tona etki eden olaylar ve etkileri

wodyy demiş ki:
Katatonik demiş ki:
Tuşe derim. Yüzde veremem ama çok büyük etkisi var. Eğer bir studyoda şöyle bir kaç amatör grup izlerseniz anlarsınız.

ilk giren gurupda studyonun gitarını alıp çalıyor sololar iğreç viik viik 2. gelen grupta aynı gitarla çayır çayır çalıyor. Tuşe çok önemli... Bu yüzden compressor almaktan vazgeçtim 🙂


abi tuşe ne ?

😆 abi bi arama yap istersen dalga geçmiyosan..
 
düşündüm ve fikrimi dğeiştirdim🙂

bence iyi bir tonun olmazsa olmazı iyi bir amfidir o yüzden amfiye %50 diyorum...sonuçta kötü bir amfiyle ne olursa olsun iyi ton alamazsın..ama kötü gitarı süper amfiye takarsan güzel tonlar yakalayabilirsin...sonrasında %25 manyetiklerdir...kalitesiz ağaçlı gitarlara takılan iyi manyetiklerle iyi sonuç alındığını defalarca gördüm...geriye kalan %25 te zevke tarza göre tuşe ağacın cinsi vs vs...
 
Bence ara malzemeler çok önemli... Adamın ne kadar iyi tuşeleri olursa olsun ve elinde isterse Ibanez JEM77B olsun, uyduruktan bi pedal ve amfi kullanırsa rezalet tonlar çıkıyor...
 
Bu forumdaki bazı arkadaşlara göre gitar çizilince bile ton değişiyor. Bi aralar ortalık "gitarım tozlandı tonu değişir mi?" gibi saçma saçma başlıklarla doluydu. (o kadar da değil tabi de... 😛 ) Bence amfi kesinlikle gitara göre daha çok etki eder tona. Tuşe konusu ise zaten amfiye göre değişir; çok kaliteli amfiler tuşeye çok duyarlı olur ama 10 wattlık markası duyulmamış amfiden tuşenin t'si duyulmaz.
 
manyetik_porecesi demiş ki:
Bu forumdaki bazı arkadaşlara göre gitar çizilince bile ton değişiyor. Bi aralar ortalık "gitarım tozlandı tonu değişir mi?" gibi saçma saçma başlıklarla doluydu. (o kadar da değil tabi de... 😛 ) Bence amfi kesinlikle gitara göre daha çok etki eder tona. Tuşe konusu ise zaten amfiye göre değişir; çok kaliteli amfiler tuşeye çok duyarlı olur ama 10 wattlık markası duyulmamış amfiden tuşenin t'si duyulmaz.

kısmen katılıyorum.
tona gitar da amfi de pedal da üstüne taktığın tel de yerine göre etki ediyor. leş bir gitarla muhteşem bir amfide çalmakla muhteşem bir gitarla leş bir amfide çalmak arasında tonalite olarak süper bir fark olacağını sanmıyorum, ikisi de çöp olacaktır. o yüzden yüzdeleyeceksek illa ki

%20 gitar
%20 amfi
%10 pedal efekt vs
%50 parmaklar 8) (selam olsun satch babaya ne güzel demiş "tone is your fingers, effects only do the coloring" diye)
 
Tuşe önemli de, tonu verecek sistem kötüyken yok tuşe muşe...

Pena da önemli. Ben de jazz3 var, speed'de çok iyi ama diğer çalımlarda istediğim etkiyi vermiyor. Hatta hocam 1mm'lik al dedi..

Güzel bir amfi olacak, hatta olsun da lambalı olsun. 60 watt'ın üstü olacak sen de sesi açabileceksin ki tonu versin.. Hatta kafa+kabin şeklinde kurulmuş bir amfi tadından yenmez. İki tane 4x12'' Cabin olacak..

Gitarla amfi arasında sadece ve sadece wah ve volum pedalı olacak.. (Drive pedalı da isteyen koyabilir, amfiden farklı renk elde etmek isterseniz)

Kablo ve jacklar zaten kaliteli olmalı hatta yeteri kadar yalıtılmış kablolar dışardan frekans yakalama konusunda zayıf olur daha az gürültü demektir...

