Demomuz var, teknik yorumlarınız ve tavsiyeleriniz?

Mahcem abi bu başlığı açmanı önerdiğinde açıkçası bu kadar coşacağını beklemiyodum. tartışma öyle bi gelişti ki kendimi çok dışarda buldum. Başta herkese çok teşekkür ediyorum yorumlar için. İnanın ki bir çok konuda sorularım (kendime) cevaplandı.

Bende kendimce bikaç şey yazmak istiyorum.
Başta forumun yıldızı: kazma arkadaş çok saol bu kadar özenli yaptığın yorumlar için. Ben bile şarkıyı zamanlara bölmedim ki bundan sonrada yapmam. Eğitim konusunda ki ısrarına kesinlikle katılıyorum şu an zaten [gitar teniği ( hız, solo teknikleri..)] eğitim alıyorum. eğitimin biteceğinide düşünmüyorum çünkü eğitim sonsuzdur. ben şarkıları gitarlarını 1 sene önce yazmıştım. Ve nerdeyse hiç değiştirmedim. hatta KÖTÜLÜKTEN KAÇIŞ'ın bestelenmesi 2 sene önceydi (daha 1 senelik bir gitaristim) sadece üzerine 1 solo ve gitar riflerinde biraz oynama yaptım, bunlarda senilik olaylar (ilk mesajında 7.5 sn solo demişsin o solo değil ki sadece ikince sözlere geçerken çaldığım ve beni çok etiliyen ufacık bir riff solo 2. nakarat tekrarından sonra ve yeterli sürede giriyor zaten : )) Sonuç olarak şarkıların üzerinden sene geçiyor Ben o zaman ki tekniğimle şimdiki arasında çok fark var. Bazen şarkılarda değişik şeyler kullanıyorum tam anlamıyla KURAL şeyler ama olmuyor Ben şarkıları o an ki duygularımla böyle aktardım artık ellemiyorum. En azından şarkıların gitarları değişmiyecek. Bide o şarkılar pek ezbere yapılmadı. Yani o zaman C6 açılımını biliyordum ama buna pek bakmadan kulağıma güvendim. Ha şimdi senle alalım gitarları sen sadece C6'yı ritimle çal ben sana hiç hatasız klavyeyi gezeyim. Şarkıyı beğenmemene saygı duyuyorum hata bunu bu kadar güzel yazmana çok sevindim "DEDE' nin bestesi kötü, icrası kötü, aranjesi kötü. O parça tutarsa ben azı dişimi kırarım." sözüne de yorum yapmam. tutar yada tutmaz bizim bu şarkıları dağıtmamız daki asıl amaç hatalarımız eksik olduğumuz teknik sorunları görmek Bi de neler yapmak istediğimiz, şarkıları insanlarla PAYLAŞMAK. Biz zaten hiç idda etmedik bu konuda. Biz şarkılarımızı çok seviyoruz ve çalarken büyük keyif alıyoruz.
Bu arada senin kayıtlarını dinledim beste bakımından her konuda bakış açılarımız çok farklı ortak olan ve güzel olan tek şey hepimiz bişeyler üretmek ve onu birileriyle paylaşmak istiyoruz ZORLA değil. Yorumlarımı umarım yanlış anlamazsın Yaptığın yorumlar için tekrar çok saol.
 
Cok guzel bir tartisma gecmis burada.

kazma'ya biraz haksizlik ediliyor gibi geldi. Biri sizin parcalariniz icin yalnizca "begenmedim" dese bunun size hicbir yapici faydasi yok. Ama adam oturup parcayi didik didik etmis, neyi begenmedigini sozcuklere dokup ifade etmis. Keske biri 10 yil once benim parcalarimi boyle didikleseydi...

Bir seyi neden begenmediginizi net bir sekilde ifade etmeye calistiginiz an teknik konusmak zorundasiniz. Inanmazsaniz deneyin. En nefret ettiginiz muzigi neden sevmediginizi anlatmaya calisin ("cunku berbat" demek sayilmaz ;) )

Teknik konusmak, birseyi analiz etmek, insani kuralci yapmaz. Kuralcilik ariyorsaniz pop muzik piyasasina veya Nashville'e bakacaksiniz.

Dede'ye ben de basarilar diliyorum.
 
Selâm,

Eleştirideki amacım kesinlikle, kişisel değildi.

Amacım, bizlerin yaptığı hataları sizin yapmamanıza yardımcı olmaktı. Dostlarınız bilerek ya da bilmeyerek bazen de sizi kırmamak için, size tam gerçeği söylemezler. Siz de doğru yolda olduğunuzu zannedersiniz. Hatta havaya bile girersiniz. "Metallica kimmiş yahu" bile diyenler var köhnemiş İstanbul' umuzda...İşte en büyük tehlike budur.

İstanbul' da çok benimsenmiş, Osmanlı' dan kalma yozlaşmış bir arabesk yaklaşımıdır bu. Ben direk konuşurum. Sağ kulağımı sol elle göstermem.

