İnceleme Boss Katana Serisi

Boss'un önce pahalı ve butik Waza denemesi, sonra pahalı ve yine butik denebilecek Blues Cube denemesi ve sonunda bu ikisinden öğrendikleri adam gibi amfi yapma ve bildiğimiz Cube'lar ile yakaladıkları ticari başarıyı harmanlayan tam anlamıyla "jack of all trades, master of none" yani her işten anlayan ama hiçbirinin uzmanı olmayan bir amfi yapmışlar. Cümle devrik oldu ama amfi tam olarak bu.

Youtube'da sebil gibi video var, merak eden bakar. Ben naçizane amatör kullanıcı olarak hissiyatımı paylaşayım:

Fiyat:
50watt olan 1200 TL, 100watt olan da 2,000+ civarı sanırım. Ucuz mu, değil. Pahalı mı değil. Önemli olan paranızın karşılığında ne aldığınız - bu malın değeridir. Diğer cebinizden çıkan miktardır. Bence değerine göre makul fiyatlı. Ha tabi USA fiyatı diye gelmeyin bana, TR vergileri ve Zuhal fiyatlarına girmiyorum, TR’de satılan diğer marka ve modeller ile karşılaştırıyorum.

Kiminle kapışır:
Her türlü modelleme amfisi. Bu tam olarak modellemeci değil zaten - yeni trend o yönde. Fender Mustang gibi Line 6 gibi markalar hala düğmeyi çevir xx amfi ya da sanatçı sesi al yolunda ilerlerken Blackstar ve şimdi Boss daha ziyade amfi ve lamba karakteri üzerinden kendi tonunu oluştur yönünde ilerliyor. Bence Mustang filan hepsi hikaye, karşısında sadece Blackstar ID:TVP serisi muadil olur. Bende o da var ve açıkçası tercih yapmakta zorlanıyorum.

Kutuyu açtım kaç dakikada inletirim:
Çok zor. Uzun bir süreç var önünüzde. Panel ayarları ile çok aman aman bir başlangıç yapamıyorsunuz. Demo tonlar ve hatta Boss Tone Central’dan indireceğiniz patch’ler de gerçekten leş. Bütün modelleme ya da simülasyon amfileri gibi malzeme orada ama yemeği yapmak size kalmış. Efekt butonlarından 55 farklı Boss pedal’ı kullanabiliyorsunuz. Üzerinde düğme ile belirtilmiş 4 amfi tipi var ama ufak bir kandırmaca ile (sneakyamps) ToneCentral uygulaması ile o butonlara 20-25 farklı amfi atayabiliyorsunuz. Yani clean, crunch, lead ve brown diye adlandırılan 4 amfi tipi var ama software aracılığıyla çok kolayca mesela Lead isimli kanala bir Bugera koyabiliyorsunuz. Dediğim gibi ToneCentral uygulaması ile 1-2 saat oynayarak iyi bir yere gelirsiniz. Gerisi de zaten bir yolculuk...;)

Nedir bu “lambalı gibi” olayı:
Blackstar ID serisi de aynı iddiada. Lamba karakterinde solid state olayı. Bence asla aynısı olamaz ama Boss da ID serisi gibi en azından kırılma nüansları, gitarın volume’una olan tepkileri vb gibi konularda bir lamba tadı yakalamış. Açıkçası ben bunu almadan küçük watt lambalı bakıyordum ama evde 1watt veya 1watt’a düşürülebilir amfilere bakıyordum ama 1watt bile apartman için çok yüksek. Boss solidstate olmasına rağmen üstünde watt ayarı var, yani volume ve master kökleseniz de 0.5watt’a alarak aynı tonu fısıltı düzeyinde alabiliyorsunuz. 1watt lambalıyı sesini çok az açarak kullanmak asla olmuyor maalesef o yüzden bu açıdan Boss daha keyifli. Müstakil ev ya da apartmanda ses düzeyi sorunununz yoksa açıkçası Katana 100watt yerine ikinci el ENGL filan bulabilirsiniz ama dediğim gibi ..... ihtiyaçlar, kısıtlar, bütçe ... bunlar her zaman Mesa ya da Bugera olarak değil çoğu zaman Katana vb olarak giriyor hayatımıza :).
Ha bir de şu var, lambaya en yaklaştığı yer de o sanırım. Gitarın volume ve varsa Tone kontrolleri çok etkili, dandik amfilerle çalarken genelde ikisi de tepede olur, kıssanız da saçma sapan ses azalır, bu öyle değil ciddi ciddi karakter değiştiriyor gitar – ve hatta manyetikler için de aynısı. Yav dedim bu amfi konuşuyor gitarla resmen.

