Kelepir İlanlar

Öncelikle, Çin malı GRG serisi ile Kore malı bu gitar arasında perde-klavye işçiliği açısından fark olmasını beklerim ben. Aynı şey donanım kalitesi için de geçerli olabilir.
Sound olarak da maun kasanın ıhlamur RG'lere göre daha dolgun-hacimli bir soundu olması beklenebilir.
Ibanezlerin perde işçiliği her seviyede diğer markalardan iyidir hocam, kendi Prestige serileriyle normal modeller arasında bile çok bi fark yok. Onun dışında hacimli ses konusuna %100 katılıyorum. Maun gitara alıştıktan sonra RG Prestige bile sinek vızıltısı gibi geliyor. 😅
 
Ibanezlerin perde işçiliği her seviyede diğer markalardan iyidir hocam, kendi Prestige serileriyle normal modeller arasında bile çok bi fark yok. Onun dışında hacimli ses konusuna %100 katılıyorum. Maun gitara alıştıktan sonra RG Prestige bile sinek vızıltısı gibi geliyor. 😅
Hacimli ses konusu gövde ağacının cinsinden çok sapın kalınlığına, ağacına ve klavyeye bağlı hocam benim gözlemlerim kadarıyla.
 
Ibanezlerin perde işçiliği her seviyede diğer markalardan iyidir hocam, kendi Prestige serileriyle normal modeller arasında bile çok bi fark yok. Onun dışında hacimli ses konusuna %100 katılıyorum. Maun gitara alıştıktan sonra RG Prestige bile sinek vızıltısı gibi geliyor. 😅
RG'ler hiç bir zaman ton konusunda "prestijli" bir gitar olmadılar ne yazık ki🤣
 
Rg prestigeler benim gözümde "Yaptığım müziğin bir karakteri yok, sahnede ne gidiyorsa onu çalıyorum" gitarı. İncecik sap, cılız ton, üstüne anca dimarzio crunchlab gibi çıkarıp masaya vuran bir manyetikle katlanılabilir oluyorlar benim için prestigeler.
 
Benim prosesör kültürüm Digitech RP-20'den geliyor. Kuşak farkı diyelim 🤣
Ben de aynı şeyi Fly Rİg ile yapıyordum ama, onun bile daha çok kontrol opsiyonu var. Pedalboard mantığı tümüyle çöpe atılmış bu yeni tasarımlarda, ben de buna bozuluyorum. Yani teknolojinin bana uyması gerekiyor, burada tam tersi oluyor gibi. Hotone Ampero yeni cihaz çıkarmış mesela. Yine o 3 düğme🙂
Özellikle bol switchli mfx lerin fiyatından dolayı sizin adınıza üzüldüm. Ama sahnelerine tramvay artı otobüsle 1-1.5 saat arası yol giden toplu taşımdan sahneye kadar 1km civarı da yürüyen bir öğrenci olarak kompakt cihaz üretenlerden allah razı olsun diyorum 😄.
 
Hacimli ses konusu gövde ağacının cinsinden çok sapın kalınlığına, ağacına ve klavyeye bağlı hocam benim gözlemlerim kadarıyla.
Kasanın kesim şekli de önemli olabilir mi? Özellikle elime rg370dxz geçtikten sonra bunu düşünmeye başladım. Hani aynı fiyat aralığında yaklaşık sap kalınlığında başka gitarlar da çaldım, akustiği iyi olanlar vardı ortalama olanlar vardı. Elimdeki gitarı kategorize edemedim diyebilirim. Sap rezone oluyor ama titreşimin 10da 1i kasaya geçmiyor. Daha yumuşak kenar hatları olan gitarlarda bu durum çok farklı.
 
Özellikle bol switchli mfx lerin fiyatından dolayı sizin adınıza üzüldüm. Ama sahnelerine tramvay artı otobüsle 1-1.5 saat arası yol giden toplu taşımdan sahneye kadar 1km civarı da yürüyen bir öğrenci olarak kompakt cihaz üretenlerden allah razı olsun diyorum 😄.
Aynen taşımak kolay oluyor. PC uygulaması da varsa ordan masa başında tonları ayarladıktan sonra 1-2 tuşla sinyal zinciri de değiştirilebiliyor.
 
