Pedallar & Prosesörler Hakkında (genel)

benim cry babyde dediğin sorun pedalı on duruma getirip ayağımı hareketsiz sabit tuttuğumda oluyor...ama normal wah a basar gibi basıp çektiğimde sorun yok ama sabitleyi çalarsam çok salak saçma bir ses çıkıyor..hatta uğulduyor..wah ın doğasında var heralde bahsettiğin böyle birşeyse?
 
fakat şöyle birşeyde var daha evvel kullandığım pedallarımda ds1 in drivelar sonken wah açıldığında bukadar fazla ses yoktu.gerçi ozaman cry baby gcb95 kullanıyordum ,ancak şuan line 6am4+morley bh2 kullanıyorum.line 6 da drive işin içine girdimi yoğun ve rahatsız edici bir ses beni karşılıyor.)
 
K_r_m demiş ki:
Marshall dusunmuyorum cok boguk tonlari var.
ama diger 3 pedal hakkinda hala dusunuyorum,bi karara varamadim.yavas yavas genisletecegim bi setup degil de tek seferde aklima yatani,en iyisini almayi dusunuyorum.bu nedenle de cok kararsizim.
Yngwie Malmsteen'in kisisel overdrive'i (DOD) fiyat olarak cok uygun 50 euro.sanirim onu alacagim.
Ama Zakk'in o kuvvetli,ara ara öttürdüğü tonu da cok saglam.o yuzden Mxr da alternatif olarak aklimda.

bi de Boss DS-1 alsam mi almasam mi diye baska bi soru var simdi kafamda.
Malmsteen'in pedalı çok cırtlakmış dinlediysen bilirsin Malmsteen'i tabi fender da ötüyor biraz ondan.Benim gitar zaten cırtlak ince mi ye 15 inci perdeden sonra dokunamıyorum.Sağır ediyor adamı belki amfiden olabilir.12 inch olsa hoparlörü daha bass ton alabilirim.Ekipman olayından vaz geçtim Birsüre olanla çalayım parayı biriktireyim belki sonra.Düşünmeye başladımı hastalık oluyor.En son amfiyi de prosesörü de satıp para ekleyip MArshall avt20 falan alıcam bir de ibanez ts9 takıcam.Tonum sağlam oldumu efekt falan dert değil kardeşim.
Gidicen sansamp gt2 alıcan Olmıycak bir tane overdrive almak istiycen overdrive sanampın tonunu bozacak , noise gate alıcan,Behringer ultra g ,reverb alıcan ama mutlu olamayacaksın yok kardeşim boşa para vermeye gerek yok alırsın ömürlük amfini dayarsın mikrofonu bakarsın keyfine .
 
Arkadaşlar uzun süre processor kullandıktan sonra benim için en hayırlısının analog set olduğuna karar verdim ve başlagıç olarak...

Distortion-Wah-Delay-EQ ve Preamp`tan oluşan bir set yapmayı düşünüyorum öncelikle kafamda olanlar ise;

DOD YJM308,Marshall Jackhammer veya Boss OS-2 var ama sanki YJM308`in ve Boss OS-2`nin tonu lead için müsait fakat ritmde zayıf kalacaklar bu yüzden bana bu konuda kafamda soru işaretleri var...

Wah pedalı olarak kafamda crybaby gcb95 var ama gezdiğim internet sitelerinden birinde "Dunlop Mister Crybaby Super Volume Wah Pedal" adında bir pedal gördüm wah olarak ne kadar performans farklılığı olur sizce? 16 db`e kadar boost edebiliyormuş ve isteğe bağlı olarak volume pedalı olarak kullanılabiliniyormuş...

EQ olarak aklıma Boss GE-7`den başka birşey gelmiyor alternatif bir fikri olan varsa bilmek isterim.

Delay pedalına gelince boss dd-3 yada dd-6 güzel pedallar fakat bir ibanez DE7`den yada behringer digital delay`den üstün tutan şey nedir bu pedalları çünkü aralarındaki fiyat farkları yenilir yutulur cinsten değil

Preamp olarak ise kafamda hiçbirşey yok arkadaşlar ne önerirsiniz?

