duyduğumuz şeyde çok fazla parametre var ve kaç parametre olduğunu da bilemiyoruz :)

Elimizde 5 gitar, 5 amfi 5 çeşit manyetik olsa (hangi marka model olduklarını da bildiğimizi varsayıyorum) Aynı şartlarda sadece bu ekipmanla kayıt yapılsa eminim bunların hangisinin hangisi olduğunu ayırt edebilirsin ama albüm kaydında dediğim gibi neler kullanıldığını bilemediğimiz için bence yapacağımız yorum daha çok tahmin olacaktır :)
 
Yukarıda herkes kendi bildikleri konusunda doğru yaklaşımlar yapmış , benim düşüncem , özellikle Fender , Gibson, ibanez ve jackson ,çok aşırı derecede digital efektlere boğulmadıkça mutlaka albümlerde kendi tatlarını veriyorlar,amplinin markasını belki çıkaramam ama büyük ölçüde dinlediğim bir albümde çok az bir yanılma payı ile sesin hangi gitardan çıktığını tahmin edebilirim.
 
Kayıt yapmak isteyen, hakkını vererek çalan, "cortla mortla" da kayıt yapar, Sx ile de yapar, s101 ile de yapar... unkapanı gitarıyla bile yapar... Bir gitara bu kadar takılıp isminden dolayı, ya da ne bileyim zamanında yapamadığı reklamlar ve piyasada yeni olmasından dolayı bir markanın bu kadar yerilmesini anlamsız buluyorum. Hiçbişey yapılmazmış... Allah allah ya? dünya da cortla çalan, kayıt yapan, sahneye çıkan onca insan ne yapıyor peki? onu merak ettim şimdi...
 
Clickboy demiş ki:
Kayıt yapmak isteyen, hakkını vererek çalan, "cortla mortla" da kayıt yapar, Sx ile de yapar, s101 ile de yapar... unkapanı gitarıyla bile yapar... Bir gitara bu kadar takılıp isminden dolayı, ya da ne bileyim zamanında yapamadığı reklamlar ve piyasada yeni olmasından dolayı bir markanın bu kadar yerilmesini anlamsız buluyorum. Hiçbişey yapılmazmış... Allah allah ya? dünya da cortla çalan, kayıt yapan, sahneye çıkan onca insan ne yapıyor peki? onu merak ettim şimdi...

Yukarıa yazdığım mesaj bir espri,bende Cort kullanıyorum :)

Yönetici Uyarısı: Mesaj içeriği Forum Kurallarına aykırı üslubunuz sebebi ile değiştirilmiştir. Bu tavrınıza devam etmeniz durumunda siteden atılacaksınız. Lütfen Forum Kurallarını okuyunuz.
 
Geri
Üst