Elektro Gitarın Ham Tonuna Ağaçların Etkisi Varmıdır?

Aynı ağaçtan yapılan gitarın bile ortaya koyduğu ses farklı. Bunun nedeni çok basit anlatımla ağacın yapısı damarları vs.'nin farklı olması. Zira üst harmonikleri oluşturan şey ağacın kendisinin yapısı. Dolayısıyla farklı tınlamasına neden olan şey budur. Aynı ağaç bile olsa yapısal özellikleri farklı olduğundan farklı harmonikler oluşmasına neden olur. Bu, işin sesi oluşturan ilk noktasıdır. Geri kalan tüm bileşenler bundan sonra gelir. Yani en temelde gerekli frekansta oluşması gereken sesler; ağaç yapısı, titreşimi, damar yapısı vs gibi nedenlerden ötürü oluşmazsa üzerine ne yaparsanız yapın o sesleri o ağaçtan duyamazsınız. "Sağır" bir ahşap parçası olur.
 
Ağaçlar yaşasın bu konu kapansın, bence gitarları kemikten yapsınlar rezonans daha iyi iletiliyor diyorlar, nut lar ve bridge parmak kemiğinden, gövde legen kemiginden, sap sığırın kaval kemiginden ,trusroad da şeyden olsun Eşşeğin bacaaandan 🙂
 
Aynen hocam bu video buldugun iyi olmus.
Benim gitarımdan böyle boktan sesler cikmiyor demen de ilgin. şarkının orjinal tonu. 🙂 Zevk meselesi bu ona girmeyelim ama demek istedigim sadece bir cubuk olmasına rağmen tonu gayet tatmin edici nerde kızıl ağaç alder maunlar mapleler ?

Bu video sadece, gitar da kötü bir bileşimden bile; emek, kayıt teknolojisi ve aktif manyetikle ton alınabileceğini gösterir. Zaten aktif manyetik kendi preampini barındırıyor. Karakteri çoğunlukla bu belirliyor. Kötü gitarla da iyi ton alabilirsiniz fakat bu, iyi bir gitar olduğunu göstermez. Zaten çoğu Djent grubunun ritmik tonları arasında fark eq harici pek yok. Eq skalası da oldukça dar. Sence böyle bir gitardan Fender Amerikan Strat clean veya overdrive tonu alınabilir mi? Aynı tasarıma 3 single coil koyup 6 tel bağlasan, ortada oluşan bir ton dahi olmayacaktır. Sustain konumuz değil ama hak getire olacaktır.

Ancak hi-gain ile harmonikleri üst üste coşturup, oluşan volume'u 10 katına çıkartırsan dinlenebilir bir hacime ulaşır, bu video da bunu gösteriyor. Allah bilir nasıl boost vardır bu kayıtlarda. Zaten stereo filan üst üst bindirilerek kayıt edilmiş.

Kısaca ağırlık bas tellerde(hele ki drop C) yüksek gainde bu tasarım emek ile birlikte sonuç verir ama olay orta ve ince tellere indikçe, hele ki işin içine zengin mid frekanslar ve tiz uzantısı girince ses rezalet olacaktır. İyi ton alabilmek için gereğinden fazla emek gerekir, hayattan soğursunuz. Çalarken keyif de almazsınız, ancak böyle kayıtta birşeyler tınlar.
 
Bu video sadece, gitar da kötü bir bileşimden bile; emek, kayıt teknolojisi ve aktif manyetikle ton alınabileceğini gösterir. Zaten aktif manyetik kendi preampini barındırıyor. Karakteri çoğunlukla bu belirliyor. Kötü gitarla da iyi ton alabilirsiniz fakat bu, iyi bir gitar olduğunu göstermez. Zaten çoğu Djent grubunun ritmik tonları arasında fark eq harici pek yok. Eq skalası da oldukça dar. Sence böyle bir gitardan Fender Amerikan Strat clean veya overdrive tonu alınabilir mi? Aynı tasarıma 3 single coil koyup 6 tel bağlasan, ortada oluşan bir ton dahi olmayacaktır. Sustain konumuz değil ama hak getire olacaktır.

