Mesaboogie Triaxis

mesajj

Aynen aynen aynen 🙂 C.C Deville (poison' un gitaristi sanırım yada karıştı heyecenlandım) sambora.... Tabi C.C çok geyik oldu 🙂

Onlar gençliğimin melodileriydi.😢 Az hayal kurmadım o gitar melodileri üstüne. Hakikaten vito nu inanılmaz melankolik melodileri vardı. Nerde o eski gitaristler. Ne melodiler ne müzisyenler ne o müzikler. Birdaha hiç olmayacak öyle parçalar. Sanki tanrının insanlara yaratıcılık boyutunda bonkör zamanlarıydı değil mi? 😛
 
Aynen öyle bence de. Dönemin artık politik olaylarından mıdır, havasından mı suyundan mı bilemiyorum 😀 Yani gurupları saymaya başlayınca bitmiyor gerçekten ve hepsi aşırı kaliteli. Şimdi o kaliteyi koruyabilen ve üstüne birşeyler ekleyen fusion gitaristleri var işte. Gerçi şimdiki fusion gitaristlerinin çoğu o ekolden geliyor yine ama neyse çaktırmayalım 😀

Buarada Dann Huff hastasıyımdır. (Giant) Tonuna, çalışına, vokaline, prodüktörlüğüne, yaptığı herşeye hayranım. All-in-one bi adam. 😀
 
triiii

Öyle çok yazmak istiyorum ki anlatam bu konuya girince. Bi cinderella diyesim geldi bi White Lion bir def leppard.Şu an aklıma gelmeyen daha neler neler... Sonra gitar çalışmaya devam ettikçe virtüöz dinlemeler başladı. Sonra KOTZEN ile tanıştım. Bu seferde gitti KOTZEN' da POISON' a girdi ben iyice koptum. (Birden aklıma geldi KOTZEN hangi kabini kullanıyor acaba? he he he he ) 😀 şimdi pek dinlemiyorum ama onları.

Bahsettiğiniz ismide kesinlikle araştıracağım. Ama 4x12 muhabbetini biraz fazla kaçırmışım. Buraya sanırım yarın devam edeceğim. Kafam tam çorba oldu 😛

Son olarak sloganım;
Türkiye' de Maximizer' sız gitarist kalmasın, devlet bize yardım etsin 😀
 
sevgili kabaca ve Perfectionist cevaplarınız için ayrı ayrı teşekkürler. evet ada mp-1 kullanıyorum yaklaşık 1 yıldır. lakin maddi imkansızlıklardan ötürü bir effect ünitesi bile koyamadım yanına 1 yıldır. sıfırdan ev düzünce taksitler feci şekilde belimi büktü. ardından alkol problemleri vs vs eklenince, müziğe ayırdığım mebla otomatikman sıfıra düştü. jackson sl1den dk2ye düşmemin de burukluğu var tabii.
ama halimden memnunum. 1 yılda unuttuğum bir şeyi tekrar hatırladım. gitar çalmak 🙂 yıllarca ekipman peşine düşmekten elime gitar almaz olmuşum haberim yokmuş.

azıcık elim bollaşsa, önümü görebilsem bir saniye tereddüt etmeden basıcam "buy it now" butonuna ebay'de BBE için. gerçekten sitesinde anlatılan özellikleri olmazsa olmaz bu alet dedirtiyor. ama kafamda da soru işaretleri yok değil hani. bu frekans düzenleme olayı sahne için harika. ama oda gibi küçük bir mekanda nasıl sonuç verir, kendini hissettirir mi ya da ne derecede hissettirir bakmak lazım.

pedal versiyonu da aklımı çelmeye başladı iyiden iyiye 🙂

(ha bu arada poison dediniz white lion dediniz can evimden vurdunuz beni. müzik tarzım thrash'ten hard rock / glam rock tarafına kayınca bu gruplar ilah oldu benim için. şu 80lerde yok yok resmen. hazır şuanda dinliyorken ben de ratt diyip köşeme çekileyim 🙂)
 
İnsan bazen darbe yemeden, elindeki güzelliklerin farkına varamıyor değil mi? Konu gitar çalmakta olsa, başka şey de olsa. Neyse..