50 mi 100 mü?
100’ün fazlası 2 yerine 4 kanal hafıza var. Efects loop ve footswitch var. Onun dışında watt değerleri farklı ama ikisinde de 0.5 watt var bir de hoparlör ikisinde de 12 inch. İhtiyaç ve bütçe diyorum. Aradaki farka değer mi bilemedim, aslında gönül 100 diyor ama farkıyla neredeyse iki pedal alınır diye kıyamadım.

Nasıl kullanıyorum:
Temel olarak iki yaklaşımım var, öyle patch filan uğraşılmıyor hepsi sıkıyor bir yerden sonra. Ne yapıyorum. Birincisi, 12inch hoparlör ile gayet headroom’lu güzel bir clean’i var. Güzel derken hemen kimse atlamasın yok Fender bilmemne filan diye, bu alet için çok güzel bir clean diyorum, dünyanın referans clean’i demiyorum. Neyse ilk yaklaşım girişe bir drive pedalı takmak ve direkt clean kanalda amfi üzerinden gerek duyulan efektleri vermek (modulation, delay, reverb vb ... dedim ya 55 pedallık malzeme var). Ben boss DA-2 ile denedim. Amfide Tone Central’da bir sürü drive pedalı var ama önüne gerçek bir drive takınca daha lezzetli oldu. Ayrıca DA-2 yok o listede. Bir de Boss drive pedallar ile sıfır gürültü. Normalde modelleme amfiler pedallarla pek anlaşmaz malum. Gerek yok ya da pedalım yok diyenler için ikinci yaklaşımım ise şu. Crunch, Lead ya da Brown amfilerden birinde gain’i saat 12 gibi tutup aletin kendi içinden bir BD-2 ya da OD-1 dayamak önüne. Aynısı ilk yaklaşımda olduğu gibi clean kanala da yapılabilir tabi, bende pedal var nasılsa bir sürü diye gerçeğini kullandım. İkinci yaklaşımda EQ filan da kurcalanırsa çok güzel tonlar alınıyor. Dikkat etmek gereken metal metaaaal yapacam diye Brown’da full gain, önüne de MT-2 koymaktan kaçınmak çünkü iğrenç bir vızıltıya dönüyor ses. Yavaş yavaş hiçbirşeyi tepelemeden yapın. Metal sonuçta pedaldan değil bilekten gelir :smuggrin:.

Almayı düşünenler şiddetle olmasa da ciddi olarak tavsiye ederim. Dediğim gibi Blackstar ID:15 TVP mi bu mu derseniz gerçekten seçmekte zorlanabilirim, allahtan ikisi de var da kafa yormuyorum bu işe. Onun dışında Marshall MG, Fender Mustang filan geç bi kalem....

BOSS - BOSS Amplifiers - Katana Amp
BOSS - KATANA-50 | Guitar Amplifier
 
Son düzenleme:
üzerindeki lead ve brown kanallar bile ince eq ve boost ayarları yapmayınca hiç ama hiç tatminkar değil
Katana Librarian uygulamasını satın alıp sneaky amplerle beraber iyi sonuçlar alabilirsiniz. En azından çok ince boost hatta boost bile değil GE ayarlamasıyla çok güzel sert tonlar alabilirsiniz. Özellikle Dual Rectifier ve Extreme Lead modellemelerini çok beğendiğimi söylemeliyim. Ama dediğim gibi ücretli bir uygulama.
 
Son zamanlarda katanayı arkadaki power amp in soketinden core ile bağlayıp kullanıyorum ancak aldığım tonlardan pek memnun olamıyorum. Buna bağlı olarak core ile katananın pek uyumlu çalışamadığına kanaat gedirdim. Keza katana'da (core olmadan) çok güzel tonlar elde ettim. Core gelince bunların çok daha iyisi olur diyordum ama olmadı. Bildiğim kadarıyla şu an sizde core da var. Şunları merak ediyorum; core ile catalysti bağladığınızda higain tonlar sizce nasıl? Mesela sizin de beğendiğinizi belirttiğiniz, aynı zamanda benim de favorim olan soldano 100 ext range ile nasıl ses geliyor. Bunu bir de frfr ile denediğinizde arada nasıl bir fark var size göre? Yorumunuzu merak ediyorum. Katana elinizde olmadığı için elbette onu şu an deneme şansınız yok. Core'un katana ile çok anlaşamadığına ama catalyst ile daha iyi uyum sağladığına dair yabancı forumlarda bazı yazılara rastlamıştım.
Bir de core olmadan sadece higain tonlar açısından düşündüğünüzde katana ile catalyst'i karşılaştırırsanız ne dersiniz, hangisini önerirsiniz? Elinizde şimdi katana olmasa da ikisini kıyaslayabilirsiniz sanırım. Bu da ben ve konuyla ilgilenen pek çok kişi için önemli bir yol gösterici olabilir.
Evet dediğim gibi sadece Katana değil neredeyse tüm benzer amfi ve prosesörlerde evin, odanın, hatta kulağının gerektirdiği ufak eq dokunuşlarını yapmak gerekiyor. CORE başlığında da yazdım bunu sırf Input CUT'ları bile can veriyor tona.