Analog pedallar hakkında biraz bilgizim çünkü aklım başıma yeni geldi bugüne kadar gözüm hep digital processorlerdeydi...

Çaldığım müzik tarzını neoclassic-progressive-melodic-power olarak tanımlayabiliriz... Benim verdiğim markalar modeller dışında başka fikri olan senin için bu daa iyi olur diyen arkadaşların fikirlerini bekliyorum...
 
eq için paran varsa mxr eq lardan herkes çoook memnun..bencede güzeller hem ışıklı karanlıkta sahnede fln çok iş görür...6 lısı 200ytl ydi pera müzikte en son...ya da 2 tane ikinci el ge-7 alabilirsin😀

ya delay var delay var delayden beklentin ne mesela?

bende markasını hatırlamadığım bi delay vardı ne çalarsam ayarladığım süre sonrasında aynısını çalıyordu peşimden..şimdi digitech delay var peşimden gelen melodi üzerinde oynamalar yapabiliyorum değişik güzel şeyler yakalanabiliyor ya da kimi delay max 0.6 sn sonra verebiliyor çaldığını kimisi 4-5 sn ye ye kadar uzatabiliyor...fark bu..
preamp olarak ben gt-2 kullanıyorum ve gayet hatta süper derecede memnunum küçük ama etkili😀
bide pedal seçerken true bypass pedal almaya özen gösterirsen yarın öbür gün binlerce dolar verdim gitar aldım ama gitarımın tonu pedallardan geçerken bozuluyor demezsin...😀
 
blackfury demiş ki:
Delay pedalına gelince boss dd-3 yada dd-6 güzel pedallar fakat bir ibanez DE7`den yada behringer digital delay`den üstün tutan şey nedir bu pedalları çünkü aralarındaki fiyat farkları yenilir yutulur cinsten değil

Analog pedallar hakkında biraz bilgizim çünkü aklım başıma yeni geldi bugüne kadar gözüm hep digital processorlerdeydi...

Çaldığım müzik tarzını neoclassic-progressive-melodic-power olarak tanımlayabiliriz... Benim verdiğim markalar modeller dışında başka fikri olan senin için bu daa iyi olur diyen arkadaşların fikirlerini bekliyorum...

2 yıl önce şans eseri aldığım ibanez de7 delay, setupımın vazgeçilmez pedallarından biri halina geldi. DE7, boss dd3'ten bence daha üstün bir pedal. DE7'ye tap tempo da eklerlerse DD5 ile baş edebilecek kaliteye ulaşırdı. DE7'nin digital olmasına rağmen oldukça temiz, doğal sesler sağladığını ve echo özelliği ile derinliği olan reverb tadında sesler elde edilebildiğini söyleyebilirim. Ayrıca feedback özelliği çok iyi. Bütün bunlara ek olarak bir de7'yi boss dd3'ün neredeyse yarı fiyatına almak mümkün.
DD3, 800 ms'e kadar sesi geciktirirken, DE7 sese 2600 ms'e geciktirme yapabiliyor.
DD3'ü bilmiyorum ama de7 stereo bir pedal.
Khz ve bit olarak de7'nin değerlerini bilmiyorum. DD3, 32 khz-12 bit ile modelleme yapıyor. DD5, 16 bit...
 
Aslında günümüz prosesörleri digital pedallardan daha iyi iş çıkarıyor gibi. Örneğin Boss GT-8 44.1 Khz-24 bit ile modelleme yapıyormuş. Bu değer Cd kalitesinde sese yakın olmalı.(CD kalitesi 48 khz sanırım)

Digital pedal almak yerine böyle bir alet alıp, istenirse alete dışardan drive bağlayıp güzel sonuçlar alınabilir.

Tabii efektlerin analogları olduğu unutulmamalı. Analog delayler güzeldir 🙂
 
İşte bu! ben de Adam Jones neden ibanez delay kullanio diodum =) saol açıklama için. ikinci elini ne kadardır bu ibanez DE7 nin?