Bu konuda tam daha uzun yazacaktım ki, sevgili Doruk' un cevabını gördüm. Bana yazacak hiç bir şey bırakmamış sevgili Doruk.

Aynen aktarıyorum:

domokun demiş ki:
kazma'ya biraz haksizlik ediliyor gibi geldi. Biri sizin parcalariniz icin yalnizca "begenmedim" dese bunun size hicbir yapici faydasi yok. Ama adam oturup parcayi didik didik etmis, neyi begenmedigini sozcuklere dokup ifade etmis. Keske biri 10 yil once benim parcalarimi boyle didikleseydi...

Çalışmalarınızda sonsuz başarılar dilerim.

Ayrıca, eleştirilerimin bazı bölümlerinde, sizin değer yargılarınıza göre çizmeyi aşıp sizleri kırdıysam özür dilerim.

Kolay gelsin.
 
Hocam, fikirlerinizi söylediniz ne güzel işte... özür dilenecek bir şey yok, kırılan alınan yok, sizi böyle de seviyoruz... :p :D

"Yalnııız yasıyorumm, keyfimeee bakıyorumm..." ;)
 
awakeone demiş ki:
Hocam, fikirlerinizi söylediniz ne güzel işte... özür dilenecek bir şey yok, kırılan alınan yok, sizi böyle de seviyoruz... :p :D

"Yalnııız yasıyorumm, keyfimeee bakıyorumm..." ;)

Çok sevindim sevgili awakeone. Herkes eleştiri kaldıramaz. Kutlarım seni. :p :D

Ben de seni seviyorum ;)
 
BeterBocek demiş ki:
Hocam bu kadar ilgilendiğin için çok saol yorumlarına hayran kaldım. Ayrıca şarkılarda ki Nothin else matters'i (En sevidiğim şarkı) Enter Sandman'ı bulmana hayran kaldım ben bile bunun farkında değilim. Metallica Hayranıyım O beni ister istemez yönlendiriyor şarkılarını o kadar çok benimemişim ki yaptığın biçok seyde bunu görüyorum. Özgün olmak içinde elimizen geleni yapıyoruz.
Bu kaydı dağıtmamızda ki asıl amaç hatalarımızı eksiklerimizi gerçekten bu işten
anlayan kişilerin göstermesi. Sonuçta yolun çok başındayız. Ayrıca kaydı da çok aceleye getirdik pek prova yapmadan oldu, hakimiyet eksikliği birazı ondanda kaynaklanıyor. Kaydın iyi gibi olması gittiğimiz stüdyo çok iyi, işleten kişilerde bu işe özen gösteren insanlar (stüdyo adore/İZMİR). Gitar tonundan bende menun değilim. Elimde ZOOM 2020 var kendimce ondan alabildiğim en iyi ton oydu (sonra biraz daha iyi bi ton yakaldım ama çok geç). en kısa zamanda analog pedallara geçicem. Grup olarak sorunumuz hepimizin farklı yerlerde okuması o bizi çok engelliyor. Ama bu işi bırakmak istemiyoruz bişekilde sürdüreceğiz. Herkes elinden geldiği kadar kendini geliştirmeye çalışıyor.

yorumlarınız için tekrar çok saolun aşırı mutlu oldum.

Selam bende eskisehirde okuyorum suand fakat izmirliyim ve müzişsyenim bu izmirdeki studyoyu ilk defa duydum bana telefonunu adresini filan verebilirmisin studyonun ? tesekkurler gorusmek uzere unutmadan eskisehirde bildigin bir studyo varsa onunda adresini verirsen sevinirim ve çalışmalariniziin devamini dilerim..bol sans
 
Mahcem demiş ki:
Kazma,

Senin beste anlayışın ile başkasının beste anlayışı uymak durumunda değil tabii ki ve sen de bunu zaten belirtiyorsun, ama A'sı B'si C'si olmayan, başından sonuna A giden, ne nakarat kısmı ne köprü kısmı, ne bilmemnesi olmayan, ama Rock tarihinin en büyük birkaç şarkısından biri var şurada, bir bakıver istersen:

http://www.drummerworld.com/Videos/mitchmitchell.mov

Milyonlarca insan bu şarkı yüzünden gitara, basa davula başladı. Orada çalanlar hayatlarında akademi okumadılar ama akademilerde milyonlarca kişi yıllardır "neydi sırrı?" diye kafa yormaktalar.

Hiç önemli değil bence, beste bestedir. Eğer ruh oradaysa A, B, C, X, Y, Z olmasa da olur. Tek kelime de beste olur. Yeter ki sanatçı duyguyu doğru aktarabilsin.

Bu iş iki tarafı keskin bıçak gibidir. Akademiklik metod öğretir, ifade tarzı verir, hedefe daha kolay ulaşmanı sağlar ama öte yandan da yaratıcılığı yavaş yavaş öldürür, zira kalıplara çok alışırsan kalıpların dışına çıktığında rahatsız olursun (şu an senin rahatsız olduğun gibi). Akademik yaklaşmazsan da yaratıcılık kaba kalır, hissedersin ama ifade edemezsin (benim duyduğum o müzikten rahatsız olduğum gibi).

Tatlı ortayı bulmak ve orada bırakmak gerekir.


işte olay budur ellerinden öpüyorum!
 
Mahcem' in o mesajına cevap vermiştim. Anlayan anladı, anlamayan anlamadı.

Ve, o konu hem benim için hem de konuyla ilgili kişiler ve hatta beste sahipleri için bile çoktan kapanmıştı. Sen geç kaldın.

Ama, benim bildiğim "El fikriyle gerdeğe girilmez!"

Esas olay da budur işte.

Senin ki olay değil, sayın mahcem' den aktarılmış bir alıntıdır. Evet, fikirlerini alıntılarla süsleyebilirsin. Ama, mesajda senin tek bir fikrin yok!!!

Hacıyatmaz gibi "mahcem abi haklıdır..." demek, senin fikir ürettiğini göstermez!

O zaman mahcem yazsın, sen de durmadan "mahcem abim haklıdır..." diye yaz....

Senin kendine ait fikirlerin yok mu sayın arkadaşım?
 
Yapınlan tüm yorumlar için herkese sonsuz teşekkürler. gerçekten grup olarak çok sevindik ve birçok şeyi örğrendiğimize inanıyoruz. Bir daha ki kayıtlarda daha iyi bir şekilde karşınızda olacağız.
 
BeterBocek demiş ki:
Yapınlan tüm yorumlar için herkese sonsuz teşekkürler. gerçekten grup olarak çok sevindik ve birçok şeyi örğrendiğimize inanıyoruz. Bir daha ki kayıtlarda daha iyi bir şekilde karşınızda olacağız.
sevgili BeterBocek'in dediği gibi yaptığınız olumlu olumsuz bütün eleştiri ve yorumlarınız bize cok faydalı oldu eksiklerimizi daha iyi gördük. tekrar saolun arkadaşlar ;)
 
Rüşvetle,torpille Deneme sınavların aşması mümkün olmayan gencecik insanları konservatuarlara doldurdular

Tam o günlerde tarkanın ve bulutsuzluk özleminin albümleri çıktı bunlar pop ,rock işte modern müzik filan diye abartılarak tanıtıldı

(Ha unutmadan bunlardan 1,2 yıl evvel bir MFÖ 1985 güzelliği yaşamıştık ele güne karşı yapayanlızla onlardan evvel piyasada ümit besen,ibo.ferdi falan vardı başkada tık yoktu. )


Oysa ortaçgillerden , karacalardan,hatta ajda,füsun önal,nilüfer,manço,alpay,salim dündar,doğan canku,moollar dan gelme bir saglam temiz seslerden yetenekli insanlardan çalışmalar filan takılınıyordu da çooook inceden.
Tarkanın bulusuzluk özlemi günlerinde AB görüşmeleri söz konusuydu yine (eski bir hikayedir o bilenler bilir)
İlk taleplerinin okul mezuniyetleri konusunda olduğunu okumuştum hemde sanatçı yetiştirmek konusunu öne alarak profösör sayısı maaşı vs,vs o an battık dediğimi hatırlıyorum

Çünki bizim uyanık politikacılarımız aslında mezun olamayacak bir sürü insanı mezun edecek yani D.İ.O na katacaktı nitekim öylede oldu.

Yani konservatuarlarda aynı şeyi yapacaktı.
Yazık bu da gerçekleşti.

Müzik piyasasının da kimlerin ellerinde olduğunu düşününce resim bu hale geldi
Bu son 15 yılın hikayesi hala devam ediyor.

Ve doğal olarak müzikçiler bir birini etkiliyor unuuutmamalııııııı,mııııııı eeeee iiiiii, diye müzik yapanlar başarılı oluyorsa bende üstelik çabucak yaparım artı diplomam da var dendi bir sürü popçumuz oldu şimdide rock çularımız oldu mini mini
Nedir deyince takılıyoruz abi filan hesabı bir tripler bişiyler
ortada da fol yok yumurta yok

Sonuç hüsran vs.vs.vs
Neticede bu işler çok çalışma ister(unuttumasın provalarda ayık olunacak bu şarttır o izlediklerinizin hepsi film klip mılip ona göre işin iç yüzü çok geniştir.)
Ömrünüde beraber ister 2 gün terk et o seni 2 ay terk eder.

ÖRNEYİN

Büyük şair
Bedri rahmi eyüpoğlu trt 2 belgeselinde gençlere tavsiye olarak şöyle demiştir.

--Bu elleri çalıştıracaksınız gençler mesela ben bir mısrayı tamamlayamadan o an ölürsem eminim ellerim o şiiri bitirecektir. der

İnsan önce kendine samimiyet gösterecek

Başlıkğı acan arkadaşların samimiyetine hayran olmamakda elde değil.
Belirtmek isterim.
 
Geri
Üst