Delay, reverb, chorus gibi modülasyon pedallarını amfinin send-return bölümünde kullacaksın.

Tabi processor de olur araya ama tuşeyi öldürmeyecek bir şey olmalı (gt-8 mesela 😛 ) Ya da rack şeklinde bir sistem de döşenebilir processor için...

Gitarın ağacı istenilen tona uygun olacak, köprü sabit olsun sustain bol olsun düşüncesi de mantıklıdır.. Klavyein ağacı da çok önemli. (Benim klavyenin üstünü kauçuk gibi bir malzemeyle kaplatma planım vardı, Malmsteen misali bi klavye :? )

Manyetikler istenilen tona hizmet etmeli.. Tarza bağlı seçilmeli..

Gitarın volume ve ton potansları da hem manyetikleri kaldırmalı hem de kaliteli olmalı ki hassas ve gürültüsüz olsun...

Bunların hepsi varsa, tuşe farkedilebilir hale gelir. İşte orda tuşe kalıyor..

Hatta kabinin ağacı bile etkili olur demişti Okan Ersan 🙂

Tabi bende ne süper bir gitar ne de amfi var.. Cort X-&'dan hallice viva goldla kapışan bir gitar, gt-8, ses kartı (ya da mixer)...

Tabi zamanla bu işler..
 
Aslında bu tip yüzdelemeler yine kişiden kişiye (kulaktan kulağa) değişebilir. Bence:

%100 Tuşe, (İnsan kaynaklı)
%100 Ekipman (Malzeme kaynaklı)

Yani en iyi sonuca en iyi çalım ve en iyi ekipmanla ulaşılır.
 
Benim bildiğim gitarın birdençok parçalı olmasının sebebi ağacın dönmesini engellemek... yanılıyorsam uyarın :?

Mesela benim ibanezin sapı üç parçadan oluşuyor...yoksa artık odunlardanmı yapmışlar benim iboyu (ben ibaneze ibo derimm) 😛
 
Her sey etkiliyor.Pena da bana göre %1 den oldukca daha fazla etkiliyor tabii bu oran tonu etkileyen diğer faktörlerin kalitesine göre değisir.Yani tonu etkileyen herseyin etkisinin oranı diğer seyler ile ilgili.
 
bence biraz kişiye göre bu ton meselesi.eq (amfi üzerindeki ayarlar yetersiz geliyosa bir eq pedalı kullanarak)ayarlarını iyi yapıp istediği tonu yakalamak mümkün olabiliyo.tabi bu iş de biraz tecrübeye bakıyo.
 
Arkadaşlar ekipman kötü oldukça çalanın tuşesi ne kadar iyi olursa olsun, penası ne kadar sert veya yumuşak olursa olsun fark duyulmaz. Onun için genel anlamda:
Ekipman %50
Çalım %50
gibi birşey söyleyebiliriz.
Ekipmanın kaliteli olduğunu varsayarak:
Tuşe %40
Amfi %30
Gitar %15
Pedal %10
Pena %5
diyebiliriz.
Gitar dedim, hiç manyetiklere girmedim bile çünkü onu hesaba katarsak potları, telleri ve eskiliklerini, boya cinsini, ağacın türünü, kalitesini ve kuruluğunu, amfinin lambalarını, potlarını, kabloları da katmamız gerekirdi. (hepsi de büyük ölçüce etkiler tonu)
 
undercover demiş ki:
Benim bildiğim gitarın birdençok parçalı olmasının sebebi ağacın dönmesini engellemek... yanılıyorsam uyarın :?

Mesela benim ibanezin sapı üç parçadan oluşuyor...yoksa artık odunlardanmı yapmışlar benim iboyu (ben ibaneze ibo derimm) 😛

gövde hariç sap mı üç parçadan oluşuyor?anlamadım nasıl oluyor bu?gövdeyi sayarsan ve elindeki ibanez grg is bu normal ama sadece sap tek başına nasıl üç parça olur kulak+klavye şeklinde 2 parça olmasın o?
 

Geri
Üst