Stratla Metal Çalmak

  • Konuyu açan Konuyu açan Xygen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi


ek olarak şunu söyleyeyim gitardan bahsettiğiniz ağacın sesini gerçekten hissedecileceğiniz çok nadir amfi var öyle cipli lambalı amfilerle benim gibson var ton cayır cayır geliyor sesin ağaçtaki titrelimini hissediyorum . saptan çıkan ses sapın ortasında tizleşiyor gövdeye gelirken mid alıyor tam çıkmaya yakın basta eklenince muhteşem lespaul tonu oluşuyor diye birşey maalesef yok 🙂 bu tüm gitar ve enstrumanlar için geçerli .
 
Herhangi bir kayıt mühendisine, ses teknisyenine ya da mesela kulağı olan birine sorabilirsiniz referans olarak.

Bravo.

ek olarak şunu söyleyeyim gitardan bahsettiğiniz ağacın sesini gerçekten hissedecileceğiniz çok nadir amfi var öyle cipli lambalı amfilerle benim gibson var ton cayır cayır geliyor sesin ağaçtaki titrelimini hissediyorum . saptan çıkan ses sapın ortasında tizleşiyor gövdeye gelirken mid alıyor tam çıkmaya yakın basta eklenince muhteşem lespaul tonu oluşuyor diye birşey maalesef yok 🙂 bu tüm gitar ve enstrumanlar için geçerli .

Paylaştığınız slash tonları baya güzel ancak farklı, duymuyorsanız bu farkı ya da benim için önemli değil diyorsanız bu zaten anlaşılabilir ve de ok bir durum zaten. Dediğim gibi farklı yani, uzatmanın bir anlamı yok.
 
birde çok bilen arkadaşa ek birşey daha söylemek istiyorum . Müzisyenlerin Eskisi gibi olmaz demesinin bir sebebi var . bu sadece gitar için değil tüm ekipman için geçerli bir söylem . Demek piyasada manyak çok gidip 70 lerin amfilerini ariyorlar ve milyon liralar veriyorlar sanmaki koleksiyon için he onu yapanlarda var ama asıl sebep eskiden teknoloji çok fazla ilerlemediğinden dolayı gitarların ağaçları doğal yollarla kurutuluyordu ve şimdiki marangoz makinalarında el ile yapılıyordu . şimdi ise kes ağacı at fırına 1 saate kurudu . amfide de manyetiktede ayşı şey geçerli . bunu anlamak için gerçekten o ekipmanları denemek gerekli
 
Bravo.



Paylaştığınız slash tonları baya güzel ancak farklı, duymuyorsanız bu farkı ya da benim için önemli değil diyorsanız bu zaten anlaşılabilir ve de ok bir durum zaten. Dediğim gibi farklı yani, uzatmanın bir anlamı yok.

Peki hocam bu videoda kalan tüm ekipman gerçekten o Slash'in Les Paul tonunu aldığı ekipman da, gitar farklı diye mi ton yakın ama aynı değil? Bu videodaki adam mesela Slash'in AFD albümünü kaydettiği eski Japon üretim Memphis Les Paul'ün (ki gofret gövde, bolt on neckli, sadece Les Paul şekilli bir gitardır, kaynak sorulursa sol tarafımda bir kopyası durmakta) ta kendisini bu ekipmana girse, o albümdeki tonun aynısı mı çıkacak size göre? Bu durumda mesela dinlediğiniz her şarkıda, şarkıyı da geçtim, raw kayıtta, kaydeden gitaristin ne çaldığını kesin net anlıyor musunuz? Öyle bir süper gücünüz var ise gerçekten, Sounds Like videolarına başlayın da Andertons yerine sizi izleyelim, yerli içerik üreticimiz olsun 🙂
Bizim iddiamız gitarın hiç bir etkisi olmadığı yönünde değil, tonun total bileşiminde küçük bir rol oynadığı yönünde. Ki gitara ayrılan yüzdenin de en büyük kısmı manyetiklerindir ekstra olarak zaten. Siz gitarınıza çok para vermiş, ve bu paranın karşılığında gece gündüz seviyesi bir ton farkı olduğuna inanmak istiyor olabilirsiniz, ya da gitarın spesifikasyonlarına pay kalan o çok çok ufak farkı gerçekten kafaya takıyor, bunun için de bi sürü para dökmeye ve spesifik olmaya gerek duyuyor olabilirsiniz, ama bu sizin doğrunuzdur ve genel geçer bir durum değildir. Uygun sinyal işleme(böyle yazıyorum ki amfi diyeceğim prosesör karşılığı gelecek) setup'ı kurulduğu taktirde, her gitardan her ses çıkar, net.
 
Konu dağılmış biraz. Bir gitaristin tonunu aynen kopyalamak bana göre pek mümkün değil. Bunu yapmaya çalışmak zaten kişiyi bitirir. Bire bir aynı ekipmanı bile alsan yine olmaz. En önemlisi o gitaristin tuşesi ve senşn tuşen farklı bir kere iyi yada kötü olarak. Benzer ton alırsın o başka. Doğru ekipmanla her gitarla her tarz çalınır. Ton taklit etmeye çalışmaktan çok kendi beğendin bir ton oluşturmaya çalışmak seni daha az yorar.
 
Bu videodaki adam mesela Slash'in AFD albümünü kaydettiği eski Japon üretim Memphis Les Paul'ün (ki gofret gövde, bolt on neckli, sadece Les Paul şekilli bir gitardır, kaynak sorulursa sol tarafımda bir kopyası durmakta) ta kendisini bu ekipmana girse

Bakınız burada Slash Memphis marka gitar ile gitar çalmayı öğrendi ancak 80 lerin başına kadar kullandı yazıyor bu gitarı. Aynı sitede ve başka birçok yerde AFD albümünde Kris Derrig tarafından yapılmış bir 59 kopyası kullandığı belirtiliyor.

Kaynak:
Slash's Guitars and Gear

Sürekli temelsiz birşeyler atıyorsunuz ortaya, nasıl tartışacağız ? Bilmediğiniz gibi, bilmediğinizin farkında da değilsiniz..

Analog bir sinyali, doğru şekilde işleyip başka analog kaynaklı bir sinyale eşlerim diyorsunuz ama bu tamamen teorik. Böyle birşey yapılabilmiş olsa, zaten devrim olurdu ve bizim de haberimiz olurdu zaten.

Sizin bahsettiğiniz, processor ses kartına girilip zaten çöpe dönmüş X gitar tonuna ben Y ile yaklaşırım ise ok. Ben bundan bahsetmiyorum ki.. Ben gerçekten gitar çalmaktan bahsediyorum.

Çok iddialı iseniz, hafta sonu Kıvılcım Müzikteydim daha yeni, çok güzel amfiler var, ToneKing, Friedman, Fender vs. Ben güzel bir Les Paul ile çalayım, siz de kafanıza göre kurun processorunuz falan, alın bir squier strat elinize, bakalım çıkıyor mu aynı ton ?
 
Son düzenleme:
Jim Root ve onun tarzı için özel tasarlanmış bir model bu, Strat için referans olamaz. Ben Strat'la bişey çalınır çalınmaz demiyorum, herseye çalınır ama argümanı güçlendirmek için yeni başlayan birine gösterilecek örnek değil Jim Root 🙂
 

Geri
Üst