Neyse öncelikle şunu söyleyeyim; Katana ve Catalyst amfilerinde power-In gibi bir özellik var bunun amacı kafa amfi veya harici çıkışı olan herhangi bir amfi veya prosesör varsa bunu bir de kendi kabin ve IR'ları ile monitörden değil de şöyle büyükçe 12 inch bir hoparlörden duyayım mantığı. Yani ara bir çözüm. Katana'nın power amfisini (pre'yi ve efektleri pas geçip) ve hopalörünü kullanıyorsun sadece - yani bir nevi aktif monitor haline getiriyorsun boyu 5-6 değil de 12 inch olan. Mucize beklememek lazım.
Bunu yaparken de giriş veren cihazdan kabin IR'ları kapatınca zaten olay yine Katana veya Catalyst hoparlöründe bitiyor. Ha kapatmadan da olur ama ... Bence bu pratik ve hesaplı bir özellik ama ideal yöntem değil. Genelde adam gibi bir frfr monitor ya da PA gibi olmaz çünkü sesi veren istediği kadar nötr olsun sonuçta yine Katana hoparlörü.
Katana'dan memnunsun... CORE da mükemmel cihaz... ikisi bir araya getirince beğenmedim demişsin, eh bu da sana sorunun cevabını vermiş zaten :)

Daha önce demişim ki;

Katana'nın mini dahil HER modeline sahip oldum ve kullandım. Bu ilk Catalyst tecrübem yani evde kendi ortamımda ilk... aynen bu şekilde, kutudan çıktıktan 5 dakika sonra Crunch ile sert Brit rock, Hi-gain ile de chug chug oynuyordum. Açıkçası çok daha zengin oyuncaklı Katana ile tatmin edici ton alana kadar epey uğraşmam gerekmişti.
Bir de SERRRRTT tonlarda Katana çok emek istiyor, Catalyst Hi-gain kanalı sadece ortam için basit EQ ayarı çekince zaten size guitar tech'iniz varmış da al abi çalmaya başla der gibi hazır ortam veriyor.
Kim daha iyi... bunun cevabı yok. Mesela Katana Air EX mi ne yenisi çıksın direkt alacam ama catalyst'i de bunca zaman haksız yere arka planda bırakmışım itiraf edeyim. Bir de tuşeye hassasiyeti çok çok iyi, Spider V ve öncesi amfilerle ilgisi yok. Latency konusunda eleştirilir hep ama onu da hissetmedim açıkçası. Çok fazla efekti arka arkaya dizmek mükün değil, delay veya mod ile reverb yani 2 tane ancak oluyor... yani seçenek çok da 1+1 ancak yapabiliyorsunuz. Öte yandan neyinize yetmiyor..
 
Katana Librarian uygulamasını satın alıp sneaky amplerle beraber iyi sonuçlar alabilirsiniz. En azından çok ince boost hatta boost bile değil GE ayarlamasıyla çok güzel sert tonlar alabilirsiniz. Özellikle Dual Rectifier ve Extreme Lead modellemelerini çok beğendiğimi söylemeliyim. Ama dediğim gibi ücretli bir uygulama.
Selamlar. Konu ile ilgili youtube videonuzu izledim. Gayet yararlı olmuş. Librarian uygulamasını normal pc'den kullanma şansı yok sanırım, bunu bir sormuş olayım. Bir de şu linki bırakayım.


Buradan katana için pek çok gizli amfi modellemesi açılabiliyor. Ancak internete bağlı ve bilgisayar ile katanayı da usb'den bağlamanız lazım.
Bu linkteki amfi modellerine bakabilirseniz, bunların librariandakiler ile aynı olup olmadığın belirtirseniz çok memnun olurum. Ona göre librarianı satın almayı düşünüyorum.
 
Evet dediğim gibi sadece Katana değil neredeyse tüm benzer amfi ve prosesörlerde evin, odanın, hatta kulağının gerektirdiği ufak eq dokunuşlarını yapmak gerekiyor. CORE başlığında da yazdım bunu sırf Input CUT'ları bile can veriyor tona.

