Mesaboogie Triaxis

Ek olarak preamplinizin sounduna sound katmak istiyorsanız Sonic Maximizer denilen hadiseyi direk tavsiye ediyorum.BBE ve APEX çok güzel ürünlere sahip...Bir tane bulsam direk alıcam, sonic maximizersiz hayat olmaz olsun diyen birçok kişi gördüm lakin🙂
 
merakıma mucip oldu, JMP-1 in yurt dışındaki fiyatı 1300-1400$ civarı ama burda ikinci elleri 500-600$ dan gidiyor; neden?? hatta yanlışım yoksa geçen sene sıfırına zuhal 800$ civarı bişey söylemişti..
 
Bijen demiş ki:
Ek olarak preamplinizin sounduna sound katmak istiyorsanız Sonic Maximizer denilen hadiseyi direk tavsiye ediyorum.BBE ve APEX çok güzel ürünlere sahip...Bir tane bulsam direk alıcam, sonic maximizersiz hayat olmaz olsun diyen birçok kişi gördüm lakin🙂

Önceki post da söylediğin herşeyle birlikte buna da katılıyorum.

BBE Sonic Maximizer benim Amerika da stock larda kalmadığı içn alamadığım bir alet. Kullananlar Bijen'in dediği gibi ''O olmazsa tek bir nota bile çalmam arkadaş'' şeklinde yorumlara sahipler. Orjinal olarak rack kasa bir alet olmasına rağmen 2005 Temmuz Guitar Player dergisinde gördüğüm üzere ufak bir stomp box olarak da çıkmış bulunuyor. Rack modeli 250$ , stomp box , 100 $ dan gidiyor bulursanız kaçırmayın hatta bana da bitane alın.. 🙂
 
vileshome demiş ki:
merakıma mucip oldu, JMP-1 in yurt dışındaki fiyatı 1300-1400$ civarı ama burda ikinci elleri 500-600$ dan gidiyor; neden?? hatta yanlışım yoksa geçen sene sıfırına zuhal 800$ civarı bişey söylemişti..

Valla burda jmp-1 lerin ikinci el 500-600 den gittiğini görmedim şahsen - ki ebay de öyle gidiyor- ki görsem hemen alırdım diye düşünüyorum .
 
Bijen kafamı karıştırdı 😀 Şöyle ki;
Ben sıkı bir Marshallcıydım ve bu JMP-1'i de V-twin'i de JCM2000 tsl kafanın power sectionını kullanarak denedim 1960A kabinle. Aletlerin sahibi tecrübeli ve tanınmış bir gitarist abimizdir 😀 Kendi tonları üzerinden uzun uzun denedim aletleri (ki hepimiz metalciyiz burda 😀) Bir türlü içime sinmedi JMP-1.
Mesa'ları pek sevmememe rağmen o gün hayran kaldım V-twin'e. Daha üst model olduğunu düşündüğüm TriAxis ise canavar gibidir herhalde. Ama denildiği gibi TriAxis'e sahip olmak çok ama çok zor. Marshall ise gayet mümkün.
Ne dersiniz Bijen ve Lonely_Gutarist arkadaşlar, JMP-1 ve V-twin'i-TriAxis'i kıyaslayabilir misiniz biraz daha?
Zaten benim bu aletleri deneyerek almam için 60-70 saat geçirmem gerek başlarında. Bu da imkansız. Biraz kumar olacak tabii. 😀
 
rica ederim.. işte anlamadığım niye fiyatı böyle bu aletin.. türkiyede müzikal cihazların ucuz olmasına alışkın değiliz 🙂 özellikle kalite olanlarının..
 
