Merhaba,
Gitarlar ile 30’lu yaşlarımın sonunda tanışmış biri olarak çalmaktan ne kadar keyif aldığımı tarif etmem zor. Bir o kadar hatta daha fazla keyif aldığım şey ise gitarların üretim süreçleri. Ben de hobi amaçlı olarak öncelikle ucuz gitarları modifiye ederek başladığım süreç sonunda yavaş yavaş gövde boyama, vernik, elektronikler, sap tesviyesi vs derken güzel sonuçlar almaya başladım. Geçen ay içerisinde de kendim için bir Strat yapmaya karar verdim.
Özellikle Fender’lerin Sienna Sunburst renklerine bayılıyorum. O yüzden o rengi hedeflemeye çalıştım. Yapım süreci boyunca fotoğraflar çekerek süreci burada sizinle paylaşmak istedim. Bütün bu süreç ev ortamında yapıldı. Evim müstakil bir ev olmasına rağmen bütün alanlar temiz alanlar. Çalışma alanı olarak kullandığım bir alanda etrafı çok kirletmeden projeyi tamamladım.
İlk olarak ham gövde arayışına giriştim. Ankara’da yaşadığım için Solomusic Ankara’dan çok güzel 2 parça Alder (Kızılağaç) bir gövde buldum. Kaba zımparası yapılmış çok güzel Japon üretimi gövdeler. Ayrıca tek parça seçme maple (Akçaağaç) satın aldım.
Gövdenin ham hali şu şekilde.
Gövde boyama süreci için benim tercihim elle boyama oldu. Tekniğin ismi Dye Stain. Bu tekniği tercih etmemdeki neden ise kontrollü ve hataların tolere edilebilmesi oldu. Ayrıca ev ortamında sprey vernikle uğraşmak malum çok mantıklı değil. 300, 600 ve son olarak 1000 grit zimpara kullanarak gövdeyi boyamaya hazır hale getirdim.
Gitar boyamak için tercih ettiğim boya ise hepimizin bildiği Viktoria marka kumaş boyaları. Toplam 4 renk sipariş verdim ama sonuçta kullandığım sadece 2 renk oldu. Kahve Orta, Tütün, Turuncu ve Kırmızı sipariş ettiğim renkler, Turuncu ve Kırmızı ise kullandığım renkler. Diğerleri benim tercih ettiğim renk için koyu geldi gözüme.
Sıcak su ile boyaları eritip iyice karıştırdım. Tabi bu işleri yaparken önlem almak faydalı olabilir. Bende iyi ki almışım çünkü bazen sıçrayabiliyor etrafa. İnce ameliyat eldiveni de ellerin boya olmasına engel oluyor.
Boyayı sürmek için kullandığım şey ise eski beyaz tshirt parçaları, Kareler halinde kesip top haline getirdim ve plastik kelepçeler ile açılmasını engelledim. Bunlardan 6-7 tane yaptım.
Öncelikle Turuncu boyayı tüm gövdeye uyguladım. Kuruduktan sonra 600 grit zimpara ile tekrar zimpara yaptım. Bu aşamayı bir kaç kez tekrarladım. Hem boyanın tonu daha da oturuyor hem de yüzey mükemmel hale gelmeye başlıyor.
Sienna Sunburst rengindeki kırmızı tonu verebilmek için gitarın çevresinde kırmızı boyayı kullandım. Bu aşama tamamen keyfe göre yapılabiliyor. Tekrar turuncu renk ile ara geçişleri yaptım. Daha sonra bu kez önce 600 sonra 1000 grit ile ince zimpara yapıp gövdenin boyamasını tamamladım.
Sıra geldi vernik atmaya. Bu kısımı bahçede yapmaya karar verdim. Vernik olarak tercihim Polisan markasının Parlak Akrilik Verniği oldu. Toplam da 2 kutu vernik attım. Her kat arası ilk katlarda 15-20 dakika beklerken, katlar arttıkça bu süreyi uzattım. Her vernik sonrası gitarın gövdesini eve aldım. Sebebi ise tozlu ortamdan olabildiğince uzak durmak idi.
Vernik süreci bittikten sonra, ıslak zımpara sürecine giriştim. Öncelikle 600 grit ile, sonra sırasıyla 1000 ve 2500 grit e kadar indim.
Zımpara sürecinden sonra 2 tıp polisaj uyguladım. İkisi de fine polish denilen ince pasta idi ama biri diğerinden daha ince bir pasta idi. Yüksek devirli bir matkap ve polisaj süngeri kullandım.