Bir de Amca şu gt 8 olayı hakkında şunu diim. Ben de gt 8 var bi de sansamp Tri ac var, sansamp tri ac ın tonları gayet güzel. ben de dedim ki gt 8 e bağlarım koyarım efetkerleri de ordan eq sü herşeyi çok geniş sonuçta. Fakat bi baktım bağlayınca sansamp tri ac ın sesini bozuo. Çünkü dijital işlemden geçio ses. Bu yüzden gt 8 imi satmayı planliorum. ve gt-8in distortion tonları yeterli değil. o kadar amfi modelleri var herşeyi var, bi kere Gt - 8 i amfiyle kullanamiosun returnden girsen bile karakter katio amfi ses bozuluo. illa FRFR rig alman lazım Full Range Flat Response bi alet yani Klavye amfisi . Onu da yanında taşımak gerekio gt 8 de hayvan gibi bi alet zaten. Ama yine de dijitallikten kurtulamiosun.
 
Benim merakım bu boss gt8 alan arkadaşlar hangi özelliklerini kullanıyorlar.Abi aletin tonları zayıf , çoğunluk gt8+amp vaya gt8+drive pedalı +mixer olarak kullanıyor.Tamamen memnun kalan çok az.Onun yerine elleyerek dinleyerek sayısını abartmadan pedal seçmek daha iyi değil mi kardeşim.Bu işi sapıklık haline de getirmeye gerek yok.80 tane efekt pedalı dizip zıp zıp oynamak falan da bana acayip geliyor.Sen önce tonunu mükemelleştir.Sonra bir eq bir delay bir revervb bir compressor bir de wah sonra otur teknik yap.Taktıkça insan takılıyor uykusu kaçıyor.

Bu arada blackfury dod ve boss un söylediğin pedalları overdrive dır ritim için bir pedal daha alman lazım.Marshall jh1 in ise modu vardır hem solo hem ritim için kullanılabilir ama ritim tonu beğenilen bir ton değil.
 
NeroKing demiş ki:
İşte bu! ben de Adam Jones neden ibanez delay kullanio diodum =) saol açıklama için. ikinci elini ne kadardır bu ibanez DE7 nin?


Bir de Amca şu gt 8 olayı hakkında şunu diim. Ben de gt 8 var bi de sansamp Tri ac var, sansamp tri ac ın tonları gayet güzel. ben de dedim ki gt 8 e bağlarım koyarım efetkerleri de ordan eq sü herşeyi çok geniş sonuçta. Fakat bi baktım bağlayınca sansamp tri ac ın sesini bozuo. Çünkü dijital işlemden geçio ses. Bu yüzden gt 8 imi satmayı planliorum. ve gt-8in distortion tonları yeterli değil. o kadar amfi modelleri var herşeyi var, bi kere Gt - 8 i amfiyle kullanamiosun returnden girsen bile karakter katio amfi ses bozuluo. illa FRFR rig alman lazım Full Range Flat Response bi alet yani Klavye amfisi . Onu da yanında taşımak gerekio gt 8 de hayvan gibi bi alet zaten. Ama yine de dijitallikten kurtulamiosun.

İbanez geçenlerde 7 serisi pedalları içinde DE7 ve TS7'yi sınırlı üretim acaip renkli modellerle piyasaya sunmuş. Demek ki bu iki model tutuldu. Demek ki DE7'nin iyi olduğunu düşünen çok insan var 🙂
Forumda 70 ytl'ye bu pedaldan satıldığını gördüm. Hatta ben de çok sıkışık olduğum zamanlarda 75 ytl'ye satmak istemiştim, gitmemişti. İyi ki gitmemiş 🙂
Kıvılcımda 130 dolar filandı ama kışın bir kampanya vardı, %50 indirim yapıyorlardı pedallarda. O dönem tam alınacak zamandı vala.
Alışveriş sitelerinde de DE7 pedalla ilgili güzel şeyler yazmışlar.
Bir sitede amfide treble artırıldığında pedalın sesinin bozulduğu yazıyordu. Ayrıca forumdan sanırım Kerem arkadaştı, bu pedaldan memnun değildi. Ama ben bu tarz sorunlar hiç yaşamadım. Belki pedallar arızalı filandır.
Adam Jones'un analog delay kullandığını düşünüyordum. Sonuçta ibanezin de analog delayi var. Ama guitargeekte baktım, ibanez digital delay diyor, DE7 dememiş ama ibanezin digital delayi DE7 olduğuna göre dediğin doğru olmalı.
 