BBE al bence. Ev ortamında da fark ediyor. kabaca belki direk speakera bağlayarak denemediği için biraz farkı yakalayamamış olabilir. youtube videolarından amatör kayıtlara bile baksan yakalayabiliyorsun farkı.

Buarada senkop fiyatlarıda hiç fena değil. Amerika + kargo fiyatı yerine ordan alınabilir. Çok birşey fark etmiyordu ben en son baktığımda. Bir göz at istersen.
 
slm

Evet ev ortamında A7 ler dışında duyamadım. Bende Senkoptan aldım ve oradan da almanı yavsiye ederim. Çünkü 110/220w problemin direk çözülmüş olacak. Tabii bildiğim kadarı ile rack olanı kalmadı. En sonuncusunu ben almıştım. Pedal olanıda varmı bilmiyorum ama ben alırken yeni ürünlerin 2-3 ay sonra/içerisinde geleceğini söylemişlerdi. Hem o zamanı bekleyip rack almak istersen 882i alırsın. Benim aldığım 482i. İkisi arasındaki farklar yalnızca üst modelde çivi balance yerine xlr birde çıkış empedansı biraz daha yüksek ki ne kadar fark edecek.

Ayrıca Perfectionist' e katılıyorum. Youtube' un ses kalitesinde bile fark çok net belli. Belki ben pc ile bağlantıda bir yalnışlık yapmışımdır bir dahada denemedim. Hele senin kullanacağın kabin üzerinde etki eminim muhteşem olacaktır.

Ayrıca eBay' den modeline bakıp buraya yazmak için bakarken tesadüfen 220w unu buldum 🙂
http://cgi.ebay.com/BBE-882i-Sonic-...kparms=72:552|39:1|65:12&_trksid=p3286.c0.m14

Shipping, gümrük, ve zaman derken buradan pahalıya gelir bence. Burada nakitte alınsa kredi kartı ilede olsa daha uygun olur fiyatı. Ayrıca PC' de kayıtla iilgilenen varsa Maximizer' in pluginini denemeniz için gönderebilirim size.

Ayrı ADA Mp1, im haftaya geliyor 😉
 
Ayrıca yazmak, danışmak istediğim çok şey var ama şu an biraz dinlenip gece işe gitmem gerekiyor. Haftaya daha bol görüşürüz başlığı takip eden tüm arkadaşlarımızın da zamanı uygun oldukça tabii ki.

Sevgiler...
 
rack kompressor dbx166a dır... Palmer olmadan önce de 2 tane ultra g kullanıyordu savaş abi.. Triaxis i hakkını vererek kullananlardan... =) Sahne için de rack taşımak zor olduğundan gt-8 in peavey 5150 (genelde) modellemesini kullanarak çıkıyor hatırladığım kadarıyla...
 
80 ler ve triaxis

Triaxis' den rack comp' a girdik aman dikkat🙂 Hepsi birbirinin içinde tabiiki de, konu incelemeye kalkan arkadaşların aradığına daha net ulaşabilmesi için bence comp ve gate konusunu bu başlığa devam ederim derim ben.
http://www.turkrock.com/ftopic37715.html

Bizde MP-1'in 80' lere katkısına dikkat edelim tabiiki 😀 (Perfectionist Giant-Lost In Paradise' a bayıldımmm. Gitar solosuna gurbannn Önce müzisyen :!: :arrow: sonra gitaristim diye bağırmış valla) 😉

O tonların triaxis ilede elde edilebilirliğini düşünüyorum. Yada mod suz bir Mp-1 ilede umarım yaklaşabilirim :roll: . Stüdyo şartları malum tabii ki onlarıda atlamıyoruz.

