Elektro Gitarın Ham Tonuna Ağaçların Etkisi Varmıdır?

Ha evet önceki sayfalar da bi iddialaşma olmuş galiba.Ben başlıktaki konu bağlamında yazdım kendisine.Zaten konuda saptı galiba bir iki arkadaşımızın teknik olarak açıklama çabası dışında.
 
Bu benim sesli düşüncemdir. Kimseyi etkilemek amacıyla yazmıyorum zaten ona gücüm yetmez kendime sorduğum sorular.
Solid Body için diyorum.
Manyetikler neden sadece tel rezonansının çıkaracağı sesi algılamak için üretilmiş ? Ağacın büyük etkisi olsaydı çift taraflı olması gerekmezmiydi gövdeden gelen sesi algılaması için ?
Olasılıksal cevap : Siz hiç ses çıkaran bir kütük gördünüz mü ?
Gitarın içinde akustik bir oyuk olması gerekmezmiydi ? Orada çıkan akustik sesi dışarı yansıtması için ?
Basit mantıkla :
Sesi tel çıkarıyor o da köprü ve eşikten titreşimi alıyor ve bu titreşime vurulan pena da etki ediyor.

Ağaç sese o kadar major bir etki ediyorsa ?
Steinberg markasını bilirsiniz nerdeyse minimal ağaç kullanımı vardır. Solid body'nin bu kadar etkili olduğu bir durumda neden adamlar gidip böyle bir enstrüman yapsın. Dahası çok önemli müzisyenler bunu kullansın.

Telecaster eğer o koskoca metal parçalı köprüye sahip olmasaydı aynı twang tonunu verirmiydi ?
 
Bu benim sesli düşüncemdir. Kimseyi etkilemek amacıyla yazmıyorum zaten ona gücüm yetmez kendime sorduğum sorular.
Solid Body için diyorum.
Manyetikler neden sadece tel rezonansının çıkaracağı sesi algılamak için üretilmiş ? Ağacın büyük etkisi olsaydı çift taraflı olması gerekmezmiydi gövdeden gelen sesi algılaması için ?
Olasılıksal cevap : Siz hiç ses çıkaran bir kütük gördünüz mü ?
Gitarın içinde akustik bir oyuk olması gerekmezmiydi ? Orada çıkan akustik sesi dışarı yansıtması için ?
Basit mantıkla :
Sesi tel çıkarıyor o da köprü ve eşikten titreşimi alıyor ve bu titreşime vurulan pena da etki ediyor.

Ağaç sese o kadar major bir etki ediyorsa ?
Steinberg markasını bilirsiniz nerdeyse minimal ağaç kullanımı vardır. Solid body'nin bu kadar etkili olduğu bir durumda neden adamlar gidip böyle bir enstrüman yapsın. Dahası çok önemli müzisyenler bunu kullansın.

Telecaster eğer o koskoca metal parçalı köprüye sahip olmasaydı aynı twang tonunu verirmiydi ?


Öyleyse imzanızdaki Pahalı gitarlara boşuna o kadar para vermişsiniz. O gitarların Çok ucuz versiyonlarından Alıp aynı manyetik ve elektronik dizilimi ile aynı tonu alırdınız.
 
bu kadar ayrıntıya girmeye gerek yok ... bu jtc midir nedir görüyoruz.. herkeste bi afilli gitar ama herkesin tonlar birbirine yakın hatta çaldıkları şeyler bile aynı gibi tabi burası ayrı bi konu...o kadar inciğine boncuğuna giriyorsun sonra herkesle aynı olanı elde ediyorsun.. buna meyve mi diyorsun ?
 
Ya zaten insanların %99.9 un anlayamayacağı bir şey için ne kızılı, maunu, ıhlamuru yap çayını bak keyfine.Aga şimdi ben emg''i alıp teli de çıbığa gaktırıp dist 'ide kökledimiydim görüsün tonu yane.He midlere tizlere indiğinde diğer tellerde ne olacak diyenler var, aga çözüm basit mutfak masası.Sanki ağaca vurup müzik yapıyoz.Bi ara tezlerimi destekleyen videolarda atarım ama ingilizce bilmeniz lazım ona göre.
 
Son düzenleme:
Ağacın sesi = Redwood, Curly Koawood, Kingwood, Snakewood, bıdı bıdı bıdı yani egzotik ağaç felsefesi...
ESP, Jackson, Ibanez, Dbz, vs.. y.r.k-kürek = İlluminati...
Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Sustain, sustain, sustain, sustain, sustain!!!!!!!!!!!! 😆😆😆😆😆😆 Çok saçma oldu🤣🤣🤣🤣
 
Arkadaşlar gitarın gövdesindeki ağacın tek parça olması ya da süsparke gibi yanyana birleştirilmiş ağaçtan olması nasıl bir anlam ifade eder? Elimde SX Srv sky severek çaldım bir gitarımvar, Tonu da harika. gövdesi dediğim gibi tek parça değil yanyana birleştirilmiş parçalar. Acaba diyorum kaliteli ağaçları ziyan etmemek için mi bu şekilde kullanılıyor ? o yüzden mi tonu bu kadar iyi SX gitarların ? bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim teşekkürler
 