Arkadaşlar marshall'ın Türkiyede USA ile aynı fiyatlara hatta daha düşük fiyatlara sahip olmasının sebebi, Marshall'ın bir USA firması olmamasından kaynaklıdır.Marshall bir avrupa markası olduğundan ve bizim ticari anlaşmalarımız vs gereği Türkiyeye uluslararası fiyatlarına yakın fiyatlarla geliyor. Türkiyede fiyatı pahalı olan markalar hep dikkat ederseniz USA ürünleri.Şöylede bir gariplik vardır Diyoruz ya Türkiyede USA ürünleri çok pahalı diye aynı durum aslında avrupa ülkeleri içinde geçerli, İngiltere ve Almanya neredeyse daha pahalı fiyatlara sahipler www.musicstore.com dan bakabilirsiniz, ha ona göre gelir seviyeleri yüksek o ayrıda🙂 Neyse uzatmayayım, Triaxis ve JMP1'i aslında kıyaslamak istemiyorum çünkü ikiside inanılmaz güzellikte yakın işlevler yapan çok farklı preamplar, mesela JMP1 doğasında tipik marshall tizlerini barındırıyor triaxis ise o scoop özelliği tamamen taşıyor yani basslalrı inanılmaz neredeyse sıfır düzeyindeyken bile bas verebilen bir alet, ikiside çok çok versatil hani alayım da shred döşeyeyim için de uygun blues funku arabesk calmak içinde🙂Bunlar dünyanın bildiği gördüğü en iyi iki preamplar diyebilirim kendi adıma, tabi soldano'dur, ENGL'dır, extacy gibi aletlerde var ama en cok tanınan bilinen rabet gören iki ekipman bu ikisi.Ancak bende JMP1 olmasına rağmen objektif olmam gerekirse triaxis birçok açıdan çok daha iyi bir preamp bence, çünkü JMP1 doğasında basitliği barındırıyor ancak bu işe kafayı yoranlar bilir nekadar parametre varsa o kadar ince o kadar guzel sound yaratabilme olanağınızda çoğalır yani karmaşık cok parametreli aletler zordur ama iyidir JMP1 bu açıdan biraz dengeli yapılan her ton güzel tınlıyor ama çığır açmak pek mümkün değil🙂Triaxis ise kişiye özgü, özgün tonlar yazabilmeye aha bu şu adamın tonu dedirtebilen tonlar yazdırabilen bir ekipman.

Bu arada lonely guitarist bbe nin stompbox maximizerini duymamıştım iyiki söyledin bir araştırayım.Bu arada arkadaşlar maximizerin resmine bakıp bu iki band bir EQ kotudur demeyin aslında o EQ görevide gören ama EQ olmayan bir ekipman.BBE nin olayı frekans zamanlarıyla ve hızlarıyla oynamak diye biliyorum, hani çokta doğru olmayabilir ama bas frekanslar daha yavaş tizler daha hızlı olayı varya bu alet bunlarla oynuyor fln.Süper bişi pc de plug in versiyonunu deneme şansım oldu kafayı çizdim...Hımm birde şeyi ekleyeyim JMP1 vs gibi preampların bazıları ve birçok poweramp stereo kullanılmadığı zaman tam performans çalışmıyor muhakkak stereo çıkış giriş yapın ciddi bağlamda fark ediyor sound.Hımm birde JMP1 in kendi orjinal lambaları dandik iyileriyle değiştirince çok daha iyi oluyor.Valla şimdi aklıma başka bişey gelmedi.Kümülatif bir enrty yaptım hehe🙂
 
BBE acayip övülüyor her yerde, çok merak ediyorum birkaç aydır, kullanım alanı da geniş bir aletmiş, sinema salonundan tut mp3'ü güzelleştirmeye her şeyde süpermiş. Şimdi daha da çok merak ediyorum. Yarattığı fark büyük mü oluyor peki? Yani rack kurarken önceliği hak eder mi sence Bijen Abi?
 
Baştan bir daha hatırlatayım. Ben JMP-1 i denemedim sadece duyduklarım üzerine yorum yapıyorum. Bu iki alet te kendi markasının kendine özgü tonuna sahip amp ler. Yani burda zevk devreye giriyor. Birini alırsan genel marshall tonunu ve fazlasını , birini alırsan genel Mesa tonunu -rectifier seri hariç- ve fazlasını elde edeceksin..

Yalnız Bijen in dediğine birdaha katılıyorum.. JMP-1 biraz daha basit bir tabanlı bir alettir yani ayar değişimleri sizi farklı tonlara görür ama asıl amaç tonu marshall sınırları içinde tutmak olduğu için biraz kısıtlı kalırsınız - en azından kullananlar öyle diyor - ama triaxis te tamamen serbestsiniz çünkü 8 ayrı mod da tamamen esnek 8 ve üzeri ayrı tona dönüşüyor. Ayarlar acayip hassas , her mod equalizer a farklı cvp veriyor. Dynamic voice adı altında 0-10 arası değerlerde tonu ayrıca equalise eden bir ayarı var. Yani parametrik eq yu tek bir ayar üzerinde dijitalleştirmişler . Yani kısaca kontrol birkaç elden tamamen sende ve bu ton denzinde boğulup kalmamak için aleti iyi öğrenmek gerekiyor.. Daha 2-3 modu çözebildim ama hepsinden ayrı ayrı hoş tonlar alabilmek mümkün ki bazıları favorim haline gelmeyue başladı..

Tabi bütün bunların bir bedeli var. JMP-1 i 600 $ a bulabilirken , triaxisi türkiyede 2.el bulmak bile mucize. Benimkiyle birlikte türkiye de 10 dan fazla olduğunu sanmıyorum ki satmalarını istesen iyi fiyat çekerler-2000$ den aşağı vereceklerinden şüpheliyim-. Ebay de 1000-1100 $ civarı gidiyor . En mantıklı olan ordan almak.