Kasanın kesim şekli de önemli olabilir mi? Özellikle elime rg370dxz geçtikten sonra bunu düşünmeye başladım. Hani aynı fiyat aralığında yaklaşık sap kalınlığında başka gitarlar da çaldım, akustiği iyi olanlar vardı ortalama olanlar vardı. Elimdeki gitarı kategorize edemedim diyebilirim. Sap rezone oluyor ama titreşimin 10da 1i kasaya geçmiyor. Daha yumuşak kenar hatları olan gitarlarda bu durum çok farklı.
Bence kesimin diğerlerinin yanında pek bir önemi yok. Bol titreşimli ve güzel hissiyatlı Explorer da çaldım, superstat ta, V kasa da. Cılız lespaul de gördüm(ec256), superstrat ta.
Eski Jackson Performer'ımın sapı baya güzeldi, iyi bir hissiyat veriyordu ama gövdeye ulaşmıyordu o hissiyat, zannımca gövdeyi iyi kurutmamış olabilirler mi diye düşünüyorum ya da kalitesi düşüktür kullanılan ıhlamurun. RG570'te ise tam tersi. Sap daha ince ve hissiyatı da o kadar iyi değil ama ağaçlar kaliteli diye gövdede çok güzel bir hissiyat oluşuyordu. Gitarı ele alınca kalitesini belli ediyordu.
Bu kıyasladığım iki gitarın ağaçları da aynı, akçaağaç-gülağacı-ıhlamur 3lüsü ikisi de. Fiyat farkı baya vardı tabi. Jackson azcık daha ağırdı.
 
Ibo RG'nin hep karaktersiz, bir şeyleri eksik veya orta yollu gitar olma durumu bence kesinlikle ıhlamur govde kullanılmasından ve çoğunlukla kullandıkları HSH 5 yollu switch kombinasyon tarzından.

Ihlamur en kalitelisinden bile olsa alder veya maun gibi zengin bir tini uretemiyor ve basli, boğuk, fakir yelpazede kaliyor. 5 yollu switch ve HSH manyetiklerle 2, 3 ve 4. pozisyonlar cok cılız ve dusuk volumde kalıyor. Kaldi ki bu pozisyonlardaki tonlar da karaktersiz, gereksiz. True velvet manyetik alder stratta cam gibi klasik single coil tonu verirken basswood RG'de vasat teneke gibi ton veriyor (500K potlar ve güçlü humbuckerlerla birlikteligin etkisi de var tabii). RG'lerin gönlümde yeri her zaman ayrıdır, ama hazir Ibanez de ust serilerinde ash veya maun kullanmaya başlamışken sonraki tercihim HH manyetikli olanından olur muhtemelen. HH ayrica modifikasyona da çok daha musait.
 
Ibo RG'nin hep karaktersiz, bir şeyleri eksik veya orta yollu gitar olma durumu bence kesinlikle ıhlamur govde kullanılmasından ve çoğunlukla kullandıkları HSH 5 yollu switch kombinasyon tarzından.