Neyse öncelikle şunu söyleyeyim; Katana ve Catalyst amfilerinde power-In gibi bir özellik var bunun amacı kafa amfi veya harici çıkışı olan herhangi bir amfi veya prosesör varsa bunu bir de kendi kabin ve IR'ları ile monitörden değil de şöyle büyükçe 12 inch bir hoparlörden duyayım mantığı. Yani ara bir çözüm. Katana'nın power amfisini (pre'yi ve efektleri pas geçip) ve hopalörünü kullanıyorsun sadece - yani bir nevi aktif monitor haline getiriyorsun boyu 5-6 değil de 12 inch olan. Mucize beklememek lazım.
Bunu yaparken de giriş veren cihazdan kabin IR'ları kapatınca zaten olay yine Katana veya Catalyst hoparlöründe bitiyor. Ha kapatmadan da olur ama ... Bence bu pratik ve hesaplı bir özellik ama ideal yöntem değil. Genelde adam gibi bir frfr monitor ya da PA gibi olmaz çünkü sesi veren istediği kadar nötr olsun sonuçta yine Katana hoparlörü.
Katana'dan memnunsun... CORE da mükemmel cihaz... ikisi bir araya getirince beğenmedim demişsin, eh bu da sana sorunun cevabını vermiş zaten :)

Daha önce demişim ki;
Tekrar selamlar.
Yazınızın "Katana'dan memnunsun... CORE da mükemmel cihaz... ikisi bir araya getirince beğenmedim demişsin, eh bu da sana sorunun cevabını vermiş zaten" kısmına istinaden tekrar fikrinizi rica edeceğim.

Sizce core ile catalyst'i bir araya getirsem iyi bir uyum yakalayabilir miyim? Aslında ilk denemeyi istediğim ve aklımdaki plan da bu. Çünkü ikisi beraber çok uyum sağlamasa bile en azından higain konusunda katanadan daha iyi bir amfim olacak diye düşünüyorum. Bunu tecrübe ettiyseniz fikriniz benim için gerçekten önemli.
Ayrıca "referans monitörü veya frfr" denen sistemlerden maalesef hiç ama hiç anlamıyorum. Bugüne kadar da hiç deneme şansım olmadı. Sanırım bunları doğrudan gitara veya headrus'a bağlama şansı da yok galiba. Eğer öyle ise arada bilgisayar veya tablet vs. olması gerekecek. Bu durumda da biraz gitar çalıp stres atmak beni strese sokacak diye düşünüyorum. ☺️

Yok bilgisayarı aç, yok hoparlörleri aç, yok headrush core'u aç, hatta yazılım vs. lazımsa onları da aç...
Açıkçası core alma sebeplerimden biri de bu aletin bilgisayar bağlantısı gerektirmeyen pratik bir cihaz olmasıydı.

Ancak "Hem güzel higain ton istiyorsun hem de zahmet istemiyorsun, bu ne biçim iş arkadaş. Ne kadar ekmek o kadar köfte! Olmaz öyle iş..." derseniz de o zaman geriye iki seçenek kalıyor.
Birincisi, işimi görecek bir frfr almam gerekecek. Hiç bilmediğim bu cihazlar için de elbette bilgi edinip alınacak cihaza karar vermem gerekecek. Bu cihazı alıp core'a bağlayıp öyle çalacağım.
İkincisi de core'u elden çıkarıp prcessor işlerini tamamen bırakıp higain lambalı bir amfi almak. Bu seçenek de maalesef yurt dışına vs. gitmeden zor gibi görünüyor. Stoklarda çok uzun zamandır o tip amfiler yok çünkü.
 
bu kadar derin değil mevzu...paniğe gerek yok.... istiyorsan lambalı hi-gain karakterli amfi al yine de ama önce eldekileri değerlendirelim

FRFR full range flat response mıydı neydi kısaltması yani sesin tüm hz aralığını renklendirmeden dümdüz veren demek... senin de istediğin bass ya da tiz ağırlıklı müzik kulaklığı / hoparlörü yani Hifi yerine bu tip bir cihaz... stüdyo monitörü ve PA hoparlör diye satılan şeylerin çok büyük kısmı zaten sen istemesen de FRFR özelliğinde

... ve bunlar direkt olarak prosesöre bağlanıyor... ben mesela şu an Headrush Core'un L-R çıkışlarına bağlı bir çift IK MTM monitörün karşısında oturuyorum, arkamda da bazen bunların yerine taktığım Alto TX210 var. Hatta onu da istesem çift stereo yaparım ama o daha bir amfi hissi gibi oluyor boyutu itibariyle.

İster Katana ister Catalyst hangisine prosesör bağlasan büyük fark yaratmaz bence ama Catalyst sanki biraz daha gerçekten FRFR ruhuna yakın gibi... Katana kendi karakterini az da olsa yansıtıyor prosesöre. Bana öyle geldi. Yine de dediğim gibi Catalyst de var evde ama açıkçası amfi değil de prosesör çalacaksam monitor tercihim her zaman.