slm arkadaslar

ben gıtara once bi boss os-2 alıcam ve sonra dod(yjm) eklesem ve en son boss mt-2 metal zone koysam nası olur... yada dod ve metal zone dan hangısını boss os-2 nın yanında kullanmıyım bır onerınız varmı
 
amca demiş ki:
NeroKing demiş ki:
İşte bu! ben de Adam Jones neden ibanez delay kullanio diodum =) saol açıklama için. ikinci elini ne kadardır bu ibanez DE7 nin?


Bir de Amca şu gt 8 olayı hakkında şunu diim. Ben de gt 8 var bi de sansamp Tri ac var, sansamp tri ac ın tonları gayet güzel. ben de dedim ki gt 8 e bağlarım koyarım efetkerleri de ordan eq sü herşeyi çok geniş sonuçta. Fakat bi baktım bağlayınca sansamp tri ac ın sesini bozuo. Çünkü dijital işlemden geçio ses. Bu yüzden gt 8 imi satmayı planliorum. ve gt-8in distortion tonları yeterli değil. o kadar amfi modelleri var herşeyi var, bi kere Gt - 8 i amfiyle kullanamiosun returnden girsen bile karakter katio amfi ses bozuluo. illa FRFR rig alman lazım Full Range Flat Response bi alet yani Klavye amfisi . Onu da yanında taşımak gerekio gt 8 de hayvan gibi bi alet zaten. Ama yine de dijitallikten kurtulamiosun.

İbanez geçenlerde 7 serisi pedalları içinde DE7 ve TS7'yi sınırlı üretim acaip renkli modellerle piyasaya sunmuş. Demek ki bu iki model tutuldu. Demek ki DE7'nin iyi olduğunu düşünen çok insan var 🙂
Forumda 70 ytl'ye bu pedaldan satıldığını gördüm. Hatta ben de çok sıkışık olduğum zamanlarda 75 ytl'ye satmak istemiştim, gitmemişti. İyi ki gitmemiş 🙂
Kıvılcımda 130 dolar filandı ama kışın bir kampanya vardı, %50 indirim yapıyorlardı pedallarda. O dönem tam alınacak zamandı vala.
Alışveriş sitelerinde de DE7 pedalla ilgili güzel şeyler yazmışlar.
Bir sitede amfide treble artırıldığında pedalın sesinin bozulduğu yazıyordu. Ayrıca forumdan sanırım Kerem arkadaştı, bu pedaldan memnun değildi. Ama ben bu tarz sorunlar hiç yaşamadım. Belki pedallar arızalı filandır.
Adam Jones'un analog delay kullandığını düşünüyordum. Sonuçta ibanezin de analog delayi var. Ama guitargeekte baktım, ibanez digital delay diyor, DE7 dememiş ama ibanezin digital delayi DE7 olduğuna göre dediğin doğru olmalı.


ben de zaten tam modelini bilmiodum Baktım delay pedallarına bi analog bi dijital, dijitaldir die onu tahmin ettim. İbanez Flanger kullaniomuş onun da modeli yazmıo FL9 dur die tahmin ediorum. Wah olarak 535Q ve EQ olarak Boss Ge-7 Kullaniomuş. ben de bu 4 pedalı alıcam Boss GT-8 in karşılığında. tabi bulabilirsem .
 