Ayrıca bir kere daha hatırlatıyorum. Eğer elinizde iyi bir power amp yoksa -ki triaxis bu konu da daha seçicidir bence- bu aletlerden tam performans alamazsınız. İyi düşün taşın bence.

Kısaca kişisel birşey söyliyeyim. Ben bu amfiyi alarak geleceğe yatırım yaptım. Şu an bunu ve diğer ekipmanlarımı hak edicek kadar iyi çaldığıma inanmıyorum ama ileride ekipman sorunu yaşayacağımı sanmıyorum. O yüzden fırsatım varken aldım ..

-oh be günah çıkarmak böyle birşey herhalde-- 😛

Unutmadan - yine konuya döneyim 😀 - , bu iki preamp inde içinde birlikte gelen tüpler biraz dandik , jmp için çok kesin konuşamam ama Mesa son birkaç yıldır tüplerini rusya çin gibi yerlerde yaptırıyor.

www.eurotubes.com

Bu adresten yapılacak tüp değişiklikleri amfiye çok performans katabilir..

Başka soru varsa seve seve yardımcı olmaya çalışırım.

@Bijen , Türkiye de kaliteli lamba bulabileceğim bir yer biliyormusun ? Bir arkadaş , Metin Türkcan ile tanıştıracak beni ; ona da sorucam ama belki senin de bir bilgin vardır bu lamba konusunda .. Online alışverişten çekiniyorum açıkçası..
 
Anlaşılan JMP-1'i de TriAxis'i de oturup birer ay deneme fırsatı yaratacam kendime. Zor işler bunlar zor.
Yardımlarınız için teşekkür ederim.
Son olarak;
Mesa'nın daha ucuz rack preampları var.
Formula, V-twin vs.
Bunlar hakkında ne düşünüyorsunuz. Bunların MIDI kontrolü yok bildiğim kadarıyla.
 
BBE maxisimizer i bir tür tonal compressor olarak düşünebilirsiniz.. Yani strat gitarlardaki single coil pu ların tiz özelliğine dokunmadan bas ve mid tonları ekleyip derinlik veriyor , humbucker ların karanlık tonlarına biraz tiz vererek orataya çıkmasını sağlıyor. Yani her iki tarafada yarayan iyi bir alet.
 
Mesa Boogie Triaxis ile direkt gitar kaydi

oncelikle forumdaki triaxis kullanicilarina sormak istiyorum.

speaker cabinet beslemek disinda poweramp kullanmadan direct recording yapiyor musunuz? Kabin mikrofonlamak yerine su an ucuz bir cozum olan 2 mono kanal cikisi icin 2 adet Behringer GI100 Ultra-G DI box speaker simulator kullaniyorum ve bu kucuk kutulardan fiyatina gore aldigim kaliteden memnunum. Efekt kati olarak mesa ya bagli bir Roctron Intellifex'im var. Bu 3 lu sistem ile poweramp kullanmadan su sekilde direct kayit yapiyorum.
Gitar-->Triaxis-->Intellifex-->Ultra-G-->M-audio ses karti
sorularim soyle,

Ultra-G leri degistirip yerine Palmer PGA-05 almayi planliyorum, palmer speaker simulator kullanan var mi? bu sistemde pga-05 e gecmek ne denli bir fark yaratir?

Poweramp kullanarak load box li model Palmer PGA-04 de alabilirim ki pga-05 ile arasinda ki fiyat farkina iyi bir power amp alabilirim, fakat pga-04 mono, pga-05 stereo bu hic bir forumda pga-04 un bir dezavantaji olarak konusulmuyor ve cogunlukla pga-04 kullaniliyor. Sadece direct recording icin bir sistem oldugu dusunuldugunde poweramp+mono pga-04 yerine, kendinden beslemeli ve stereo pga-05 triaxis'in cikisini bilgisayara iletmek icin daha iyi degil mi?

Poweramp in boyle bir sistemde ne avantaji olabilir, herhangi bir kabin surulmedigi dusunulurse. mesa'nin iyi poweramp ile gercek performansini verdiginin soylenmesi bu durum icin gecerli mi kisacasi?

BBE Sonic Maximizer'i bu forumda okudum arastirdim ve benimde hemen ilgimi cekti. Sorum ise, bu cihazi rack sistemime dahil etmem ile yine bbs sonic maximizer'in cikardigi vst plug-ini after effect olarak kullanmam arasinda ne kadar fark olucaktir?

Tum sorularim mumkun olan genis frekans araligina sahip, guclu ve dinamik bir gitar tonu kaydedebilmek icin kurmaya calistigim sistemle ilgilidir. Bu yuzden elimdeki ekipmanlarin ve sordugum sorularin disindaki tavsiye ve fikirlere de acigim.