Catalyst yorumum da geçerli, az oyuncak çok iş... çok basit birkaç ton yeter bana onu da iyi yapsın uğraşamam 60 tane pedal simülasyonu filan diyorsan Cat kral, yoksa Katana da olur... kazananı yok bu rekabetin.
 
Selamlar. Konu ile ilgili youtube videonuzu izledim. Gayet yararlı olmuş. Librarian uygulamasını normal pc'den kullanma şansı yok sanırım, bunu bir sormuş olayım. Bir de şu linki bırakayım.


Buradan katana için pek çok gizli amfi modellemesi açılabiliyor. Ancak internete bağlı ve bilgisayar ile katanayı da usb'den bağlamanız lazım.
Bu linkteki amfi modellerine bakabilirseniz, bunların librariandakiler ile aynı olup olmadığın belirtirseniz çok memnun olurum. Ona göre librarianı satın almayı düşünüyorum.
Video konusunda iddiam yok tamamen amatör şekilde yapıyorum. Ama teşekkür ederim 😊

Librarian uygulamasını telefon ya da tabletten kullanabilirsiniz. PC ile kullanılmıyor. Ben iki yöntemle bağlanıyorum :

1- USB type B to USB type C kabloyu direkt telefona bağlayarak ya da
2- Airstep Katana pedalını amfiye bağlayıp pedalı Bluetooth istasyonu olarak kullanıp uygulamadan bağlantımı Bluetooth seçip kablosuz olarak bağlanıyorum(Bununla da ilgili video kanalımda var).

Kato uygulamasındaki modeller de Librarian ile aynı olmak zorunda. Zira bu amfi modellemeleri Boss tarafından vakti zamanında resmi uygulama olan Boss Tone Studio'da açıktı. Daha sonra gelen bir yazılım güncellemesi sonrası oradan kaldırıldı ama 3.party uygulamalarda hala erişilebilir durumda.

Yine sert tonlar için Metal Core modelini de tavsiye ederim sneaky amps içinden. Bir de şu Marshall Plexi'yi lütfen hiçbir amfi ve processor üreticisi kullanmasın. Kullandığım hiç bir üründe beğenemedim ne yalan diyeyim.
 
Son düzenleme:
bu kadar derin değil mevzu...paniğe gerek yok.... istiyorsan lambalı hi-gain karakterli amfi al yine de ama önce eldekileri değerlendirelim

FRFR full range flat response mıydı neydi kısaltması yani sesin tüm hz aralığını renklendirmeden dümdüz veren demek... senin de istediğin bass ya da tiz ağırlıklı müzik kulaklığı / hoparlörü yani Hifi yerine bu tip bir cihaz... stüdyo monitörü ve PA hoparlör diye satılan şeylerin çok büyük kısmı zaten sen istemesen de FRFR özelliğinde

... ve bunlar direkt olarak prosesöre bağlanıyor... ben mesela şu an Headrush Core'un L-R çıkışlarına bağlı bir çift IK MTM monitörün karşısında oturuyorum, arkamda da bazen bunların yerine taktığım Alto TX210 var. Hatta onu da istesem çift stereo yaparım ama o daha bir amfi hissi gibi oluyor boyutu itibariyle.

İster Katana ister Catalyst hangisine prosesör bağlasan büyük fark yaratmaz bence ama Catalyst sanki biraz daha gerçekten FRFR ruhuna yakın gibi... Katana kendi karakterini az da olsa yansıtıyor prosesöre. Bana öyle geldi. Yine de dediğim gibi Catalyst de var evde ama açıkçası amfi değil de prosesör çalacaksam monitor tercihim her zaman.

Catalyst yorumum da geçerli, az oyuncak çok iş... çok basit birkaç ton yeter bana onu da iyi yapsın uğraşamam 60 tane pedal simülasyonu filan diyorsan Cat kral, yoksa Katana da olur... kazananı yok bu rekabetin.
ek bilgi... ben geç uyanmıştım olaya... eğer prosesörü bu tip amfilere Return veya Poweramp In kısmından girecekseniz attenuator'u yükseltmeyi unutmayın... amfi olarak 1/2 watt çalarken bir ara prosesör taktım ulan ses yerlerde, master'ı tavan yapıyorum yine yok... sonra dank etti, gücü 100w veya 50-60 neyse işte arttırınca normal çalıştı
 
bu kadar derin değil mevzu...paniğe gerek yok.... istiyorsan lambalı hi-gain karakterli amfi al yine de ama önce eldekileri değerlendirelim

FRFR full range flat response mıydı neydi kısaltması yani sesin tüm hz aralığını renklendirmeden dümdüz veren demek... senin de istediğin bass ya da tiz ağırlıklı müzik kulaklığı / hoparlörü yani Hifi yerine bu tip bir cihaz... stüdyo monitörü ve PA hoparlör diye satılan şeylerin çok büyük kısmı zaten sen istemesen de FRFR özelliğinde

... ve bunlar direkt olarak prosesöre bağlanıyor... ben mesela şu an Headrush Core'un L-R çıkışlarına bağlı bir çift IK MTM monitörün karşısında oturuyorum, arkamda da bazen bunların yerine taktığım Alto TX210 var. Hatta onu da istesem çift stereo yaparım ama o daha bir amfi hissi gibi oluyor boyutu itibariyle.