Ihlamur en kalitelisinden bile olsa alder veya maun gibi zengin bir tini uretemiyor ve basli, boğuk, fakir yelpazede kaliyor. 5 yollu switch ve HSH manyetiklerle 2, 3 ve 4. pozisyonlar cok cılız ve dusuk volumde kalıyor. Kaldi ki bu pozisyonlardaki tonlar da karaktersiz, gereksiz. True velvet manyetik alder stratta cam gibi klasik single coil tonu verirken basswood RG'de vasat teneke gibi ton veriyor (500K potlar ve güçlü humbuckerlerla birlikteligin etkisi de var tabii). RG'lerin gönlümde yeri her zaman ayrıdır, ama hazir Ibanez de ust serilerinde ash veya maun kullanmaya başlamışken sonraki tercihim HH manyetikli olanından olur muhtemelen. HH ayrica modifikasyona da çok daha musait.
hsh'nin olayı clean değil mi zaten hocam. 2. 3. 4. pozisyonları kim niye distortionda kullansın ki ? Cleanlerde ben bayılıyorum özellikle 2. pozisyona(köprü ve orta) HSH gitarlarda. Clean istedim mi 2. pozisyon kullanırım hep ama clean ton odaklı bir gitarist olsam bol bol 3. ve 4. pozisyonları da kullanırdım gibi geliyor bana. Hepsinin farklı bir tınısı var. Ama tabi coil splitting olayı bu kadar gelişmişken güzel görüntüyü bozmak pahasına clean tonlarda birazcık daha iyi olması için ortaya bir single manyetik atmak ne kadar mantıklı bilmiyorum.
Ibanez Prestigeler HH olsa ve sapları da ipince değil normal kalınlıkta Modern C denilen tipte olsa ömür boyu kullanacağım gitarlar olurdu. Manyetik olarak kendini belli eden, tona karakterini veren CrunchLab ya da Invader gibi pasif bir manyetik kullanırdım tabi. Bunun sebebi de bence Ihlamur ağacının verdiği tonun kötü olması değil, dengeli ve düzgün bir ses vermesi. Sanki Flat EQ'luymuş gibi geliyor bana diğer ağaçlara kıyasla. Bir de biraz daha hafifler diğer ağaçlardan sanki.
 
hsh'nin olayı clean değil mi zaten hocam. 2. 3. 4. pozisyonları kim niye distortionda kullansın ki ? Cleanlerde ben bayılıyorum özellikle 2. pozisyona(köprü ve orta) HSH gitarlarda. Clean istedim mi 2. pozisyon kullanırım hep ama clean ton odaklı bir gitarist olsam bol bol 3. ve 4. pozisyonları da kullanırdım gibi geliyor bana. Hepsinin farklı bir tınısı var. Ama tabi coil splitting olayı bu kadar gelişmişken güzel görüntüyü bozmak pahasına clean tonlarda birazcık daha iyi olması için ortaya bir single manyetik atmak ne kadar mantıklı bilmiyorum.
Ibanez Prestigeler HH olsa ve sapları da ipince değil normal kalınlıkta Modern C denilen tipte olsa ömür boyu kullanacağım gitarlar olurdu. Manyetik olarak kendini belli eden, tona karakterini veren CrunchLab ya da Invader gibi pasif bir manyetik kullanırdım tabi. Bunun sebebi de bence Ihlamur ağacının verdiği tonun kötü olması değil, dengeli ve düzgün bir ses vermesi. Sanki Flat EQ'luymuş gibi geliyor bana diğer ağaçlara kıyasla. Bir de biraz daha hafifler diğer ağaçlardan sanki.
2, 3 ve 4. pozisyonlardaki clean tonlarindaki karaktersizlik zaten benim dedigim. Bahsettiğim olumsuz düşüncelerim zaten gorece olumsuzluklar. Yani genel anlamda RG gitarlar guzel gitarlar, clean tonlari da kullanışlı elbette, dediğim gibi gönlümde her zaman ayri yeri var ama başka gitarlarla karşılaştırinca edinilen fikirler bunlar. Ihlamur bir RG dendi mi biraz daha kapalı bir tona sahip gitar olarak aklımda iyice yer etti ama dediğim gibi bu gorece birsey. Hard Rock ve metal için RG cok güzel ama versatilite anlamında daha başarılı süperstratlar var. HH manyetikli ıhlamur olmayan RG veya AZ model hic çalmadım. Döviz bu kadar yükselmeseydi bir tane kapasim vardi, bakalim nasip 😊.
 
Bende bir tane Ibanez RG 752 Prestige var. HH. Dimarzio Paf 7 manyetikler var üstünde, 7 telli olduğundan dolayı, sapları da görece biraz daha kalın.
Gövde bassood ama kapağı LimbaWood.
LimbaWood araştırdım nedir ne değildir diye, yabancı forumlarda ve sitelerde, maun ağacına yakın ton veren farklı bir ağaç türü yorumuna ulaştım. Hani nasıl abanoz ağacı, rosewood ile maple arası bir ton veriyorsa, LimbaWood da galiba öyle bişey.

