gitar efekt tanımlar..
Arkadaşlar bulduğum türkçe prcessor simulasyon açıklamlarını paylaşmak istiyorm..
BOSS gt8 e yararlı oması dieğiyle..
-----------------------------------------------------------------------------------
Reverb
1.Reverb nedir? :
Reverb Sanal olarak ses kaynagının bir mekanda calınıyormuş hissi yaratmak için uygulanan zaman bazlı bir efekttir..
2.Reverb parametreleri:
input : Reverb efektine girilecek sinyal şiddetini belirler cıkıs sınyalini direkt etkiler.
Predelay : Reverbin sinyalden nekadar sonra başlayacagını belirler .
decay time: Reverbin ses bitiminden nekadar sonra sönümlenecegini belirler kısaca reverbin uzunlugudur..
Room shape : Mekanın geometrik biçimini belirler (ör: kibik, üçgen ,yuvarlak)
room Size: Mekanın geometrik ölçulerini Hacmini vs büyüklükleri belirler.
Diffusion: Yayılım; Reverbin ortam içinde nekadar yayıldıgını belirler
genellikle yüksek ve alçak frekanslara göre degişiklik gözterir .
Color: reverbinBas ve tiz karakterlerini belirler. bir tip iç eq dur..
wall absorbation: duvarların nekadar ses emecegini belirler bu direkt olarak reverbin sustainini etkiler
Dry mix: ana(kuru) sinyalin mixe gönderilecek miktarını belirler
Wet mix: Reverb sinyalinin mixe ne miktarda gönderilecegini belirler.
output : reverb efektinden çıkacak Ses miktarını belirler.
Temel olarak Reverb parametreleri bunlardır..
Noise Gate : Input'un dan sinyal almadığı zaman output unu kapatan bir devreye noise gate diyoruz. Yani kısaca siz gitar çalmazken alet çıkışını kapatıyor, dip gürültü idi feed back ti önlüyor
Genel parametreleri :
Mode : (Hard/Soft) Aletin çıkışını kapattığında nekadar hızlı kapatması gerektiği ( Not : Decay diyede geçebilir. ozaman siz seçersiniz zamanı tam olarak )
Thresold Input taki sinyal seviyesi ayarladığınız thresold un altına indiğinde alet sesi keser / kesmeye başlar
Release : Input taki sinyal thresold un üstüne çıktığında sesin geri dönme hızını db/sn olarak belirtirsiniz ( pek görülen bir parametre değildir. Genelde slow attackli keman vari sesler elde etmek için kullanılır )
Vibrato
Vibrato efekti gelen sinyalin pitch değerini bir LFO oscillator tarafından module eder ve ortaya enstrumanlarımızda yaptığımız vibrato çıkar
Parametreler
Depth LFO nun pitch i nekadar aşağı/yukarı çekebileceğini belirten kontroldür
Speed LFO dalgasının sinyal boyunu belirler. Speed arttıkça vibrato hızlanır.
Chorus
Orjinal sesin yanına belirtdiğiniz mix oranında vibratolu halini belirtiğiniz delay dahilinde koyan efekttir
Parametreleri :
Vibratodaki kontroller +
Delay: Vibratolanmış 2. sesin orjinal sesten nekadar süre sonra geleceğini belirler. Chorus için delay 10 ms civarındadır. 5ms civarına düştüğünde chorusluktan çıkar flanger a benzer.
Mix Orjinal ses ile processed sesarasındaki miks oranıdır.
Open Threshold:: Sinyal Belli bir degerin üzerine çıkınca noise gate devreyi acar bu deger bu parametreden ayarlanır.
Close Threshold::Sinyalin şiddeti belli bir seviyenin altına indiginde devre noise gate tarafından kapatılır.bu seviye genellikle sesin tamamen sönümlendigi seviyenin biraz üstüdür(3,5 dbu)
Attack:: Noise gatin sinyal open threshold seviyesine eriştiginde devreyi kaç ms de lineer olarak açacagini belirler
Hold::: Noise gate te close threshold degerinin altına inildiginde bu bölgede durulacak zamanı belirler
Relase: Ses tamamen sönümlendiginde devrenin ne kadar zamanda kapatılacagını belirler genellikle volume azalışı lineerdir..
Flanger
Chorus un kardeşidir. Sound olarak chorustan ekstra parametreleri sayesinde biraz daha farklıdır
Chorusdan farklı olan Parametreleri
Feedback : 5ms civarında olduğundan bahsettiğimiz delayin feedback'ini ayarlar. Chorusda bu feedback oranı tek tekrardır. Burda bunu değiştirebilmemiz sayesinde flange e ulaşırız
Tremolo
Sinyalin levelını bir LFO tarafından kontrol eden efekttir. Sizin yerinize sesi sürekli kapıyan(Yada kısan) sonra hemen açan bi adam düşünün. Sesin kesik kesik gelmesini sağlar
Parametreleri
Speed LFO nun dalga boyu, sesin açıplıp kapanma sıklığı
Depth Sesin nekadar kısılacağı ( %100 sesi tamamen kısar )
Type (square/sinus) LFO dalgasının şeklidir. Square LFO dalgasının formunu kare şeklinde yapar. Ses küt diye kısılır küt diye açılır, sert dir. Sinus da daha dairesel bir form verir açık ses ile kısk ses arasındaki geçiş daha yumuşaktır.
Delay
Delay bir sese belli süreler içinde belli bir kısmının tekrar çalınmasıyla daha karmaşık müzikal yapıya ve kısmende olsa mekan havasına kavuşturur.
Parametreler:
Decay: Delay parçacıklarının toplam uzunlugunu belirler.
Wet amount(level veya gain) : Efektin mixteki miktarını belirler
Dry amount(level Gain): Efektsiz kuru sinyalin miktarını belirler
Pan: Streo delaylarda sesin kat edecegi pan aralıgını belirler + - yönler başlangicta gidilecek yönü belirler
Feedback: her delay parçacıgınin kendisinden önceki parcacıgın ses seviyesinin % kaçı kadar sese sahip olacagını belirler.
Delay time: Bir parçacıgın uzunlugunu belirler
Tap time: iki parçacık arasindaki ms cinsinden uzaklıgı belirler...
Hadi bakalım.. tüm boss gt8 severler..ii işler çıkaralım🙂)