Bu kısm oldukça riskli. Normal de fabrikalarda gitarı elinizle tutup bir polisaj makinasına tutuyorsunuz. Evde ise dikkatli olmak hatta birinden yardım almak lazım. Matkap yüksek hızlı olduğu için elinizden kayabilir ya da gövde kayabilir. Kendinize ya da godeye zarar verebilirsiniz.
Sonunda gövdenin boya işlemini bitirdim. Gitarda oluşabilecek istenmeyen sesleri engellemek için gövde içini tamamen bakır bant ile temizce kapladım. Gövdeye ve bakır banta vidalanan bir kablo Volume potansinin üzerine lehimleniyor. Önemli olan kafesi oluştururken gövdenin üst kısmına birazcık taşması. Böylece pickguard’ın arkasındaki bakır bant ile temas ediyor.
Parşömen renginde tercih ettiğim kaliteli bir pickguard’ı kullanarak bütün elektronik parçaları yerleştirip lehim işlemlerini tamamladım. Manyetik olarak Fiber bobinli ve mum ile mühürlenmiş Alnico 5 ler kullandım. Potanslar CTS, 5 yollu switch için Fender’i tercih ettim. Lehim için Vintage kablolar kullandım. bu kablolar önceden lehimli oluyor ve lehim işini çok kolaylaştıran kablolar. Ayrıca bu gitarda David Gilmour Mod ve Köprü manyetiği için tone kontrol mod’u da uyguladım.
Köprü için tercih ettiğim marka GOTOH oldu. Çelik gövdeli mükemmel bir köprü oldu. Tremolo kullanmadığım için 5 adet yay ile köprüyü sabitledim.
Sap zaten hazır sayılır ama eşiğin ve diğer bazı detayların yapılması gerekiyordu. Kemik eşik ham halde geliyor. Uygun radius lu sap tesviye ahşabı ile kemiği ideal boyutlarına getirdim. Ağaç tutkalı ila yapıştırıp tel oluklarını açtım. Bu aşamada dikkatli olmak lazım fazla açarsanız malum tekrar doldurmak gerekebilir.
Sap için kendime bir logo tasarladım. Fender’i refereans aldım. “Bluesy” ismini tercih ettim. Şefaf transfer kağıdını renli yazıcıda yazdırıp uyguladım. Özel bir renkli yazıcı gerekiyor çünkü kağıt 185gr. Evde çıktı almak zor. Muhtemelen sıkışır. O yüzden yakındaki bir fotokopicide çıktı aldırdım.
Ayrıca neckplate in de özel birşey olmasını istediğim için ona da lazer ile logo yazdırdım.
Gelelim burgulara. Guyker marka vintage kilitli burgu tercih ettim. Daha önceden kullandığım ve memnun olduğum burgular.
Son olara sap montajı. Bu kısım da dikkat ve özen gerektiriyor. Çünkü sap deliksiz geliyor. En güzel teknik ince ve kalın E tellerini takip hizalayıp sonra da bir plastik işkence penseler ile tutturmak. Bu şekilde delerken sabit kalıyor. Ayrıca malum evde profesyonel ekipmanlar olmadığı için matkabın düz tutulması lazım. Ben bunun için matkap ucunun etrafını kağıt bant ile kalınlaştırdım. Böylece gövde deliklerinden tam geçiyor. Tabi matkap ucu doğal olarak vidadan ince olmalı. Sonuç olarak sorunsuz bir vidalama oldu.
1 ay hiç acele etmeden işten boş kalan zamanlarda yaptığım gitar böylece tamamlandı. Sonuçlarından oldukça memnunum. Son derece keyifli hafif ve gövdeyi güzelce gösteren bir iş oldu. Ayrıca tonlar da gayet tatmin edici. Müsait bir ara kayıt alıp paylaşırım. Yapım sürecinden daha fazla fotoğraf paylaşmak isterdim ama 20 fotoğraf sınırı varmış sanırım.
Final halinden bir kaç fotoğraf paylaşarak bitirmek istiyorum.
Umarım faydalı olur birilerine.
Sağlıcakla kalın.