Birde triaxis' i midi controller ile kullanan var mı ama direkt triaxis' e girerek? 7 pin ile ilgili Tr de bulunabilecek çözümler hakkında bilgisi olan var mı acaba?
Ayrıca maximizer e gidecek sinyali g-force dan mı almalıyım? Şu an herhangi bir rack mixer de yok ama şöyle bir şey buldum;
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=270240680277

Bunun dışında önerebileceğiniz başka marka ve modelleride bilmek isterim.
 
Re: 80 ler ve triaxis

kabaca demiş ki:
Triaxis' den rack comp' a girdik aman dikkat🙂 Hepsi birbirinin içinde tabiiki de, konu incelemeye kalkan arkadaşların aradığına daha net ulaşabilmesi için bence comp ve gate konusunu bu başlığa devam ederim derim ben.
http://www.turkrock.com/ftopic37715.html

Bizde MP-1'in 80' lere katkısına dikkat edelim tabiiki 😀 (Perfectionist Giant-Lost In Paradise' a bayıldımmm. Gitar solosuna gurbannn Önce müzisyen :!: :arrow: sonra gitaristim diye bağırmış valla) 😉

O tonların triaxis ilede elde edilebilirliğini düşünüyorum. Yada mod suz bir Mp-1 ilede umarım yaklaşabilirim :roll: . Stüdyo şartları malum tabii ki onlarıda atlamıyoruz.

Birde triaxis' i midi controller ile kullanan var mı ama direkt triaxis' e girerek? 7 pin ile ilgili Tr de bulunabilecek çözümler hakkında bilgisi olan var mı acaba?
Ayrıca maximizer e gidecek sinyali g-force dan mı almalıyım? Şu an herhangi bir rack mixer de yok ama şöyle bir şey buldum;
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=270240680277

Bunun dışında önerebileceğiniz başka marka ve modelleride bilmek isterim.

Rane SM26 serisi gitarist racklerinde en çok tercih edilen mixerlerden birtanesi. Fiyat olarakta en uygun olanlardan. Çünkü ondan sonra CAE veya diğer high-end ürünler üreten şirketlerin mixerleri geliyor ve fiyatlar biraz fırlıyor. Eğer düşünüyorsan bence direk SM26 tercih edebilirsin. Forumdan oraceous ile konuşmuştuk zamanında, o aldı birtane. İstersen ona da sorabilirsin rack ekipmanda sm26'nın nasıl olduğunu.

Maximizer ise her zaman sinyal yolunun mümkün olduğunca sonunda olacak. O yüzden şimdi sen bağlantını nasıl yaptın bilmiyorum ama diğer başlıkta bahsettiğine göre triaxisin fx loop'una gforce bağlamışsın demekki yine tüm sinyal triaxisin outputlarından alınacak poweramp e gitmeden önce. O zaman triaxisin çıkışına bağlamalısın maximizeri. Eğer triaxisi direk outputlardan gforce a bağlarsan o zaman maximizer gforce tan sonra gelicek. Umarım açıklayıcı olmuştur.

Buarada Dann Huff tonu için bikaç şey var. Gitar olarak alder gövde maple sap ve seymour duncan manyetikler kullanır. (tb4-stack-stack olmalı h-s-s) Aslında tam söylemek gerekirse James Tyler gitarlarını kullanıyor. Hatta kendi adına çıkan bir signature serisi bile var. Onun haricinde genellikle mesa mark serisi ve mesa studio pre gibi aletler kullandı ana tonu için. Senin triaxisnde de bu tonları yakalayabilecek seçenekler var. İşte green channel mark serisi red channel şudur diye yazıyordu. Uygun gitar ve manyetik konfigürasyonuyla baya yaklaşabilirsin o tonlara. Buarada tavsiye ederim Giant ile 3 albümü var. Hepsi çok çok başarılı. Lost in paradise'in solosuda acayip kaliteli tabii ki 😀

Birde triaxisin midi controller olayı hakkında birşey diyemeyeceğim. Phat mod olanlarından aldıysan midi kablosundan güç gönderebiliyor olmalı. Ama tam olarak nasıl bağlantı yapılıyor emin değilim. Kullanım kılavuzunu hatim etmeni tavsiye edebilirm 😀
 