Ama normalde maun üzerine kapak için başka ağaç kullanılırken, Ibanez bu modelde tam tersine basswood üzerine maun tarzı bir kapak yerleştirmiş.
Ton olayı görecelidir ancak Fender USA Strat, Gibson Les Paul Studio, Musicman Silhoutte HSH ile kıyasladım. (4'ü de bizzat kendi gitarımdı, Fender ile Gibson'ı sattım ama Ibanez ile Musicman hala elimde duruyor) Şu anki favorim, ton olarak Ibanez RG 752.

Hafif olması, çalım rahatlığı ve konforu da cabası. Musicman ise HSH olduğundan hem clean hem distortion tonlarında kendine özgü has bir dünya. Kesinlikle tonu mükemmel o tarz sevene göre ama benim müzik zevkimde, Ibanez biraz daha ağır bastı.

Bence Ibanez'in 7 telli modellerini denerseniz, o bahsettiğiniz hacimli tonu daha rahat alabilirsiniz. Hatta TL'nin değeri bu kadar düşmeseydi, Ibanez RG852 Prestige var, almayı çok isterdim ancak gerek kalmadı.

Bu arada müziği hobi olarak amatör şekilde evde kendi kendime yapıyorum. Sahne olayım yok. Bunu da belirtmek isterim ki, yorumumu buna göre değerlendirebilirsiniz.

Ayrıca bahsettiğim gitar şu: RG752LWFX
 
Son düzenleme:
Bende bir tane Ibanez RG 752 Prestige var. HH. Dimarzio Paf 7 manyetikler var üstünde, 7 telli olduğundan dolayı, sapları da görece biraz daha kalın.
Gövde bassood ama kapağı LimbaWood.
LimbaWood araştırdım nedir ne değildir diye, yabancı forumlarda ve sitelerde, maun ağacına yakın ton veren farklı bir ağaç türü yorumuna ulaştım. Hani nasıl abanoz ağacı, rosewood ile maple arası bir ton veriyorsa, LimbaWood da galiba öyle bişey.

Ama normalde maun üzerine kapak için başka ağaç kullanılırken, Ibanez bu modelde tam tersine basswood üzerine maun tarzı bir kapak yerleştirmiş.
Ton olayı görecelidir ancak Fender USA Strat, Gibson Les Paul Studio, Musicman Silhoutte HSH ile kıyasladım. (4'ü de bizzat kendi gitarımdı, Fender ile Gibson'ı sattım ama Ibanez ile Musicman hala elimde duruyor) Şu anki favorim, ton olarak Ibanez RG 752.

Hafif olması, çalım rahatlığı ve konforu da cabası. Musicman ise HSH olduğundan hem clean hem distortion tonlarında kendine özgü has bir dünya. Kesinlikle tonu mükemmel o tarz sevene göre ama benim müzik zevkimde, Ibanez biraz daha ağır bastı.

Bence Ibanez'in 7 telli modellerini denerseniz, o bahsettiğiniz hacimli tonu daha rahat alabilirsiniz. Hatta TL'nin değeri bu kadar düşmeseydi, Ibanez RG852 Prestige var, almayı çok isterdim ancak gerek kalmadı.

Bu arada müziği hobi olarak amatör şekilde evde kendi kendime yapıyorum. Sahne olayım yok. Bunu da belirtmek isterim ki, yorumumu buna göre değerlendirebilirsiniz.

Ayrıca bahsettiğim gitar şu: RG752LWFX
kral, benn 7 telli prestige ibo denemedim ama kore s7430 mu ne denemiştim, cleanleri de distortionı da baya hoşuma gitmişti. Sap ince ama 7 telli olduğundan dolayı daha geniş diye daha hacimli ton 6 tellilere kıyasla. 7 tel çalsam ibanezden şaşmazdım herhalde. Baya hoşuma gidiyor benim de.
Sahnede adam akıllı 7 telli gitar çalan 3 tane adam var zaten ülkede, onlar da buraya uğramaz 😀
 
kral, benn 7 telli prestige ibo denemedim ama kore s7430 mu ne denemiştim, cleanleri de distortionı da baya hoşuma gitmişti. Sap ince ama 7 telli olduğundan dolayı daha geniş diye daha hacimli ton 6 tellilere kıyasla. 7 tel çalsam ibanezden şaşmazdım herhalde. Baya hoşuma gidiyor benim de.
Sahnede adam akıllı 7 telli gitar çalan 3 tane adam var zaten ülkede, onlar da buraya uğramaz 😀
Tek gitarla ömür boyu devam edeceksin, hangisi kalsa deseler, Ibanez derdim kesin 🙂
Zaten görüntü olarak da Ibanez ve Music Man JP serileri'nden daha yakışıklı gitar şu ana kadr ne gördüm ne duydum 🙂
 