Arkadaşlar gitarın gövdesindeki ağacın tek parça olması ya da süsparke gibi yanyana birleştirilmiş ağaçtan olması nasıl bir anlam ifade eder? Elimde SX Srv sky severek çaldım bir gitarımvar, Tonu da harika. gövdesi dediğim gibi tek parça değil yanyana birleştirilmiş parçalar. Acaba diyorum kaliteli ağaçları ziyan etmemek için mi bu şekilde kullanılıyor ? o yüzden mi tonu bu kadar iyi SX gitarların ? bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim teşekkürler
parça parça ağaçların birleştirilmesi deformasyona olan direncini artırmak içindir. Örneğin sıcaklıkla birlikte birisi aşağıya doğru eğilirken diğeri yukarı doğru eğilirse birbirini dengeleyebilir. Tek parça ağaçlarda çok rigid, sağlam ağaçlar, güvenebileceğiniz ağaçlar kullanmanız gerekir. Sattığınız gitarın bükülmesini yamulmasını istemezsiniz. Ayrıca tek parça gövdeler hacim olarak daha fazla ağaç kullanır, ama farklı iki ağacı birleştirirseniz, daha çok gitar da yapabilirsiniz. Örneğin ağacın ilk yarısında budak var, o zaman bu kısmını kullanmazsınız, keser atar başka bir ağacın yarısıyla birleştirirsiniz. Stratlarda da 3 parça var diye biliyorum.
 
köprü ve headstock açısının sese direkt etkisi vardır. Yine sap uzunluğunun da sese etkisi fazlaca vardır. Sapın gövdeye vidalı mı yoksa yapıştırma mı olup olmadığı da önemli. Strat tipi vidalıdaki sap titreşimiyle gibson tipi yapıştirma, ya da gövdesiyle yekpare bir gitarın titreşimleri çok farklı olacak. gövde ve sapta kullanılan malzeme (ağaç, alüminyum, plastik vb.) titreşimi söndürmemeli, dayanıklı ve kuru olmalı. Son olarak da gitarın verdiği kaliteli titreşimi aynı kalitede alabilecek manyetikler olmalı.

maun, akçaağaç vs kullanılmasının sebebi bunların görece bol bulunması ve ucuz olması. gibson, fender belki yılda 500 bin gitar üretip satıyor. ceviz gibi ağaçlara saramazlar çünkü maliyetleri çok artar. Kavaktan yapamazlar dayanıklı değil.

o yüzden bence gelecekte gövde plastik, sap metal alaşım çok gitar göreceğiz. Ancak bu şekilde kaliteli ses veren ve maliyeti düşük enstrümanlar üretilebilir.
 
Son düzenleme:
köprü ve headstock açısının sese direkt etkisi vardır. Yine sap uzunluğunun da sese etkisi fazlaca vardır. Sapın gövdeye vidalı mı yoksa yapıştırma mı olup olmadığı da önemli. Strat tipi vidalıdaki sap titreşimiyle gibson tipi yapıştirma, ya da gövdesiyle yekpare bir gitarın titreşimleri çok farklı olacak. gövde ve sapta kullanılan malzeme (ağaç, alüminyum, plastik vb.) titreşimi söndürmemeli, dayanıklı ve kuru olmalı. Son olarak da gitarın verdiği kaliteli titreşimi aynı kalitede alabilecek manyetikler olmalı.

maun, akçaağaç vs kullanılmasının sebebi bunların görece bol bulunması ve ucuz olması. gibson, fender belki yılda 500 bin gitar üretip satıyor. ceviz gibi ağaçlara saramazlar çünkü maliyetleri çok artar. Kavaktan yapamazlar dayanıklı değil.

o yüzden bence gelecekte gövde plastik, sap metal alaşım çok gitar göreceğiz. Ancak bu şekilde kaliteli ses veren ve maliyeti düşük enstrümanlar üretilebilir.
Aristidesler arium denen bir maddeden üretiliyor mesela. Şu anlık pahalı olmalarının aebebi butik gitar olmaları. Yakın zamanda fender ya da gibsonda göremeyiz belki ( gelenekçi kesim yüzünden ) fakat ibanezde esp de schecter kullanılabilir arium.
 
Agac telin titresimini etkiler. Manyetikte bu tiniyi alir. Yani evet etkisi var.
Hatta bu tiniyi saddlelar kopru blocku ust esikte etkiler. Hatta kullandigin pena. Ama neticede yine sonucu tuse belirler.
 
Adamlar M.Ö 4. yüzyılda Epidauros Tiyatrosu'nda akustik olayını çözmüşler, aradan 2500 sene geçmiş neleri tartışıyoruz 🙂
Yapsınlar hepsini plastikten olsun bitsin bence.
 

Geri
Üst