Sanırım bbe sonic ile ilgili forum ahalisinin kafasında tam anlaşılmayan bazı noktalar var. Öncelikle bu cihaz ne yazıkki (insanların düşündüğünün aksine) bir eq değil. Bu konuda bir kaç post olmuş. BBe canlı performans için kullanılan bi alettir. Bu cihaz oldukça basit bir mantıkla çalışıyor. Ses dalgalarının hızını kullanıyorusunuz. Daha doğrusu müdahele ediyorsunuz.(hızına diil çıkış süresine) Bildiğiniz gibi ses havada su dalgaları şeklinde ilerler ve ilerlerkende hızı frekansına bağlıdır. harmonic seslerin daha hızlı ilerlediği fundemental seslerin ise daha yavaş ilerlediği bilinir. Doğal olarak kabininizden çıkan bir nota 10 metre uzaklıktaki bir insanın kulağına önce tiz frekanslarıyla ulaşır. Bu durumda dinleyici tonunuzu eq ile nekadar uğraşırsanız uğraşın tiz olarak algılayacaktır. İşte bbe burda devreye giriyor ve sizin tiz frekansları belli bir süre durdurmanızı sağlıyor. Önce bas sesler yola çıkıyor ve belli bir süre sonrada tiz sesleri ve tizler hızlı hareket ettiği için 10 metre sonra basları yakalıyacak ve dinleyicinin kulağına aynı anda ulaşmış olacaktır. Böylece sizin amfinin önünde duyduğunuz sesin aynısını 10 metre ötedeki bi insanda duyacaktır. Bu çok basit teknik olmayan bi açıklama tabiki. Özellikle konuyu merak edenlere bir kaç teknik yazıda yollayabilirim.
 
Bulloween demiş ki:
Sanırım bbe sonic ile ilgili forum ahalisinin kafasında tam anlaşılmayan bazı noktalar var. Öncelikle bu cihaz ne yazıkki (insanların düşündüğünün aksine) bir eq değil. Bu konuda bir kaç post olmuş. BBe canlı performans için kullanılan bi alettir. Bu cihaz oldukça basit bir mantıkla çalışıyor. Ses dalgalarının hızını kullanıyorusunuz. Daha doğrusu müdahele ediyorsunuz.(hızına diil çıkış süresine) Bildiğiniz gibi ses havada su dalgaları şeklinde ilerler ve ilerlerkende hızı frekansına bağlıdır. harmonic seslerin daha hızlı ilerlediği fundemental seslerin ise daha yavaş ilerlediği bilinir. Doğal olarak kabininizden çıkan bir nota 10 metre uzaklıktaki bir insanın kulağına önce tiz frekanslarıyla ulaşır. Bu durumda dinleyici tonunuzu eq ile nekadar uğraşırsanız uğraşın tiz olarak algılayacaktır. İşte bbe burda devreye giriyor ve sizin tiz frekansları belli bir süre durdurmanızı sağlıyor. Önce bas sesler yola çıkıyor ve belli bir süre sonrada tiz sesleri ve tizler hızlı hareket ettiği için 10 metre sonra basları yakalıyacak ve dinleyicinin kulağına aynı anda ulaşmış olacaktır. Böylece sizin amfinin önünde duyduğunuz sesin aynısını 10 metre ötedeki bi insanda duyacaktır. Bu çok basit teknik olmayan bi açıklama tabiki. Özellikle konuyu merak edenlere bir kaç teknik yazıda yollayabilirim.

Kesinlikle katılıyorum. Yalnız duyumda yattığı etki insanda direkt; frekansların ne kadar doğru yerden verilmiş olduğu izlenimi yaratıyor. Gerçektende eq gibi yani. Ama demek ki asıl durum; frekansların daha duyulması gerektiği zamanda duyalabilir olmasıymış anladığım kadarı ile. Beni en etkileyen cihazlardandır ayrıca.
 

Geri
Üst