Ancak hi-gain ile harmonikleri üst üste coşturup, oluşan volume'u 10 katına çıkartırsan dinlenebilir bir hacime ulaşır, bu video da bunu gösteriyor. Allah bilir nasıl boost vardır bu kayıtlarda. Zaten stereo filan üst üst bindirilerek kayıt edilmiş.

Kısaca ağırlık bas tellerde(hele ki drop C) yüksek gainde bu tasarım emek ile birlikte sonuç verir ama olay orta ve ince tellere indikçe, hele ki işin içine zengin mid frekanslar ve tiz uzantısı girince ses rezalet olacaktır. İyi ton alabilmek için gereğinden fazla emek gerekir, hayattan soğursunuz. Çalarken keyif de almazsınız, ancak böyle kayıtta birşeyler tınlar.
Gayet net detayli güzel bir açıklama olmus hocam teşekkürler. 😀
 
Klavyedeki hacimsel olarak düşük boyuta sahip, birkaç mmlik parçanın tonal olarak ciddi bir fark yaratacağına inanmıyorum. Ancak komple rosewood veya komple maple olursa bir fark oluşur.

Gitarın bütününü düşündüğümüzde ağaç ve kütlesel farklılıklar tonaliteyi etkiler. Klavye daha çok hissiyat ve görsellikle ile ilgili bir durum. Pena'a farklı yerlerden vurmanız bile tonu değiştirir.

Burada ki fark kesinlikle klavyeden kaynaklanmaması gerek, daha çok manyetik ve gitarın kendisinden doğan bir farka benziyor. Birinde teller yeni, diğerinde eski de olabilir. 2.sinde resmen bütün tizler yok olmuş, rosewood'un zaten böyle bir karakteri yok, bu daha çok eski tellerden veya manyetik yüksekliklerinden kaynaklanabilecek bir durum. Değiştirecek birçok parametre mevcut. Elimde alder gövdeli hem maple hem rosewood 2 Fender Amerikan gitar mevcuttu. 2sinde de aldığım ton birebir aynıydı.
 
Arkadaşlara katılıyorum ama tam olarak değil.. Yani o kayıtta birinci maple ikinci rosewood demek şu anlama geliyor. Birinci tonu maple ile ikinci tonu rosewood ile daha rahat yakalrsın. Arkadaşların dediği gibi; bir sürü etken var. Gitardan baskın çıkan frekansları eq ile traşlayabilirsin sonuçta.
 
mapple ile rosewood arasında fark yoktur ya da önemsizdir diyorsak hemen şu çirkin görünümlü rosewood klavyeli gitar üretimi durmalı yerine rengarenk boyalı klavyeler üretilmeli bence. Bu yabancılar eğitim videolarında youtube' de neredeyse tüm blues videolarında rosewood kullanıyorlar. Gülağacının tonu derleyip topladığı kesin , ama o derli toplu tonu bir çok etmenle ; amfisinden teline , köprü den manyetiğe, berbet etmek te mümkün..
 
Ağaçların ton farklarını şuradan anlamak mümkün, iki Flamenko (yada klasik) (elektronik aksam yok sonuçta bunlarda) gitar düşünün-denedim ve aradaki farkı gördüm.
1.gitar ladin gövde ağacı-klavye abanoz-yanlık ve sırt servi : tiz ,parlak , açık bir ton
2.gitar sedir gövde ağacı-klavye gül-yan ve sırt maun : tok, derin,kapalı,koyu, bir ton
klasik gitar örneği
elektro gitar örneği

youtube çok örneği var bunlarıın
 
Bu arada, grafiklerdeki ufak farklar insan kulağında büyük farklara neden olabilir. Grafikte "aaa çok yakınlar" düşüncesi yanlıştır, 1-2 karakteristik frekanstaki oynama ciddi tonal farklılık yaratır. O yüzden bu tip grafikleri yorumlarken dikkatli davranmak lazım. Zaten üstteki çalışma da bunu kanıtlamış.

Gitar tonlarının birbirine en fazla yaklaştığı anda yüksek gain durumudur, çünkü bu durumda kompresyon ile frekansların şiddetleri birbirine yaklaşıyor veya normalde bir frekansın düşük genlikteki harmonikler artarak üst üste biniyor. Bu durum da aradaki farkı haliyle azaltıyor. Fakat clean ve hafif drive'da gayet ciddi farklar duyulabilir.
 

Geri
Üst