Ibo RG'nin hep karaktersiz, bir şeyleri eksik veya orta yollu gitar olma durumu bence kesinlikle ıhlamur govde kullanılmasından ve çoğunlukla kullandıkları HSH 5 yollu switch kombinasyon tarzından.

Ihlamur en kalitelisinden bile olsa alder veya maun gibi zengin bir tini uretemiyor ve basli, boğuk, fakir yelpazede kaliyor. 5 yollu switch ve HSH manyetiklerle 2, 3 ve 4. pozisyonlar cok cılız ve dusuk volumde kalıyor. Kaldi ki bu pozisyonlardaki tonlar da karaktersiz, gereksiz. True velvet manyetik alder stratta cam gibi klasik single coil tonu verirken basswood RG'de vasat teneke gibi ton veriyor (500K potlar ve güçlü humbuckerlerla birlikteligin etkisi de var tabii). RG'lerin gönlümde yeri her zaman ayrıdır, ama hazir Ibanez de ust serilerinde ash veya maun kullanmaya başlamışken sonraki tercihim HH manyetikli olanından olur muhtemelen. HH ayrica modifikasyona da çok daha musait.
Swamp ash veya düz ash gövdeli gitarların sesi nasıl oluyor sizce?
Yamaha pacifica 112
Cort g290 fat
Ibanez rg470
Ibanez rg370ahmz
arasında kaldım da

Bu arada hepsine felaket zam gelmiş
 
Swamp ash veya düz ash gövdeli gitarların sesi nasıl oluyor sizce?
Yamaha pacifica 112
Cort g290 fat
Ibanez rg470
Ibanez rg370ahmz
arasında kaldım da

Bu arada hepsine felaket zam gelmiş
RG modelinden gidersek dediğim gibi hiç ıhlamur dışı gövdeli RG kullanmadım o nedenle sağlıklı yorum yapamayacağım.

Öncelikle şu konuyu açıklığa kavuşturmak lazım; elbetteki bir gitarda tek hadise gövde ağacı değil ama burada RG özelinde konu açıldığından, zaman içinde çok sayıda ve çeşitli RG'nin yanısıra başka gitarlar da kullandığımdan, RG gitarlarda zaman içinde farklı manyetik modları yaptığımdan, edindiğim izlenimler bu şekilde. Yoksa kullanıp hayranı olduğum bir ıhlamur gövdeli RG'yi yine çok sevdiğim bir metal grubunun gitaristi benzer bir manyetik seti değişimi ile sahnede kullanırken gördüğümde ''ulen ıhlamur gövdeli gitar mı kullanılır!'' diye düşünmedim tabiiki 🙂 . Lakin benim için gitar sadece metal veya hard rock için değil. Blues, pop, alternatif vs de çalıyorum. Ihlamur RG'nin rakiplerinden geri düşmeye başladıkları mecralar buralar ama bir gitaristin tek bir gitarı olsa (mesela elinde karşılaştırabileceği bir de Charvel pro mod veya üst model Schecter superstrat olmasa) o zaman RG gitarı ile de gayet güzel müziğini yapar bu tarzlarda. Olay nüanslarda yani. Kaldı ki elektro gitar sadece ton özelliği değil, aynı zamanda kişisel beğeni, amfi-gitar uyumu, ton beklentisi, ergonomi, konfor, klavye-el uyumunun da çok önemli olduğu enstrüman. O yüzden ıhlamur tükakadır diye yanlış izlenim oluşturmayayım. Ama GÖRECE İngilizce'de ''dull'' Türkçe'de ''donuk, mat, ruhsuz'' bana göre. GÖRECE 🙂 Özellikle RG prestige'ler gövde ağacı ne olursa olsun kendi tarzının güzel gitarlarıdır kesinlikle.