NeroKing demiş ki:
İşte bu! ben de Adam Jones neden ibanez delay kullanio diodum =) saol açıklama için. ikinci elini ne kadardır bu ibanez DE7 nin?


Bir de Amca şu gt 8 olayı hakkında şunu diim. Ben de gt 8 var bi de sansamp Tri ac var, sansamp tri ac ın tonları gayet güzel. ben de dedim ki gt 8 e bağlarım koyarım efetkerleri de ordan eq sü herşeyi çok geniş sonuçta. Fakat bi baktım bağlayınca sansamp tri ac ın sesini bozuo. Çünkü dijital işlemden geçio ses. Bu yüzden gt 8 imi satmayı planliorum. ve gt-8in distortion tonları yeterli değil. o kadar amfi modelleri var herşeyi var, bi kere Gt - 8 i amfiyle kullanamiosun returnden girsen bile karakter katio amfi ses bozuluo. illa FRFR rig alman lazım Full Range Flat Response bi alet yani Klavye amfisi . Onu da yanında taşımak gerekio gt 8 de hayvan gibi bi alet zaten. Ama yine de dijitallikten kurtulamiosun.

Bende o zaman

http://dream.online.tr.tc

adresini veriyorum sana GT8 + Ultra-G ile stüdyoda bile ben böyle gitar tonu yakalayamıyorum dedirten bir gitar kayıt tonu ve bu kayıt sadece onboard ses kartı ile line-in'den girilerek yapılmıştır üstünde oynama yoktur.

Nasıl kullanılması gerektiğini bilene GT8 bir dünya demek.
 
DreamofStyks demiş ki:
Bende o zaman

http://dream.online.tr.tc

adresini veriyorum sana GT8 + Ultra-G ile stüdyoda bile ben böyle gitar tonu yakalayamıyorum dedirten bir gitar kayıt tonu ve bu kayıt sadece onboard ses kartı ile line-in'den girilerek yapılmıştır üstünde oynama yoktur.

Nasıl kullanılması gerektiğini bilene GT8 bir dünya demek.


Güzel bi ton ama gayet kolay elde edilebilir bi ton GT-8 ile ki sadece Lead tonu. GT-8 İn leadleri , clean tonları ve efetkleri hiç bir zaman problem yaratmamıştır zaten. Ve GT-8 direct recording için tasarlanmış bir alet olduğu için direk ses kartına girmesi kötü bişey diil , kullanılabilecek en ii yöntem. Ben Gt-8 den elde edebileceim tüm tonları denedim. Binlerce kayıt dinledim kendim de yaptım. Harika leadler efektler yaptım. Çok başarılı ritmler kaydetmiş olanlar da var. Fakat sorun şu ki bu gt-8 i Tek başına sahnede kullanamiosun. Direk Mixere girmek zorundasın , bi amfiyle birleşince tonlar kayio. ona göre ton yazmak zorundasın. Yanında ona özel bi Klavye amfisi falan taşıman lazım. Ben provalara giriorum stüdyoda. amfiye returnden girince çok kötü ton aliorum oysa o patch evde ses kartına bağlayınca harika gelio. Stüdyoda mixere de giremiorum vocalin sesinyle çakışabilio kolonlardan geldiği için. E Konser oldu dielim , adamlar oraya marshall kafa kabin koymuşlar. Sen ona gt 8 i returnden girersen irenç bi ton aliosun. 4 kablo metodu baştan zahmetli bi iş zaten. patchleri ona göre ayarliosun bu sefer Loop u ekliosun ediosun.

Bir de bunların sonunda diosun ki e zaten GT-8 in tonu dijital ne yaparsan yap bi analog distortion tonunu elde edemezsin. Kullandığım efetkler de sınırlı. Ordaki her efekti kullanmıorum.

İşte bu sebeplerden dolayı GT-8 i satmaya karar verdim. Kendime daha sade ve her durumda kullanabileceğim bir setup yapmak için hem de daha kaliteli bi ses için. Yoksa GT-8 i en ince detayına kadar kullanmayı biliorum.
 