Ekleme:
Hızlıca bir kaç akor testi. 7 adet var. (David Gilmour Mod)
Sırasıyla: Neck - Neck/Middle - Middle - Middle/Bridge - Bridge - Seri Neck/Middle/Bridge - Seri Neck/Bridge
Fender Mustang 3 V2 - 57 Deluxe - Clean
7 Way Test
Müsait olunca bir parça kaydı atarım. Sustain bitmek bilmedi bu arada 🙂
Gitarlar ile 30’lu yaşlarımın sonunda tanışmış biri olarak çalmaktan ne kadar keyif aldığımı tarif etmem zor. Bir o kadar hatta daha fazla keyif aldığım şey ise gitarların üretim süreçleri. Ben de hobi amaçlı olarak öncelikle ucuz gitarları modifiye ederek başladığım süreç sonunda yavaş yavaş gövde boyama, vernik, elektronikler, sap tesviyesi vs derken güzel sonuçlar almaya başladım. Geçen ay içerisinde de kendim için bir Strat yapmaya karar verdim.
Özellikle Fender’lerin Sienna Sunburst renklerine bayılıyorum. O yüzden o rengi hedeflemeye çalıştım. Yapım süreci boyunca fotoğraflar çekerek süreci burada sizinle paylaşmak istedim. Bütün bu süreç ev ortamında yapıldı. Evim müstakil bir ev olmasına rağmen bütün alanlar temiz alanlar. Çalışma alanı olarak kullandığım bir alanda etrafı çok kirletmeden projeyi tamamladım.
İlk olarak ham gövde arayışına giriştim. Ankara’da yaşadığım için Solomusic Ankara’dan çok güzel 2 parça Alder (Kızılağaç) bir gövde buldum. Kaba zımparası yapılmış çok güzel Japon üretimi gövdeler. Ayrıca tek parça seçme maple (Akçaağaç) satın aldım.
Gövdenin ham hali şu şekilde.
Gövde boyama süreci için benim tercihim elle boyama oldu. Tekniğin ismi Dye Stain. Bu tekniği tercih etmemdeki neden ise kontrollü ve hataların tolere edilebilmesi oldu. Ayrıca ev ortamında sprey vernikle uğraşmak malum çok mantıklı değil. 300, 600 ve son olarak 1000 grit zimpara kullanarak gövdeyi boyamaya hazır hale getirdim.
Gitar boyamak için tercih ettiğim boya ise hepimizin bildiği Viktoria marka kumaş boyaları. Toplam 4 renk sipariş verdim ama sonuçta kullandığım sadece 2 renk oldu. Kahve Orta, Tütün, Turuncu ve Kırmızı sipariş ettiğim renkler, Turuncu ve Kırmızı ise kullandığım renkler. Diğerleri benim tercih ettiğim renk için koyu geldi gözüme.
Sıcak su ile boyaları eritip iyice karıştırdım. Tabi bu işleri yaparken önlem almak faydalı olabilir. Bende iyi ki almışım çünkü bazen sıçrayabiliyor etrafa. İnce ameliyat eldiveni de ellerin boya olmasına engel oluyor.
Boyayı sürmek için kullandığım şey ise eski beyaz tshirt parçaları, Kareler halinde kesip top haline getirdim ve plastik kelepçeler ile açılmasını engelledim. Bunlardan 6-7 tane yaptım.
Öncelikle Turuncu boyayı tüm gövdeye uyguladım. Kuruduktan sonra 600 grit zimpara ile tekrar zimpara yaptım. Bu aşamayı bir kaç kez tekrarladım. Hem boyanın tonu daha da oturuyor hem de yüzey mükemmel hale gelmeye başlıyor.
Sienna Sunburst rengindeki kırmızı tonu verebilmek için gitarın çevresinde kırmızı boyayı kullandım. Bu aşama tamamen keyfe göre yapılabiliyor. Tekrar turuncu renk ile ara geçişleri yaptım. Daha sonra bu kez önce 600 sonra 1000 grit ile ince zimpara yapıp gövdenin boyamasını tamamladım.
Sıra geldi vernik atmaya. Bu kısımı bahçede yapmaya karar verdim. Vernik olarak tercihim Polisan markasının Parlak Akrilik Verniği oldu. Toplam da 2 kutu vernik attım. Her kat arası ilk katlarda 15-20 dakika beklerken, katlar arttıkça bu süreyi uzattım. Her vernik sonrası gitarın gövdesini eve aldım. Sebebi ise tozlu ortamdan olabildiğince uzak durmak idi.
Vernik süreci bittikten sonra, ıslak zımpara sürecine giriştim. Öncelikle 600 grit ile, sonra sırasıyla 1000 ve 2500 grit e kadar indim.
Zımpara sürecinden sonra 2 tıp polisaj uyguladım. İkisi de fine polish denilen ince pasta idi ama biri diğerinden daha ince bir pasta idi. Yüksek devirli bir matkap ve polisaj süngeri kullandım.
