benim mesajımı beğendi arkadaş demek ki tutturdum.teşekkürler.
- Ton genel olarak digital ama şunu söyleyebilirim gitardaki manyetikler aktif değiller gibi.
- Muhtemelen humbucker manyetikleri olan bir gitar (en azından köprü manyetiği) ve yine sallama şansımı kullanarak gitarın maun bir gitar değilde basewood tarzı FR li bir ibanez ya da benzeri olabileceğini düşünüyorum.
- Amfi ise eğer muhtemelen Marshall MG serisi max AVT serisi bir amfi ama full lambalı olduğunu sanmıyorum. Eğer prosesör ise POD HD serisi ya da benzeri bir prosesörden uğraşmadan benzer tonlar alınabilir kanısındayım.
- Son olarak ekipmanlara fiyat belirlerken sıfır mı yoksa 2. el fiyatlarını mı tahmin etmemiz gerekiyor? 🙂) Eğer sıfır fiyatlarını gözetirsek çok büyük ihtimal 3000TL üzeri olacaktır. Ama 2. el fiyatları düşünülürse 3000TL altında olabilir.
Fikir ve çalışma güzel elinize sağlık =))
Ben tuşenizde kararsızlık, zorlama hissediyorum.
@cato Benim yorumum zaten konu dışı olmuş. Siz bir soru sormuşsunuz ben başka bir şey gevelemişim. Ama kendimi tutamadım. Sorunuz bizi taklaya getirecek bir soru bence. İlk mesajda 3 şık paylaşmışsınız, 4. şık cevabı etkileyebilir mi diye şüphelendim. Rastgele bir kayıt olduğu belli, ham kaydı paylaşmanızda 12 Mart'da tartışmaya yön verecek bir konu sanki. Çok güzel bir konu bence. Geçende felsefe yapalım başlığı canlanmıştı. Sanırım asıl felsefeyi burada yapacağız.
Bu yaptığınız kaydın mix'li hali nasıl olurdu acaba? Veya şöyle neck manyetiğinde vibratolu, bendli bir solo dinlesek maliyet artar mıydı? O artan maliyeti mix'e mi verirdik, parmağınıza mı? Çünkü şuan aynı ekipmana bir fiyat biçtik.
Mix-mastering konu dışı şuan tabi ama 7 gün sonra ucuz ekipman kaliteli mixi de tartışabiliriz gibi geldi. O yüzden bize şuan ham kayıt sunmuşsunuz gibi hissettim.
Günümün 3 saatini nasıl para biriktiririm, hangi ekipmanı alırıma ayırırım. 1 saatini çalışmaya ayırırım. 3 saati çalışmaya ayırsam kalan 1 saate dışarıda huzurlu şekilde gezer param cebimde kalırdı. İlla tonu parayla alacağım, aptal ben.
Konunun en başında ham ve rastgele bir kayıt olduğunu belirtmiştim. Yargılamaya çalıştığımız şey safça ekipman ve tonun parasal değeri. Bir virtüözün boost'lamadığı ekipmanlar olması da bence duruma ilginçlik katıyor.
Şahsen kör testleri beğeniyorum. İnsanın bir anda alıştığı tonlardan ve mikslerden kopuyor olması, gözüyle veya ekipmanın fiyatıyla müzik dinlemesini ortadan kaldırıyor. Bu sefer kulağın hassasiyeti artıyor, düşünmeye başlıyoruz: Acaba pahalı bir ekipmandan patates gibi ses çıkar mı? Ucuz bir ekipmandan iyi kalite çıktı alınabilir mi? Dinlediğimiz ekipmanın potansiyeli nedir? Bu potansiyeli çalan kişi ne kadar ortaya koyuyor? Çalan kişiden bağımsız olarak iyi bir gitarı tanıyabilir miyiz? 'İyi' gitar tonu dediğimiz nedir?
Link: youtube.com/watch?v=PUwhutKZAEk
Video:
Ben de katılıyorum, ama sizin testin mantığını ters çevirmek bence çok daha yerinde olur.
Gerçekten özenilecek bir ton çıkartıp bunun kayıdı üzerinden yorum yaptırmak çok daha anlamlı olabilir; bu çok daha zorlayıcı olacaktır çünkü.