NeroKing demiş ki:
DreamofStyks demiş ki:
Bende o zaman

http://dream.online.tr.tc

adresini veriyorum sana GT8 + Ultra-G ile stüdyoda bile ben böyle gitar tonu yakalayamıyorum dedirten bir gitar kayıt tonu ve bu kayıt sadece onboard ses kartı ile line-in'den girilerek yapılmıştır üstünde oynama yoktur.

Nasıl kullanılması gerektiğini bilene GT8 bir dünya demek.


Güzel bi ton ama gayet kolay elde edilebilir bi ton GT-8 ile ki sadece Lead tonu. GT-8 İn leadleri , clean tonları ve efetkleri hiç bir zaman problem yaratmamıştır zaten. Ve GT-8 direct recording için tasarlanmış bir alet olduğu için direk ses kartına girmesi kötü bişey diil , kullanılabilecek en ii yöntem. Ben Gt-8 den elde edebileceim tüm tonları denedim. Binlerce kayıt dinledim kendim de yaptım. Harika leadler efektler yaptım. Çok başarılı ritmler kaydetmiş olanlar da var. Fakat sorun şu ki bu gt-8 i Tek başına sahnede kullanamiosun. Direk Mixere girmek zorundasın , bi amfiyle birleşince tonlar kayio. ona göre ton yazmak zorundasın. Yanında ona özel bi Klavye amfisi falan taşıman lazım. Ben provalara giriorum stüdyoda. amfiye returnden girince çok kötü ton aliorum oysa o patch evde ses kartına bağlayınca harika gelio. Stüdyoda mixere de giremiorum vocalin sesinyle çakışabilio kolonlardan geldiği için. E Konser oldu dielim , adamlar oraya marshall kafa kabin koymuşlar. Sen ona gt 8 i returnden girersen irenç bi ton aliosun. 4 kablo metodu baştan zahmetli bi iş zaten. patchleri ona göre ayarliosun bu sefer Loop u ekliosun ediosun.

Bir de bunların sonunda diosun ki e zaten GT-8 in tonu dijital ne yaparsan yap bi analog distortion tonunu elde edemezsin. Kullandığım efetkler de sınırlı. Ordaki her efekti kullanmıorum.

İşte bu sebeplerden dolayı GT-8 i satmaya karar verdim. Kendime daha sade ve her durumda kullanabileceğim bir setup yapmak için hem de daha kaliteli bi ses için. Yoksa GT-8 i en ince detayına kadar kullanmayı biliorum.


Son zamanlarda 2 günde 8 saate çıkan stüdyo provalarım sırasında Kartal'da Marshall MG 30 var CD input girişinden GT8 araya Ultra-G bağlayarak açtığımda linkini verdiğim sesten hiçbir farklı olmayan bir ses alıyorum.

Senin dediğin sorun için ben topik bile açmıştım ama Marshallın CD inputundan Ultra-G bağlayarak GT8 girdiğimde benim için çok büyük bir tesadüf eseri kayıtta aldığım sesin aynısını aldım.Bilerek yapmadım bu kombineyi yaparken ama iyi ki yapmışım..

Bence bu dediğimi bir arkadaşından ödünç alarak Ultra-G yi birde MG serilerin CD inputundan girerek dene..
 
Tabi bu söylediğimde en önemli etken Marshallın CD İnput girişinin özelliği ve Ultra-G'dir.

Daha önce returnden bende girmiştim behringere GT8'i hakikaten berbat ötesi boğuk canlı olmayan bir sesti.

Ama sana bahsettiğim kombineyi gerçekten bir denemeni istiyorum.

Ben mg 30 ile bile alıyorum MG 50 falan bulsam demek çok daha abartı yüksek seslerde daha bile iyi ses alınabilinir.

Buradaki marshallın niye sesi bu kadar net verdiğini diğerlerine göre çözemedim ama kullandığı speakerdan ve CD inputu normal return/send'den daha farklı bir şekilde dizayn etmelerinden diye düşünüyorum.
 

Geri
Üst