Tesekkurler.
Savas Oguz.
www.gitarci.com
 
Öncelikle Triaxis e sahip olan birini daha görmek güzel.. 🙂

Ama sorularına ne yazık ki cevap veremiyecem. Triaxis i kabin simulator ile direkt kayıt için hiç kullanmadım. Ama ileride kullanabilirim . O yüzden senin sorularına verilicek olan cevapları merakla bekliyorum açıkçası...

Yalnız senin durumla ilgili şöyle bir tavsiye verebilirim..Pga-04 + poweramp ile pga-05 arasında kaldıysan bence pga-05 i seç derim.. Daha önceki mesajlarda Bijen in de dediği gibi bu preampler stereo olarak kullanlıdığı zaman daha iyi performans veriyorlar. Pga-04 ile bunu kaybedebilirsin.. Ayrıca İki speaker simulator un arasındaki fiyat farkı -- eğer 1000-1500 $ değil ise-- sana , Triaxis gibi power amp konusunda çok seçici olan bir preamp e uygun bir power amp almanı sağlamaz sanırım.. Ayrıca power amp alırsan ayrıca birde kabin e ihtiyacın olacak ki bu kadar masrafın sonucunda istediğin tonu elde edemezsen yazık olur.. Eğer bu işe direct kayıt amacıyla başladıysan , devam et bence..
 
Evet bende Palmer pga-05 almaya karar verdim. Bunun yaninda dbx 166a compressor limiter almayi da dusunuyorum. Kompressor'un onemi tartisilmaz fakat direct recording de bir cok efekt gibi kompressor u de sonradan verdigimiz dusunulurse gerekli bir ilave mi sizce? Kompressor'u dusunme sebebim, diger katlara gore ucuz olmasi, bu modeli petrucci nin kullanmasi, ve gitar disinda da (ozellikle vokal ve bass) isime yariycak olmasi. Tabi kompres edilmis sinyalin kayda gonderilmesi daha iyi sonuc verir mi bunu da merak ediyorum.

Forumda direk kayit ile ugrasanlar rack sistemleri ya da ekipmanlarini yazabilirler mi, gitardan pc'ye.

Savas.
 
Bugün ilk defa presetler ile programları eşleyerek mapping yaptım ama mapping başarılı olmasına rağmen triaxis fcb1010 dan gelen sinyallere tepki vermeyi kesti...

Bu neden olabilir ? Fcb1010 çalışıyor çünkü sinyalleri midi zincirinde sonra olan G-major a gidiyor..

Aletin yeniden gönderilen sinyale tepki vermesini nasıl sağlayabilirim ?

Yani bu normal bir midi problemi de olabilir , triaaxis ile ilgili bişey de olabilir.. Lütfen fikrinizi söylemekten çekinmeyin.. Gerçekten yardıma ihtiyacım var...
 
Triaxis de program/channel kisminda (soldan 2. cift digit ekranin alti) pgm/ch tusuna basarak hangi kanalda oldugunu kontrol et. Genellikle 01 nolu midi kanalina eslestiriliyor cihazlar. Boyle bir durumda 01 disinda bir kanaldan midi cihazlari gormiycektir. Bunun disinda, kontrol eden midi cihaz uzerindende ayni kanala es oldugunu kontrol etmek gerekir. Midi baglanti seklini ve sirani cihazlar ile birlikte yazarsan kablolar ile ilgili bir sorun olup olmadigi konusunda da fikir yurutulebilir. (midi thru kullanimi gibi durumlar icin)
Bu arada benim de bir sorum olacak. Triaxis'in tuplerinin bittigi gibi bir hisse kapildim, oldukca uzun suredir kullaniyorum (yaklasik 4 yil ve gun ici 5-10 saat arasi acik olacak sekilde) Bu surede tuplerin mutlaka bitecegini soyledi. Akustik tonlarda tam temiz ses alamama seklinde etkisi gorulebilecegini de soyledi. Psikolojik olarak ta olabilir fakat artik tonlarla ilgili sorunum varmis gibi geliyor. Kisacasi Triaxis'in tuplerini nerden, nasil kaca degistiririz? Fikri olanlardan yardim bekliyorum.

Savas.
 
esatburak demiş ki:
arkadaşlar pek çok BBE Sonic Maximizer modeli bunlardan hangisini almalı tam model olarak yazabilirmisiniz
hiçbirini alma düzgün bir ekolayzır al. ekolayzır değil başka bişi bu dienler kıvırıor. nette satan bi adamdan ses örneği istedim. soundforge da parametrelerinede baktım kulağıma güvenmeyip. alet hafiften boost cekiyor tize basa. ama thresholda tecavüz etmeden. olayı budur.
 

Geri
Üst