Yamaha'yı bilmiyorum. Cort g290 fat benim de ağzımın suyunu akıtan gitar ama hiç deneme fırsatım olmadı. Bunun aynısından bir Ibanez RG Prestige var, görünüşü mükemmel.

Fiyat konusunda haklısın, artık sıfır gitar almak hayal oldu gibi, ülkeyi mahvettiler. O yüzden, dolarla maaş almyorsan veya fetiş uğruna dökecek çok paran yoksa, ıhlamuruna, ashine artık bakmadan ikinci elde fiyat ve tarz olarak mantıklı bulduğun gitarı al geç bence. O Yamaha'lar 1000 TL, Cort 3200 TL idi daha yakın zamanda. Paramızı pul ettiler.
 
RG modelinden gidersek dediğim gibi hiç ıhlamur dışı gövdeli RG kullanmadım o nedenle sağlıklı yorum yapamayacağım.

Öncelikle şu konuyu açıklığa kavuşturmak lazım; elbetteki bir gitarda tek hadise gövde ağacı değil ama burada RG özelinde konu açıldığından, zaman içinde çok sayıda ve çeşitli RG'nin yanısıra başka gitarlar da kullandığımdan, RG gitarlarda zaman içinde farklı manyetik modları yaptığımdan, edindiğim izlenimler bu şekilde. Yoksa kullanıp hayranı olduğum bir ıhlamur gövdeli RG'yi yine çok sevdiğim bir metal grubunun gitaristi benzer bir manyetik seti değişimi ile sahnede kullanırken gördüğümde ''ulen ıhlamur gövdeli gitar mı kullanılır!'' diye düşünmedim tabiiki 🙂 . Lakin benim için gitar sadece metal veya hard rock için değil. Blues, pop, alternatif vs de çalıyorum. Ihlamur RG'nin rakiplerinden geri düşmeye başladıkları mecralar buralar ama bir gitaristin tek bir gitarı olsa (mesela elinde karşılaştırabileceği bir de Charvel pro mod veya üst model Schecter superstrat olmasa) o zaman RG gitarı ile de gayet güzel müziğini yapar bu tarzlarda. Olay nüanslarda yani. Kaldı ki elektro gitar sadece ton özelliği değil, aynı zamanda kişisel beğeni, amfi-gitar uyumu, ton beklentisi, ergonomi, konfor, klavye-el uyumunun da çok önemli olduğu enstrüman. O yüzden ıhlamur tükakadır diye yanlış izlenim oluşturmayayım. Ama GÖRECE İngilizce'de ''dull'' Türkçe'de ''donuk, mat, ruhsuz'' bana göre. GÖRECE 🙂 Özellikle RG prestige'ler gövde ağacı ne olursa olsun kendi tarzının güzel gitarlarıdır kesinlikle.

Yamaha'yı bilmiyorum. Cort g290 fat benim de ağzımın suyunu akıtan gitar ama hiç deneme fırsatım olmadı. Bunun aynısından bir Ibanez RG Prestige var, görünüşü mükemmel.

Fiyat konusunda haklısın, artık sıfır gitar almak hayal oldu gibi, ülkeyi mahvettiler. O yüzden, dolarla maaş almyorsan veya fetiş uğruna dökecek çok paran yoksa, ıhlamuruna, ashine artık bakmadan ikinci elde fiyat ve tarz olarak mantıklı bulduğun gitarı al geç bence. O Yamaha'lar 1000 TL, Cort 3200 TL idi daha yakın zamanda. Paramızı pul ettiler.

anladım, yazdıklarınız önceki denemelerimle ve internetten yaptığım araştırmalarla birebir uyuşuyor. genelde ıhlamur ağacından yapılmış gövdeli gitarlar referans monitör gibi, bu tarz gitarlarda manyetikleri değiştirmek daha çok fark yaratıyor. ash ve alder tiz sesleri arttırırken, mahogany gitarlar da bass sesleri arttırıyor.

bu ülkenin, boğaziçi odtü itü koç bilkent gibi iyi yetişmiş üni mezunları varken, Allah'ın beyinsiz gerizekalısı hazine bakanı olursa olacağı buydu.

 

Geri
Üst