İster Katana ister Catalyst hangisine prosesör bağlasan büyük fark yaratmaz bence ama Catalyst sanki biraz daha gerçekten FRFR ruhuna yakın gibi... Katana kendi karakterini az da olsa yansıtıyor prosesöre. Bana öyle geldi. Yine de dediğim gibi Catalyst de var evde ama açıkçası amfi değil de prosesör çalacaksam monitor tercihim her zaman.

Catalyst yorumum da geçerli, az oyuncak çok iş... çok basit birkaç ton yeter bana onu da iyi yapsın uğraşamam 60 tane pedal simülasyonu filan diyorsan Cat kral, yoksa Katana da olur... kazananı yok bu rekabetin.
İş yoğunluğundan bir süredir foruma bakamadım. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler üstadım. O zaman katana varken yanına bir de catalyst almaya gerek yok. Aralarında çok bir fark olmayacak demek ki. Headrush core içinse bu amfilerden ziyade referans monitörü kullanarak çıkış almak daha sağlıklı olacak sanırım. Bunu bir tecrübe etmek iyi olabilir frfr satın almadan önce.
 
Video konusunda iddiam yok tamamen amatör şekilde yapıyorum. Ama teşekkür ederim 😊

Librarian uygulamasını telefon ya da tabletten kullanabilirsiniz. PC ile kullanılmıyor. Ben iki yöntemle bağlanıyorum :

1- USB type B to USB type C kabloyu direkt telefona bağlayarak ya da
2- Airstep Katana pedalını amfiye bağlayıp pedalı Bluetooth istasyonu olarak kullanıp uygulamadan bağlantımı Bluetooth seçip kablosuz olarak bağlanıyorum(Bununla da ilgili video kanalımda var).

Kato uygulamasındaki modeller de Librarian ile aynı olmak zorunda. Zira bu amfi modellemeleri Boss tarafından vakti zamanında resmi uygulama olan Boss Tone Studio'da açıktı. Daha sonra gelen bir yazılım güncellemesi sonrası oradan kaldırıldı ama 3.party uygulamalarda hala erişilebilir durumda.

Yine sert tonlar için Metal Core modelini de tavsiye ederim sneaky amps içinden. Bir de şu Marshall Plexi'yi lütfen hiçbir amfi ve processor üreticisi kullanmasın. Kullandığım hiç bir üründe beğenemedim ne yalan diyeyim.
Plexi benim de hiç hoşuma gitmiyor. Gerçeğini bilmiyorum ama sizin de belirttiğiniz gibi amfi ve processor aracılığıyla deneyimlediklerim hiç hoşuma gitmedi. Ne tam marshall karakteri (jvm, jcm benzeri) veriyor ne başka şey. Distortion açısından higain deseniz değil, lowgain deseniz o da değil. Sanki az açılmış bir overdrive pedalı gibi geliyor sesi.
Bu arada aklıma gelmişken size sormak istediğim bir şey var. Bir ara kısa süreliğine blackstar lambalı bir amfi vardı sizde. Ancak sanırım yer sorunu nedeniyle elden çıkarmıştınız. Deneyimlediğiniz o amfi ile şu an hala kullanmakta olduğunuz katanayı higain amfi tonları açısından kıyaslarsanız nasıl bir yorumda bulunursunuz? Bu arada katanadaki kato ya da librarian'daki sert amfi modellemelerini kastediyorum. Yoksa katananın standart gelen lead ve brown amfi tonları zaten çok cılız ve yetersiz maalesef.
 
Deneyimlediğiniz o amfi ile şu an hala kullanmakta olduğunuz katanayı higain amfi tonları açısından kıyaslarsanız nasıl bir yorumda bulunursunuz?
Katanada fiks Dual Rectifier Modern kullanıyorum clean hariç. Cleande ise Natural Clean tonunu beğeniyorum.(bu 2 ton Librarianda mevcut amfide default olarak yer almıyor) Bu ikisi ile beraber bile kıyasladığımda hiçbir solid state amfi ya da processor lambalı amfinin yerini asla dolduramaz. Ancak Blackstar'ın emulated output çıkışını çok beğenmedim. O nedenle Katana ile devam etmeyi tercih ettim. Kayıt işine girmemiş olsam HT40'ı satmaz, aksine Katana'yı satıp Blackstar'ın önüne 3-5 tane pedal koyup takılırdım. Ama yine kaşınmıyor değilim. Laney Ironheart'ın çok metini duydum kayıt için ama daha Core'u iyice kurcalama fırsatı(hele bir de kayıt performansını değerlendirecem) bulamadım eşimin sağlık sorunlarından dolayı. O nedenle ekstra masrafa girmek çok anlamsız şimdilik.
 
Son düzenleme:
Selamlar, benim de şöyle bir sorum olacak, bu amfi serisini standart bir Boss footswitch ile kullanırken (EX modeller hariç) temiz kanaldan kirli bir kanala geçtiğimizde seste ayarladığımızın ötesinde bir artış azalış oluyor mu ? Evde kullandığım başka marka bir amfide bazen ses kirli kanala geçer geçmez öyle bir yükseliyor ki milimetre düzeyinde ses düğmesi ile oynayınca duymak istediğim ses yüksekliğine anca inebiliyorum. Yani sormak istediğim , hedeflediğimin ve ayarladığımın dışında bir yüksek sese maruz kalır mıyım geçiş yapar yapmaz?
 
Katanada fiks Dual Rectifier Modern kullanıyorum clean hariç. Cleande ise Natural Clean tonunu beğeniyorum.(bu 2 ton Librarianda mevcut amfide default olarak yer almıyor) Bu ikisi ile beraber bile kıyasladığımda hiçbir solid state amfi ya da processor lambalı amfinin yerini asla dolduramaz. Ancak Blackstar'ın emulated output çıkışını çok beğenmedim. O nedenle Katana ile devam etmeyi tercih ettim. Kayıt işine girmemiş olsam HT40'ı satmaz, aksine Katana'yı satıp Blackstar'ın önüne 3-5 tane pedal koyup takılırdım. Ama yine kaşınmıyor değilim. Laney Ironheart'ın çok metini duydum kayıt için ama daha Core'u iyice kurcalama fırsatı(hele bir de kayıt performansını değerlendirecem) bulamadım eşimin sağlık sorunlarından dolayı. O nedenle ekstra masrafa girmek çok anlamsız şimdilik.
Öncelikle geçmiş olsun. Umarın eşiniz en kısa sürede sağlığına kavuşur.
Kayıt işlerinden pek anlamam ama eskiden bir ironheart geçmişti elimden. Distortion açısından çok kuvvetli bir amfiydi ancak aşırı baskın bir İngiliz tonuna sahipti. Katana dual rec. falan sevdiyseniz bu tonu beğenmeyebilirsiniz. Zaten bir süre sonra tonundan ben de sıkıldım. Tamam marshall da ingiliz, kabul ama ironheart gibi değil, daha az baskın karakterli bu açıdan. Bu arada amerikam tonunu ben de çok severim. Favorilerimden biri de zaten mesa serisidir.
Headrush core'u iyice bir kurcalayın bakalım siz ne diyeceksiniz. Açıkçası ben çok büyük bir hevesle almıştım ancak beklentimi pek karşılamadığı için böyle giderse sanırım elden çıkartacağım. Son bir şans, referans mönitörü kullanarak denemeyi düşünüyorum. Çünkü aldığımdan beri sadece katana ile kullandım.
 
Öncelikle geçmiş olsun. Umarın eşiniz en kısa sürede sağlığına kavuşur.
Teşekkür ederim 🙏

Distortion açısından çok kuvvetli bir amfiydi ancak aşırı baskın bir İngiliz tonuna sahipti. Katana dual rec. falan sevdiyseniz bu tonu beğenmeyebilirsiniz.
Eyvallah bu durumu göz önünde bulunduracam.

Favorilerimden biri de zaten mesa serisidir.
Headrush core'u iyice bir kurcalayın bakalım siz ne diyeceksiniz. Açıkçası ben çok büyük bir hevesle almıştım ancak beklentimi pek karşılamadığı için böyle giderse sanırım elden çıkartacağım. Son bir şans, referans mönitörü kullanarak denemeyi düşünüyorum. Çünkü aldığımdan beri sadece katana ile kullandım.
Headrushta Mesa'nın hiçbir modelini beğenmedim desem inanır mısınız 🤣 Ama cleande özellikle Fender Princetone Normal ve Peavey'in 1-2 modelini, Drive katta ise Soldano, ENGL Power Ball, Peaveyler, Diezel ile JCM 800 Bass modellerini beğendim(@ChuckSchuldinerDeath sağolsun headrush topicinde paylaştığı dökümandandaki tüm modelleri tek tek yeniden yazdım🤣) . Pedal olarak Tube screamer'ın yanı sıra Boss SD 1 modellemesini çok beğendim. Klone Centaur clean tonları kirletmek için çok ideal benim için(Katanada da beğenmiştim). Reverb olarak Eleven süper.

Yalnız bu kabin mikrofonları sesi bu kadar değiştiriyor mu yahu! Sm57 yerine farklı mikrofonlar koyuyorum ses baya baya bi değişiyor. Kabini çiftleyip Mesa ve Peavey 4*12'leri kullanıyorum. Ara ara amfide de benzer şeyleri deniyorum ama orada daha aradığımı bulamadım 😊
 
Boss FS6 ile kullandım bir müddet. Amfilikatör sesini(master değil) clean ve Drive kanalları için doğru ayarlayıp kaydettiğinizde sorunsuz kullanırsınız.
Hakan Bey ben de oğluma aldım bu hafta sonu Boss Katana'yı , tabi ben de kurcalamadan edemiyorum. Footswitch olarak FS6 satın alıp fonksiyonlarını kullanmak istiyorum , fakat kablo konusunda biraz kafam karıştı açıkcası. Footswitch arka panelinde bir tarafı 2 uçlu standart jack ile bir ucu A diğer ucu B ye gelecek şekilde bir bağlantı şekli var, bir de standart TRS kablo ile A&B ye tek girişli bir bağlantı şekli daha var, farkını çok anlayamadım. Her iki bağlantı şekli istenilen amaca ulaşıyor mu ya da siz nasıl bağlamıştınız?
 
Hakan Bey ben de oğluma aldım bu hafta sonu Boss Katana'yı , tabi ben de kurcalamadan edemiyorum. Footswitch olarak FS6 satın alıp fonksiyonlarını kullanmak istiyorum , fakat kablo konusunda biraz kafam karıştı açıkcası. Footswitch arka panelinde bir tarafı 2 uçlu standart jack ile bir ucu A diğer ucu B ye gelecek şekilde bir bağlantı şekli var, bir de standart TRS kablo ile A&B ye tek girişli bir bağlantı şekli daha var, farkını çok anlayamadım. Her iki bağlantı şekli istenilen amaca ulaşıyor mu ya da siz nasıl bağlamıştınız?

Alttaki buton tercihleri ile kullandığımda, ortadaki girişe TRS kablosunu bağladığımda(diğer TRS ucu amfideki footswitch girişine bağlanacak) A pedalının ışığı yanıkken Panel A'nın kanal 1'indesinizdir, A pedalına basıp ışık sönük hale geldiğinde Panel B'nin kanal 1'ine geçiş yapmış olursunuz. B Pedalı ise ilgili panelin kanal 2 seçeneğine geçiş için kullanılır.

Kullanırken Mode seçeneğini FS5L seçeneğinde tutmanızı tavsiye ederim. Fs5U seçeneği siz ayağınızı daimi olarak pedala basılı tuttuğunuzda ilgili kanalı o an boyunca seçer ve ayağınızı pedaldan çektiğinizde bir önceki kanala otomatik olarak geri döner(pedalı satalı çok oldu ama burasını yanlış hatırlamıyorsam böyleydi). Aslında biraz deneme yanılma ile kullanarak çözebilirsiniz mantığını. Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım 😊

Capture.JPG
 
Son düzenleme:
Alttaki buton tercihleri ile kullandığımda, ortadaki girişe TRS kablosunu bağladığımda(diğer TRS ucu amfideki footswitch girişine bağlanacak) A pedalının ışığı yanıkken Panel A'nın kanal 1'indesinizdir, A pedalına basıp ışık sönük hale geldiğinde Panel B'nin kanal 1'ine geçiş yapmış olursunuz. B Pedalı ise ilgili panelin kanal 2 seçeneğine geçiş için kullanılır.

Kullanırken Mode seçeneğini FS5L seçeneğinde tutmanızı tavsiye ederim. Fs5U seçeneği siz ayağınızı daimi olarak pedala basılı tuttuğunuzda ilgili kanalı o an boyunca seçer ve ayağınızı pedaldan çektiğinizde bir önceki kanala otomatik olarak geri döner(pedalı satalı çok oldu ama burasını yanlış hatırlamıyorsam böyleydi). Aslında biraz deneme yanılma ile kullanarak çözebilirsiniz mantığını. Dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım 😊

164225 eklentisini görüntüle
Teşekkürler hızlı yanıtınız için. Bana da sizin anlattığınız tarzda kullanım mantıklı geldi. Bu şekilde deneyeceğim. Selamlar...
 
Geri
Üst