Hendrix örneği benim bahsettiğim konu açısından kötü bir örnek. Çünkü Hendrix'in kısacık ömrüne sığdırdığı kayıtlarda Asım Gündüz'ünki gibi bariz bir performans - teknik düşüşü görmedim.
Petrucci gibi adamların çalışı beni hiç ilgilendirmiyor, ama Mastodon galiba böyle olduğunu varsaymış. Oysa Petrucci gibi gitarcıları düşünerek yazdığım bir eleştiri değil yukarıdaki. İyi teknik başka şey, bunu Petrucci gibi safi mekanik veya makine gibi çalmak için kullanmak başka şey.
Ben Gündüz'ün ilk dönemine göre ciddi bir performans düşmesi olduğunu söyledim. Bunda da ısrarlıyım. Gündüz'ü epeyce canlı dinlemişliğim vardır. İlk albümü dönemindeki performans kalitesini sonraları canlı dinlerken hiç bulamadım. Özellikle sağ eliyle boşta kalan telleri tutmak konusundaki hassasiyetinde ciddi problemler olduğunu gözledim (ki, bu son dönem Malmsteen'de de kendini gösteren ciddi bir sorun...). Bu sorun Gündüz bilhassa tap tekniğini kullandığında kendini belli ediyor. İlk dönemde çok daha titizdi bu konularda. Ayrıca sağ-sol el senkronizasyonu problemi de duymazdım çalışında. Oysa sonraki dönemlerde sağ elinin pena vuruşlarının sol elinden daha hızlı ve bağımsız hareket ettiğini ve iki elin senkronize çalışması gereken picking pasajlarında ciddi karamboller olduğunu duydum hep. Bu söylediklerimin değişen tarz ile ilgisi yok; tarzdan bağımsız unsurlar. Ve açıkçası bu kadar teknik bir meselede "Herkesin kulağı farklı, renk-zevk meselesi; ama bence..." gibi yuvarlak ve klişe ifadeler benim arzu ettiğim düzeyde bir tartışma ortamı yaratmıyor.
Evet, bu son yazdıklarımın biraz teknik konular olduğunun farkındayım. Ancak ben de böyle şeyleri adında "rock" olan bir platformda adam gibi tartışamazsak nerede tartışırız bilmiyorum. Bu meseleyi yuvarlatmadan, alaturkalaştırmadan ve külhanbeyi ağzına dökmeden ("sen kimsin ?" senin ne yapmışlığın var ki onu bunu eleştiriyorsun ?" vs...) üslubuna girmeden halledebilirsek sevinirim. Sonuçta ben Asım Can Gündüz'ü önemli bulan, beğenerek dinlemiş ve ondan etkilenmiş amatör bir müzisyenim. Amacım onu karalamak filan değil sadece eleştirmektir ve elbette bu eleştiriyi de laf söylemiş olmak için değil, daha iyi, daha kaliteli, daha özenli işler çıkmasına katkıda bulunabileceği umuduyla yapıyorum. Türkiye'de bu iki eylem arasındaki fark anlaşılamıyor ve hemen defansa geçiliyor.
Bir başlıkta Mastodon ile daha önce sürtüştüğümüzü hatırlıyorum, o nedenle yukarıdaki yanıtında da oradan kalan bir uslüp hissettim. "....tarzı yaklaşım çirkin, tuh, kaka, düşüncesiz adam işi." gibi ifadelerde özellikle... Bu sıfatları ben üstüme alınmadım açıkçası, umarım o da beni veya başkasını karalamak için söylememiştir. Bu sözcüklerin benim Asım Can Gündüz'e getirdiğim eleştiriler ile hiç bir ilgisi yok zaten ve doğrudan kişiyi hedef alan sözler.
Magazinleşme meselesine gelince... Asım Can Gündüz'ün çok büyük hataları oldu geçmişte, bunlara burada girmeyeceğim. Çok merak eden olursa özel mesaj atar söylerim. Ama bunlardan ders aldığını düşünüyorum. Bu hatalara hiç düşmese ve kendini müzikle sınırlasa daha da iyi olurdu ve ben yakın zamandaki sessizliğini, bu hataları anladığının bir işareti olarak yorumluyorum. Son dönemde zaten özellikle düşük profilli bir görüntü verdiğini bizzat ben de söyledim.