Bu kısm oldukça riskli. Normal de fabrikalarda gitarı elinizle tutup bir polisaj makinasına tutuyorsunuz. Evde ise dikkatli olmak hatta birinden yardım almak lazım. Matkap yüksek hızlı olduğu için elinizden kayabilir ya da gövde kayabilir. Kendinize ya da godeye zarar verebilirsiniz.
Sonunda gövdenin boya işlemini bitirdim. Gitarda oluşabilecek istenmeyen sesleri engellemek için gövde içini tamamen bakır bant ile temizce kapladım. Gövdeye ve bakır banta vidalanan bir kablo Volume potansinin üzerine lehimleniyor. Önemli olan kafesi oluştururken gövdenin üst kısmına birazcık taşması. Böylece pickguard’ın arkasındaki bakır bant ile temas ediyor.
Parşömen renginde tercih ettiğim kaliteli bir pickguard’ı kullanarak bütün elektronik parçaları yerleştirip lehim işlemlerini tamamladım. Manyetik olarak Fiber bobinli ve mum ile mühürlenmiş Alnico 5 ler kullandım. Potanslar CTS, 5 yollu switch için Fender’i tercih ettim. Lehim için Vintage kablolar kullandım. bu kablolar önceden lehimli oluyor ve lehim işini çok kolaylaştıran kablolar. Ayrıca bu gitarda David Gilmour Mod ve Köprü manyetiği için tone kontrol mod’u da uyguladım.
Köprü için tercih ettiğim marka GOTOH oldu. Çelik gövdeli mükemmel bir köprü oldu. Tremolo kullanmadığım için 5 adet yay ile köprüyü sabitledim.
Sap zaten hazır sayılır ama eşiğin ve diğer bazı detayların yapılması gerekiyordu. Kemik eşik ham halde geliyor. Uygun radius lu sap tesviye ahşabı ile kemiği ideal boyutlarına getirdim. Ağaç tutkalı ila yapıştırıp tel oluklarını açtım. Bu aşamada dikkatli olmak lazım fazla açarsanız malum tekrar doldurmak gerekebilir.
Sap için kendime bir logo tasarladım. Fender’i refereans aldım. “Bluesy” ismini tercih ettim. Şefaf transfer kağıdını renli yazıcıda yazdırıp uyguladım. Özel bir renkli yazıcı gerekiyor çünkü kağıt 185gr. Evde çıktı almak zor. Muhtemelen sıkışır. O yüzden yakındaki bir fotokopicide çıktı aldırdım.
Ayrıca neckplate in de özel birşey olmasını istediğim için ona da lazer ile logo yazdırdım.
Gelelim burgulara. Guyker marka vintage kilitli burgu tercih ettim. Daha önceden kullandığım ve memnun olduğum burgular.
Son olara sap montajı. Bu kısım da dikkat ve özen gerektiriyor. Çünkü sap deliksiz geliyor. En güzel teknik ince ve kalın E tellerini takip hizalayıp sonra da bir plastik işkence penseler ile tutturmak. Bu şekilde delerken sabit kalıyor. Ayrıca malum evde profesyonel ekipmanlar olmadığı için matkabın düz tutulması lazım. Ben bunun için matkap ucunun etrafını kağıt bant ile kalınlaştırdım. Böylece gövde deliklerinden tam geçiyor. Tabi matkap ucu doğal olarak vidadan ince olmalı. Sonuç olarak sorunsuz bir vidalama oldu.
1 ay hiç acele etmeden işten boş kalan zamanlarda yaptığım gitar böylece tamamlandı. Sonuçlarından oldukça memnunum. Son derece keyifli hafif ve gövdeyi güzelce gösteren bir iş oldu. Ayrıca tonlar da gayet tatmin edici. Müsait bir ara kayıt alıp paylaşırım. Yapım sürecinden daha fazla fotoğraf paylaşmak isterdim ama 20 fotoğraf sınırı varmış sanırım.
Final halinden bir kaç fotoğraf paylaşarak bitirmek istiyorum.
Umarım faydalı olur birilerine.
Sağlıcakla kalın.
Ekleme:
Hızlıca bir kaç akor testi. 7 adet var. (David Gilmour Mod)
Sırasıyla: Neck - Neck/Middle - Middle - Middle/Bridge - Bridge - Seri Neck/Middle/Bridge - Seri Neck/Bridge
Fender Mustang 3 V2 - 57 Deluxe - Clean
7 Way Test
Müsait olunca bir parça kaydı atarım. Sustain bitmek bilmedi bu arada 🙂
Son düzenleme: